برندسازی, راه حل های تولید

تأثیر تمرکز فعالیت و تولید پوشاک

تأثیر تمرکز فعالیت و تولید پوشاک
امتیاز خود را ثبت کنید

گاهی یک تغییر در سیستم کاری ، باعث می گردد که بسیاری از مشکلات حل گردد. تغییری که حتی فکرش را نمی کنید که تاثیر زیادی روی فعالیت شما داشته باشد. این موضوع در فعالیت های مد و لباس کاملا صدق می کند . گاهی فعالیت شما در این زمینه دچار گره های سختی می باشد که با یک تغییر ، بسیاری از آن ها باز می شوند . در شرایط بحرانی یا کسادی بازار ، یکی از مهمترین تغییراتی که می تواند به ساماندهی وضعیت کمک کند ( تمرکز فعالیت ) است. برای درک بیشتر این موضوع مثالی را بیان می کنم که به تازگی نظاره گر آن بودم .

 تمرکز فعالیت و تولید پوشاک

در زمانی که اوضاع اقتصادی با مشکل مواجه نشده بود یکی از دوستان ما کارگاه بافندگی و دوزندگی خود را گسترش داد و آن را تبدیل به یک کارخانه ای کرد که تمامی امکانات لازم در آن متمرکز بود . کارگاه  از دو قسمت بافندگی و دوزندگی تشکیل میشد که قسمت بافندگی دارای دو دستگاه گرد باف و یک ماشین بافت کشو برای یقه بود و قسمت دوزندگی آن دارای بیش از ۱۰ چرخ خیاطی (از جمله راسته ،میان دوز، زیگزال ،نوار دوز و چرخ دکمه مادگی) و یک میز برش وسیع به علاوه دستگاه پرس و یک اتاق مخصوص بخار بود. در نگاه اول یک سیستم کاملا پیشرفته و آماده ی سود دهی به چشم می خورد و شرایط محلی به گونه ای بود که از لحاظ استخدام شرایط ایده آلی داشت .

رکود اقتصادی

در اوایل کار مشکل چندانی به چشم نمی خورد تا اینکه شرایط بدی بر جو اقتصادی حاکم شد. پس از مدتی کارگاه از سوددهی خارج شد و روز به روز زیانش بیشتر از منفعتش می شد. تا جایی که با هر نوع حساب و کتاب صرفه ای چندان برای ادامه وجود نداشت. حتی  با اجرای طرح های گوناگون کارگاه به رونق سابق خود بازنگشت و روز به روز با افزایش ضررو زیان مواجه بود.

تغییری که نجات داد

در این شرایط مدیریت تغییری را پیش گرفت که شاید از دید افرادی که خارج از گود بودند ، یک نوع خودکشی کاری به حساب می آمد ولی همین امر باعث نجات و فعالیت و بهبود شرایط شد . این تغییر یک نوع تمرکز کاری به شمار می رفت و با اینکه از وسعت کارخانه به شدت کاسته می شد ولی سوددهی آن از زمانی که هنوز رکودی در میان نبود بیشتر شد. این تغییر چه بود؟

همکار ما با حذف قسمت دوزندگی و تمرکز روی قسمت بافندگی به ادامه فعالیت خود مشغول شد. تمامی چرخ ها از سیستم حذف کرد و به دو دستگاه بافت اکتفا نمود ولی تمامی تمرکز را صرف توسعه و پرورش قسمت باقی مانده  کرد. در این بین شاید بعضی نقطه نظرات همسو با این تغییر نبود و ملامت هایی را در پی داشت . ولی اکثر افراد با تجربه این تغییر را  تایید کردند.

نتیجه ی این تغییر پس از مرور زمان خود را نشان داد و باعث سودهی بیش از پیش این کارگاه شد حتی نسبت به زمانی که رکود بر بازار حاکم نبود شرایط اقتصادی بهتری را رقم زد.

 

این مثال یکی از چندین مثالی است که در رابطه با تمرکز فعالیت نظاره گر آن بودیم . زمانی که تمرکز یک مجموعه ای مانند مثال فوق ، محدودتر می شود ، پیشرفت و توسعه آن به مراتب آسان تر می گردد  و بهترین زمان برای وسعت بخشیدن و ایجاد تنوع فعالیت ، زمانی است که فعالیت اولیه به میزان قابل قبولی توسعه یافته باشد و مجموعه توانایی لازم برای گرداندن یک فعالیت دیگر را داشته باشد. این موضوع بر تنوع کالایی یک مجموعه تولیدی مد نیز صدق می کند .

حامد محمدیان مهر

About حامد محمدیان مهر

سال های زیادی در زمینه های اقتصادی صنعت نساجی و پوشاک از جمله بازرگانی مواد اولیه (نخ) ، تولید پارچه ، تولید و فروش عمده ی پوشاک مردانه و بازاریابی در این صنعت فعالیت داشته ام و همیشه سعی در آموختن و پند گرفتن از کهنه کاران و بزرگان این صنعت داشته ام .

همچنین دیگر تخصص اصلی من در زمینه ی اینترنت و طراحی است و سال های زیادی را صرف فعالیت ، آنالیز و کار آموزی در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی نموده ام و مدتی بالغ بر 2 سال است که روی برندسازی اینترنتی مشغول تحقیق و تفحس می باشم .

هم اکنون مدتی است که با اندوخته های این 8 سال در زمینه ی بازار ،برندسازی و اینترنت ، فعالیت خود را در زمینه ی خدمات نوین در جهت رونق کسب و کار ها آغاز نموده ام و با اهداف و آرمان های تعریف شده ای ، سعی در ارائه ی خدمات مفید و پیوند کسب و کارها با روش های نوین دارم.
آرزوی قلبیم همیشه رونق فعالیت های مد و لباس در ایران بود . دو تخصص خود در زمینه های پوشاک و وب را با هم در آمیختم تا در این راه قدمی نهاده باشم.

یک دیدگاه در مورد “تأثیر تمرکز فعالیت و تولید پوشاک

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *