راهنمای خرید پارچه

بهترین زمان خرید لباس (پیشنهاد)

بهترین زمان خرید لباس (پیشنهاد)
امتیاز خود را ثبت کنید

 

یکی از مزیت های شروع فصل پاییز ، تخفیف ها و فروش های فوق العاده ایست که موقعیت مناسبی برای خرید ایجاد می کند. با شروع این فصل تولید کنندگان و فروشندگان برای گردش مالی و حصول نقدینگی برای فصل جدید ، اقلام خود را با قیمت های مناسبی عرضه می کنند. حتی در برخی مواقع تخفیف ها به مرز هایی می رسند که قیمت کالا از قیمت تمام شده ی آن پایین تر می رود. به نوعی کالا را با ضرر می فروشند. اما اشتباه نکنید ، این یک ضرر پرسود است. فروشنده یا تولید کننده به جای اینکه سرمایه ی خود را برای مدت طولانی راکد نگاه دارد ، آن را  تبدیل به نقدینگی می کند و با فعالیت دوباره ، سودی بیش از ضرر متحمل شده کسب می کنند.

حال که تا اینجای موضوع دستتان آمد یک پیشنهاد وسوسه انگیز و اقتصادی همراه با تدبیر برای شما داریم:

 

بودجه بندی

اکثر افراد برای خرید لباس های فصلی نو ، بودجه ای در نظر می گیرند . مخصوصا مردهای متاهلی که می دانند با شروع هر فصل برای آسایش هر چه بیشتر باید کمد عیالشان را رنگین تر کنند.  اگر شما هم جزو کسانی هستید که این بودجه را مهیا می سازید می توانید بدین صورت بودجه خود را تقسیم بندی کنید:

۷۰ درصد بودجه را به خرید لباس های فصل جدید اختصاص دهید.

۲۰ درصد بودجه برای خرید های فوق العاده

مابقی آن را لوازمی که به فصل مرتبط نیستند.

لوازمی که به فصل مرتبط نیستند همان لوازمی می باشند که با استفاده آن ها با هر لباس و در هر دفعه ، می توانند جلوه ی یک لباس را تغییر دهند. مثلا کمر بند یا لوازم جانبی تاثیر گذار روی البسه.

 

چرا این تقسیم بندی؟

زمانی که شما ۲۰ درصد بودجه را به لباس های تخفیف خورده و غیر فصل تخصیص می دهید ، در حقیقت  تا حدود ۸۰ درصد لباس های فصل مشابه در آینده را تامین کرده اید.یعنی  با تخفیف های موجود این ۲۰ درصد می تواند ۸۰ درصد فصول آتی باشد.

۷۰ درصدی که به این فصل اختصاص میدهید ، می تواند کمد هایتان را بروز کند تا از فصل عقب نمانید .

و اما ماجرا ی ۱۰ درصد:

شما می توانید با هزینه کمی ، لباس هایتان را متنوع تر سازید. یعنی با یک کمربند می توانید جلوه یک لباس را در نظر بقیه متفاوت سازید. این کار باعث می شود ۷۰ درصد شما تا بیش از ۱۰۰ درصد بهینه گردد.

 

حال اگر برایتان پوشش به فصل بودن لباس اهمیت ندارد یا اینکه لباس های این فصل را در حراجی های پیشین تامین کرده اید می توانید به دلخواه بودجه خود را روی حراجی متمرکز نگاه دارید.

 

 

۶۷۰px-Dress-Great,-and-Still-Be-Comfortable-Step-3

 

معایب این کار:

در آخر هر فصل معمولا اجناسی تخفیف می خورند که ته مانده سری آن جنس است . بعنی از لحاظ سایزبندی ، رنگ بندی یا حتی مدل ، قدرت انتخاب پایین تری خواهید داشت و دست شما به اندازه ای که در خرید به فصل باز است ،دیگر باز نیست.

تشخیص واقعی بودن حراج در این مواقع سخت می شود . گاهی فروشنده یک مدل لباس کم کیفیت ارزان را به جای کالای تخفیف خورده به خورد مشتری های نگون بخت خود می دهد و باعث تاسف است که این فروشندگان تعداد کمی ندارند.

 

تشخیص واقعی بودن حراج:

  • معمولا فروشگاه های معتبر و نمایندگی ها به این کار ناپسند تن نمی دهند و برای اعتبارشان هم که شده ، حراج را به معنای کلمه ادا می کنند.
  • سعی کنید از فروشگاه هایی خرید کنید که دارای مجوز تخفیف و فروش فوق العاده می باشند. معمولا قیمت این فروشگاه ها را ماموران مربوطه بازرسی می نمایند.
  • بهترین راه تشخیص ، آشنایی فرد با کیفیت و قیمت کالاست که دربستگی به توانایی فردی دارد.

 

 

چند نکته:

  • سعی کنید لباس های تخفیف خورده را با صبر و حوصله بسیار انتخاب نمایید.
  •  فروشگاه هایی که مشتری های بیشتری دارند را در اولویت قرار دهید.
  • روی کالایی که احساس می کنید بیش از حد تخفیف خورده دقت بیشتر نمایید.
  • با استفاده از سلیقه ی خانم ها و تجربه مردان ، بهترین انتخاب ها صورت میگیرد پس سعی کنید به تنهایی انتخاب نکنید

 

با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان

نوشته شده توسط حامد محمدیان مهر در سیستم خدمات مد و فشن روچی

حامد محمدیان مهر

About حامد محمدیان مهر

سال های زیادی در زمینه های اقتصادی صنعت نساجی و پوشاک از جمله بازرگانی مواد اولیه (نخ) ، تولید پارچه ، تولید و فروش عمده ی پوشاک مردانه و بازاریابی در این صنعت فعالیت داشته ام و همیشه سعی در آموختن و پند گرفتن از کهنه کاران و بزرگان این صنعت داشته ام . همچنین دیگر تخصص اصلی من در زمینه ی اینترنت و طراحی است و سال های زیادی را صرف فعالیت ، آنالیز و کار آموزی در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی نموده ام و مدتی بالغ بر 2 سال است که روی برندسازی اینترنتی مشغول تحقیق و تفحس می باشم . هم اکنون مدتی است که با اندوخته های این 8 سال در زمینه ی بازار ،برندسازی و اینترنت ، فعالیت خود را در زمینه ی خدمات نوین در جهت رونق کسب و کار ها آغاز نموده ام و با اهداف و آرمان های تعریف شده ای ، سعی در ارائه ی خدمات مفید و پیوند کسب و کارها با روش های نوین دارم. آرزوی قلبیم همیشه رونق فعالیت های مد و لباس در ایران بود . دو تخصص خود در زمینه های پوشاک و وب را با هم در آمیختم تا در این راه قدمی نهاده باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *