اعلامیه

تفاهم نامه همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس با بنیاد فرهنگی اصناف

تفاهم نامه همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس با بنیاد فرهنگی اصناف
امتیاز خود را ثبت کنید

چند وقتی است که گروه ساماندهی مد فعال تر از گذشته شده و به نظر چرخ های این سازمان شروع به چرخش کرده است. این موضوع را می توان از صدور مجوز ها و اخبار پیرامون این بنیاد به وضوح نظاره گر بود . حالا خبری که این جنب و جوش را نمایان تر می کند به شرح زیر می باشد :

تفاهم نامه همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس با بنیاد فرهنگی اصناف ایرا ن امضا شد

این تفاهم نامه برای همکاری های مشترک در زمینه برگزاری جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با استفاده از امکانات و توانمندی های مادی و معنوی طرفین امضا شده است
آئین امضای تفاهم نامه بین کارگروه ساماندهی مد و لباس و بنیاد فرهنگی اصناف ایران با حضور علی مرادخانی؛ رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس و معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی فاضلی؛ رئیس اتاق اصناف ایران و رئیس هیئت مدیره بنیاد فرهنگی اصناف، علی عوض پور؛ دبیرکل اتاق اصناف ایران و عضو هیئت مدیره بنیاد فرهنگی اصناف؛ منصور حسینی؛ معاون فرهنگی اجتماعی و عضو هیئت مدیره بنیاد فرهنگی اصناف و علیرضا سلمانی؛ مشاور فرهنگی و عضو هیئت مدیره بنیاد فرهنگی اصناف، سه شنبه ۲۱ مهرماه در سالن جلسات معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. علی مرادخانی و علی فاضلی به نمایندگی از این دو نهاد برای همکاری های مشترک در زمینه برگزاری جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با استفاده از امکانات و توانمندی های مادی و معنوی طرفین تفاهم نامه را امضا کردند.

حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به این که یکی از اهداف اصلی این کارگروه واگذاری امور به بخش خصوصی و نهادهای غیردولتی است افزود: در ۳ ماه گذشته مذاکراتی را با اتاق اصناف ایران داشتیم تا با این نهاد که یکی از بزرگ ترین شبکه های غیردولتی کشور است همکاری خود را شروع کنیم. در این مدت کمیسیون تولید و توزیع کارگروه مد و لباس به اتاق اصناف واگذار شد. در این کمیسیون ۲۳ نهاد صنفی عضویت دارند که حوزه مد و لباس را پوشش می دهند.

قبادی ادامه داد: گام اصلی که توسط بنیاد فرهنگی اصناف و کارگروه مد و لباس برداشته شد، اعطای “نشان ایرانی” به محصولات است. با وجود ظرفیت های گسترده ای که در ایران وجود دارد و محصولات خوبی که تولید میشود، به دلیل کیفیت های نامناسب قبلی و نبود فرهنگ استفاده ازمحصول ایرانی، تولیدات ایرانی جایگاه خود را پیدا نکرده اند و عده ای از تولیدکنندگان مجبور هستند محصول خود را به نام جنس خارجی عرضه کنند. نشان ایرانی که روی محصولات قرار می گیرد بیان گر کیفیت محصول است و خانواده ها می توانند با اطمینان آن را خریداری کنند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس افزود: اتفاق مهم دیگری که در همکاری بنیاد فرهنگی اصناف و کارگروه مد و لباس رخ داده، واگذاری مسئولیت های اجرایی و دبیری جشنواره مد و لباس فجر به بخش خصوصی است. با سیاست های خوب معاونت هنری وزارت ارشاد، جشنواره مد و لباس دومین واگذاری جشنواره های فجر به بخش خصوصی است و بنیاد فرهنگی اصناف در روندی سه ساله برگزار کننده این جشنواره خواهد بود تا در صورت موفقیت در برگزاری جشنواره پنجم، جشنوارههای ۶ و ۷ را نیز برگزارکند. دبیری جشنواره نیز به اتاق اصناف واگذار شده و کلیه مراحل جشنواره از ثبت نام تا اجرا بر عهده اتاق اصناف خواهد بود.

علی مرادخانی، معاونت هنری وزارت ارشاد و رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس نیز گفت: در حوزه مد و لباس دغدغه اصلی وزارت ارشاد و دولت، موضوع هویتی، فرهنگی و تاریخی لباس است. از سوی دیگر اتاق اصناف دغدغه های فنی بیشتری در این زمینه دارد و امیدواریم با شرایطی که پیش خواهد آمد بتوانیم بر اساس سیاست های کاری دولت، فضای کار را برای بخش خصوصی فراهم کنیم و دولت فقط در زمینه سیاست گذاری و نظارت بر امور فعالیت کند.

