ایده و خلاقیت, برندسازی

شغل تی شرت آنلاین و نحوه ایجاد آن (۱)

شغل تی شرت آنلاین و نحوه ایجاد آن (۱)
امتیاز خود را ثبت کنید

در عرصه ی مد و فشن، فرصت های شغلی بسیار زیاد است. به اندازه ای هست که به جرأت میتوانم بگویم که در ایران از ۳۰ درصد پتانسیل آن استفاده می کنند. در این مطلب سعی دارم یکی از معروفترین و پرطرفدارترین بیزینس های مد و فشن را تشریح کنم و نحوه راه اندازی آن را برایتان بازگو کنم. این فعالیت به Online t shirt business معروف است که در ایران نیز طرفداران زیادی دارد. .

تی شرت یک عضو جدا نشدنی از پوشش است که چند دهه ای می شود که هم مردان و هم زنان آن را پذیرفته اند. نه تنها جزوی از پوشاک کلاسیک به شمار می آید ، بلکه یک بوم خالی برای هنرمندان و کار آفرینان به شمار می آید .
به همین خاطر فعالیت تی شرت آنلاین یا همان Online t shirt business یکی از کسب و کار های محبوب دنیا به شمار می آید. این فعالیت ، یک روش ارزان و پربازده است که حتی می توان آن را به عنوان شغل دوم انتخاب کرد.

البته ناگفته نماند که در این عرصه چه در دنیا چه در ایران رقابتی دشوار وجود دارد. برای گذر در این مسیر ، باید طرح هایی ارائه دهید که باب میل مردم باشد و کیفیتی که به شما اطمینان کنند.

در این ایده قصد دارم تا مسیر این فعالیت را ، پله به پله در سایت روچی تشریح کنم و کلید های موفقیت این فعالیت را برایتان بگویم. پیشاپیش از نواقصی که در این ایده هست پوزش می طلبم و امیدوارم با تحلیل و نقد این مطلب ، به بنده حقیر و مجموعه روچی کمک کنید.

مرحله اول : راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی به سادگی آب خوردن

اول از همه به شما بگویم( اگر با ساخت سایت ) که راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی ، خیلی ساده تر از چیزی است که فکر میکنید. و مسلما هزینه ی چندانی هم برایتان ندارد. شما می توانید یک فروشگاه ساده درست کنید یا حتی با افزونه ها و قالب ها، سایت طراحی آنلاین همراه با فروش خود راه اندازی کنید که در بحث های بعدی آموزش کامل این قسمت رو مفصلا در روچی عرض میکنم . در صورت نیاز میتوانید با تماس با تیم طراحی ما و با قیمتی مناسب کار خود را آغاز کنید.

مرحله دوم: و اما قسمت سخت کار انتخاب نام تجاری

با پیشرفت تکنولوژی و با وجود ابزار آلات و فن آوری ها ، مسلما طراحی ، چاپ و تولید در این فعالیت به مراتب آسان تر از انتخاب درست یک نام تجاری می باشد.
بله !درست متوجه شدید. ساخت یک برند تجاری است که شما را از بقیه رقبا متمایز میکند و کمی سخت از آنیست که به نظر می رسد.
برای موفقیت در برند جدیدتان، شما مجبورید تصمیمات درست و سنجیده ای بگیرید. این را حرف را در بین کار متوجه خواهید شد.

کلید های موفقیت

در این فعالیت چندین عناصر مهم برای موفق بودن کارآفرین لازم است که هر یک از آنها نیاز به دقت و بازبینی دارد.

بازار گوشه یا همان niche
در اینجا این کلمه معنی خاص بودن به شمار می آید. سعی کنید. شما از دور و اطراف خود زیاد شنیده اید یا برایتان اینگونه پیام ها زیاد آمده است که مثلا فلان بلیز طرح خنده داری دارد. در کل نیچ در این نوع فعالیت ها یعنی طرح جالبی که به چشم بیاید. اولین کلید موفقیت همین است. حال می تواند در صنعت چاپ باشد یا حتی در طراحی یا ارائه ی آن. نیچ نه تنها در این فعالیت بلکه در بسیاری از فعالیت های نظیر این ، اولین کلید موفقیت است مثلا نیچ در لباس زوج.

طراحی

همیشه مهمترین و آخرین تصمیمات افراد که تیر خلاص را برای خرید یک لباس میزند. شکل و ظاهر آن لباس است. واقعیت این است که همیشه ساده ترین طرح ها بیشترین فروش را دارد، به هر هر حال شما احتیاج دارید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و نیاز هایشان را برآورده کنید.

در مطالب بعدی روچی از طرح های لباس مقالاتی برایتان درج خواهیم کرد.

کیفیت

عامل بعدی موفقیت ، کیفیت کار در تی شرت های آنلاین است. به قول معروف آدم از یک جا دوبار نیش نمیخوره. کیفیت تی شرت و چاپ باید در بالاترین سطح ممکن باشد تا افکت ها به خوبی نمایان شوند و همین باعث می شود تا کارتان طرفدار پیدا کند و برای خرید دوباره به سراغ شما بیایند.

نام تجاری یا همان برند

یک نام قوی و جالب در این فعالیت از بسیار حیاتی می باشد. نامی که انتخاب میکنید قرار است مدت زیادی با شما باشد. نام تجاری قرار است چند کلید قبل را که شامل نیچ (ابتکار) ، ظاهر و کیفیت می باشد را به هم متصل نماید. ساخت یک برند جالب و دوست داشتنی در این فعالیت از اهمیت بالایی برخوردار است. این برای کسب و کار در اینترنت نیز مهم است تا توجه مشتریان را به خود جلب کنید.

کیفیت و جنس تی شرت

همیشه سود بیشتر در قربانی کردن کیفیت وسوسه انگیز است. اما وقتی دقت میکنیم میبینیم که این امر روی تصمیم مخاطبان تاثیر گذاشته و به مراتب سود حاصله کمتر می شود.

کیفیت فاکتور های زیادی دارد که در مجلات روچی زیاد در مورد آن بحث کردیم،

چاپ و تشریحات

امروزه، سه متد معروف برای چاپ روی تی شرت وجود دارد .
که هر کدام از نقاط قوت و منفی برخوردارند که انتخاب در میان آنها به شما بستگی دارد.
در زیر این سه متد معروف را با تصویر تشریح کردیم.

 

 

Screen print

این روش یک تکنیک قدیمی و رایج می باشد . به عنوان یکی از معروف ترین متد ها، این روش از ماندگاری بالایی برخوردار است و مقرون به صرفه بودن آن نیز به محبوبیت آن افزوده. در این روش تعداد زیادی از تی شرت ها را می توان تکمیل کرد که به نسبت تعداد رنگ آن این تعداد کمتر می شود (به صورت فله ای)

خصوصیات مثبت:
قابلیت پرینت با طرح های وسیع
مقرون به صرفه

خصوصیات منفی:
برای طرح های چند رنگ مناسب نیست
فقط قابلیت چاپ تصاویر ساده را دارد
T_Shirt_Screen_Printing_Machine_1

مبدل حرارتی

مدت های مدیدی است که از این روش استفاده می شود که خود چندین نوع دارد. شما ممکن است کاغذ های مخصوصش را دیده باشید که در لوازم التحریر ها عرضه می کنند. حتی میتوان با یک کامپیوتر ، پرینتر و یک اتو این کار را راه انداخت. فرم پیشرفته تر اینست که با یک پرینتر حرفه ای و مبدل پلاستیزول این چاپ را انجام دهیم که مسلما روی کیفیت آن تاثیر به سزایی دارد.
این روش میتواند تصاویر تمام رنگی را با سرعت بالایی روی تی شرت هک کند.

مزایا:
شما میتوانید هر طرحی را پرینت کنید

خصوصیات منفی:
کیفیت پایین تر و دوام کمتر روی پارچه
هزینه بالا برای خرید دستگاه مبدل حرارتی از ۱ تا ۱۰۰ ملیون
کار به صورت دستی انجام میگیرد.

 

htx11_left

 

چاپ مستقیم یا DTG
این فرآیند شبیه عملی است که پرینتر های خانگی انجام می دهند. با افشان کردن مستقیم جوهر روی تی شرت، شفافیت کاملی به تصویر میدهد.
از آنجایی که مانند یک پرینتر خانگی است، پس هزینه ی راه اندازی کمتر وی نسبت به دو متد قبل دارد. حال که آسانی کار با این دستگاه ، محبوبیتش را دو چندان کرده‌.

نقطه ضعف بزرگی که دارد اینست که وسعت زیادی را نمیتواند چاپ کند.

مزایا:
گزینه رنگ نا محدود
دقت بالا در جزییات طرح و رنگ
بهترین گزینه برای چاپ اجزای کوچک
بدون صرف هزینه های زیاد

خصوصیات منفی
نامناسب برای طرح های بزرگ

melcojet_g2_large

 

 

با ما همراه باشید تا در قسمت بعدی. ابعاد جدیدتری از این فعالیت برایتان باز کنیم . تشکر پیشاپیش از نقد های شما ، حامد محمدیان مهر

حامد محمدیان مهر

About حامد محمدیان مهر

سال های زیادی در زمینه های اقتصادی صنعت نساجی و پوشاک از جمله بازرگانی مواد اولیه (نخ) ، تولید پارچه ، تولید و فروش عمده ی پوشاک مردانه و بازاریابی در این صنعت فعالیت داشته ام و همیشه سعی در آموختن و پند گرفتن از کهنه کاران و بزرگان این صنعت داشته ام .

همچنین دیگر تخصص اصلی من در زمینه ی اینترنت و طراحی است و سال های زیادی را صرف فعالیت ، آنالیز و کار آموزی در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی نموده ام و مدتی بالغ بر 2 سال است که روی برندسازی اینترنتی مشغول تحقیق و تفحس می باشم .

هم اکنون مدتی است که با اندوخته های این 8 سال در زمینه ی بازار ،برندسازی و اینترنت ، فعالیت خود را در زمینه ی خدمات نوین در جهت رونق کسب و کار ها آغاز نموده ام و با اهداف و آرمان های تعریف شده ای ، سعی در ارائه ی خدمات مفید و پیوند کسب و کارها با روش های نوین دارم.
آرزوی قلبیم همیشه رونق فعالیت های مد و لباس در ایران بود . دو تخصص خود در زمینه های پوشاک و وب را با هم در آمیختم تا در این راه قدمی نهاده باشم.

6 دیدگاه در مورد “شغل تی شرت آنلاین و نحوه ایجاد آن (۱)

  1. سروش گفت:

    سلام وقتتون بخیر.
    قبل از اینکه چیزی بگم میخوام از زحمت های شما تشکر کنم از لطفتون بی اندازه متشکرم بخاطر اطلاعات مفیدی که روی سایت گذاشتید ازتون ممنونم. بنده خیلی در مورد این کسب و کار تحقیق کردم مقداری از سرمایه رو خودم تأمین کردم برای الباقیش به بانک مراجعه کردم طرح رو توضیح دادم اونها هم خیلی استقبال کردن اما از من طرح توجیهی خواستن ممنون میشم در این مورد بنده رو راهنمائی کنید. قبلاً از جوابتون سپاسگذارم.

  2. سپیده گفت:

    باسلام خسته نباشید.میخواستم بدونم قیمت دستگاه چاپ مستقیمmelcojet الان چندهست؟

  3. میثم گفت:

    ممنون از مقالتون، خیلی استفاده کردم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *