بازاریابی و فروش, برندسازی, راه حل های تولید, کسب و کار آنلاین

به کسب و کار پوشاک خود رونق دهید

به کسب و کار پوشاک خود رونق دهید
5 امتیاز از 1 رای

یک تولیدی لباس یا برند ، به غیر از بعد راه اندازی آن ، دارای مسائل پیچیده تری از جمله رونق و بازار  فعالیت می باشد که بسیاری از اصول راه اندازی این نوع فعالیت ها بر پایه ی بازار ها و اهداف مالی تعریف می شوند. پس این بعد از فعالیت یا باید قبل از راه اندازی برنامه ریزی شود یا اگر در میان راه برنامه ریزی شد ، فعالیت بر طبق آن برنامه ریزی  دستخوش تغییراتی گردد.  مثلا یک کارگاه تولیدی کت شلوار که تا کنون با یک برندی خاص تولید می کرده و در میان راه دوخت سفارشی به برنامه تولید آن اضافه می گردد ، احتیاج به تغییراتی بر طبق برنامه ی اضافه شده دارد تا چالش های کمتری برای ادامه تولید کت و شلوار متوجه تولیدی گردد.

بروزرسانی در ۲۰۱۵-۱۱-۲۴

در اینجا به برخی از نکات حائز اهمیت از زبان مجربین برای رونق فعالیت مد و مسائل مالی مرتبط با پوشاک اشاره خواهیم کرد که توجه به آنها در فعالیت های تولید و فروش پوشاک خالی از لطف نبوده و ممکن است تاثیرات زیادی را بر این نوع فعالیت ها داشته باشد. اگر در این زمینه تجربه دارید ما را از نقطه نظرات خود با خبر سازید

پیش نیاز های موفقیت و رونق فعالیت مد و لباس

تولید ، فروش  و یک برند لباس برای رونق فعالیت احتیاج به موارد پایه ای دارد که شاید در نگاه اول ، اهمیت آن واضح نباشد ولی طی مرور زمان اهمیت  این پیش نیاز ها پر رنگ تر می شود .

پیش نیاز موفقیت صنعت مد و لباس

ست ادارای  :

از جمله موارد مهم پیش نیاز ها داشتن ست های اداری همچون دسته فاکتور ، کارت ویزیت ، سربرگ و کاورهاست که روی اعتبار این فعالیت ها مانند تولیدی ، فروشگاه و برند پوشاک  تاثیر به سزایی داشته و یک نوع تبلیغات موثر برای آنها محسوب می گردد.

کاتالوگ :

داشتن کاتالوگ روی درک مشتری ها و مخاطبین فعالیت به صورت مستقیم تاثیر گذار است . یک کاتالوگ از نمونه لباس ها یا خدمات هم معرفی نامه ی کاملتری می باشد و هم از صرف انرژی زیاد برای توضیح دادن جلوگیری می کند . البته در صورتی که به صورت اصولی تهیه شود .

نرم افزار  حسابداری:

حسابداری در تمامی کسب و کار ها اهمیت دارد که فعالیت های پوشاک از آن مستثنا نیست. بسیاری از فعالیت های همکاران ما و حتی خبرگان این کار به دلیل نبود یک حسابداری خوب ، با شکست مواجه شدند . داشتن یک نرم افزار حسابداری مناسب ، راه حل مناسبی برای دوری از اینگونه خطرات است.

مشخص کردن اهداف و رونق فعالیت مد

تعریف بازار هدف لباس یا خدمات و معین نمودن نوع مخاطب ، پیش شرط مهمی برای ادامه ی فعالیت است . توصیه می شود این اهداف روی یک ورق یادداشت شود تا تصویر واضح تری به خود بگیرد . این امر در انتخاب نوع تبلیغات و نحوه ی ادامه و پیشبرد اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال یک تولیدی لباس بچگانه ، باید معین کند که بازار هدفش فروشندگان هستند یا سفارش دهندگان یا اینکه به صورت مستقیم با مصرف کننده در تعامل است و گروه سنی ، جنسیت ، مکان های مناسب و دیگر جزییات را همراه با این موارد در برگه ای یادداشت کرده تا بتواند برنامه ی دقیق تر و جامع تری را تدوین نماید.

پلن مناسب فعالت صنعت مد و لباس

 

ایجاد جذابیت

دادن یک ویژگی جذاب به فعالیت ، باعث ایجاد ترغیب در مخاطبین و مشتری ها می شود . قرار نیست این ویژگی هزینه گزافی را بر فعالیت تحمیل نماید. می توان با تغییر جزئی در نوع تولید یا ارائه جذابیت خاصی را به فعالیت اضافه نمود . مثلا تولید ست های فامیلی ، بسته بندی های جالب یا ارائه خدمات جالب همراه با عرضه لباس. این ویژگی در عین حال سادگی باید دارای وضوح باشد و بدون توضیح دادن ، مشتری متوجه آن شود .

 

جذابیت در تولید و فروش لباس

 

موفقیت فعالیت مد و حلقه ارتباطات

بر روی یک برگه ، حلقه های ارتباطی را برای فعالیت مد و لباس خود معین نمایید . حلقه هایی همچون همکاران ، تامین کنندگان ، مشتری ها و پیمان کاران را به صورت بزرگ و با فاصله ثبت کرده و دور آن افراد مرتبط فعلی را یادداشت کنید و جایی برای یادداشت ارتباطات جدید خالی بگذارید. میزان اهمیت ، اعتبار ، نزدیکی و شاخص های مهم دیگر را با قرار دادن علامت هایی در کنار این افراد یا گروه ها معین کنید . بسیاری با این امر  ، دلیل نبود رونق و کیفیت در فعالیت هایشان را متوجه می شوند . حالا در ادامه باید این حلقه ها بزرگ تر شده و کیفیت شاخص ها بیشتر گردند.

 

موفقیت و رونق فعالیت مد و لباس

بازار یابی و همکاری

حال که حلقه های ارتباطی مشخص شدند ، به نسبت هر کدام راه هایی برای گسترده کردن حلقه ی ارتباط برگزینید. به عنوان مثال برای حلقه ی سفارش دهندگان یا مشتریان از بازار یابی های مربوط استفاده کنید و برای همکاران و تامین کنندگان با پر س و جو بر حلقه هایشان بیافزایید. این گسترش می تواند سرنوشت فعالیت مد و لباس  را تغییر دهد. در برگه یا فایلی جداگانه مشخصات کامل هر فرد بعلاوه ی ویژگی های بارز آن را یادداشت نمایید.

 

حلقه ارتباطی فعالیت های مد و لباس

 

شناساندن فعالیت

به غیر از گسترش حلقه های ارتباطی خود ، باید نام خود را در اولویت بندی های دیگران جهت فعالیت های مد و پوشاک مطرح سازید. فقط شناخت شما از آنها کافی نبوده و باید آن ها نیز باید شما را با ویژگی های بارزی در خاطر بسپارند. پس سعی کنید در محصولات یا خدمات پوشاک ، یا در شخصیت کاری خود یک ویژگی بارز را بگنجانید و با روش هایی همچون تبلیغات ، خود را به دیگر فعالان و مشتری ها بشناسانید. روش های زیادی برای این امر وجود دارد که می توان به نمایشگاه ها ، تبلیغات ، میتینگ های تخصصی  ، بازاریابی و غیره اشاره نمود

 

تاثیر شناساندن بر موفقیت و رونق لباس

تبلیغات موفق مد و لباس

همان طور که ذکر شد ، تبلیغات راه خوبی برای شناساندن و رونق فعالیت هایی همچون فروش لباس ، خدمات مدو فشن ، تولید پوشاک و .. می باشد . ولی پیشنهاد ما برای اینکار ، شناخت روش های تبلیغاتی مناسب با فعالیت پوشاک و الویت قراردادن روش های تبلیغاتی بهینه تر و به صرفه تر می باشد . کسی منکر تاثیرات تبلیغات گسترده با سرمایه گذاری زیاد نیست. ولی تبلیغات بزرگ نیز با اینگونه تبلیغات بهینه ، کارآمد تر شده و بازدهی بیشتری خواهند داشت. به عنوان مثال زمانی که برند بزرگی همچون ماکسیم را مورد بررسی قرار دادم متوجه شدم که در عین سرمایه های زیادی که روی تبلیغات خود انجام می دهد ، دارای ضعف های زیادی در وبسایت و تبلیغات اینترنتی خود می باشد . اما پوشاک هالیدی با تمرکز بیشتر خود بر تبلیغات بهینه ، از این پتانسیل ها به خوبی استفاده می کند.

 

تبلیغات برند لباس

برخی از تبلیغات بهینه:

در زیر به برخی از اینگونه تبلیغات که بهینه و  دارای صرفه بیشتر می باشند اشاره کرده ایم که به نسبت فعالیت باید به آنها توجه نمود:

  • وبسایت
  • شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات اینترنتی
  • پخش تراکت های هدفمند
  • استخدام بازاریاب های تخصصی
  • نرم افزار های ارتباطی گوشی های هوشمند

 

مشاوره و به کار گیری تخصص

دانش یک متخصص در امر بازاریابی و برندینگ  با گذراندن دوره های کارآمد دانشگاهی ، به مراتب بسیار بیشتر از یک فرد عادی حتی پر تجربه می باشد. اینگونه افراد با صرف زمان زیاد ، اصول و روش های رونق فعالیت ها را تعلیم دیده اند و استفاده از تخصص این افراد در یک برند مد و لباس ،فروشگاه و تولیدی پوشاک و خدمات مرتبط با مد می تواند یک دگرگونی مثبت و فوق العاده ای را برای فعالیت به ارمغان بیاورد . هزینه کردن در این مورد مسلما بیهوده نبوده و بازدهی فوق باورنکردنی خواهد داشت . پس پیشنهاد می کنیم که به این مورد توجه  ویژه ای گردد.

 

تخصص در برندینگ پوشاک ، مد و لباس

حامد محمدیان مهر

About حامد محمدیان مهر

سال های زیادی در زمینه های اقتصادی صنعت نساجی و پوشاک از جمله بازرگانی مواد اولیه (نخ) ، تولید پارچه ، تولید و فروش عمده ی پوشاک مردانه و بازاریابی در این صنعت فعالیت داشته ام و همیشه سعی در آموختن و پند گرفتن از کهنه کاران و بزرگان این صنعت داشته ام . همچنین دیگر تخصص اصلی من در زمینه ی اینترنت و طراحی است و سال های زیادی را صرف فعالیت ، آنالیز و کار آموزی در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی نموده ام و مدتی بالغ بر 2 سال است که روی برندسازی اینترنتی مشغول تحقیق و تفحس می باشم . هم اکنون مدتی است که با اندوخته های این 8 سال در زمینه ی بازار ،برندسازی و اینترنت ، فعالیت خود را در زمینه ی خدمات نوین در جهت رونق کسب و کار ها آغاز نموده ام و با اهداف و آرمان های تعریف شده ای ، سعی در ارائه ی خدمات مفید و پیوند کسب و کارها با روش های نوین دارم. آرزوی قلبیم همیشه رونق فعالیت های مد و لباس در ایران بود . دو تخصص خود در زمینه های پوشاک و وب را با هم در آمیختم تا در این راه قدمی نهاده باشم.

4 دیدگاه در مورد “به کسب و کار پوشاک خود رونق دهید

  1. neda گفت:

    با سلام
    سایت http://www.iranraiment.com انحصارا در زمینه تبلیغات و بازاریابی پوشاک فعالیت دارد.

  2. نیما گفت:

    با سلام …
    بسیار عالی و مفید ….
    آیا در زمینه ویزیتوری پوشاک ، مجموعه و شرکت هایی انحصارا فعالیت دارند ؟ در این خصوص راهنمایی بفرمایید .
    با سپاس از مطلب مفیدتون

    1. مجموعه یا شرکت رو دقیق مطلع نیستم ولی خب بنک داری ها معمولا بازاریاب دارند و اشخاصی هم هستند که به صورت انفرادی بازاریابی انجام میدن

  3. میترا گفت:

    بسیار عالی و کارامد،سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *