گزارشات

تحلیل روچی از نمایشگاه نساجی امسال

تحلیل روچی از نمایشگاه نساجی امسال
امتیاز خود را ثبت کنید

نمایشگاه نساجی امسال ،بیست و سومین نمایشگاه بین المللی در صنعت نساجی بود که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار گردید. گروه روچی در این نمایشگاه به بازدید از غرفه ها پرداخت و پای درد و دل برخی از غرفه داران نشست تا تحلیلی بر این بازار را برای عزیزان علاقه مند ارائه نماید .

نمایشگاه نساجی امسال مانند هر سال پذیرای فعالان در بخش های مختلف این صنعت چه خارجی و چه داخلی بود و در این بین غرفه هایی از کشورهای چین ، ترکیه تایوان و هند بیشتر از سایرین به چشم می خورد .در میان نساجان ، غرفه داران چینی یکه تاز میدان بودند و با محصولات جدید خود به رقابت با دیگر فعالان پرداخته بودند .

دردهای مشترک فعالان ایرانی و طنز مسئولان

در صحبت ها و گزارشاتی که از غرفه داران ایرانی تهیه کردیم ، مشکلات مشترکی را دریافتیم که بد نیست به آنها نیز اشاره نماییم .

در شرایط رکود بازار و در زمانی که جنس قاچاق از کالای تولید داخل بیشتر است ، مالیات و دارایی قوز بالا قوز تولید کنندگان داخلی شده و گفته های مسئولان جهت حمایت تولید داخلی بیشتر شبیه طنز است تا چیز دیگری . با هزینه های سرسام آور جلوی پای تولید کنندگان ایرانی ، خرابی بازار و چک های برگشتی و بی لطفی مسئولان که تنها به فکر خزانه خود می باشند ، دوام آوردنشان امری قابل تحسین و قابل تقدیر است .

سوالی که در ذهن ها پیش می آید این است که چگونه به این آسانی ، هزینه کم و با این حجم بالا  قاچاق صورت پذیر است که البته این مساله به کرات در رسانه ها بیان شده ولی پاسخ دقیقی به آن  داده نشده .

ویژگی های نمایشگاه نساجی امسال

از خصوصیت هایی که نمایشگاه را برای شرکت کنندگان جذاب می کرد می توان به معرفی و تبلیغات ، یافتن مخاطبین تازه و فروش اشاره نمود که تولید کنندگان را راغب به شرکت می نمود که البته باید دید که تمامی این غرفه ها به هدف خود می رسند یا خیر.

و در پایان می توان این نمایشگاه را برای بازدید کنندگان مفید ارزیابی نمود . آشنایی با رقبا ، شناخت مخاطبان ، آشنایی بیشتر با صنعت ، یافتن تامین کنندگان ، آشنایی با تکنولوژی های جدید ، مقایسه قیمت ها و … از مزایای خوبیست که بازدیدکنندگان از این نمایشگاه می توانند از آن بهره مند گردند.

نکات پایانی نمایشگاه نساجی

بیشتر برگزار کنندگان حوزه ماشین الات وارد کنندگان نخ و دستگاه های چاپ دیجیتیال از کشور های چین، کره و ترکیه بودنند و به دنبال نمایندگان خود در ایران بودنند و در حوزه پوشاک بدنبال فروش عمده و حذف خرده فروشان بودنند.

اتفاق خوبی که در حوزه پوشاک در امسال اتفاق افتاده بود با مقایسه بنده نسبت به دو سال گذشته که بنده شرکت  کرده بودم این بوده که بازار تولید پوشاک داخلی ( بخصوص پارچه) به شدت افزایش یافته و با توجه به صحبت های که با بیشتر این غرفه ها صحبت کردم استنباط شد. در حالی که در سال های گذشته بیشتر تولیدات کشور ترکیه و چین بوده.

از مشکلات حوزه پوشاک نیز مواردی همچون:

  •  شبکه فروش سازمان نیافته و متفرقه مثل فروش از طریق کانال های تلگرام و مزون ها این برداشت نیز از  یکی دو مشتری فروش مانتو برداشت شد.
  • واردات بی رویه و غیر قانونی پوشاک
  • عدم وجود فروشگاههای زنجیره ای تخصصی که یکی از غرفه دارن به این نکته اشاره کرد.
  • عرضه برندهای خارجی رسمی و غیر رسمی بدون ضوابط مشخص
  • محدودیت در طراحی و نوآوری که بیشتر نمونه کالا از کشورهای مثل ایتالیا و ترکیه خریداری میشه و در  ایران با مهندسی معکوس با نام برند خودشون ثبت میکنند.
  • عدم سهم در بازارهای دنیا.
  •  نکته : یکی از نقاط مثبتی که در چند سال اخیر اتفاق افتاده وجود پارک های تخصصی خرده فروشی  مهر نمایشگاه ۴ شهریور تا تاریخ ۷ پوشاک که با صحبت با یکی از مشتریان در جریان شدم که از تاریخ فروش پوشاک در بوستان گفتگو برگزار میکنند. و یا پاساژ پروانه و مشابه این گروه

 

اطلاعات کلی نمایشگاه

تعداد ۲۰۱ شرکت داخلی و ۳۰۹ شرکت خارجی از ۹ کشورجهان شامل : آلمان، ایتالیا، اسپانیا، تایوان، ترکیه، چین، سوئیس، هندوستان و کره جنوبی در فضای نمایشگاهی به وسعت ۳۲,۰۰ مترمربع حضور دارند که در زمینه تولید ماشین آلات نساجی، ماشین های دوخت و برش، انواع نخ و مواد اولیه نساجی و منسوجات خانگی ، پتو ، ملحفه ، حوله ، رومیزی ، لحاف ، لوردراپه ، پرده و کرکره و لوازم و قطعات وابسته در این صنعت فعالیت داشته و آخرین نوآوریهایی خود را در این عرصه به بازدیدکنندگان محترم ارایه می نمایند.

حامد محمدیان مهر

About حامد محمدیان مهر

سال های زیادی در زمینه های اقتصادی صنعت نساجی و پوشاک از جمله بازرگانی مواد اولیه (نخ) ، تولید پارچه ، تولید و فروش عمده ی پوشاک مردانه و بازاریابی در این صنعت فعالیت داشته ام و همیشه سعی در آموختن و پند گرفتن از کهنه کاران و بزرگان این صنعت داشته ام . همچنین دیگر تخصص اصلی من در زمینه ی اینترنت و طراحی است و سال های زیادی را صرف فعالیت ، آنالیز و کار آموزی در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی نموده ام و مدتی بالغ بر 2 سال است که روی برندسازی اینترنتی مشغول تحقیق و تفحس می باشم . هم اکنون مدتی است که با اندوخته های این 8 سال در زمینه ی بازار ،برندسازی و اینترنت ، فعالیت خود را در زمینه ی خدمات نوین در جهت رونق کسب و کار ها آغاز نموده ام و با اهداف و آرمان های تعریف شده ای ، سعی در ارائه ی خدمات مفید و پیوند کسب و کارها با روش های نوین دارم. آرزوی قلبیم همیشه رونق فعالیت های مد و لباس در ایران بود . دو تخصص خود در زمینه های پوشاک و وب را با هم در آمیختم تا در این راه قدمی نهاده باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *