خرید چرم
پارچه, چرم

درباره چرم و چگونگی خرید چرم

فروش پارچهتماس با روچی
درباره چرم و چگونگی خرید چرم
5 امتیاز از 1 رای

انتخاب چرم مصنوعی با کیفیت

۱- تصمیم گیری در مورد خرید چرم مصنوعی

چرم مورد بسیار زیبا و شیکی برای لباس و مبلمان می باشد. استفاده از چرم مصنوعی برای لباس و خانه مزایای زیادی دارد.

– چرم مصنوعی ارزان تر است.

–  چرم مصنوعی راحت تر نگهداری می شود.

– چرم مصنوعی حامی حیوانات است.

در برخی موارد چرم های مصنوعی طوری تهیه می شوند که از اصل آن غیرقابل تشخیص می باشند. در مورد سایر چرم های مصنوعی نیز بدلیل تاثیر واضح و فوق العاده چرم واقعی، تولیدکننگان خود را به دردسر می اندازند تا نوع مصنوعی آن را تولید کنند.

برخی ابعاد منفی چرم مصنوعی شامل موارد ذیل می باشد.

  • چرم مصنوعی منفذ دار نیست.
  • به همان اندازه زیبا به نظر نمی رسد.
  • به اندازه چرم طبیعی عمر نمی کند.
  • ممکن است قابل بازیافت نباشد.

 

۲-بافت خوب را درنظر بگیرید. زمانیکه یک چرم مصنوعی با کیفیت انتخاب می کنید. اولین چیزی که باید مدنظر داشته باشید بافت آن است. چرم اصل بافت خال خالی دارد. هم چنین موارد تقلبی با کیفیت این حالت را حفظ می کنند. اگر با نگاه واقع گرایانه به سراغ آن رفته اید از سطح کاملا صیقلی و صاف پرهیز کنید. این حالت نشانگر کیفیت پایین می باشد.

۳-رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید. وقتی به سراغ چرم مصنوعی می روید. پیداکردن رنگ مورد نظر هیچ محدودیتی ندارد. رنگ های روشن، طرح های عجیب، شبیه سازی پوست حیوانات و رنگ قهوه ای و مشکی طبیعی در مصنوعات چرمی موجود است.

رنگ قهوه ای و مشکی پایه ای چرم مصنوعی بسیار شبیه اصل آنها می باشد. رنگ های چشمگیر روشن، طرح های عجیب و غریب یا پرداخت براق  تاثیر قابل توجهی در این کارها دارد.

۴ – میزان درخشندگی را مقایسه کنید. چرم های مصنوعی از رنج بسیار براق تا بسیار مات و چیزی ما بین اینها شکل می گیرند. برای انتخاب چرم مصنوعی که واقعی تر به نظر برسد چیزی را انتخاب کنید که کمتر براق است. چرم واقعی براق نیست اما مات است. از طرف دیگر برای اینکه ظاهری مد روز داشته باشید چرم روشن بسیار براق انتخاب کنید.

۵ – کارهایی که مواد ترکیبی دارند انتخاب کنید. اگر می خواهید لباس شما واقعی تر و جذاب باشد از ترکیب چرم با سایر موارد مانند پشم و نخ می تواند انتخاب عالی باشد. لباس هایی مانند کتی با تکه های چرم یا مبلمانی که از ترکیب چندین نوع پارچه تشکیل شده است احساس طبیعی  ایجاد می کند. تفاوت رنگی بین مواد دیگر و چرم مصنوعی ظاهر چرم اصل را القا می کند.

خرید چرم مصنوعی

 

۱-تصمیم بگیرید چه نوع چرم مصنوعی مورد دلخواه شماست: اگر چرم مورد نظرتان را براساس نوع مشخصی از چرم واقعی انتخاب می کنید، پس درمورد طرح و رنگ مورد نظرتان تصمیم بگیرید. نمونه های رنگ، طرح و اسم چرم ها را سرچ کنید. پارچه چرم مصنوعی در طرح هایی شبیه پوست حیواناتی مانند شترمرغ، خزندگان، گوساله، گاومیش، سوسمار و پوست خوک موجود می باشد.

نقوش روی چرم طرح های رایج در پارچه چرم مصنوعی هستند. طرح های گلدار، بته جقه ای، نقوش کابوی، طرح های سمبولیک یا چرم بافته شده را  بعنوان پارچه جایگزین انتخاب کنید.

هم چنین چرم مصنوعی پرداخت های متفاوتی دارد. می توانید پرداخت براق، متالیک یا مرواریدی انتخاب کنید. پرداخت جیر میکرو نوعی از چرم مصنوعی است که بخاطر نوع پرداخت آن قیمتی است.

۲-میزان چرم مصنوعی مورد نیازتان را مشخص کنید: قبل از خرید چرم مصنوعی لازم است تعیین کنید که دقیقا چه مقدار چرم نیازدارید. این کار به شما کمک می کند که قیمت دقیق کار مورد نظرتان را بدست آورید. یک کاناپه متوسط حدود ۱۵ متر چرم لازم دارد درصورتی که یک مبل دونفره حدود ۱۱ متر چرم لازم دارد.

محض احتیاط همیشه کمی بیشتر از پارچه مورد نیاز تهیه کنید.

۳-به فروشگاه پارچه فروشی سر بزنید: فروشگاه های صنایع دستی یا پارچه احتمالا بین ۵ تا ۲۰ نوع چرم مصنوعی مختلف دارند. اگر می خواهید قبل از خرید چرم مصنوعی را از نزدیک ببیند، فروشگاه صنایع دستی یا پارچه گزینه های مناسبی هستند. به فروشگاه های مختلف سر بزنید تا بهترین پارچه و قیمت را پیدا کنید.

۴-خرید چرم آنلاین: خرید آنلاین طیف وسیع و متنوعی از انتخاب های کمی و کیفی در اختیار شما قرار می دهد. بزرگترین معایب خرید آنلاین این است که شما نمی توانید محصول را از نزدیک ببیند و لمس کنید. بعلاوه براساس میزان سفارش شما هزینه ارسال ممکن است بالا باشد.  معمولا بازار فروش آنلاین پارچه های لوازم داخلی،تعداد زیادی از پارچه ها، طرح ها، رنگ ها و پرداخت های متنوعی ارائه می دهند.

چرم های مصنوعی سازگار با محیط زیست را انتخاب کنید.

۵-از بازارهای فروش طراحان داخلی یا همایش ها خرید کنید: اگر طراح داخلی هستید، می توانید از فروشندگان خاص تخفیف بگیرید. درهمایش های طراحان داخلی شرکت کنید یا تخفیف ویژه فروشندگان آنلاین را برای طراحان جستجو کنید. با سایر طراحان صحبت کنید تا با ترفندها وخریدهای با قیمت استثنایی آشنا شوید.

تشخیص چرم مصنوعی از چرم واقعی در خرید چرم

 

۱-برچسب آن را بخوانید. با اینکه ممکن است کاملا مشهود باشد اما خواندن برچسب روی لوازم راه مطمئنی برای تشخیص نوع چرم می باشد. محصولاتی که از چرم واقعی درست شده اند  با افتخار روی برچسب شان قید می شوند. اگر روی برچسب نوشته باشد وینیل یا مواد مصنوعی(دست ساز) این محصول چرم مصنوعی است.

۲-لبه محصول را وارسی کنید. لبه های پارچه یا مبل را بررسی کنید.در هر قسمتی که دوخت دارد نگاهی بیاندازید. محصولات چرم تقلبی لبه ای صاف و سالم دارد که تقریبا مثل پلاستیک است .چرم واقعی در لبه ها ظاهری سرخورده و ناصاف دارد.

۳- روزنه های محصول را بررسی کنید. روزنه ها یا نقطه های کوچک روی پارچه را از نزدیک وارسی کنید.ممکن است لازم باشد از فاصله خیلی نزدیک آن را وارسی کنید. چرم مصنوعی طرح منسجم و سالمی از روزنه ها دارد. درحالیکه چرم واقعی روزنه های نامنظم و پراکنده ای دارد.

۴- به حس خودتان اعتماد کنید. چرم واقعی یا ضمخت است یا صاف یا چیزی مابین اینها و همچنین نرم و انعطاف پذیر است. اگر محصول خیلی صاف یا ظاهری مانند پلاستیک داشت چرم مصنوعی است. همچنین چرم مصنوعی کمی کش می اید. با دیدن فروشگاه های چرم معروف و لمس کردن هر دو نوع چرم (واقعی و مصنوعی) با پارچه های چرمی آشنا شوید.

۴- محصول را بو کنید. چرم واقعی بوی خیلی خاصی دارد چیزی که هرگز نمی تواند با محصولات مصنوعی شبیه سازی شود. چرم واقعی بوی خاک و نم می دهد درحالی که چرم مصنوعی هیچ بویی ندارد یا بوی پلاستیک میدهد. دوباره با سر زدن به فروشگاه های معروف چرم و بو کردن هر دونوع چرم ( واقعی و مصنوعی) می توانید با بوی چرم هم آشنا شوید.

 

حامد محمدیان مهر

About حامد محمدیان مهر

سال های زیادی در زمینه های اقتصادی صنعت نساجی و پوشاک از جمله بازرگانی مواد اولیه (نخ) ، تولید پارچه ، تولید و فروش عمده ی پوشاک مردانه و بازاریابی در این صنعت فعالیت داشته ام و همیشه سعی در آموختن و پند گرفتن از کهنه کاران و بزرگان این صنعت داشته ام .

همچنین دیگر تخصص اصلی من در زمینه ی اینترنت و طراحی است و سال های زیادی را صرف فعالیت ، آنالیز و کار آموزی در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی نموده ام و مدتی بالغ بر 2 سال است که روی برندسازی اینترنتی مشغول تحقیق و تفحس می باشم .

هم اکنون مدتی است که با اندوخته های این 8 سال در زمینه ی بازار ،برندسازی و اینترنت ، فعالیت خود را در زمینه ی خدمات نوین در جهت رونق کسب و کار ها آغاز نموده ام و با اهداف و آرمان های تعریف شده ای ، سعی در ارائه ی خدمات مفید و پیوند کسب و کارها با روش های نوین دارم.
آرزوی قلبیم همیشه رونق فعالیت های مد و لباس در ایران بود . دو تخصص خود در زمینه های پوشاک و وب را با هم در آمیختم تا در این راه قدمی نهاده باشم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *