راه حل های تولید, کسب و کار پوشاک

مشکلات تولیدکنندگان پوشاک + راه حل

تولید کنندگان پوشاک از آن دسته تولید کنندگانی هستند که با کمترین تنش بازار، صدمات ناشی از این تنش ها را حس می کنند. زمانی که ناحیه های ضربه پذیر در این حوزه را بررسی نماییم، می توانیم با فکری بازتر به حل مشکل بپردازیم.

روچی در این مقاله قصد دارد مشکلات مشترک تولید کنندگان پوشاک و راه حل های احتمالی آن را بررسی نماید.

برخی از عمده مشکلات

نبود مشتری و مخاطب و کمبود روابط

همانطور که در مقالات پیشین روچی در مورد نبود مشتری کافی بحث نمودیم این مسئله یکی از عمده مشکلات تولیدکنندگان پوشاک به حساب می آید که از جمله عوامل آن می توان به قاچاق در صنعت نساجی، کم کیفیت بودن مجاری پخش پوشاک، کمبود ارتباطات و اطلاعات و …. اشاره نمود. تا زمانی که تقاضا در بازاری مناسب نباشد، نمی توان روی تولید تمرکز نمود.

به همین دلیل یک تولید کننده ی خوب، قبل از تولید باید به فکر بازار و تقاضا باشد و تولید کنندگانی که تازه این کار را شروع کرده اند باید این مورد را در نظر داشته باشند که قبل از هر کاری، ارتباطات خود را گسترش دهند و سپس شروع به تولید نمایند. به عنوان مثال شرکت در نمایشگاه های نساجی و ایجاد ارتباط با همکاران و مخاطبان می تواند تا حدی پاسخگوی این نیاز باشد. 

مجاری و بخش کنندگان

بیشتر تولید کنندگان لباس، رابطه تنگاتنگی با بنکداری ها دارند. اکثر بنکداری ها به دلیل سیاست هایی که دارند مشکلاتی متعددی را در زمینه های تسویه حساب، نوع فروش و دیرکرد برای تولید کنندگان ایجاد می کنند. شناخت بنکداران منصف با کارایی بالا و مورد اطمینان، می تواند تولید کننده لباس را کمتر تحت فشار قرار دهد.

کمبود اطلاعات و به روز نبودن

از جمله مشکلات تولیدکنندگان پوشاک با آن دست و پنجه نرم می کنند ، کمبود اطلاعات از بازار و عدم شناخت بر روی مسائل روز و مربوطه است. شناخت رقبا، بازار، تکنولوژی ها، آگاهی از رویداد ها و بسیاری از اطلاعات دیگر می تواند به تولید کننده در راه گشایی در مشکلات و عقب نماندن از قافله رقبا کمک شایانی داشته باشد . خواندن مجلات و خبرگزاری های مربوطه و دنبال نمودن اخبار و رویداد ها از طریق رسانه های مرتبط، از راه حل هایی است که آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

کیفیت و قیمت نامناسب پوشاک

در بازار پوشاک و مخصوصا بازار پوشاک ایران، تولید کنندگانی که به قیمت و سپس کیفیت اهمیت زیادی می دهند می توانند جای پای خود را محکم نمایند. طبق آمار و تجارب، در بازار رکود معمولا کسانی دوام می آورند که کالای خود را با قیمتی پایین و با کیفیت متوسط رو بالا عرضه می نمایند. حتی در بازار خوب و پر رونق نیز کسانی که برای این دو مقوله اهمیت ویژه ای نمی دهند، مدت زیادی دوام نخواهند آورد .

 

عناوین بالا، مشکلاتی است که اگر روی آن ها به طور جدی کار شود، می تواند در تنش های بازار، به دوام تولید کنندگان کمک نماید.

 

روچی

About روچی

سال های زیادی در زمینه های اقتصادی صنعت نساجی و پوشاک از جمله بازرگانی مواد اولیه (نخ) ، تولید پارچه ، تولید و فروش عمده ی پوشاک مردانه و بازاریابی در این صنعت فعالیت داشته ام و همیشه سعی در آموختن و پند گرفتن از کهنه کاران و بزرگان این صنعت داشته ام .

همچنین دیگر تخصص اصلی من در زمینه ی اینترنت و طراحی است و سال های زیادی را صرف فعالیت ، آنالیز و کار آموزی در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی نموده ام و مدتی بالغ بر 2 سال است که روی برندسازی اینترنتی مشغول تحقیق و تفحس می باشم .

هم اکنون مدتی است که با اندوخته های این 8 سال در زمینه ی بازار ،برندسازی و اینترنت ، فعالیت خود را در زمینه ی خدمات نوین در جهت رونق کسب و کار ها آغاز نموده ام و با اهداف و آرمان های تعریف شده ای ، سعی در ارائه ی خدمات مفید و پیوند کسب و کارها با روش های نوین دارم.
آرزوی قلبیم همیشه رونق فعالیت های مد و لباس در ایران بود . دو تخصص خود در زمینه های پوشاک و وب را با هم در آمیختم تا در این راه قدمی نهاده باشم.

2 دیدگاه در مورد “مشکلات تولیدکنندگان پوشاک + راه حل

  1. رضا بخشی گفت:

    سلام من به تازگی میخوام وارد کار عمده فروشی لباس مردانه بشم ( کت تک و کت شلوار ) از کسانی که در این رابطه با تجربه هستند میخوام که منو راهنمایی کنن . ممنون

    1. روچی روچی گفت:

      سلام، امیدوارم مطالبی که در سایت روچی در این زمینه قرار داده ایم برای شما مفید واقع شده باشد. برای کسب اطلاعات تکمیلی در این زمینه می توانید با پشتیبانی روچی (@rochisupport) در تماس باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *