راه حل های تولید, کارآفرینی در پوشاک

مد ها از کجا به ایران می آیند

مد ها از کجا به ایران می آیند
امتیاز خود را ثبت کنید

مد یک کلمه فرانسوی است و  معنای آن بیشترین تکرار یک صفت نسبت به دیگر صفات می باشد و از آنجایی که از جهاتی  با فشن تشابهاتی دارد ، آن را در صنعت فشن و لباس استفاده می کنند. مد در ایران موضوعی جدیدی نبوده و در زمان های گذشته نیز کاربرد داشته . چند وقتی می شود که مساله مد و برند ، در این مرزو بوم رنگ و لعاب تازه ای به خود گرفته و هر دفعه شاهد مد های جدیدی هستیم . اما شاید این سوال که مد در ایران از کجا نشآت می گیرد و چرا دارای یک روند منظمی نمی باشد ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کرده مخصوصا افرادی که در صنعت مد و لباس فعالیت داشته  و هر بار به خاطر تغییر مد دچار مشکلاتی می شوند

منشا مد در ایران

تا چند سال پیش لباس هایی که در ایران مد می شد  به دلایلی ( مانند نزدیکتر بودن فرنگ ) ، از ترکیه نشآت می گرفت و یک تولید کننده برای بروزبودن کافی بود سری به آنجا بزند و نمونه هایی که به کارش می آید را خریداری نماید. ولی در سال های اخیر موج هایی با سورس و منبابع ناشناخته ،مد و لباس ایران را تحت تاثیر قرار می دهند و به دلیل مستعد بودن بازار و فرهنگ،افراد زیادی با این موج ها همسو می گردند. در پس پرده ی این امواج ، اهداف تجاری خاصی وجود دارد وگروهی کار وارد  با آخرین متد های مارکتینگ و سرمایه گذاری های عظیم ، فرهنگی را در جهت اهداف تجاری خود رواج می دهند . تا اینجای کار کاملا عادی و  توجیه پذیر است و در اینجا موضوع فرهنگ مورد بحث ما نیست ، مشکل اصلی از آنجا آغاز می شود که بدنه ی این امواج و فرهنگ ، بر پایه کالای قاچاق نهادینه شده و به همراه این موج ، سیلی از مشکلات بر سر صنعت مد و لباس داخلی سرازیر گشته .

پیش بینی مد

 

پیش بینی مد ، یک امر مهم و تخصصی می باشد و برای فردی که در صنعت مد و لباس مشغول به فعالیت می باشد ، این مساله پر رنگ تر عمل میکند. برای آموزش های لازم جهت پیش بینی مد و لباس های پر رونق جهت تولید ، در مطالب آینده مطالبی را قرار خواهیم داد.

 

برخی از لباس ها مد شده مردانه

حامد محمدیان مهر

About حامد محمدیان مهر

سال های زیادی در زمینه های اقتصادی صنعت نساجی و پوشاک از جمله بازرگانی مواد اولیه (نخ) ، تولید پارچه ، تولید و فروش عمده ی پوشاک مردانه و بازاریابی در این صنعت فعالیت داشته ام و همیشه سعی در آموختن و پند گرفتن از کهنه کاران و بزرگان این صنعت داشته ام . همچنین دیگر تخصص اصلی من در زمینه ی اینترنت و طراحی است و سال های زیادی را صرف فعالیت ، آنالیز و کار آموزی در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی نموده ام و مدتی بالغ بر 2 سال است که روی برندسازی اینترنتی مشغول تحقیق و تفحس می باشم . هم اکنون مدتی است که با اندوخته های این 8 سال در زمینه ی بازار ،برندسازی و اینترنت ، فعالیت خود را در زمینه ی خدمات نوین در جهت رونق کسب و کار ها آغاز نموده ام و با اهداف و آرمان های تعریف شده ای ، سعی در ارائه ی خدمات مفید و پیوند کسب و کارها با روش های نوین دارم. آرزوی قلبیم همیشه رونق فعالیت های مد و لباس در ایران بود . دو تخصص خود در زمینه های پوشاک و وب را با هم در آمیختم تا در این راه قدمی نهاده باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.