مرادخانی ادامه داد: سعی می کنیم جشنواره مد و لباس امسال با همکاری کارگروه مد و لباس و اتاق اصناف به یک فضای متقابل همکاری تبدیل شود تا بخش های مختلف در آن فعالیت کنند. چهار جشنواره قبلی مد و لباس تجربیات جدیدی برای ما فراهم کردند و حالا با کمک اصناف و رسانه ها تجربیات جدیدی کسب خواهیم کرد تا در آینده شاهد جشنوارهای خوب در حوزه مد و لباس باشیم.

علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران نیز گفت: اتاق اصناف ایران در طول دو سال فعالیت دولت تدبیر و امید شاهد بود که نگاه تعاملی دولت با بخش خصوصی، یک نگاه واقعی است. سپردن کار مردم به مردم و مردم محور کردن اقتصاد و فرهنگ از اصولی ترین کارهایی است که دولت به آن اهتمام دارد. بعد از سه دهه نهادینه شدن کارها در بخش دولتی، اقدامات جدید وزارت ارشاد در سپردن نمایشگاه کتاب و جشنواره مد و لباس به مردم، کار بسیار بزرگی است.

فاضلی ادامه داد: واگذاری جشنواه مد و لباس به بنیاد فرهنگی اصناف باعث می شود مجموعه عظیم سه میلیون واحدی اعضای اتاق در این کار شریک شوند. اصناف در سراسر کشور حضور دارند و بهره گیری از آن ها در مسائل فرهنگی باعث عاقبت به خیری کشور است. نزدیک به ۲۸ اتحادیه صنفی کشور برای اولین بار در این رخداد بزرگ شرکت خواهند کرد و به کارگیری طراحان و مزون هایی با فرهنگ ایرانی- اسلامی یکی از اهداف مورد نظر ما است.

پس از آن قبادی به بیان نکاتی در مورد مفاد تفاهم نامه پرداخت و گفت: پس از برگزاری ۴ دوره جشنواره مد و لباس فجر با مدیریت مستقیم کارکروه مد و لباس، نتایج بسیار خوبی به دست آوردیم که مهم ترین آن ها ایجاد نگرش جدیدی بین مردم و مسئولان بود و مسئولان متوجه شدند برای داشتن سبک زندگی اسلامی- ایرانی باید به الگوهای ایرانی- اسلامی توجه کنند. جشواره مد و لباس به این موضوع توجه کرده و به دنبال توسعه آن است. این جشنواره ۵۰۰ هزار نفر بازدیدکننده داشته که تعداد قابل توجهی است و اگر اتاق اصناف وارد کار شود و فضای مناسبی را ایجاد کند، ضریب نفوذ جشنواره افزایش پیدا می کند.

قبادی افزود: ۱۵جلسه برای بررسی مفاد تفاهم نامه برگزار شد و بر اساس آن مسئولیت اجرایی و برگزاری جشنواره به بنیاد فرهنگی اصنافسپرده شد. رئیس این جشنواره همچنان کارگره مد و لباس است اما دبیری آن به بنیاد فرهنگی اصناف واگذار شده است. همچنین ۵ نفر از اعضای هیئت مدیره بنیاد فرهنگی اصناف در شورای سیاست گذاری جشنواره حضور دارند و در تصمیم گیری های کلان جشنواره مشارکت می کنند.

حامد محمدیان مهر

About حامد محمدیان مهر

سال های زیادی در زمینه های اقتصادی صنعت نساجی و پوشاک از جمله بازرگانی مواد اولیه (نخ) ، تولید پارچه ، تولید و فروش عمده ی پوشاک مردانه و بازاریابی در این صنعت فعالیت داشته ام و همیشه سعی در آموختن و پند گرفتن از کهنه کاران و بزرگان این صنعت داشته ام . همچنین دیگر تخصص اصلی من در زمینه ی اینترنت و طراحی است و سال های زیادی را صرف فعالیت ، آنالیز و کار آموزی در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی نموده ام و مدتی بالغ بر 2 سال است که روی برندسازی اینترنتی مشغول تحقیق و تفحس می باشم . هم اکنون مدتی است که با اندوخته های این 8 سال در زمینه ی بازار ،برندسازی و اینترنت ، فعالیت خود را در زمینه ی خدمات نوین در جهت رونق کسب و کار ها آغاز نموده ام و با اهداف و آرمان های تعریف شده ای ، سعی در ارائه ی خدمات مفید و پیوند کسب و کارها با روش های نوین دارم. آرزوی قلبیم همیشه رونق فعالیت های مد و لباس در ایران بود . دو تخصص خود در زمینه های پوشاک و وب را با هم در آمیختم تا در این راه قدمی نهاده باشم.

یک دیدگاه در مورد “تفاهم نامه همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس با بنیاد فرهنگی اصناف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.