بازاریابی و فروش, برندسازی

برندسازی و بازاریابی بررسی ساده

برندسازی و بازاریابی بررسی ساده
5 امتیاز از 1 رای

در این مطلب ، ویژگی ها و شرح ساده ای از برندسازی و بازاریابی همچنین تفاوت میان این دو را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

برندسازی و بازاریابی در صنعت مد ، پوشاک و نساجی دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای می باشند و برای موفقیت در کسب و کار های مرتبط با این صنعت ، لازم است شناخت کلی روی این دو اصل داشته باشیم . زمانی که به روند کسب و کار های موفق در صنعت نساجی و پوشاک نگاهی می اندازیم متوجه می شویم که اکثر آنها ، تمرکز زیادی روی این موضوعات داشته و سرمایه های زیادی را صرف آنها نموده اند . در این مطلب می خواهیم کلیات و تفاوت ها در زمینه ی بازاریابی و برندسازی را به صورت کلی مورد بحث قرار دهیم .

تفاوت میان برندسازی و بازاریابی

بازاریابی ، در حقیقت نوعی تاکتیک بوده و شامل هر اقدامی است که به منظور دستیابی و تر غیب مشتری انجام می گردد ، و برندسازی یک حرکت استراتژیک و مجموعه‌ای از روش ها که به نام تجاری هویت مشخصی داده و جایگاه آن را در بازار نسبت به رقبا مشخص و متمایز می‌کند ، برندسازی برخلاف بازاریابی ، رقابت بر سر مشتری و تشویق آنها به انتخاب خدمات و محصولات شما در میان رقبا نیست، بلکه ایجاد ذهنیت و چشم انداز نسبت به کسب و کارتان در مشتریان است، تا جاییکه رفع نیازهای خود را در گرو مراجعه به شما ببینند. با درک این دو مفهوم می توان گفت بازاریابی و برندسازی مکمل همدیگر هستند.

  • در بازاریابی ممکن است پس از گذر زمان ، نامی در ذهن باقی نگذارد ولی برندسازی عملی است که روی افکار تاثیر می گذارد .
  • بازاریابی اهرم فشاری برای ترغیب مشتریست ولی برندسازی عملی است که بدون اهرم فشار ، در شخص ایجاد احساس ترغیب و کشش میکند
  • بازاریابی ممکن است مقطعی و گذرا باشد ولی برندسازی به قصد ماندگاری طولانی صورت می گیرد

 

برندسازی و بازاریابی در صنعت لباس

برندسازی و بازاریابی با یک مثال

در فروش یک لباس ، می توان از طریق روش ها و ترفند های بازار یابی ، مشتری را به سمت لباس لباس کشاند و آن را به فروش رساند ولی در امر برندسازی ، با وفادارسازی ،مشتریان هر زمان احتیاج به لباس داشتند اول به سراغ برند شما می آیند.

و نیز اطلاعات دیگر

۵ اصل برندسازی:

  1. تمایز
  2. نو آوری
  3. معتبر سازی
  4. همکاری
  5. فرهنگ سازی

 یک برندسازی موفق میتواند شامل موارد زیر باشد

  • پیام و شعار شما را بخوبی منتقل میکند
  • اعتبار شما را تایید کرده و افزایش میدهد
  • هویت مناسب برند مشتریان را براحتی متقاعد خواهد کرد
  • وفاداری مشتریان به شما را افزایش میدهد
  • برقرای ارتباط عاطفی و ایجاد حس شناخت در مشتریان
برندینگ و تفاوت آن با بازاریابی

برندینگ و تفاوت آن با بازاریابی

پایه و اصول بازاریابی

بازاریابی بر پایه ۴ مقوله اصلی (معروف به ۴P) به شرح زیر استوار است:

۱ – کالا یا خدمات (به انگلیسی: Product)
۲ – توزیع یا محل (به انگلیسی: Place)
۳ – قیمت‌گذاری (به انگلیسی: Pricing)
۴ – ترویج (پیشبرد) (به انگلیسی: Promotion)

 

میان برندسازی و بازاریابی کدام را انجام دهیم

مسلما این دو مقوله ، هرکدام دارای ویژگی ها و ابعاد گونانی هستند که هر یک را پر اهمیت می سازد . گاهی به نسبت شرایط یکی از آنها بیشتر از دیگری به کار می آید و در برخی موارد این دو مکمل همدیگر می گردند ولی در کل برای موفقیت بیشتر در یک کسب وکار ، لحاظ نمودن هر دو مقوله در برنامه ریزی های یک کسب و کار ، بسیار کار ساز بوده و تاثیرات مثبت زیادی به همراه خواهد داشت.

 

 

برای خدمات روچی در این مورد به قسمت گارگاه برندسازی مراجعه فرمایید

حامد محمدیان مهر

About حامد محمدیان مهر

سال های زیادی در زمینه های اقتصادی صنعت نساجی و پوشاک از جمله بازرگانی مواد اولیه (نخ) ، تولید پارچه ، تولید و فروش عمده ی پوشاک مردانه و بازاریابی در این صنعت فعالیت داشته ام و همیشه سعی در آموختن و پند گرفتن از کهنه کاران و بزرگان این صنعت داشته ام .

همچنین دیگر تخصص اصلی من در زمینه ی اینترنت و طراحی است و سال های زیادی را صرف فعالیت ، آنالیز و کار آموزی در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی نموده ام و مدتی بالغ بر 2 سال است که روی برندسازی اینترنتی مشغول تحقیق و تفحس می باشم .

هم اکنون مدتی است که با اندوخته های این 8 سال در زمینه ی بازار ،برندسازی و اینترنت ، فعالیت خود را در زمینه ی خدمات نوین در جهت رونق کسب و کار ها آغاز نموده ام و با اهداف و آرمان های تعریف شده ای ، سعی در ارائه ی خدمات مفید و پیوند کسب و کارها با روش های نوین دارم.
آرزوی قلبیم همیشه رونق فعالیت های مد و لباس در ایران بود . دو تخصص خود در زمینه های پوشاک و وب را با هم در آمیختم تا در این راه قدمی نهاده باشم.

9 دیدگاه در مورد “برندسازی و بازاریابی بررسی ساده

  1. لطیفی کوردستان گفت:

    لطفا راهنماییم کنید
    میخواهم در دانشگاه کارآفرینی ثبت نام کنم چکار باید بکنم غیر از کنکور البته؟

    1. روچی روچی گفت:

      سلام. باید از متخصص این کار سوال کنید.

  2. لطیفی کوردستان گفت:

    ممنون از وسعت دیدی که در سازندگان موفقیت و برند به وجود میاورید
    بسیار عالی و مفید بود

    1. روچی روچی گفت:

      سلام. خوشحالم که مفید بوده و از همراهی شما بی نهایت سپاسگذارم

  3. Farshid09 گفت:

    درود بر شما. من دنبال بازاریاب خوب مى گردم

    1. روچی روچی گفت:

      سلام و درود فراوان ، میتونید از طریق مراکز کاریابی اقدام کنید.

  4. ما زمانی که میخواهیم ماشین بخریم اول به فکر خرید بنز میفتیم.این یعنی برندسازی.
    اما زمانی که تبلیغ یک خودرو شیک و ارزان را میبینیم روی آن کلیک میکنیم.این یعنی بازاریابی.
    حال اینکه پس از دیدن سایت و محصولات آن خودرو شیک,چقدر تحت تاثیر قرار بگیریم و به آن علاقمند شویم و حس پیدا کنیم,مرتبط با برندسازی آن محصول است.
    اگر پس از ملاقات با آن محصول,حس خوبی گرفتیم و یک عمر در ما آن محصول و برند جاودانه شد,یعنی برندسازی کار خودش را کرده.
    بازاریابی یک دلال است.مشتری را به مغازه میکشاند.مغازه باید عطر خوب,حس خوب,برخورد خوب و خاطره ای خوب برای مخاطب به جای گذارد تا او را نگه دارد و دیگر نیاز به هزینه های گزاف بازاریابی نباشد.
    ————–
    برندسازی پایه است.پیش از بازاریابی است و مهمتر از آن.
    بازاریابی صرفا برای رساندن پیامهای شما به افراد است.استراتژی هایی برای جلب توجه افراد به محصول شما
    اما برندسازی یعنی مخاطب پس از برخورد با محصول شما ,چه حسی بگیرد.. چقدر در او تاثیر بگذارید تا سالها در ذهن و قلب او بمانید..
    ماموریت بازاریابی سریع به پایان میرسد.و برندسازی شماست که مشتری را یک عمر با شما نگه میدارد.

    1. لطیفی کوردستان گفت:

      اگر ممکن بود علاقمندم بیشتر باهاتون در ارتباط باشم هم کاری و هم شاگردی ۰۹۱۴۵۴۵۳۵۵۷

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *