کسب و کار پوشاک

موفقیت در چند قدمی شما

موفقیت در چند قدمی شما
5 امتیاز از 1 رای

چطور می توان در زمینه کسب و کار های صنعت پوشاک به موفقیت دست یافت ؟  موفقیت بحث داغ محافل کسب و کار و صنایع مختلف می باشد ولی متاسفانه این موضوع در صنایع مرتبط با صنعت پوشاک کمرنگ تر از سایر صنایع می باشد . با این حال که شاید در این صنعت به دلیل پتانسیل هایش درصد موفقیت بیش از صنایع دیگر باشد.

ما به شما می گوییم که موفقیت در صنعت پوشاک ، چند قدمی شماست . کافیست دیدگاه خود را تغییر دهید تا شاهد عینی تحولات خود باشید . در این مقاله یکی از مهمترین عوامل موفقیت در صنعت پوشاک یعنی ( هدف ) را مورد تحلیل قرار می دهیم . البته ناگفته نماند که این موضوع فقط مربوط به این صنعت نبوده و ما تنها آن را با این صنعت تطابق دادیم.  هدف چیست و چگونه (بر چه اصولی) می تواند مارا به موفقیت برساند ؟

(( من می خواهم در صنعت پوشاک موفق باشم )) یا (( من می خواهم کارخانه ی بزرگ نساجی را داشته باشم )) آیا این ها هدف به شمار می آید ؟

targetمسلما خیر . این ها اهداف به شمار نمی آیند . پس اگر اینها هدف نباشند ، پس هدف چیست؟

دقیقا مشکل از آنجا آغاز می گردد که طبق آمار ۹۷ درصد مردم هدف ندارند . و این بدین معنا نیست که نمی خواهند داشته باشند ، بسیاری تعریف درستی از هدف ندارند . دو مورد بالا هدف نیستند بلکه مقصد هستند ، و مسلما مقصد دست یافتنی نیست . بله،  درست است  هرگز فردی به مقصد نمیرسد مگر …..

تعریف دو مورد در رابطه با هدف

(مقصد) همانطور که از نامش پیداست همانند یک سیکل عمل می کند که آن را علامت گذاری کردیم ولی نه تیری و نه کمانی . به عنوان مثال داشتن یک برند پوشاکی همچون ابرکرومبی خواسته خیلی هاست ولی آیا تا به حال اندیشیده اید که چرا اکثرا به این خواسته نمیرسند ؟

و کل ماجرای هدف و موفقیت از این قرار است که :

(مقصد) باید تبدیل شود به > (ارزش) ولی باز ارزش دست یافتنی نخواهد بود تا زمانی که به > (هدف) تغییر پیدا کند (  همانند کمان همراه با تیر) و این مراحل باید به ترتیب انتخاب گردد و اما ارزش چیست؟

من می خواهم صاحب یک برند لباس ورزشی مردانه معروف باشم  …..  تفاوت این جمله با جملات پیشین ، مشخص تر بودن خواسته می باشد ولی باز هدف نیست و به آن ارزش می گویند و همانطور که ذکر شد ارزش نیز دست یافتنی نیست مگر اینکه به هدف تبدیل گردد . اما هدف چیست ؟

شاید تا کنون کتاب هایی در این مورد ( که معروف ترین آن راز می باشد ) را مطالعه نموده اید در اینجا قصد بی اثر کردن این کتاب ها را به هیچ عنوان نداریم ولی جالب است که در آموزه های دینی ما شیعیان ، سخنانی گرانبها وجود دارد که نسخه ی بسیار کارآمدتری نسبت به این کتاب هاست .

موفقیتهدف زمانی دست یافتنی می گردد که آن را کمی به واقعیات نزدیک کرده و چند پله بالاتر از وضع کنونی انتخاب گردد تا دست یافتنی باشد و مرحله به مرحله مارا به ارزش ها و سپس مقصد نزدیک نماید . اما چگونه ؟

به عنوان مثال : فردی هستم که سرمایه اندکی را برای شروع کار فراهم کرده ام . مقصودم یک صنعتگر مد و لباس ثروتمند است ، مقصود را به ارزش تبدیل می کنم پس من می خواهم صاحب برند معرف لباس ورزشی های خاص باشم و سپس ارزش را به هدف های قابل دستیابی تر تقسیم می کنم ، که در ابتدا هدف را روی راه اندازی یک کارگاه کوچک تولید لباس ورزشی متمرکز میسازم .

زمانی که تنها به ( ارزش ) داشتن یک برند اکتفا کنید ، زمان هر مقدار نیز گذر کند نه تنها به موفقیت نمیرسید بلکه ممکن است از این ارزش مأیوس گردید . پس علاوه بر پاسداری از ارزش ها ، آنها را به هدف های قابل دسترس تبدیل می کنید مثلا راه اندازی تولیدی جمع و جور با ۳ چرخ خیاطی و میز برش .

حال که انتخاب کردید . این برای ناخودآگاه شما قابل هضم می گردد و دغدغه ی آن در ذهن شما پدیدار می گردد که باعث زمینه سازی اولیه بوده و به غیر از آن به طور قابل لمسی متوجه می گردید که اسباب آن نیز به شما نزدیک تر خواهد شد .

به این اهداف است که با قسمت بندی ارزش شما را به سوی مقصد هدایت خواهد کرد و نور امید بر روند فعالیت شما خواهد تابید که اگر این روند (با تداوم هدف گیری ) ادامه پیدا کند میبینید کارگاه خیاطی پله پله گسترش یافته و تبدیل به یک کارخانه خواهد شد که آیه ی ((فَإِذَا فَرَغْتَ فَانْصَبْ ))  شاید بر همین موضوع اشاره دارد . 

 

حامد محمدیان مهر

About حامد محمدیان مهر

سال های زیادی در زمینه های اقتصادی صنعت نساجی و پوشاک از جمله بازرگانی مواد اولیه (نخ) ، تولید پارچه ، تولید و فروش عمده ی پوشاک مردانه و بازاریابی در این صنعت فعالیت داشته ام و همیشه سعی در آموختن و پند گرفتن از کهنه کاران و بزرگان این صنعت داشته ام . همچنین دیگر تخصص اصلی من در زمینه ی اینترنت و طراحی است و سال های زیادی را صرف فعالیت ، آنالیز و کار آموزی در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی نموده ام و مدتی بالغ بر 2 سال است که روی برندسازی اینترنتی مشغول تحقیق و تفحس می باشم . هم اکنون مدتی است که با اندوخته های این 8 سال در زمینه ی بازار ،برندسازی و اینترنت ، فعالیت خود را در زمینه ی خدمات نوین در جهت رونق کسب و کار ها آغاز نموده ام و با اهداف و آرمان های تعریف شده ای ، سعی در ارائه ی خدمات مفید و پیوند کسب و کارها با روش های نوین دارم. آرزوی قلبیم همیشه رونق فعالیت های مد و لباس در ایران بود . دو تخصص خود در زمینه های پوشاک و وب را با هم در آمیختم تا در این راه قدمی نهاده باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.