اعلامیه

مواد آرایشی مضر

مواد آرایشی مضر
به این مقاله امتیاز دهید

در آزمایشی که اخیرا در آلمان روی ۳۰۶ رژ لب، با رنگها و مارکهای گوناگون، صورت گرفت نتایج تکان دهنده ای بدست آمد. در این آزمایش ۱۲۱ رژ لب به طور کلی در تست رد شدند و ۴۴ رژ لب با برچسب ایراد دار از تست بیرون آمدند. اما چرا؟

برای اینکه رژ به خوبی به لب بچسبد و دوام داشته باشد، عمدتا از موم و چربی در ترکیب آن استفاده میشود. روغن کرچک ،روغن کاندلیلا و در بسیاری از محصولات، پارافین، محصولات نفتی و یا مواد مصنوعی مانند سیلیکون نیز یافت شده اند. از آنجا که هر با زبان زدن لبها مقداری از رژ لب وارد بدن میشود، ترکیبات ناسالم آن میتوانند صدمات جبران ناپذیری به بدن بزنند. بعنوان مثال پارافین می تواند در بدن در اندام هایی مانند کبد یا غدد لنفاوی جمع آوری می شود.

ترکیبات سرطان زا در ساختار رژ لبها

فیلترهای محافظ نور، که بر روی حیوانات آزمایشگاهی مانند یک هورمون عمل می کنند ، و مواد معطر که به شدت میتوانند آلرژی زا باشند، در این آزمایش با نمرۀ صفر بیرون آمدند. در ده عدد از رژلبها حتی آنیلین یافت شده است ، که احتمال سرطان زا بودن آن بسیار بالا است.

و صد البته نوبت بعدی به رنگدانه ها میرسد که برای رنگ آمیزی رژها به کار گرفته میشوند. از میان رنگندانه ها بخصوص CI 17200 از همه خطرناک تر است، چرا که میتواند آنیلین آزاد کند. دربسیاری از رنگندانه های دیگر از مواد آلی و ترکیبات هالوژنه استفاده شده بود و همچنین ترکیباتی که قابل شناسایی نبودند، چرا که هزاران ترکیب مختلف از عناصری چون برم، کلر، ید و امثالهم در ترکیبات آلی هالوژنه به کار میروند که بسیاری از آنها آلرژی زا و یا سرطان زا هستند.

این تحقیقات نشان میدهد که گران و یا ارزان بودن رژلبها ضامن سلامت و یا خطرناک بودن آنها نیست. مارکهایی چون شانل، دیور و لانکوم با وجود قیمت بسیار گرانشان در این تست به طور کامل رد شدند!

حامد محمدیان مهر

About حامد محمدیان مهر

سال های زیادی در زمینه های اقتصادی صنعت نساجی و پوشاک از جمله بازرگانی مواد اولیه (نخ) ، تولید پارچه ، تولید و فروش عمده ی پوشاک مردانه و بازاریابی در این صنعت فعالیت داشته ام و همیشه سعی در آموختن و پند گرفتن از کهنه کاران و بزرگان این صنعت داشته ام .

همچنین دیگر تخصص اصلی من در زمینه ی اینترنت و طراحی است و سال های زیادی را صرف فعالیت ، آنالیز و کار آموزی در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی نموده ام و مدتی بالغ بر 2 سال است که روی برندسازی اینترنتی مشغول تحقیق و تفحس می باشم .

هم اکنون مدتی است که با اندوخته های این 8 سال در زمینه ی بازار ،برندسازی و اینترنت ، فعالیت خود را در زمینه ی خدمات نوین در جهت رونق کسب و کار ها آغاز نموده ام و با اهداف و آرمان های تعریف شده ای ، سعی در ارائه ی خدمات مفید و پیوند کسب و کارها با روش های نوین دارم.
آرزوی قلبیم همیشه رونق فعالیت های مد و لباس در ایران بود . دو تخصص خود در زمینه های پوشاک و وب را با هم در آمیختم تا در این راه قدمی نهاده باشم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *