راه حل های تولید, کارآفرینی در پوشاک

عامل مهم در سفارشات تولیدی لباس

عامل مهم در سفارشات تولیدی لباس
به این مقاله امتیاز دهید

 

بسیاری از خیاطی ها و تولیدی ها از نبود سفارشات گله مند هستند و تمامی تقصیر را بر گردن کسادی بازار می اندازند یا اینکه از جمله ی معروف (دست زیاد شده ) استفاده می کنند. اما آیا تاکنون به این اندیشیده اندکه افراد دیگری هم هستند که وضعیتی مشابه دارند ولی کسب و کارشان از رونق نایستاده؟

 در این مطلب نظرات افراد با تجربه در این زمینه را برای مخاطبان منعکس می کنم:

به شرح یکی از مهمترین عواملی می پردازیم که توجه به آن می تواند تاثیر زیادی روی سفارشات تولیدی لباس یک مزدی دوزی داشته باشد.

ارتباطات یکی از مهمترین ارکان در سفارشات تولیدی لباس :

ارتباطات موضوعی سرنوشت ساز برای یک کارگاه (مزدی دوزی ) لباس به شمار می آید. بدیهی است که اینچنین تولیدی ها برای بقا و پیشرفت خود احتیاج به مخاطب دارند ، ولی بسیاری از صاحبان اینگونه تولیدی ها با اصول آن به اندازه کافی آشنا نیستند.  با یک حساب سر انگشتی می توان یافت که هر چه دامنه ارتباطات گسترده تر باشد ، مسلما رونق فعالیت بیشتر خواهد شد و همه از آن مطلع هستند . ولی مهم اینست که بدانیم چه نکاتی در این امر مهم است؟

۱- ارتباط با افراد بیشتر:

هزینه کردن مقداری زمان برای ایجاد ارتباط با افراد بیشتر ، یک نوع سرمایه گذاری به شمار می آید و افزودن بر دامنه ارتباطات به پیشرفت اینگونه تولیدی ها بسیار کمک خواهد کرد. ولی:

۲- انتخاب درست در ارتباطات:

ارتباط زمانی بهترین نتیجه را می دهد که در انتخاب ، درست عمل شود. ارتباط با افراد یا منابع بدنام به غیر از اینکه کمکی نمی کند بلکه ممکن است برای تولید کننده فاجعه آمیز باشد.

۳- صمیمانه:

زمانی که مخاطبان به درستی انتخاب شدند ، ایجاد یک رابطه صمیمانه به تثبیت مخاطبان کمک میکند ولی این صمیمیت باید کاری و روی عرف باشد :

۴- صمیمیت کاری و متعارف همراه با جدیت:

زمانی این صمیمیت نتیجه خواهد داد که حد کاری را حفظ نماید. دلیل آنکه که قدیمیها می گویند با فامیل و آشنا کار کردن خطاست ،صمیمیتی است که مناسب این فضا نمی باشد.

 

 

این ها برخی از نکات در ارتباطات می باشد که برای فرد کارآفرین ضروریست و بنده طبق گفته های افراد پر تجربه ، فقط آنها را منعکس کرده ام .

 

حامد محمدیان مهر

About حامد محمدیان مهر

سال های زیادی در زمینه های اقتصادی صنعت نساجی و پوشاک از جمله بازرگانی مواد اولیه (نخ) ، تولید پارچه ، تولید و فروش عمده ی پوشاک مردانه و بازاریابی در این صنعت فعالیت داشته ام و همیشه سعی در آموختن و پند گرفتن از کهنه کاران و بزرگان این صنعت داشته ام .

همچنین دیگر تخصص اصلی من در زمینه ی اینترنت و طراحی است و سال های زیادی را صرف فعالیت ، آنالیز و کار آموزی در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی نموده ام و مدتی بالغ بر 2 سال است که روی برندسازی اینترنتی مشغول تحقیق و تفحس می باشم .

هم اکنون مدتی است که با اندوخته های این 8 سال در زمینه ی بازار ،برندسازی و اینترنت ، فعالیت خود را در زمینه ی خدمات نوین در جهت رونق کسب و کار ها آغاز نموده ام و با اهداف و آرمان های تعریف شده ای ، سعی در ارائه ی خدمات مفید و پیوند کسب و کارها با روش های نوین دارم.
آرزوی قلبیم همیشه رونق فعالیت های مد و لباس در ایران بود . دو تخصص خود در زمینه های پوشاک و وب را با هم در آمیختم تا در این راه قدمی نهاده باشم.

3 دیدگاه در مورد “عامل مهم در سفارشات تولیدی لباس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *