برندسازی, راه حل های تولید

راه اندازی تولیدی پوشاک (اقتصاد واحد تولیدی)

راه اندازی تولیدی پوشاک (اقتصاد واحد تولیدی)
امتیاز خود را ثبت کنید

خیلی ها گمان می کنند با ایجاد یک کارگاه تولیدی، تمام کار را انجام داده اند. غافل از اینکه این تازه قدم اول و کوچکترین قدم در این راه است. یک تولیدی برای ادامه کار خود به مواردی فراتر از این مورد احتیاج دارد. مثلا نیروی کار متخصص ، سرمایه ، برنامه حسابداری و …

در این بحث یکی از مواردی که تمام تولیدی ها با آن دست و پنجه نرم می کنند را تشریح  و راه کارهای اندکی در این مورد ، برایتان بیان خواهیم کرد.

سفارش کار یا تولید با برند خود

در بحث های قبلی به این این موضوع اشاره کردیم که معین نمودن هدف از ایجاد تولیدی ، اساسی ترین رکن این فعالیت در همان مرحله اول است. حال خیلی ها بعد از ایجاد واحد تولیدی و صرف هزینه های مالی و زمانی  ، تازه به این فکر می افتند که حالا چه کاری باید انجام دهیم. مسلما این نوع واحد ها از درصد موفقیتشان کاسته خواهد شد. چه بسا که خیلی از همکاران ما که اینگونه راه را پیمودند به نقطه مشخصی نرسیدند و در میانه راه ، کار خود را تعطیل کردند.

یک واحد تولیدی ، دو مسیر برای پیمایش جلوی پای خود دارد. یا اینکه برند مشخصی را تولید و به بازار عرضه کنند ، یا اینکه برای دیگران به صورت مزدی یا اجرتی تولید نمایند. ولی اکثر تولیدی ها معمولا هر دو راه را در برنامه های خود می گنجانند که البته این عمل با وجود نقات قوت بسیار ، نیازمند یک برنامه ریزی و قدرت عمل بالایی می باشد. تولید  هم برای دیگران  و هم برای خود ، یعنی ادغام دو برنامه ی سنگین و اجرای آن به نحو احسنت.

حالا بیایید این دو راه را کمی بازتر کنیم:

تولید سفارشی یا اجرتی

یکی از مواردی که این راه به شدت به آن نیازمند است ، ارتباطات قوی و گسترده می باشد. یک تولیدی مزدی دوز احتیاج به سفارش دهنده دارد. این ارتباطات مسلما ناخودآگاه به وجود نمی آیند و باید بر طبق یک برنامه قوی و پشتکار بالا به این نوع ارتباطات دست یافت. مثلا یک تولید کننده قبل از شروع به کار ، با دیدار حضوری یا تبلیغات نقطه ای این رابطه ها را ایجاد می کند. یکی از نقاط ضعف این نوع فعالیت ها ، رابطه های خاص می باشد که تبلیغات عمومی جوابگوی آن نخواهد بود.  پس اگر خواهان این نوع از تولید هستید به دنبال دیدار حضوری با این نوع مخاطبان باشید. این به شما و خلاقیت شما بستگی دارد که چطور و چگونه به این ارتباطات بیافزایید.

 

تولید پوشاک

 

تولید پوشاک برای برند خود

کسانی که این روش را انتخاب می نمایند معمولا دارای اهداف خوبی هستند. ولی به چند مورد در اینجا اشاره خواهیم کرد تا این مسیر ، کمی برایتان روشن تر شود.

اول اینکه انتخاب یک برند مناسب برای محصولات ، تاثیر به سزایی در این روش دارد. استفاده از برندهای موجود و تولید تقلبی ، آتیه ی مناسبی نخواهد داشت و باید به مشتریان ثابت اکتفا کرد. پس برندی را برای خود انتخاب نمایید که در صورت پیشرفت در کارتان ، به اعتبار برندتان افزوده شود نه اینکه با برندهای موجود ، دست و بال خودتان را ببندید.

پس از انتخاب برند از این موضوع آگاه باشید که این راه احتیاج به یک پشتوانه مناسب مالی دارد تا در صورت نواسانات بازار یا اتفاقات احتمالی ، بتوانید از عهده مخارج بربیایید. حال این به شما و نبوغ اقتصادیتان بستگی دارد که چه میزان پشتوانه مالی ذخیره می کنید. (معمولا تا ۶ ماه مخارج).

حال که هم برندنتان مشخص است و هم پشتوانه شما تامین است می رویم به سراغ بازاریابی. بازاریابی مقوله ای مهم قبل از تبلیغات می باشد. با یک برنامه ریزی قوی شروع به بازاریابی محصولات خود کنید. می توانید از انواع مختلف بازار یابی استفاده کنید. مثلا تلفنی یا حضوری توسط خوتان یا استخدام یک بازاریاب حرفه ای . این بستگی به شما و ویژگی هایتان خواهد داشت که چه نوع را برگزینید.

تولید لباس

بعد از مرحله بازاریابی و قوی کردن پایه ی فعالیتتان ، می توانید شروع به تبلیغات کنید. دقت داشته باشید که تبلیغات چه محلی باشد چه گسترده ، احتیاج به یک پایه مناسب و قوی دارد تا هزینه ای که برای آن متحمل می شوید ، هدر نرود. اینگونه فعالیت ها با یک تبلیغات محلی و نقطه ای  در مراحل اولیه ، پیشرفت به سزایی خواهند داشت.

نمایندگی:

پس از طی موفقیت آمیز مراحل فوق ، معمولا برندتان حرفی برای گفتم خواهد داشت. پس ضربه نهایی کار را با ایجاد نمایندگی های متعدد بزنید. که البته ناگفته نماند این ضربه احتیاج به مواردی همچون سرمایه ی کافی ، برنامه ای از پیش تایین شده و نیروی متخصص دارد تا خدایی ناکرده حریف (بازار موجود) ضربه فنیتان نکند.

 

 

حال با تشریح اقتصادی  این دو مسیر ، اگر قصد شروع دارید یا سعی در بهبود فعالیت خود دارید بد نیست که این موارد را نیز مورد توجه قرار دهید

حامد محمدیان مهر

About حامد محمدیان مهر

سال های زیادی در زمینه های اقتصادی صنعت نساجی و پوشاک از جمله بازرگانی مواد اولیه (نخ) ، تولید پارچه ، تولید و فروش عمده ی پوشاک مردانه و بازاریابی در این صنعت فعالیت داشته ام و همیشه سعی در آموختن و پند گرفتن از کهنه کاران و بزرگان این صنعت داشته ام .

همچنین دیگر تخصص اصلی من در زمینه ی اینترنت و طراحی است و سال های زیادی را صرف فعالیت ، آنالیز و کار آموزی در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی نموده ام و مدتی بالغ بر 2 سال است که روی برندسازی اینترنتی مشغول تحقیق و تفحس می باشم .

هم اکنون مدتی است که با اندوخته های این 8 سال در زمینه ی بازار ،برندسازی و اینترنت ، فعالیت خود را در زمینه ی خدمات نوین در جهت رونق کسب و کار ها آغاز نموده ام و با اهداف و آرمان های تعریف شده ای ، سعی در ارائه ی خدمات مفید و پیوند کسب و کارها با روش های نوین دارم.
آرزوی قلبیم همیشه رونق فعالیت های مد و لباس در ایران بود . دو تخصص خود در زمینه های پوشاک و وب را با هم در آمیختم تا در این راه قدمی نهاده باشم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *