بازاریابی و فروش, کارآفرینی در پوشاک, کسب و کار آنلاین

راه اندازی کسب و کار آنلاین مد و فشن (مقدمه)

راه اندازی کسب و کار آنلاین مد و فشن (مقدمه)
به این مقاله امتیاز دهید

 راه اندازی کسب و کار صنعت مد و فشن به صورت آنلاین (کسب و کار آنلاین مد و فشن )

آیا از میزان مخاطبانی که می توانید از فضای آنلاین جذب کنید خبر دارید؟ آیا از فوائد و مزایای کسب و کار اینترنتی با خبرید؟ در اینجا چند مورد از این مزیت ها را بازگو می کنیم تا اهمیت این موضوع برایتان بیشتر روشن گردد. البته هر کسی می داند که این نوع کسب و کار مزایای فراوانی دارد ولی ذکر این موارد خالی از لطف نیست :

از مزایای یک کسب و کار آنلاین مد و فشن:

  •  عدم محدویت جغرافیایی: اینترنت ،حوزه فعالیت یک کسب و کار را به بیش از ۳۵۰ شهر در ایران گسترش می دهد .بدون اینکه هزینه اضافه ای را جهت تامین مکان بر کسب و کارتان تحمیل کند. در روشهای سنتی اگر بخواهید این گستردگی را ایجاد نمایید ،باید برای ارائه کالاهای خود  به مشتریان در هر شهری یک پایگاه بنا کنید
  •   عدم محدویت زمانی ؛ اینترنت همیشه باز است بنابراین کسب و کارتان ۲۴ ساعت در روز ۷روز در فته و ۳۶۵ روز در سال می تواند فعال باشد. در روشهای سنتی شما در زمان های محدود  می تواند خدمات و کالای خود را عرضه نمایید.
  •  کم هزینه؛ را ه اندازی و نگهداری یک کسب و کار اینترنتی به مراتب هزینه های ناچیزی نسبت به روش های دیگر دارد.
  •    کاهش قیمت محصول: در کسب و کار های اینترنتی به دلیل حذف واسطه های غیر ضروری و کمتر بودن هزینه های تاسیس و نگهداری ، دست شما در قیمت گذاری بسیار باز تر از روش های رایج دیگر است.

از مزیت های یک کسب و کار اینترنتی ، میتوان مقالات زیادی نوشت ولی ما به سراغ اصل مطلب می رویم و نحوه راه اندازی آن را برای افرادی که آشنایی لازم ندارند تشرح کرده و به نقد و بررسی آنها می پردازیم . کسب و کارهای اینترنتی در این حوضه بسیار گسترده می باشند که ما به راه اندازی یک فروشگاه ساده ولی اصولی  اکتفا می کنیم :

اولین حرکت:

اولین قدمی که پیش نیاز این فعالیت است ربطی به فضای اینترنت نداشته و اکثرا روی کاغذ نقش می بندد. این قدم شامل یک پلن اقتصادی همراه تحقیقات لازم برای ایجاد فعالیت مد و فشن اینترنتی می باشد. مثلا اگر می خواهید یک فروشگاه لباس اینترنتی راه بیاندازید باید برای خود اهدافی را مشخص کرده و کلید های موفقیت در آن حوضه را با استفاده از تجارب دیگران برای خود یادداشت نمایید  یک پلن اقتصادی ابعاد گسترده ای دارد که از دانش این بنده حقیر فراتر بوده و باید از متخصصان مشورت و راهنمایی بخواهید.

با فرض اینکه محصولات شما از قبل تعیین شده می باشد و دارای یک پلن اصولی برای راهتان هستید این مطلب را ادامه می دهیم.

 

نقشه کلی از این طرح :

  • برآورد هزینه
  • انتخاب روش تحویل محصول
  • اقدام به خرید یک هاست و دامنه
  • انتخاب یک سیستم جهت راه اندازی وبسایت
  • تکمیل و تجهیز سیستم و تبدیل آن به فروشگاه کامل
  • انتخاب و  ایجاد درگاه های پرداخت
  • تکمیل اطلاعات محصولات
  • تکمیل نهایی فرآیند فروشگاه
  • ایجاد یک وبلاگ همسو
  • بهینه سازی و امنیت
  • و در نهایت تبلیغات

 

نکاتی در مورد مقاله :

  1. در این آموزش ما مطالب را تقسیم بندی کرده و هر قسمت را در مطالب جداگانه منتشر ساخته ایم
  2. لازم به ذکر است که در این آموزش ها ، روی مثال فروشگاه لباس مانور خواهیم داد .
  3. در این آموزش سیستمی که جهت آموزش انتخاب نموده ایم وردپرس می باشد که به دلیل سهولت و داشتن توسعه دهندگان بسیار دارای محبوبیت خاصی  می باشد.
  4. این یک آموزش می باشد و برای اجرایی شدن اصولی  بهتر است به یک آموزش اکتفا نکرده و آموزش های دیگر را نیز مطالعه فرمایید.
  5. در پایان این آموزش مواردی را برای دانلود و استفاده قرار داده ایم تا شاید کمکی برای تازه آشنایان باشد.

 

نکاتی در مورد مقاله :

  1. در این آموزش ما مطالب را تقسیم بندی کرده و هر قسمت را در مطالب جداگانه منتشر ساخته ایم
  2. لازم به ذکر است که در این آموزش ها ، روی مثال فروشگاه لباس مانور خواهیم داد .
  3. در این آموزش سیستمی که جهت آموزش انتخاب نموده ایم وردپرس می باشد که به دلیل سهولت و داشتن توسعه دهندگان بسیار دارای محبوبیت خاصی  می باشد.
  4. این یک آموزش می باشد و برای اجرایی شدن اصولی  بهتر است به یک آموزش اکتفا نکرده و آموزش های دیگر را نیز مطالعه فرمایید.
  5. در پایان این آموزش مواردی را برای دانلود و استفاده قرار داده ایم تا شاید کمکی برای تازه آشنایان باشد.

 

 

 

حامد محمدیان مهر

About حامد محمدیان مهر

سال های زیادی در زمینه های اقتصادی صنعت نساجی و پوشاک از جمله بازرگانی مواد اولیه (نخ) ، تولید پارچه ، تولید و فروش عمده ی پوشاک مردانه و بازاریابی در این صنعت فعالیت داشته ام و همیشه سعی در آموختن و پند گرفتن از کهنه کاران و بزرگان این صنعت داشته ام .

همچنین دیگر تخصص اصلی من در زمینه ی اینترنت و طراحی است و سال های زیادی را صرف فعالیت ، آنالیز و کار آموزی در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی نموده ام و مدتی بالغ بر 2 سال است که روی برندسازی اینترنتی مشغول تحقیق و تفحس می باشم .

هم اکنون مدتی است که با اندوخته های این 8 سال در زمینه ی بازار ،برندسازی و اینترنت ، فعالیت خود را در زمینه ی خدمات نوین در جهت رونق کسب و کار ها آغاز نموده ام و با اهداف و آرمان های تعریف شده ای ، سعی در ارائه ی خدمات مفید و پیوند کسب و کارها با روش های نوین دارم.
آرزوی قلبیم همیشه رونق فعالیت های مد و لباس در ایران بود . دو تخصص خود در زمینه های پوشاک و وب را با هم در آمیختم تا در این راه قدمی نهاده باشم.

3 دیدگاه در مورد “راه اندازی کسب و کار آنلاین مد و فشن (مقدمه)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *