بازاریابی و فروش, مقدمات تولید

بازاریابی لباس و چگونگی ( فردی )

بازاریابی لباس و چگونگی ( فردی )
4.5 امتیاز از 2 رای

بازاریابی لباس یکی از فعالیت های گسترده و سودزا به شمار می آید که با کمترین هزینه می توان این کار را  به صورت حرفه ای پیش گرفت. بسیاری از کسانی که در این راه قدم نهاده اند ، معمولا پیشرفت های خوبی داشته و فعالیت خود را گسترش و حتی کار خود را به صورت بنک داری لباس ادامه داده اند . حال اگر بخواهیم این فعالیت را اصولی تر پیش بگیریم چگونه وارد عمل شویم؟ در اینجا مراحل و نکات لازم برای حرفه ای کار کردن در این زمینه را شرح خواهیم داد.

این مقاله برای بازاریابی لباس به صورت انفرادی تدوین گشته و بازاریابی یا مارکتینک برند در مطالب بعدی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

اولین نکته ی مهم در این کار ، ترسیم هدف و انتخاب یک مسیر است . آیا در نهایت به میخواهیم به کدام نقطه برسیم؟ اگر بخواهیم بازاریابی لباس را برای فردی که میخواهد این فعالیت را پیش بگیرد تعریف کنیم ، بهترین جمله اینست:

( بازاریابی مد و لباس ، پلی برای رسیدن به یک فعالیت حرفه ای در این زمینه می باشد)

یک مسیر و روش خوب

در زیر یکی از روش هایی که برای افراد زیادی کارساز بوده بیان می کنیم و گفته هایشان را برایتان بازگو خواهیم کرد:

۱- اولین قدم (موارد لازم)

اگر می خواهید تازه این فعالیت را شروع کنید پس به مواردی نیاز دارید که کار شما را حرفه ای تر کند و در ادامه به شما کمک کنید . این موارد هزینه ی چندانی ندارد ولی بازتاب خوبی را به همراه خواهد داشت:

  • کازت ویزیت: اولین چیزی که باید داشته باشید یک کارت ویزیت با محتوا و اطلاعات تماس می باشد .
  • تراکت : برخی اوقات یک تراکت یا اعلامیه زیبا ، بهتر از یک کارت ویزیت عمل می کند
  • یک پوشه یا تبلت : اگر می خواهید حرفه ای تر عمل کنید ، یک تبلت مخصوص کار به شما کمک خواهد کرد(جایگزین خوبی برای کاتالوگ)
  • یک نقشه : در ابتدای مسیر ، یک نقشه تهیه کنید تا بتوانید مکان های مورد نظر را علامت گذاری کنید.
  • یک کیف راحت: مسلما داشتن یک کیف راحت در حمل لوازم واجب کمک می کند و کمتر به شما فشار می آورد.

 

بازاریابی مد و لباس را شروع کنید:

انتخاب و تایین مکان ها:

روی نقشه مکان های مناسب برای بازاربابی را مشخص کنید . برای این کار می توانید از افراد با تجربه کمک بگیرید با شخصا روی این مکان ها تحقیق نمایید مکان های هدف شما بهتراست طوری انتخاب شود که می توان در آنجا مخاطبان بیشتری یافت کرد .

Location-Based-Marketing-for-Small-Business

 

انتخاب یک تامین کننده مناسب :

برای اینکه در این راه موفق شوید مهم ترین عامل ، انتخاب یک تامین کننده یا تولید کننده ی مناسب است. سعی کنید در انتخاب های خود عجله نکنید و بهترین ها را از هر لحاظ انتخاب کنید. مسلما در اول کار جلب اعتماد کاری بسیار دشوار است ، ولی راه های زیادی برای کسب اعتبار تولیدی ها وجود دارد.

 

import-clothing-textiles

 

یک کاتالوگ بسازید:

سعی کنید با خلاقیتی ویژه ، کاتالوگی مناسب برای کالاهای هدف درست کنید و با سلیقه ای ویژه مرتب سازی کنید . می توانید از تبلت به عنوان یک کاتالوگ استفاده کنید . توجه داشته باشید که باید نمونه ای از کالا را همراه خود نگاه دارید ، ولی می توانید تنوع مدل را در کاتالوگ جای دهید. تصاویر کاتالوگ باید واضح و پویا باشد.

 

catalog-printing

نقد کار کنید:

مهم نیست که چه مقدار مشتری با این کار حذف می شوند. سعی کنید به صورت امانی یا نسیه کار نکنید مخصوصا در ابتدای مسیر . اگر پای دردودل بازاریاب های این کار بنشینید ، متوجه خواهید شد که این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد.

 

Cash

نا امید نشوید:

این کار مستلزم یک اراده و عزم قوی می باشد. ممکن است با صرف روزها یا هفته ها ، فقط چند مشتری خوب پیدا کنید. ولی به مرور زمان بر تعداد آنها افزوده خواهد شد. پس اگر تعداد مشتری هایی که یافتید بسیار اندک است ، دلسرد نشوید و روی کار خود ثابت قدم بمانید.

Blog-image

 

حساب داری و حساب رسی:

برای خود یک سیستم حسابداری درست نمایید. حساب و کتاب دقیق در ادامه راهتان اهمیتی ویژه دارد.

 

Accounting.

Accounting.

بپرهیزید:

از موارد زیادی در این راه باید پرهیز کنید . مثلا از مشتری های بدنام ، قبول چک مدت و … . برای این موضوع حتما با یک بازاریاب دیگر مشورت کنید .

۱۴۶۸۱۸۲۹۸_۱eb10f4ef8_o

 

در آخر :

این کار دارای موانع و سختی های بسیاری می باشد و خطرات زیادی هم دارد که باید با ترسیم نقشه راهتان ، این موانع را پیش بینی کرده و آنها را برطرف کنید. ولی در صورتی که بتوانید اصولی قدم بردارید ، پیشرفت های چشمگیری خواهید کرد. کار خود را گسترش دهید و خود را هدف های دیگری را هم در ذهن خود پرورش دهید. توجه داشته باشید که این کار پلی به سوی هدف های بعدی شماست.

 

از دوستانی که در  زمینه بازاریابی پوشاک تجربه دارند استدعا دارم تا نقطه نظرات و تجربیات خود را منعکس نمایند.

 

حامد محمدیان مهر

About حامد محمدیان مهر

سال های زیادی در زمینه های اقتصادی صنعت نساجی و پوشاک از جمله بازرگانی مواد اولیه (نخ) ، تولید پارچه ، تولید و فروش عمده ی پوشاک مردانه و بازاریابی در این صنعت فعالیت داشته ام و همیشه سعی در آموختن و پند گرفتن از کهنه کاران و بزرگان این صنعت داشته ام .

همچنین دیگر تخصص اصلی من در زمینه ی اینترنت و طراحی است و سال های زیادی را صرف فعالیت ، آنالیز و کار آموزی در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی نموده ام و مدتی بالغ بر 2 سال است که روی برندسازی اینترنتی مشغول تحقیق و تفحس می باشم .

هم اکنون مدتی است که با اندوخته های این 8 سال در زمینه ی بازار ،برندسازی و اینترنت ، فعالیت خود را در زمینه ی خدمات نوین در جهت رونق کسب و کار ها آغاز نموده ام و با اهداف و آرمان های تعریف شده ای ، سعی در ارائه ی خدمات مفید و پیوند کسب و کارها با روش های نوین دارم.
آرزوی قلبیم همیشه رونق فعالیت های مد و لباس در ایران بود . دو تخصص خود در زمینه های پوشاک و وب را با هم در آمیختم تا در این راه قدمی نهاده باشم.

7 دیدگاه در مورد “بازاریابی لباس و چگونگی ( فردی )

  1. Asef گفت:

    سلام. مقاله شما رو خوندم لطفا در مورد پیدا کردن تامین کننده ی لباس بیشتر توضیح بدین. من الان قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی رو دارم و در همه ی حوزه های مربوطه از راه اندازی سایت و فروشگاه گرفته تا بازاریابی و سئو هم میشه گفت مهارت دارم اما نمی دونم از کجا اجناس با کیفیت و با قیمت مناسب رو پیدا کنم. تشکر

    1. تیم روچی تیم روچی گفت:

      سلام. در حال حاضر بانک اطلاعاتی کامل در این زمینه وجود نداره اما یه سری عمده فروشی هایی در این زمینه هستن که میتونید با سرچ در فضاهای مجازی پیداشون کنید.

  2. pegah گفت:

    توضیح درباره اطالاعات زمان بازاریابی برای پوشاک

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *