برندسازی

پیشنهاد های برند سازی کم هزینه در صنعت لباس

پیشنهاد های برند سازی کم هزینه در صنعت لباس
به این مقاله امتیاز دهید

برند سازی کم هزینه یا ..

بسیاری از افرادی که در حوضه های مختلف مد و لباس فعالیت دارند ،زمانی که واژه ی برند سازی به گوششان می خورد ، تصور می کنند کار پر هزینه و دور از دسترس می باشد ، در عین حالی که برند و برند سازی ، آن چیزی نیست که در ذهن خود به تصویر کشیده اند . پس قبل از اینکه به جنبه های مالی برندسازی و پیشنهاد های برندسازی کم هزینه در حوضه ی لباس بپردازیم ، کمی مفهوم آن را مورد تحلیل قرار می دهیم .

تفاوت برند و نشان تجاری

نام و نشان تجاری ، بعد قانونی برند می باشد و یکی از کوچکترین حالات برند و برند سازی را در بر می گیرد . نام و نشان تجاری ، لازمه ای برای ابعاد حقوقی و انحصاری در جهت یک برندسازی موفق است و بر خلاف تصور بسیاری ، کار خیلی پر هزینه ای نیست ، یا بهتر است بگوییم به نسبت مزیت هایی که برای یک برند به ارمغان می آورد ، هزینه ی ناچیزی دارد.

هدف برند سازی لباس

هدف از برندسازی برای یک کالا یا یک فعالیت تجاری ، متمایز نمودن آن از سایر رقبا و نوعی استراتژی و مجموعه ای از راه کار ها برای هویت بخشیدن به نام تجاری می باشد. به عنوان مثال زمانی که نام برند لباسی به گوشمان می خورد ،ویژگی هایی که از آن برند لباس در ذهنمان تداعی می شود ، همان هویتی است که آن برند با ترفند ها و فعالیت هایی ، آن را به مخاطب القا نموده .

برند سازی کم هزینه و چندین راه کار

حال ممکن است این ترفند ها در طراحی اجزا باشد یا نوع تبلیغات و یا در تک تک راه کارهایی که در روچی به آن اشاره نمودیم . این فعالیت ها حتما هزینه سنگینی را در پی نخواهند داشت و حتی می توان با خلاقیت و هوش شخصی ، برندسازی موفقی را در حوضه ی مد و لباس انجام داد. درست است که سرمایه گذاری برای برندسازی جایگاه ویژه ای دارد ولی فردی که توانایی مالی برای این کار را ندارد به معنی این نیست که نمی تواند برندسازی انجام دهد.

اگر فعالیتی در حوضه لباس دارید مثل فروشگاه یا تولیدی لباس ، یا حتی در حوضه های هنری این صنعت همچون طراحی ، عکاسی و مدلینگ مشغول هستید و می خواهید برندسازی برای فعالیت خود را آغاز کنید ،چند مورد کم هزینه و کار آمد را به شما پیشنهاد می دهیم .

قلم ، کاغذ و تفکر

اولین پیشنهاد ما برای برند سازی فعالیت مد و لباس که هزینه ی کمی دارد ،  خلوت شما با سه مورد قلم ، کاغذ و تفکر  است . فکر کردن و نوشتن در مورد برند سازی ، اولین قدم برای آغاز است و مسلما هزینه ی زیادی را نیز بر شما تحمیل نخواهد کرد . به تصویر کشیدن هر آنچیزی که در برندسازی فعالیت شما تاثیر دارد مانند نقشه ای کامل از راه پیش رویتان ، ایده های ذهنی ، توانایی ها و جزییات دیگر .

برند سازی صنعت پوشاک و مد

بخوانید و بدانید

دومین پیشنهاد من باب برند سازی کم هزینه که به شما توصیه می کنیم  ، مطالعه مقالات ، مطالب و کتب مرتبط با روانشناسی ،برندسازی و فعالیت شماست . هر روزه مقالات رایگان زیادی در فضای مجازی در مورد برند سازی و اصول آن منتشر می گردد. حتی در روچی ، مقالات تخصصی زیادی را در مورد برندسازی لباس قرار داده ایم . مطالعه و یادگیری اصول کلی برندسازی ، ذهن شما را برای این کار باز تر خواهد کرد و کمک شایانی در جهت تدوین درست راه ، خواهد بود .

برند سازی کم هزینه پوشاک و اصول پایه

تحقیق و دیدگاه ها

تحقیق ، پرس و جو و مشورت موارد دیگری است که در عین کم خرج بودن ، می تواند در جهت برند سازی شما در زمینه مد و لباس ، راهی کارآمد و سرنوشت ساز باشد . تحقیق در مورد تاریخچه و اصول برند سازی برندهای لباسی همچون بنتون و آرمانی ، پرس و جو و مشورت با افراد دیگر در مورد برند های معروف و دیدگاه ها و نگارش تحلیل و بررسی کاملی در این موارد .

