تلگرام پارچه عمده

بازار پارچه، ویترین رنگارنگ سلیقه مردم هر شهر

پارچه, راهنمای خرید پارچه
فروش پارچه

معرفی بازار پارچه

اسم بازار پارچه که می‌آید ناخودآگاه بازارى پر از رنگ و لعاب در ذهن می‌آید. بازاری که در آن دنیایی از رنگ و مدل و طرح‌هاى مختلف از انواع پارچه را می‌توان دید. بازاری که مرد و زن را به شوق می‌اندازد. بازاری که پر از طاقه‌های چیده شده روی یکدیگر و عدل‌های کنار هم است. بازارهای بزرگ پارچه بیشتر با نام شهر خود معروف می‌شوند.

بازار

بازار پارچه در شهر شما کجاست؟

معروف‌ترین بازارهای فروش پارچه در ایران، بازار پارچه فروشان عمده‌ی تهران، اصفهان، اهواز، شیراز، مشهد، تبریز، سقز، چابهار، قشم، بندرعباس هستند. بازارهای بین المللی پارچه مثل بازار پارچه در چین، دبی، استانبول و ارمنستان هم برای ما ایرانی‌ها بسیار معروف هستند.

کارشناس فروش پارچه روچی

(مشاوره و سفارش)


خط شماره ۱



خط شماره ۲ - ۳ خط


کانال پارچه و خرازی

 

تعریف بازار پارچه:

سه نیاز اصلی انسان خوراک، مسکن و پوشاک  هستند. برای رفع نیاز سوم یعنی نیاز به پوشش، بازار پارچه در هر کشوری پررونق است. در معنای کلمه بازار پارچه جایی است که در آن فروشنده و خریدار و پارچه ای برای خرید و فروش وجود دارد. این مکان مبادله می‌تواند فیزیکی و مجازی باشد و عمل خرید و فروش نیز می‌تواند به صورت نقدی و اعتباری صورت گیرد.

تعریفی که عموم مردم از بازار پارچه در ذهن دارند یک مکان فیزیکی است که پر از فروشندگان خرد و عمده از انواع پارچه‌هاى مختلف و به اصطلاح بورس پارچه است. این نوع تعریف از بازار پخش پارچه از دیرباز با نام بازار قماش یا بازار بزازها در ذهن مردم شکل گرفته است.

واژه‌های معادل بازار پارچه:

واژه قماش یک واژه عربى است که معادل فارسی آن پارچه می‌شود. واژه قماش هنوز در بازار به خصوص میان فروشندگان قدیمی و جدید پارچه رایج است به نحوی که هنوز در تابلو مغازه‌ها شاهد این کلمه هستیم.

بازار پارچه

کلمه بزاز و بزازی هم حتما به وفور شنیده‌اید. بزاز و بزازباشی نام سابق فروشندگان پارچه و بزازی اسم مکان مغازه‌های پارچه‌فروشی بود. این‌ها همه تعریفی از بازار سنتی پارچه چه در سطح خرد و چه در سطح عمده است.

بازار پارچه و نساجی از پرپتانسیل‌ترین بازارهای ایران به شمار می‌رود که حجم عظیمی از مبادلات مالی در آن انجام می‌شد.

اما به راستی آیا در عصر حاضر تعریف بازار پارچه هنوز همان تعریف قدیمی یعنی یک مکان فیزیکی و معاملات رودررو را دارد؟ آیا روش‌های معامله و کسب و کار در صنعت نساجی پارچه تفاوت کرده است؟ تعریف بازار در قرن ٢١ چیست؟

در مطالب آتی به بررسی عمیق‌تر این موضوع از ابعادی دیگر خواهیم پرداخت…

 

نویسنده: محمدفرهاد شایسته

چرا روچی؟

از طریق روچی می توانید پارچه و ملزومات را به صورت مستقیم از کارخانه تهیه کنید.
می توانید برای الگو سازی از برترین طراحان و متخصصان بهره مند شوید و به صورت رایگان از متخصصان مشاوره بگیرید.
*هر آنچه برای تولید پوشاک نیاز دارید در اختیار شما خواهد بود.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.