فروشنده، تولید کننده، پخش کننده و تمامی فعالان پوشاک برای رونق و پیشرفت در فعالیت خود، احتیاج به روابط زیاد و پر کیفیت با هم دارند. چرا؟ تصور کنید یک فروشنده لباسی که رابطه زیادی با پخش کننده یا تولید کننده نداشته باشد چطور می تواند پوشاکی با کیفیت و قیمت مناسب پیدا کند، حال اگر با تعداد زیادی پخش کننده و تولیدی رابطه داشته باشد، قدرت مانور بیشتری بر روی قیمت و کیفیت دارد. بزرگترین راز موفقیت بک پخش کننده، روابط آن با تولید کننده و فروشنده می باشد. همچنین یک تولیدی تا رابطه قوی با پخش کننده یا تامین کننده مواد اولیه نداشته باشد نمی تواند پیشرفتی حاصل نماید. اگر دقت کنید ، پیشرفت هر گروه وابسته به فعالیت گروه دیگر میباشد.
پیشتاز در رقابت: یکی از مزایای روابط ،پیشتازی در رقابت با هم عرصه های خود می باشد. یک بوتیک میتواند با روابط قوی خود از سایر رقبا در نزدیکی خود پیشی گرفته و فروش بیشتری را تجربه کند.
تجربه: روابط می تواند سیم انتقالی میان تجربه ها باشد. در کار پوشاک ، رقبا می توانند عامل پیشرفت باشند. تجربه هایی که ردوبدل می شود ، یکی از همین عوامل پیشرفت است. دو تولیدی با اشتراک گذاشتن تجارب خود ، باعث پیشرفت همدیگر می شوند. همچنین گروه های دیگر..
چگونگی روابط: خیلی از روابط ها هم می تواند عامل مهمی برای شکست باشند. در روابط ، باید حدو مرزی تعیین گردد . باید دقت داشت که با چه کسانی رابطه کاری برقرار می شود . آیا فرد یا گروه مورد نظر مورد اطمینان است؟ چه بسا خیلی از تولید کنندگانی که به دلیل اطمینان بیجا زمین خوردند. در این روابط ، به هیچ چیز حتی چشمانتان اطمینان نکنید، سعی کنید با تعیین حد و مرز ، از آسیب های احتمالی جلوگیری نمایید.