اعلامیه

اشتباهات آرایشی خانم ها

اشتباهات آرایشی خانم ها
امتیاز خود را ثبت کنید

گفت و گو با دکتر هوشنگ احسانی (متخصص پوست و مو ):

از جمله این مواد آرایشی که به طور رایج مورد استفاده قرار می ‌گیرند، کرم ‌پودر، کرم، رژ گونه، رژ لب ، عطر، ریمل ، سایه و لاک است.

مشخصات هر کدام چیست؟

پودرها تقریبا خشک و بدون چربی‌ اند، بنابراین افرادی که پوست خشک دارند، نباید از این محصولات استفاده کنند. البته می ‌توان پیش از مالیدن پودر به پوست صورت، از کرم پوشاننده استفاده کرد.

بنابراین استفاده از پودرها منجر به خشکی پوست می ‌شود و افرادی که پوست خشک دارند نباید بدون استفاده از کرم، از آن استفاده کنند.

برای پوست چرب چطور؟

پودرها به علت خشک بودن، موجب کاهش آثار محیطی مانند دما، تابش آفتاب و باد روی پوست می‌ شوند و از آن محافظت می ‌کنند.

مصرف پودر در مناطق عرق‌سوز شده موثر است چون عرق موجود بر روی پوست را جذب کرده و مانع تاثیر آن روی پوست می ‌شود.

درباره کرم‌های ضد آفتاب و کرم‌های آرایشی برای ما بگویید. بسیاری از آن ها چرب‌اند، آیا عوارضی دارند؟

حقیقت را بگویم. بیشتر از ۹۰ درصد عوارض ناشی از فرآورده‌های آرایشی، به علت استفاده از محصولات چرب است. ما در هر شرایطی استفاده از ضدآفتاب را توصیه می‌ کنیم، اما همین محصول هم باید با مشورت پزشک متخصص پوست انتخاب شود، چون اگر از محصولات چرب استفاده شود و پوست فرد هم چرب باشد، احتمال بروز آکنه(جوش) و طبیعتا عوارض ناشی از آن افزایش می ‌یابد.

بسیاری از افراد منافذ پوستی بسته‌ای دارند که استفاده از فرآورده‌های آرایشی چرب موجب بسته شدن کامل منافذ می ‌شود و احتمال بروز جوش های سر سیاه و همچنین آکنه بیشتر می‌ شود. بنابراین اگر از کرم‌های ضدآفتاب یا کرم‌های آرایشی استفاده می ‌کنید و پوست چربی هم دارید، باید از فرآورده‌های بدون چربی استفاده کنید تا خطر بروز آکنه کمتر شود.

آیا ممکن است استفاده از لوازم آرایشی نامناسب، موجب بروز لک و تیرگی یا چین و چروک پوست شود؟

دقیقا این گونه است. این عارضه در صورت حساسیت به ماده آرایشی خاصی به وجود می ‌آید و ممکن است موجب التهاب‌های پوستی و تیرگی‌هایی در پوست شود. به همین علت توصیه می ‌شود ۲۴ تا ۴۸ ساعت پیش از استفاده از هر نوع ماده آرایشی یا داروی موضعی، آن را روی سطح داخلی بازو یا پشت گوش آزمایش کنید.

همچنین استفاده از مواد آرایشی نامرغوب یا موادی که پوست را خشک می ‌کند، موجب آسیب پوست و افزایش احتمال بروز چین و چروک می ‌شود.

در این صورت چه باید کرد؟

انواع پوست شامل پوست چرب، خشک، حساس و انواع ترکیبی از این نوع پوست‌هاست و هر پوستی باید از مواد آرایشی مخصوص خود استفاده کند که برای این کار باید با متخصص پوست یا کارشناس فروش مواد آرایشی که مجرب و متبحر و دلسوز باشد، مشورت کنید.

چند توصیه تخصصی، برای ما خواهید گفت؟

* لوازم آرایشی خود را تمیز نگه دارید. اسفنج‌ها و برس‌های پودر و سایه چشم را در داخل قوطی در بسته و تمیز نگه دارید. در لوازم آرایش را محکم ببندید و هر از گاهی لوازم کهنه را دور ریخته و برس‌ها را بشویید. عمر مفید لوازم آرایشی بین ۶ تا ۱۲ ماه است.

از خریدن لوازم بسیار گران خودداری کنید تا در زمان مشخص بتوانید با خیال راحت آن را دور بیندازید.

* اعتدال را رعایت کنید. اینکه چون یک محصولی خوب است، نباید آن را بیش از حد مصرف کنید؛ برای مثال، مرطوب‌کننده‌ها از جمله محصولات بسیار پرطرفدار هستند و به طور معمول بیش از حد مصرف می ‌شوند. ما تحت تاثیر تبلیغات تصور می ‌کنیم که هر سانتی‌متر از پوست بدنمان باید با یک نوع کرم پوشانده شود.

نوع دیگر محصولات که مورد استفاده افراطی قرار می‌ گیرند، مواد لایه‌ بردار هستند که استفاده بیش از حد آن ها، پوست را به شدت تحریک‌ پذیر و آسیب ‌دیده می‌ کند.

* اگر بخواهید به گفته‌های تبلیغاتی توجه کنید، باید روزی دو ساعت و نیم، جلوی آینه باشید و ۸۰ لایه کرم گوناگون را روی پوست خود قرار دهید.

* تعداد و تنوع محصولات بهداشتی و آرایشی خود را مختصر و مفید نگه دارید و هنگام به کار بردن یک محصول جدید، عجله نکنید، بلکه ابتدا آن را روی پوست بازو یا مچ دست امتحان کنید. هر محصول آرایشی حاوی ۲۰ تا ۴۰ ماده مختلف است و شما با به کار بردن یک محصول جدید، بدن خود را در معرض۲۰ تا ۴۰ ماده جدید که ممکن است نسبت به آن حساسیت داشته باشد، قرار می ‌دهید.

حامد محمدیان مهر

About حامد محمدیان مهر

سال های زیادی در زمینه های اقتصادی صنعت نساجی و پوشاک از جمله بازرگانی مواد اولیه (نخ) ، تولید پارچه ، تولید و فروش عمده ی پوشاک مردانه و بازاریابی در این صنعت فعالیت داشته ام و همیشه سعی در آموختن و پند گرفتن از کهنه کاران و بزرگان این صنعت داشته ام .

همچنین دیگر تخصص اصلی من در زمینه ی اینترنت و طراحی است و سال های زیادی را صرف فعالیت ، آنالیز و کار آموزی در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی نموده ام و مدتی بالغ بر 2 سال است که روی برندسازی اینترنتی مشغول تحقیق و تفحس می باشم .

هم اکنون مدتی است که با اندوخته های این 8 سال در زمینه ی بازار ،برندسازی و اینترنت ، فعالیت خود را در زمینه ی خدمات نوین در جهت رونق کسب و کار ها آغاز نموده ام و با اهداف و آرمان های تعریف شده ای ، سعی در ارائه ی خدمات مفید و پیوند کسب و کارها با روش های نوین دارم.
آرزوی قلبیم همیشه رونق فعالیت های مد و لباس در ایران بود . دو تخصص خود در زمینه های پوشاک و وب را با هم در آمیختم تا در این راه قدمی نهاده باشم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *