برندسازی

برندهای خارجی تقلبی در ایران

برندهای خارجی تقلبی در ایران
به این مقاله امتیاز دهید

این روزها در سطح شهر ها پر شده از نمایندگی های برندهای خارجی  پوشاک و به هر فروشگاهی مراجعه کنید مدعی می شوند که نماینده ی اصلی آن برند هستند . غافل از اینکه اکثر برندهای خارجی پوشاک به جز تعداد کمی (مانند بنتون) در ایران نمایندگی مستقلی ندارند. متاسفانه در ایران قانون شفافی در مورد برندهای خارجی وجود ندارد و مسلما هر فردی می تواند با برندهای خارجی و به اسم نمایندگی فروشگاه خود را بنا کند. البته در برخی شرایط ، برندها اجازه فروش محصولات را به فردی خاص اعطا می نمایند. مانند  علی دایی که حق فروش آدیداس را در یکی از فروشگاه های خود اخذ کرد. دقت کنید حق فروش نه نمایندگی.

با این اوصاف چگونه می توان به برندهای خارجی پراکنده در سطح شهر اعتماد کرد. اگر به چین سفر کرده باشید حتما می دانید که این کشور محصولات تلقبی برندها را  تولید می کند که با نمونه اصل خود هیچ تفاوتی ندارد و اصل یا فرع بودن آن به هیچ عنوان قابل تشخیص نمی باشد. اکثر فروش واردکنندگان این نوع کالا های تقلبی همان فروشگاه هایی هستند که ادعای نمایندگی دارند.

یک روش

اگر قصد خرید برندی را دارید ، و برایتان اصل بودن آن اهمیت دارد می توانید با مراجعه به سایت برند  و در قسمت store finder فروشگاه هایی که محصولات برند مورد نظر را به فروش می رسانند پیدا کنید .

با نگاهی عمیق تر می توان دریافت که  برندهای معروف ایرانی به غیر  از کیفیت و قیمت مناسبتر، از محبوبیت بالایی هم برخوردارند . که شاید معیار اصلی برندپوشان باشد ، پس چرا با خرید برندهایی که به اصل یا فرع بودن آن اطمینان نداریم پول هایمان را در جیب غریبه بریزیم.

 

 

حامد محمدیان مهر

About حامد محمدیان مهر

سال های زیادی در زمینه های اقتصادی صنعت نساجی و پوشاک از جمله بازرگانی مواد اولیه (نخ) ، تولید پارچه ، تولید و فروش عمده ی پوشاک مردانه و بازاریابی در این صنعت فعالیت داشته ام و همیشه سعی در آموختن و پند گرفتن از کهنه کاران و بزرگان این صنعت داشته ام .

همچنین دیگر تخصص اصلی من در زمینه ی اینترنت و طراحی است و سال های زیادی را صرف فعالیت ، آنالیز و کار آموزی در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی نموده ام و مدتی بالغ بر 2 سال است که روی برندسازی اینترنتی مشغول تحقیق و تفحس می باشم .

هم اکنون مدتی است که با اندوخته های این 8 سال در زمینه ی بازار ،برندسازی و اینترنت ، فعالیت خود را در زمینه ی خدمات نوین در جهت رونق کسب و کار ها آغاز نموده ام و با اهداف و آرمان های تعریف شده ای ، سعی در ارائه ی خدمات مفید و پیوند کسب و کارها با روش های نوین دارم.
آرزوی قلبیم همیشه رونق فعالیت های مد و لباس در ایران بود . دو تخصص خود در زمینه های پوشاک و وب را با هم در آمیختم تا در این راه قدمی نهاده باشم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *