ایده و خلاقیت, راه حل های تولید, مد و پوشاک

حکایات لباس : حل بحران فروش پوشاک بورسی

حکایات لباس : حل بحران فروش پوشاک بورسی
امتیاز خود را ثبت کنید

راه های نجات پیر دانا برای مهار مشکلات صنعت پوشاک ، از مجموعه روایات طنز لباس دلواپس  است که  گاهی می تواند الهام بخش و گاهی بی استفاده باشد ، موضوع این روایت موضوعی است که شاید اهمیت آن از نظر ها کمرنگ باشد ولی در باطن کمر شکن باشد .

حکایت های صنعت لباس این جلسه:  حل بحران فروش پوشاک بورسی 

تب لباس بورسی و تسلط دلال

در تاریخی که خرید و فروش وتولید لباس های بورسی به صورت کاذب رونق پیدا کرد و جذابیتش به کام همگان مزه کرد ، بسیاری از تولید کنندگان زحمتکش عرصه ی جامه و و پوشاک ، با این سراب همسو شده و با تولید هر چه بیشتر لباس های تکراری و بورسی ، بر حجم عرضه نسبت به تقاضا  بیش از پیش افزودند. این امر سبب یک ایست ناگهانی بازار و تسلط دلالان سودجوی خدا نترس بر امور شد . در حدی که بسیاری از تولید کنندگان پوشاک با انبوهی از این گونه البسه دست به دامان بز بخرها میشندند تا بتوانند نقدینگی از دسته رفته را جبران و بدهی های حاصل را برطرف سازند . خسران این موضوع ، حتی از یر به یر شدن نیز عبور کرد و کار به جایی رسید که دلالان با بهایی تحقیر آمیز ، پوشاک کارگاه ها و تولیدی های پوشاک را بز خر می کردند .

مشورت جوان با پیر دانای کهنه کار

در همین بهبهه و جوان خام تولید کننده برای حل بحران فروش پوشاک که از قضا ذوق فراوانی نیز داشت ، از پیر با تجربه ای که ۳۰ سال گرم و سرد این بازار را چشیده بود طلب کمک کرد . پس از مشورت و دریافت مطالب و در جهت حل بحران فروش پوشاک اینگونه عمل نمود :

  • ابتدا تمامی البسه تولید شده ای که حجم بسیار بالایی داشت دوباره به خیاط خانه های خود انتقال داد. و در همین حین نیز بسیاری حدس زدند که قصد تغییر در دوخت را دارد و زبان به نکوهش گشودند.
  • سپس امر به شکافتن مارک های دوخت شده  و دکمه ها کرد تا اثری از از آنها برجای نماند.
  • در حینی که کارگاه های تحت امرش مشغول به این کار بودند به سراغ بازار رفت و مواردی را در زمینه خرج کار و بسته بندی سفارش داد از جمله :  انوع مارک ، نوار رنگی  مارک آویز با شمایلی جذاب ، سلفون بسته بندی طرح دار و دکمه های فوق العاده .

این تولید کننده با ابتکار های چشم نواز دکمه ها ،  مارک های خیره کننده ، بسته بندی جالب  و همچنین با دوخت نوار هایی مناسب  ، به لباس تولید شده رنگ و لعابی تازه بخشید و کار خود را از دیگر تولیدات بورسی تمایز داد .

سرانجام حل بحران فروش پوشاک :

سرانجام داستان به این ختم شد که نه تنها لباس های انبار شده خود را به بهای مطلوبی به فروش رسانید بلکه مقدمه ای شد برای به به و چه چه های بسیار و سفارشات پشت سفارشات . اما چه شد که این لباس ها با اعمال این موارد دگرگون شد و قیمت و ارزش بسیار یافت؟ فرد با تجربه دانا چه در گوش جوان خواند ؟ اگر چنین بود که همه تقلید کاران بعدی نیز این حلاوت را می چشیدند( که چنین نشد )

مواعظ پیر دانا برای حل بحران فروش پوشاک

دانستن نصایح و رازهایی که پیر دانا برای حل بحران فروش پوشاک به جوان گفته بود دغدغه ی بسیاری شد تا آنکه جویندگان به باطن موضوع آگاه شدند و این بود رموز حل بحران فروش پوشاک پیردانا  :

۱-  بسته بندی اولین استراحتگاه چشم در فروش عمده می باشد ، پس بسته بندی را ارج نهادن پسندیده و خساست در آن مایه ی دردسر

۲- رنگ شناس باش ، یا اگر نیستی طلب یاری عیب نیست ، پس در انتخاب رنگ و مدل دکمه و مارک و …(افکت کار) با تضادی ماهرانه چشم را درگیر کن .

۳- با خلاقیت ، موارد جزیی به کارت بیفزا که ثمره ی این خلق اثرها ، زیبندگی و اعتبار است . ولی در عین حال از حد تجاوز مکن که مبادا شلوغ و خسته کننده گردد

۴- تغییرات را در هر تعدادی  تنوع ده که گمان برند گویی مدل های البسه تنوع فراوان دارد ( گویی پیر دانا کمی شیشه خورده نیز به همراه دارد)

 

این روایتی نه چندان خیالی حل بحران فروش پوشاک در صنعت مظلوم لباس ایران، پیام ها و نتیجه هایی را نیز همراه دارد که  اینگونه دریافتیم:

۱- تدبیر از پیر ، جنگ از جوان (ضرب المثل)

۲- چرا عاقل کند کاری؟ سراب ها را باید شناخت

۳- خلاقیت و تفکر کردن بسی لازم و ضروری ،

۴- همیشه راه حل خیلی سخت نیست

 

لباس دلواپس

نویسنده :لباس دلواپس

از سری مجموعه حکایات صنعت پوشاک

حامد محمدیان مهر

About حامد محمدیان مهر

سال های زیادی در زمینه های اقتصادی صنعت نساجی و پوشاک از جمله بازرگانی مواد اولیه (نخ) ، تولید پارچه ، تولید و فروش عمده ی پوشاک مردانه و بازاریابی در این صنعت فعالیت داشته ام و همیشه سعی در آموختن و پند گرفتن از کهنه کاران و بزرگان این صنعت داشته ام .

همچنین دیگر تخصص اصلی من در زمینه ی اینترنت و طراحی است و سال های زیادی را صرف فعالیت ، آنالیز و کار آموزی در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی نموده ام و مدتی بالغ بر 2 سال است که روی برندسازی اینترنتی مشغول تحقیق و تفحس می باشم .

هم اکنون مدتی است که با اندوخته های این 8 سال در زمینه ی بازار ،برندسازی و اینترنت ، فعالیت خود را در زمینه ی خدمات نوین در جهت رونق کسب و کار ها آغاز نموده ام و با اهداف و آرمان های تعریف شده ای ، سعی در ارائه ی خدمات مفید و پیوند کسب و کارها با روش های نوین دارم.
آرزوی قلبیم همیشه رونق فعالیت های مد و لباس در ایران بود . دو تخصص خود در زمینه های پوشاک و وب را با هم در آمیختم تا در این راه قدمی نهاده باشم.

8 دیدگاه در مورد “حکایات لباس : حل بحران فروش پوشاک بورسی

  1. ابراهیم گفت:

    ایکاش انقدر بی معنی و قلمبه سلمبه نبود این نوشته.چه اشکالی داره ساده نویسی؟

    1. روچی روچی گفت:

      سلام دوست عزیز. ممنون از پیشنهادتون. در مطالب جدید سعی می کنیم نکته ای که شما فرمودید را رعایت کنیم.

  2. مهدی گفت:

    سلام
    من تولیدکننده پوشاک بورسی هستم شاید خودم ایده ای در زمینه پوشاک نداشته باشم
    ایده ها و طرح ها و هنر ترکیب رنگ هارو از کجا بیارم؟

    1. روچی روچی گفت:

      سلام. طراح های لباس زیادی در این زمینه در حال فعالیت هستند که میتونید از مشاوره اونها کمک بگیرید همینطور میتونید با استفاده از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام سلیقه مشتری برای هر فصل رو رصد کنید.

  3. محسن گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید. ببخشید من تازه یه کارگاه کوچک راه اندازی کردم. و پارچه برش خورده میارم و تکمیل میکنم. میخواستم بدونم چطوری باید خودم برش بزنم و خودم تولید کننده باشم. خواهش میکنم راهنماییم کنید. تشکر

    1. سلام . برای این کار احتیاج به میز برش و برشکار دارید . من دقیق متوجه خواستتون نشدم

  4. حمید داوری گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید :
    مطالب بسیار مفید ، جامع و آموزنده بود.
    موفق باشید و پایدار.

    1. سلام. خواهش میکنم. انشالله براتون مفید باشه. ممنون از همراهی شما

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *