برندسازی, کارآفرینی در پوشاک, مد و پوشاک

چند راز موفقیت در پوشاک که دیده نمی شوند

چند راز موفقیت در پوشاک که دیده نمی شوند
5 امتیاز از 1 رای

در این مطلب به چند  راز موفقیت در پوشاک که دیده نمی شوند ولی تاثیر زیادی دارند می پردازیم.

صنعت مد ، لباس و پوشاک دارای ابعاد گسترده ای می باشد و فعالین مد و پوشاک در ایران معمولا در سه دسته بندی تولید مد و لباس ، توزیع یا فروش و خدمات فعالیت دارند . از این فعالیت ها  می توان به ریسندگی ، بافندگی ، دوزندگی و تولید خدماتی ، بنکداری ، بوتیک ، مزون ، فروشگاه لباس ، طراحی مد ، مدلینگ ، تبلیغات مد و موارد بسیار دیگر اشاره نمود . فعالیت های مرتبط با  صنعت مد و پوشاک دارای اصول کلی و راه کار هایی در جهت راه اندازی و بهبود می باشد که به نسبت نوع فعالیت متغیر است . ولی برخی جزییات کوچکی در این صنعت وجود دارد که در عین تاثیرات زیاد بر فعالیت نادیده گرفته می شوند و اگر به صورت صحیح و اصولی اجرا شوند ، شاید کارایی بیشتری نسبت به  راه کارهای کلی داشته باشند.

 

در این مطلب به  چند راز موفقیت در پوشاک که می تواند در سیر تولید ، فروش و خدمات مد و پوشاک مؤثر واقع گردد اشاره می کنیم.

راز موفقیت در پوشاک

برند و اصول اولیه

برند در صنعت لباس و پوشاک ، یکی از نازک کاری های آن به شمار می رود که در اکثر مواقع ، نادیده گرفته می شود . در اینجا منظور از برند ، ثبت قانونی برند ، لوگو و آرم ، رنگ و طرح اختصاصی و توجه به اصول اولیه یک برند می باشد . توجه به این جزییات پایه می تواند راه چاره و پیشرفت را برای یک کسب و کار مد و لباس به ارمغان بیاورد.

پیش نیاز موفقیت صنعت مد و لباس

خصوصیات برجسته و برندینگ

یک برند مد و پوشاک برای پیشرفت باید به دنبال تمایز در خود بگردد یا خصوصیات انحصاری را به برند خود اضافه کند و به نام و نشان خود مفهوم ببخشد .در حوضه های مارکتینگ و برند سازی ، متخصصین مجرب زیادی جهت ارائه ی مشاوره و مقالات فراوانی وجود دارند.  با استفاده از تخصص این افراد یا مطالعه مقالات مرتبط  در فضای اینترنت، می توان فعالیت در این صنعت را دگرگون ساخت و جلوه ای تازه به آن داد . نتیجه این کار روی رونق و گسترش فعالیت تاثیرات فوق العاده ای خواهد داشت.

تمایز برند

 

راز موفقیت در پوشاک با اینترنت

نادیده گرفتن اینترنت و شبکه ها اینترنتی یعنی از دست دادن یک پتانسیل کارآمد و به صرفه . اینترنت برای یک کسب و کار ، موقعیت های فراوانی را در جهت رونق  و درآمد فراهم می کند . فضایی که که هم می تواند محل عرضه کالا و خدمات صنعت پوشاک به صورت مستقیم باشد و هم ابعاد تبلیغاتی آن گسترده تر و به صرفه تر از سایر روش های تبلیغاتی است . شبکه های اجتماعی ، وبسایت رسمی یا شرکتی ، فروشگاه آنلاین و تبلیغات هدفمند از موارد رایجی است که اینترنت را برای صنعت مد و لباس کار آمد می کند که در قسمت کسب و کار آنلاین روچی میتوانید با این فضا بیشتر آشنا شوید.

تبلیغات خاص فروشگاه پوشاک

مشتری مداری و صنعت پوشاک

صنعت پوشاک در هر رشته و شاخه ، دارای مخاطبین و مشتریان زیادی می باشد ولی به همان نسبت نیز دارای رقیبان بسیاریست. یکی از عوامل مهم پیشرفت در این صنعت ، رویکرد مشتری محور است . مشتری مداری در تولید و فروش مد و لباس ، از اهمیت بیشتری برخوردار است و راه و روش های بسیاری نیز دارد. نحوه برخورد با مخاطب ، ارائه خدمات متنوع به مشتری ، سیستم های crm یا مدیریت مشتری و فراهم نمودن امکاناتی در جهت ترغیب آنها ، می تواند ، اثرات مثبت بسیاری را برای فروشندگان و تولید گنندگان پوشاک به همراه داشته باشد.

brand-rochi-apparel-services

تمرکز فعالیت

محدود کردن کمیت هدف ها و عملکرد تخصصی و تمرکز بر یک شاخه در مد ولباس ، می تواند کیفیت فعالیت را بالا برده و رونق فراوانی را به کسب و کار های مد ولباس از جمله تولید و فروش پوشاک بدهد . داشتن تارگت یا اهداف زیاد در این رشته ، به غیر از دردسر های فراوانش ، راندمان کاری فعالیت ها را نیز کاهش می دهد. مثلا تمرکز روی کالاهای ورزشی و صرف نظر از اقسام دیگر ، باعث پیشرفت برند های زیادی شده است . اما این موضوع با گسترش فعالیت تداخلی ندارد . حتی در زمانی  که پیشرفت  یک برند در یک شاخه ، به حد نصاب رسید ، انتخاب تارگت یا هدفی دیگر می تواند از لحاظ اقتصادی مفید باشد . ولی این در حالی می باشد که یک مجموعه مد و لباس به غیر از پیشرفت کافی در تارگت اولیه ، گنجایش کافی برای پذیرش فعالیت دیگر را نیز داشته باشد.  در مطالب پیشین ، این مورد را واضح تر بیان نموده ایم که از طریق این لینک می توانید مشاهده فرمایید.

 

 

تکنولوژی های نوین در تولید پوشاک

استفاده از جدیدترین متد ها و دانش روز ، یکی از موارد حائز اهمیت در تولیدات لباس می باشد که متاسفانه در میان برند ها و تولید کنندگان لباس ایرانی ، هنوز به طور رضایت بخش به این مسئله پرداخته نمی شود. به عنوان مثال الیاف سی آیلند که ویژگی های منحصر بفردی همچون لطافت ، ضد باکتری و نفوذپذیری را به پارچه می دهد. یا به صورت عمومی تر ، استفاده از پنبه های کامپکت در جهت بهبود خواص پارچه های پنبه ای و هزاران مثال دیگر که متاسفانه هنوز در صنعت پوشاک ما ، دارای اهمیت کمیست.

برای به کار گیری تکنولوژی ، راه کار های زیادی وجود دارد . مطالعه مقالات مرتبط، همکاری با مراکز علمی و به کار گیری متخصصین از جمله راه کار هایست که این امر را ممکن می سازد.

ronagh-faaliat-lebas-rochi7 (8)

 

در مطالب آتی در این مورد نکات بیشتری را ذکر خواهیم کرد

 

حامد محمدیان مهر

About حامد محمدیان مهر

سال های زیادی در زمینه های اقتصادی صنعت نساجی و پوشاک از جمله بازرگانی مواد اولیه (نخ) ، تولید پارچه ، تولید و فروش عمده ی پوشاک مردانه و بازاریابی در این صنعت فعالیت داشته ام و همیشه سعی در آموختن و پند گرفتن از کهنه کاران و بزرگان این صنعت داشته ام .

همچنین دیگر تخصص اصلی من در زمینه ی اینترنت و طراحی است و سال های زیادی را صرف فعالیت ، آنالیز و کار آموزی در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی نموده ام و مدتی بالغ بر 2 سال است که روی برندسازی اینترنتی مشغول تحقیق و تفحس می باشم .

هم اکنون مدتی است که با اندوخته های این 8 سال در زمینه ی بازار ،برندسازی و اینترنت ، فعالیت خود را در زمینه ی خدمات نوین در جهت رونق کسب و کار ها آغاز نموده ام و با اهداف و آرمان های تعریف شده ای ، سعی در ارائه ی خدمات مفید و پیوند کسب و کارها با روش های نوین دارم.
آرزوی قلبیم همیشه رونق فعالیت های مد و لباس در ایران بود . دو تخصص خود در زمینه های پوشاک و وب را با هم در آمیختم تا در این راه قدمی نهاده باشم.

یک دیدگاه در مورد “چند راز موفقیت در پوشاک که دیده نمی شوند

  1. میترا گفت:

    سلام
    ممکنه لطفا در مورد الیاف سی ایلند توضیح بفرمایید.ممنونم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *