ایده و خلاقیت, بازاریابی و فروش, برندسازی, کسب و کار آنلاین

بررسی فروشگاه آنلاین مد و لباس بامیلو

بررسی فروشگاه آنلاین مد و لباس بامیلو
امتیاز خود را ثبت کنید

چند وقتی می شود که  سیستم بامیلو راه اندازی شده و با قدرت و سرعت از رقبای خود در زمان اندکی از رقبای قدیمی کار خود پیشی گرفته است .از آنجایی که موفقیت این سایت چشمگیر و سریع بوده تصمیم گرفتیم تا قسمت فروشگاه لباس این سایت را مورد بررسی قرار دهیم و خصوصیاتی که می توان از آن درس گرفت را برای فعالانی که قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارند تشریح کنیم.

 

اول نگاهی کوتاه به بامیلو:

فروشگاه اینترنتی بامیلو که در تیرماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد نخستین پروژه کمپانی جهانی راکت اینترنت در ایران می باشد.راکت اینترنت که توسط برادران ساویر در اروپا اداره می شود با هدف پیاده سازی کسب و کارهای اینترنتی موفق دنیا در سایر کشورها توانسته تا کنون درآمد قابل توجهی کسب کند.این کمپانی در ایران با سه سایت بامیلو،موزاندو و بدو فود کار خود را آغاز کرده است. با نگاهی کلی به این پی خواهیم برد که گروه بنیانگذار بامیلو ، ورژن فارسی گروه علیبابا می باشد با این تفاوت که سیستم عمده فروشی گروه علیبابا به نسبت جزئی فروشی ( aliexpress ) خود دارای دارای حجم معاملاتی بیشتری می باشد ولی این تناسب میان بامیلو و موزاندو کاملا برعکس می باشد.

 

 

۳efac499037ed9101c3ce77522022878_4f4492029d4eca48bc15169bddc53bcafdb15962

خصوصیات مهم بامیلو:

یکی از مهمترین خصوصیات این سیستم حالت درگاه مانند آن می باشد. بامیلو به عنوان یک تامین کننده محسوب نمی شود . بدین معنا که تامین کنندگانی از میان خود مردم دارد.از خصوصیات دیگر این سیستم ، پورسانت یا سود منصفانه ای است که روی اقلام خود اعمال می کند که این خود باعث شده مخاطبانش هر روز بیشتر از دیروز شوند و این سود را برای همگان شفاف ساخته.

۳۱۴bd94ef361be8aa10d7ca4d69399e8_ffa2401765960438df0aacbdbaf82e99d16bad58

و حالا تحلیل فروشگاه لباس

در اینجا به صورت موردی این قسمت از بامیلو را بررسی می کنیم:

۱- تنوع برندها و محصولات:

از آنجایی که بامیلو از تامین کنندگان داوطلب برای تامین محصولات خود استفاده می کند ، تنوع کالایی این سایت به صورت غیر قابل رقابتی بالا می باشد که این خود باعث شده تا پاسخگوی سلیقه های متعددی باشد. در قسمت پوشاک سایت بالغ بر ۱۰۰ برند معتبر از جمله برندهای معروفی همچون چرم مشهد و برشکا ، به عرضه محصولات خود مشغول می باشند .

 

۲-رابط کاربری بسیار آسان:

وقتی وارد سایت بامیلو می شوید با نگاهی اندک می توانید راه خود را پیدا کنید. منوهای مشخص و صفحه ای ساده که با کلماتی مختصر شده به تنهایی راهنمای مخاطبان می باشد. اگر من زمانی بخواهم از فروشگاهی خرید کنم مسلما این موضوع روی انتخاب من تاثیر به سزایی خواهد داشت .

 

۳-دسته بندی محصولات:

دسته بندی محصولات در این سایت به صورت کامل پاسخگوی جستجوی مخاطبان می باشد. دسته بندی های پوشاک سیستم از سرگروه های جنسیتی ،سنی و برند تشکیل شده و افزون بر این ها قسمت تخفیف خورده های آن نیز چشم نواز مخاطبش می باشد . زیرگروه های هر سرگروه نوع کالا آن است که از تنوع خوبی برخوردار میباشد.