برندینگ مد

 

هویت پایه و اسکلت برند

با کمی مطالعه مطالب روانشناسی ، می توانید با اندک هزینه ، پایه ی مناسبی را برای برند لباس خود بسازید .به عنوان مثال استفاده از رنگبندی و گرافیک اصولی و شعار های تاثیر گذار بر طبق اصول نوین و معتبر روانشناسی ، می توانند در عین کارآمد بودن ، احتیاجی به هزینه ی هنگفت مالی نداشته باشند . و همچنین این موضوع در عملکرد بهتر و تاثیر گذاری بیشتر تبلیغات ، بسیار مفید و پر اهمیت است .

rochi-branding-fashion6295

ایجاد یک تمایز خلاقانه

با کمی تفکر و خلاقیت ، می توانید تمایزاتی را در فعالیت یا کالای خود نسبت به رقبایتان ایجاد کنید که هزینه ی گزافی را بر شما تحمیل نکند . برای اینکار می توانید از توانایی ، دانش و استعداد فردی کمک بگیرید و با یک نو آوری ، برند خود را شکوفا سازید .  این نوآوری ها می تواند در عین هزینه کم ، تاثیر گذار باشد و حتما لازم نیست که برای خلق این تمایز ، سرمایه ی زیادی را صرف کنید.

تمایز برند

برندسازی اینترنتی مد و لباس

اینترنت یک فضای فوق العاده گسترده ، انعطاف پذیر و کار آمد در جهت برند سازی کم هزینه می باشد. با استفاده از اینترنت ، می توانید یک برند سازی کار آمد و بهینه داشته باشید و با صرف هزینه ای پایین تر ، از پتانسیل های موجود در این فضا به نفع برند خود ، استفاده نمایید . پس از این موقعیت غافل نشوید .در روچی مطالب مفیدی را در مورد برندسازی مد و لباس اینترنتی در اختیار مخاطبین قرار داده ایم که می توانید مطالعه فرمایید .

online-branding-rochi-ir515

مدیریت ارتباط با مشتری

ارائه ی خدمات به مشتری و ایجاد یک شبکه ی ارتباط با مشتریان از ابزار های برندسازی هستند که می تواند با هزینه های کم نیز اجرا شوند . راه های زیادی برای ارتباط با مشتری و ارائه ی خدمات مشتری مدار وجود دارد که احتیاج به سرمایه ی زیاد ندارند و وفاداری مشتریان را به برندتان زیاد می کنند .

brand-rochi-apparel-services

این موارد ذکر شده ، بدون در بر داشتن هزینه ی زیادی به شما در جهت  برندسازی  کمک خواهد کرد . و مطمئنا  راه هایی بسیار دیگری در مورد برندسازی هستند که نیازی به صرف هزینه ی زیادی ندارد . ما نیز در روچی به شما در برندسازی فعالیت های مرتبط با مد و لباس با ارائه ی راه کار های کارآمد و خدمات رایگان ، کمک خواهیم کرد .

 

 

 

 

 

حامد محمدیان مهر

About حامد محمدیان مهر

سال های زیادی در زمینه های اقتصادی صنعت نساجی و پوشاک از جمله بازرگانی مواد اولیه (نخ) ، تولید پارچه ، تولید و فروش عمده ی پوشاک مردانه و بازاریابی در این صنعت فعالیت داشته ام و همیشه سعی در آموختن و پند گرفتن از کهنه کاران و بزرگان این صنعت داشته ام .

همچنین دیگر تخصص اصلی من در زمینه ی اینترنت و طراحی است و سال های زیادی را صرف فعالیت ، آنالیز و کار آموزی در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی نموده ام و مدتی بالغ بر 2 سال است که روی برندسازی اینترنتی مشغول تحقیق و تفحس می باشم .

هم اکنون مدتی است که با اندوخته های این 8 سال در زمینه ی بازار ،برندسازی و اینترنت ، فعالیت خود را در زمینه ی خدمات نوین در جهت رونق کسب و کار ها آغاز نموده ام و با اهداف و آرمان های تعریف شده ای ، سعی در ارائه ی خدمات مفید و پیوند کسب و کارها با روش های نوین دارم.
آرزوی قلبیم همیشه رونق فعالیت های مد و لباس در ایران بود . دو تخصص خود در زمینه های پوشاک و وب را با هم در آمیختم تا در این راه قدمی نهاده باشم.