ایده برای فروشگاه لباس

چند خلاقیت و ایده برای فروشگاه لباس

ایده و خلاقیت, بازاریابی و فروش
چند خلاقیت و ایده برای فروشگاه لباس
5 امتیاز از 1 رای

قبل از این که به سراغ بحث ایده برای فروشگاه لباس برویم اجازه دهید ابتدا شما را با یک مفهوم کلی آشنا کنیم.

خلاقیت و ایده برای فروشگاه لباس

بسیاری از افراد معنای خلاقیت را نمی دانند و تنها یک مفهوم کلی از این واژه در ذهن دارند، روانشناسان و محققان نیز نظرهای متفاوتی در مورد معنای این واژه دارند، اما آن چه واضح این است که خلاقیت یعنی ترکیبی از  قدرت ابتکار، خلاقیت و انعطاف پذیری در برابر نظریاتی که فرد را قادر می سازد بدون استفاده از تفکرات نامعقول به نتایج مفید و متفاوتی برسد که رضایت شخصی و احتمالا رضایت دیگران را نیز به دنبال دارد.

برای مثال یکی از خلاقیت هایی که امروزه در صنعت پوشاک دیده می شود استفاده از تکنولوژی نانو است که خیلی زود مورد استقبال مردم قرار گرفت.

ایده برای فروشگاه لباس

اگر بخواهیم کلی تر به مسئله ی خلاقیت نگاه کنیم افراد حاضرند برای چیزی که برای آن ها ارزش دارد وقت و هزینه کنند، به عنوان نمونه اگر ما در فروشگاه لباس خود خلاقیت به خرج دهیم مشتری تشویق می شود که از ما خرید کند و بدین ترتیب ما نیز راحت تر کالای خود را به فروش می رسانیم.

حتما تا به این جا متوجه شدید که خلاقیت در هر چیزی از جمله فروشگاه لباس چقدر می تواند تاثیرگذار باشد و همچنین باعث خشنودی فرد شود، پس حالا که به اهمیت این مسئله پی برید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با چند ایده ی جذاب و خلاقانه برای فروشگاه لباس آشنا کنیم.

  • از هر چیز خلاقانه ای کپی بگیرید

شاید عنوان این ایده زیاد برای تان جذاب نباشد و شاید به این مسئله فکر کنید استفاده از یک ایده ی تکراری و خلاقانه کمی برای مشتری ملال آور است. اما این گونه نیست زیرا می توانید با اضافه کردن کمی خلاقیت به ایده ی قبلی ایده ی جذاب تری برای کار خود داشته باشید.

برای مثال اگر به سایت دیجی کالا بروید و از برخی از کالاها دیدن کنید دفعه ی بعدی که به این سایت مراجعه می کنید براساس کالاهایی که قبلا مشاهده کرده اید کالاهایی را به شما پیشنهاد می دهد. شما نیز می توانید از همین ایده برای فروشگاه لباس خود استفاده کنید. یعنی به سلیقه ی مشتری توجه کنید، این که مشتری به چه نوع لباس هایی علاقه دارد، آیا مشتری تان به لباس های رسمی علاقه دارد یا به لباس های اسپرت.

ایده برای فروشگاه لباس

برای این که از ایده استفاده کنید می توانید سلیقه ی مشتری خود را یادداشت کنید تا دفعه ی دیگری که مشتری به شما مراجعه می کند مطابق با سلیقه ی او لباس های مختلفی را به او پیشنهاد دهید، این کار نه تنها باعث جلب رضایت مشتری می شود بلکه باعث افزایش فروش تان نیز می شود.

  • بازی سازی

بازی سازی یا گیمیفیکشن یکی از مسائلی است که در دنیای تجارت امروزه بسیار مطرح است و هر کس نیز به نوعی با استفاده از این ایده در دنیای تجارت برای خود مشتری جذب می کند. اما شاید برای تان سوال باشد دقیقا چگونه می تواند با استفاده از بازی سازی باعث جذب مشتری شد.

برای استفاده از این ایده می توانید از  ایده ی جذاب دیگر استفاده کنید، برای مثال بسته به نوع فروشگاه لباسی که دارید می توانید پیشنهادهای بسیار خوبی به مشتری های خود بدهید، به عنوان نمونه می توانید به مشتری خود بگویید اگر در سال بیش از ۱۰ شلوار خریداری کرد دو عدد شلوار به صورت هدیه به او داده می شود، یا این که با خرید بالای ۲ میلیون، مقداری را به عنوان تخفیف برای او در نظر می گیرید.

چنین کارهایی باعث می شود که مشتری بیشتر ترغیب شود که از شما خرید کند.

  • ایده بگیرید

برای این که بتوانید از ایده های خلاقانه تری استفاده کنید می توانید به اطراف خود نگاه کنید، به عنوان مثال فکر  می کنید داروخانه ی شبانه روزی بیشتر فروش دارد یا داروخانه ی روزانه. مطمئنا داروخانه ی شبانه روزی بیشتر فروش دارد به این دلیل که افراد در تمام طول شبانه روز به آن دسترسی دارند.

شما هم می توانید از این نحوه ی فروش ایده بگیرید، البته این بدین معنا نیست که فروشگاه لباس تان در تمام طول شبانه روز فعال باشد. برای این که بتوانید از ایده استفاده کنید و در تمام طول شبانه روز در دسترس مشتریان خود باشید برای فروشگاه لباس خود سایت راه اندازی کنید.

  • گرفتن اطلاعات مشتری

یکی دیگر از ایده های خلاقانه ای که می توانید برای فروشگاه لباس خود از آن استفاده کنید گرفتن اطلاعات مشتری است. وقتی مشتری خرید کرد بهترین فرصت است که اطلاعات مشتری را از او بگیرید. برای مثال می توانید اطلاعاتی همچون شماره تلفن همراه، ایمیل و نام و نام خانوادگی مشتری را  از او بگیرید. اما اگر فکر می کنید این اطلاعات زیاد هستند می توانید تنها شماره ی تلفن همراه مشتری را از او بگیرید.

اما ممکن برای تان سوال باشد که شماره ی تلفن همراه مشتری به چه کار می آید. در پاسخ باید بگوییم که رشد تکنولوژی از یک سو و تنوع زیاد در پاساژها و مغازه ها باعث شده که افراد حق انتخاب زیادی داشته باشند، برای مثال کسی که بخواهد مانتو بخرد مطمئنا به مغازه ها و پاساژهای مختلفی سر می زند و اکثر افراد هم ترجیح می دهند لباسی را انتخاب کنند که در عین این که مورد پسندشان است کیفیت و قیمت مناسبی داشته باشد.

به همین دلیل شما می توانید با گرفتن شماره ی تلفن همراه مشتری کمی حرفه ای تر رفتار کنید، برای مثال در مناسبت های مختلف به مشتری پیامک بزنید و به آن ها پیشنهادهای جذاب و ترغیب کننده بدهید. به عنوان مثال می توانید در پیامک های خود بنویسید که به مناسبت عید نوروز یا ماه مبارک رمضان درصد خاصی را به مشتری تخفیف می دهید.

  • فروش رایگان

درج کلمه ی رایگان برای مشتری بار روانی مثبتی دارد، به عنوان مثال اگر برای فروشگاه لباس خود سایتی راه اندازی کرده اید می توانید از کلماتی همچون ارسال رایگان استفاده کنید.

  • هویت گذاری محصولات

یکی دیگر از ایده های خلاقانه ای که می توانید در فروشگاه لباس خود در آن استفاده کنید استفاده از علایم راهنمایی مناسب برای کالاهای موجود در فروشگاه تان است. برای مثال امکان دارد که مشتری عجله داشته باشد و هر چه زودتر بخواهد کالای مورد نظر خود را خریداری کند در این موارد به شما پیشنهاد می کنیم محصولات تان را به صورت کاملا واضح و روش طبقه بندی کنید این کار باعث می شود که مشتری خیلی زودتر به قسمت کالای مدنظر خود برسد و حتی ممکن است با دسته بندی محصولات و قرار دادن محصولاتی از یک نوع در یک قسمت فروشگاه، مشتری حتی بیشتر نیز از فروشگاه لباس شما خرید کند.

  • استفاده از فضای بیرونی فروشگاه

زیبایی چیزی است که می توانید هر کسی را به خود جذب کند، پس اگر می خواهید از ایده ی خلاقانه ای استفاده کنید که باعث جذب هر چه بیشتر مشتریان تان می شود زیبایی را از یاد نبرید. نکته ی دیگری که در این مورد باید به آن توجه داشته باشید این است که برخی از افراد همیشه  از فروشگاه های مشخصی خرید می کنند و این به این دلیل است که تصور می کنند فروشگاه های دیگر  کالای مورد نظرشان را ندارد و یا این که حوصله ی سر زدن به فروشگاه های دیگر را ندارند، برای این که بتوانید تصور چنین افرادی را عوض کنید و همچنین زیبایی بصری برای افراد ایجاد کنید می توانید در صورتی که هوا خوب بود و شهرداری و اماکن نیز اجازه می دهد بیرون از فروشگاه خود فضای جذابی ایجاد کنید و قسمتی از لباس های خود را در بیرون از فروشگاه به نمایش بگذارید. همچنین برای زیبایی بیشتر می توانید از بادکنک و پرچم های رنگی استفاده کنید.

  • تحریک احساسات پنجگانه

برای این که مشتری لذت بیشتری از خرید خود ببرد و بیشتر ترغیب شود که از فروشگاه لباس شما خرید کنند، می توانید احساسات پنجگانه ی مشتری خود را تحریک کنید. این کار فقط به قدری حوصله نیاز دارد، برای این که در کنار چشم، سایر احساسات مشتری خود را نیز تحریک کنید جنبه هایی مانند این که فروشگاه تان چه بویی می دهد، چه احساسی را منتقل می کند و یا این که چه صدایی در آن وجود دارد را باید در نظر بگیرید.

همچنین به این مسئله توجه کنید که آیا پیامی که بو، صدا و یا احساسی  که به مشتری منتقل می کند با ویترین فروشگاه تان هماهنگی دارد یا خیر. برای این که احساسات مشتری خود را بیشتر تحریک کنید می توانید به صورت غیر مستقیم این کار را انجام دهید، برای مثال در تبلیغاتی که برای رستوران ها انجام می شود عکس یک کاسه ی قرمز در کنار قاشق و چنگال و یک سوپ گوجه فرنگی می تواند احساسات مشتری را برای خرید سوپ گوجه فرنگی بیش از پیش تحریک کند.

  • نور پردازی

حتما شما هم فروشگاه هایی را دیده اید که نورپردازی بسیار خوبی دارند و بر عکس آن ها فروشگاه هایی وجود دارد که از نورپردازی خوبی برخوردار نیستند، فکر می کنید مشتری جذب کدام فروشگاه می شود. بله، فروشگاهی که نورپردازی خوبی دارد می تواند مشتریان بیشتری را به خود جذب کند.

داشتن یک نورپردازی جذاب و مهیج خیلی هزینه بر نیست اما می تواند توجه ی مشتری را به خود جذب کند، پس به شما توصیه می کنیم هم در داخل فروشگاه خود و هم پشت ویترین آن از نورپردازی های جالب و مهیجی استفاده کنید.

  • استفاده از قانون “سه”

استفاده از قانون “سه” را در فروشگاه لباس خود به عنوان یک ایده ی خلاقانه از یاد نبرید، برای مثال اگر ویترینی طراحی می کنید محصولات خود را سه تایی بچینید. به عنوان نمونه در فروشگاه لباس خود می توانید مانکن های خود را به صورت چاق، چاق تر و چاق ترین در کنار هم قرار دهید یا حتی می توانید برای قانون “سه ” از قیمت ها نیز استفاده کنید یعنی قیمت ها را به صورت بالا، پایین و متوسط در کنار هم قرار دهید.

  • ایجاد یک جو مناسب برای ویترین فروشگاه لباس

همه ی فروشگاه های لباس ویترین دارند به همین دلیل یکی از مهم ترین مکان هایی که فروشگاه های لباس می توانند برای عرضه ی محصولات و لباس های خود  از آن استفاده کنند ویترین فروشگاه است، شما می توانید برای جذب هر چه بیشتر مشتری ویترین خود را هر چند وقت یک بار تغییر دهید و متناسب با دوره های خاصی که در آن قرار دارید طراحی کنید. به عنوان مثال اگر در فصل زمستان هستید می توانید در فروشگاه لباس خود از پالتو، شال گردن و سایر لباس های گرم استفاده کنید.