 

۴-جزییات فروشنده:

در کنار هر صفحه از محصولات پوشاک نام و مشخصات تامین کننده درج شده که خود باعث دلگرمی برای مخاطب می باشد.

 

۵-نماد های خصوصیتی هر محصول:

زمانی که دسته ای انتخاب می شود ، در گوشه های هر عکسی از محصول ،خصوصیت آن به صورت علامت قابل مشاهده است، مثلا تخفیف یا نوع ارسال .

۶- سایزبندی:

یکی از مهمترین و برجسته ترین خصوصیت هر لباس در صفحه آن ، راهنمای سایزبندی محصول است: مخاطب با مشاهده لیست سایز بندی می تواند سایز مناسب خود را بیابد و کالا را با خیالی آسوده سفارش دهد. یکی از معضلات برخی از فروشگاه های اینترنتی پوشاک همین نکته است که مخاطب در انتخاب سایز بندی سردرگم می شود و در نهایت قید خرید را می زند. یک لیست کامل مانند لیست های سایز بامیلو می تواند درصد مشتریان راضی را بالا ببرد.

 

۷- تصویر واضح:

تصاویر لباس های عرضه شده در بامیلو به صورت کاملا حرفه ای عکسبرداری شده و با طبق تجربه بنده فردی بسیار وارد و پرحوصله این تصاویر را ویراستاری کرده است. تا آنجایی که اطلاع دارم این تصاویر در ایران به صورت حرفه عکسبرداری و برای ویرایش به دفتر مرکزی که خارج از ایران می باشد فرستاده می شوند و سپس بر روی سایت قرار داده می شوند.

 

۸-جزییات محصول:

از دیگر خصوصیات محصولات فشن این سایت می توان به اطلاعات با جزییات اشاره نمود که در این مورد نسبت به سایت های شاخص دنیا ضعف های فراوانی دارد. مثلا سایتی مانند علیبابا جزییات محصولاتش به مراتب دقیق تر و کامل تر است . با این حال که علیبابا یک کلاسیفاید محسوب می شود و کنترل آن روی کاربرانش بسیار کمتر است.

 

۹-اپلیکیشن:

مخاطبان بامیلو می توانند به راحتی با دریافت نرم افزار موبایل ، پیمایش در بازار پوشاکش مشغول شوند که مسلما یک امتیاز مثبت محسوب می شود. دیجیکلا نیز  از این خصوصیت بهره مند برده و به صورت حرفه ای تر روی آن تمرکز نموده است.

 

۱۰-قسمت تخصصی انتخاب پوشاک در وبلاگ سایت:

یکی از ترفندهایی که اکثر سایت ها در آن ضعف دارند، قسمت تخصصی وبلاگ در مورد انتخاب محصول می باشد . ولی بامیلو با کارکرد تخصصی روی این موضوع ، از رقبای خود در زمینه وبلاگ نویسی  پیشی گرفته و با آبدیت وبلاگ خود ، سئوی قدرتمندی برای خود دست و پا کرده است.

۱۱-خبرنامه تخفیف:

بامیلو با ترفندی جالب ، به خبرنامه خود پسوند تخفیف اضافه نموده که برای افراد دوستدار تخفیف بسیار دلپسند می باشد. به شخصه در این خبرنامه ثبت نام نموده ام…..

نقد هایی روی سیستم:

  • نداشتن مقایسه حرفه ای (که البته به دلیل کاربر محور بودن آن امری طبیعی می باشد)
  • جزییات در صفحه هر محصول فشن بسیار ضعیف بیان شده و شفاف سازی کمی روی جزییات اعمال گشته
  • جزییات ناشر به صورت ناقص
  • تصاویر محدود برای هر محصول
  • توضیحات بسیار ناچیز در قسمت درباره ما (توضیحات اصالت و تاریخچه)

 

 

زمانی که به کلیات فروشگاه فشن بامیلو نگاه میکنیم می توانیم نمره قابل قبولی را به آن بدهیم . ولی این خصوصیات به در مقابل پیشرفت این سایت بسیار ناچیز است . پس علت این پیشرفت خیره کننده چیست؟

 

پاسخ های احتمالی که میتواند مناسب باشد

۱- پشتوانه مالی عظیم راکت اینترنت

۲-تجربه بسیار زیاد تیم مدیریت

۳- برندسازی بسیار قوی 

۳-طرحهای خلاقانه تشویقی و تخفیفی خرید

بامیلو سیستمی است متعلق رکت اینترنت با سرمایه ها و پشتوانه های مالی قوی . مهمترین دلیل برد بامیلو ، سرمایه گذاری نجومی روی تبلیغات بود . مثلا هر صفحه از سایت های ایرانی را که باز می کنید ، تبلیغات این سایت را می توانید مشاهده کنید. حتی در سایت های خارجی وقتی با آی پی ایران وارد می شوید تبلیغات این سایت به چشم می خورد. راکت اینترنت با تجربه ای فوق العاده در زمینه مدیریت کسب و کارهای اینترنتی نوپا ، از سایر رقبای خود حتی در خارج از ایران پیشی گرفته است. تا حدی که سایت آمازون مشتاق به بررسی عملکرد این سیستم شد. (نیازمند منبع)

 

در مطالب آتی برای شما نحوه راه اندازی یک فروشگاه فشن آنلاین به صورت کامل و کاربردی را شرح خواهیم داد تا به آسانی گاز زدن یک سیب ، فروشگاه خود را با حداقل هزینه برپا کنید. و خصوصیات بزرگترین فروشگاه ها را ضمیمه آن خواهیم نمود.

با تشکر پیشاپیش از نقد های شما :حامد محمدیان مهر

در سیستم خدمات نوین مد و فشن روچی

 

 

 

 

 

 

حامد محمدیان مهر

About حامد محمدیان مهر

سال های زیادی در زمینه های اقتصادی صنعت نساجی و پوشاک از جمله بازرگانی مواد اولیه (نخ) ، تولید پارچه ، تولید و فروش عمده ی پوشاک مردانه و بازاریابی در این صنعت فعالیت داشته ام و همیشه سعی در آموختن و پند گرفتن از کهنه کاران و بزرگان این صنعت داشته ام . همچنین دیگر تخصص اصلی من در زمینه ی اینترنت و طراحی است و سال های زیادی را صرف فعالیت ، آنالیز و کار آموزی در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی نموده ام و مدتی بالغ بر 2 سال است که روی برندسازی اینترنتی مشغول تحقیق و تفحس می باشم . هم اکنون مدتی است که با اندوخته های این 8 سال در زمینه ی بازار ،برندسازی و اینترنت ، فعالیت خود را در زمینه ی خدمات نوین در جهت رونق کسب و کار ها آغاز نموده ام و با اهداف و آرمان های تعریف شده ای ، سعی در ارائه ی خدمات مفید و پیوند کسب و کارها با روش های نوین دارم. آرزوی قلبیم همیشه رونق فعالیت های مد و لباس در ایران بود . دو تخصص خود در زمینه های پوشاک و وب را با هم در آمیختم تا در این راه قدمی نهاده باشم.

2 دیدگاه در مورد “بررسی فروشگاه آنلاین مد و لباس بامیلو

  1. رضا پهلوان گفت:

    اگه امکانش هست میتونید برند سازی قوی رو توضیح بدید؟
    من آنچنان فعالیت برندسازی ازشون ندیدم، فقط تبلیغات محض بوده

    1. روچی روچی گفت:

      سلام. با توجه به اصول متداول برندینگ، بامیلو از شرکت های نوظهوری است که توانسته فعالیت خوب و مرتبی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *