مد ها از کجا به ایران می آیند

راه حل های تولید, کارآفرینی در پوشاک
مد ها از کجا به ایران می آیند
5 امتیاز از 1 رای

مد یک کلمه فرانسوی است و  معنای آن بیشترین تکرار یک صفت نسبت به دیگر صفات می باشد و از آنجایی که از جهاتی  با فشن تشابهاتی دارد ، آن را در صنعت فشن و لباس استفاده می کنند. مد در ایران موضوعی جدیدی نبوده و در زمان های گذشته نیز کاربرد داشته . چند وقتی می شود که مساله مد و برند ، در این مرزو بوم رنگ و لعاب تازه ای به خود گرفته و هر دفعه شاهد مد های جدیدی هستیم . اما شاید این سوال که مد در ایران از کجا نشآت می گیرد و چرا دارای یک روند منظمی نمی باشد ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کرده مخصوصا افرادی که در صنعت مد و لباس فعالیت داشته  و هر بار به خاطر تغییر مد دچار مشکلاتی می شوند

منشا مد در ایران

تا چند سال پیش لباس هایی که در ایران مد می شد  به دلایلی ( مانند نزدیکتر بودن فرنگ ) ، از ترکیه نشآت می گرفت و یک تولید کننده برای بروزبودن کافی بود سری به آنجا بزند و نمونه هایی که به کارش می آید را خریداری نماید. ولی در سال های اخیر موج هایی با سورس و منبابع ناشناخته ،مد و لباس ایران را تحت تاثیر قرار می دهند و به دلیل مستعد بودن بازار و فرهنگ،افراد زیادی با این موج ها همسو می گردند. در پس پرده ی این امواج ، اهداف تجاری خاصی وجود دارد وگروهی کار وارد  با آخرین متد های مارکتینگ و سرمایه گذاری های عظیم ، فرهنگی را در جهت اهداف تجاری خود رواج می دهند . تا اینجای کار کاملا عادی و  توجیه پذیر است و در اینجا موضوع فرهنگ مورد بحث ما نیست ، مشکل اصلی از آنجا آغاز می شود که بدنه ی این امواج و فرهنگ ، بر پایه کالای قاچاق نهادینه شده و به همراه این موج ، سیلی از مشکلات بر سر صنعت مد و لباس داخلی سرازیر گشته .

پیش بینی مد

 

پیش بینی مد ، یک امر مهم و تخصصی می باشد و برای فردی که در صنعت مد و لباس مشغول به فعالیت می باشد ، این مساله پر رنگ تر عمل میکند. برای آموزش های لازم جهت پیش بینی مد و لباس های پر رونق جهت تولید ، در مطالب آینده مطالبی را قرار خواهیم داد.

 

برخی از لباس ها مد شده مردانه

حامد محمدیان مهر

درباره حامد محمدیان مهر

سال های زیادی در زمینه های اقتصادی صنعت نساجی و پوشاک از جمله بازرگانی مواد اولیه (نخ) ، تولید پارچه ، تولید و فروش عمده ی پوشاک مردانه و بازاریابی در این صنعت فعالیت داشته ام و همیشه سعی در آموختن و پند گرفتن از کهنه کاران و بزرگان این صنعت داشته ام . همچنین دیگر تخصص اصلی من در زمینه ی اینترنت و طراحی است و سال های زیادی را صرف فعالیت ، آنالیز و کار آموزی در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی نموده ام و مدتی بالغ بر 2 سال است که روی برندسازی اینترنتی مشغول تحقیق و تفحس می باشم . هم اکنون مدتی است که با اندوخته های این 8 سال در زمینه ی بازار ،برندسازی و اینترنت ، فعالیت خود را در زمینه ی خدمات نوین در جهت رونق کسب و کار ها آغاز نموده ام و با اهداف و آرمان های تعریف شده ای ، سعی در ارائه ی خدمات مفید و پیوند کسب و کارها با روش های نوین دارم. آرزوی قلبیم همیشه رونق فعالیت های مد و لباس در ایران بود . دو تخصص خود در زمینه های پوشاک و وب را با هم در آمیختم تا در این راه قدمی نهاده باشم.

چرا روچی؟

از طریق روچی می توانید پارچه و ملزومات را به صورت مستقیم از کارخانه تهیه کنید.
می توانید برای الگو سازی از برترین طراحان و متخصصان بهره مند شوید و به صورت رایگان از متخصصان مشاوره بگیرید.
*هر آنچه برای تولید پوشاک نیاز دارید در اختیار شما خواهد بود.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.