نکته ی دیگری که باید در مورد ویترین فروشگاه خود به آن توجه داشته باشید این است که ببیینده و یا مشتری با دیدن آن هیجان زده شوند، سرگرم و یا حتی احساساتی شوند. مثال دیگری که در این مورد باید به آن اشاره کنیم این است که اگر فروشگاه لباس مجلسی دارید ویترین خود را با مانکن های شیک و لباس های اتو کشیده پر کنید. تا مشتری هم از دیدن ویترین لذت ببرد و هم بیشتر تشویق شود که از فروشگاه لباس شما خرید کند.

  • سیاست پس گرفتن و تعویض

ایده ی دیگری که می توانید برای فروشگاه لباس خود از آن استفاده کنید بیشتر از این که یک ایده باشد شبیه به سیاستی است که می توان در رفتار با مشتری از آن استفاده کرد، این سیاست یا ایده این است که اگر مشتری از شما لباسی می خرد مدت محدودی را برای بازگرداندن محصول و تحویل پول مشتری در صورت عدم رضایت مشتری در نظر بگیرید.

زیرا برخی از افراد از کیفیت لباس هایی که خریداری می کنند واهمه دارند، شما با این کار می توانید اعتماد مشتری را جلب کنید و در نتیجه با این ایده ی خلاقانه فروش خود را نیز افزایش دهید.

 

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که اگر می خواهید از ایده های جذاب و خلاقانه ای در فروشگاه لباس خود استفاده کنید نیازی نیست که کارهای عحیب و غریب انجام دهید بلکه می توانید از محیط اطراف خود ایده بگیرید و با انجام چند ایده ی خلاقانه و کوچک تعداد مشتری های خود را افزایش دهید.

 

حامد محمدیان مهر

درباره حامد محمدیان مهر

سال های زیادی در زمینه های اقتصادی صنعت نساجی و پوشاک از جمله بازرگانی مواد اولیه (نخ) ، تولید پارچه ، تولید و فروش عمده ی پوشاک مردانه و بازاریابی در این صنعت فعالیت داشته ام و همیشه سعی در آموختن و پند گرفتن از کهنه کاران و بزرگان این صنعت داشته ام . همچنین دیگر تخصص اصلی من در زمینه ی اینترنت و طراحی است و سال های زیادی را صرف فعالیت ، آنالیز و کار آموزی در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی نموده ام و مدتی بالغ بر 2 سال است که روی برندسازی اینترنتی مشغول تحقیق و تفحس می باشم . هم اکنون مدتی است که با اندوخته های این 8 سال در زمینه ی بازار ،برندسازی و اینترنت ، فعالیت خود را در زمینه ی خدمات نوین در جهت رونق کسب و کار ها آغاز نموده ام و با اهداف و آرمان های تعریف شده ای ، سعی در ارائه ی خدمات مفید و پیوند کسب و کارها با روش های نوین دارم. آرزوی قلبیم همیشه رونق فعالیت های مد و لباس در ایران بود . دو تخصص خود در زمینه های پوشاک و وب را با هم در آمیختم تا در این راه قدمی نهاده باشم.

چرا روچی؟

از طریق روچی می توانید پارچه و ملزومات را به صورت مستقیم از کارخانه تهیه کنید.
می توانید برای الگو سازی از برترین طراحان و متخصصان بهره مند شوید و به صورت رایگان از متخصصان مشاوره بگیرید.
*هر آنچه برای تولید پوشاک نیاز دارید در اختیار شما خواهد بود.

پست های مرتبط

یک فکر در & ldquo؛ چند خلاقیت و ایده برای فروشگاه لباس & rdquo؛

  1. Avatar بیات گفت:

    سلام
    بابت سایت خوبتون ممنونم خیلی تاثیرگذار بود

  2. Avatar محمد گفت:

    عالی بود

  3. Avatar منا گفت:

    اگه میشه برای مزون هم ایده بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.