پروژه بزرگ برندسازی قسمت آخر

برندسازی, راه حل های تولید
پروژه بزرگ برندسازی قسمت آخر
5 امتیاز از 1 رای

قدم دوازدهم : ادامه گسترش و تحول با متنوع کردن محصولات

در این قدم هم می توانید روی کمک ما حساب نمایید.

حال نوبت به گسترش تنوع و کیفیت کالاهایتان میرسد.  برای این مرحله احتیاج به سرمایه ای مناسب خواهید داشت.  در مراحل قبلی صحبت طرحی اختصاصی کردیم.  در این مرحله در مورد کیفیت و تنوع کالایی صحبت خواهیم کرد.

در این قسمت شما باید کم کم تنوع محصول پایه ی خود را بالاتر برده و آیتم های جدیدتری به آن بیافزایید. همانطور که در قدم های قبل گفته شد ، محصول پایه ،محصولی است که محصولات دیگر خو را بر طبق الگوی آن طراحی و تولید می کنید. دقت داشته باشید که محصولات را به قدری تنوع ندهید که از پس آن بر نیایید. مثلا اگر ۲ نوع تی شرت زنانه دارید ، آن را به ۴ نوع گسترش دهید یا به محصولات کلی خود، روسری را هم اضافه نمایید.

اگر می خواهید برندی معتبر باشید ، باید روز به روز به کیفیت محصولات خود بر طبق آخرین دست آوردهای دنیا  ،بیافزایید. برای این کار ، احتیاج به معلومات بالای نساجی خواهید داشت که می توانید این موضوع را هم به روچی بسپارید! روچی در این مرحله نیز به شما کمک کند که در قسمت خدمات به آن بیشتر اشاره کرده ایم. کیفیت کالاهای شما در دراز مدت ،اثر باور نکردنی خواهد داشت.

قدم سیزدهم : گسترش با راه اندازی شعبه و نمایندگی

مسلما اگر دنبال پیشرفت هستید ، نمی توانید فعالیت خود را محدود نگاه دارید. هر مکانی برای درآمدزایی گنجایش خاص خود را دارد . ولی شما می توانید با افزایش شعب یا اعطای نمایندگی ،ظرفیت فعالیت خود را تا هر مقدار که دلتان می خواهد افزایش دهید. ولی چند نکته را باید در نظر داشته باشید!

۱. برای افتتاح شعبه ی دیگر باید مطمئن شوید که از ظرفیت شعبه ی قبلی به طور کامل استفاده کرده اید و دیگر گنجایش ندارد!

۲. اگر قصد افتتاح چند شعبه را دارید ، حتما باید استراتژی قوی برای آن ها طرح نمایید چون درصد ریسک این کار به شدت بالا می باشد.

۳. در حد امکان شعبه ها را شبیه به هم طراحی کنید !

۴. فروشگاه هایی که در آنها از نوآوری و ابتکار استفاده شده ، معمولا برای مشتری ها جذابتر بوده و در نتیجه موفق تر می باشند.

قدم چهاردهم: تبلیغات گسترده

زمنی که سیزده قدم قبل را با موفقت طی کرده باشید ،طبق تجربه رونق کسب و کارتان بسیار بالا می رود. حال زمان آن رسیده که با سرمایه گذاری در بخش تبلیغات ، آخرین و بزرگترین  تحول را به فعالیتتان تقدیم نمایی. هکانطور که می دانید تبلیغات ، موثر ترین راه در یک فعالیت اقتصادی است. ولی این امر شرایطی دارد . اول اینکه پایه ای محکم می خواهد که ما در ۱۳ قدم قبل پایه ها را برایتان شرح دادیم! دوم اینکه آگاهی نسبت به تبلیغات صحیح از واجبات است! و سوم اینکه  تبلیغات گسترده احتیاج به یک سرمایه گذاری بالایی دارد . پس اگر سرمایه ی کافی برای این امر را ندارید ، صبر کنید تا سرمایه ی شما به حد نصاب برسد! در اینجا شما را با برخی از نکات تبلیغاتی آشنا می سازیم!

۱.شعار تبلیغاتی : حتما برای برند خود و سپس در صورت لزوم برای هر کدام از محصولاتتان، شعاری مناسب انتخاب نمایید.  شعارتان باید طبق اصول روانشناسی و تاثیر گذار باشد. قرار است از این شعار ها در تبلیغات گسترده ی خود استفاده نمایید، پس برای انتخاب آن دقت کافی را صرف نمایید ! سعی کنید این شعار ها نه زیاد بلند باشد که در ذهن نماند ، نه زیاد کوتاه که از تاثیر گذاری آن کاسته شود!  برای طرح شعار ، حتما با چند نفر متخصص در این امور مشورت نمایید!

۲. تبلیغات شما باید تاثیر گذاری سمعی و بصری زیادی داشته باشد.

سعی کنید تبلیغاتی که برای برندتان در نظر گرفته اید ،طبق اصول روانشناسی طرح شده باشد . این تبلیغات را به سه نوع تصویری، صوتی و ویدیویی طراحی کنید تااکثر مخاطبان تبلیغی را پوشش دهد. معمولا در تبلیغات مد و فشن ، حس خوشتیپی و فواید آن را برای مخاطب به نمایش در می آورند! باز هم تاکید میکنم ، برای تاثیر گذاری زیاد ، تبلیغات خود را بر طبق اصول روانشناسی طراحی گردانید!

۳. تبلیغات را گسترده کنید: معمولا هر رسانه ای ، یک سری مخاطب خاص را تحت پوشش قرار میدهد . برای افزایش مخاطبان خود از چند رسانه ی متفاوت استفاده کنید.

۴. از هزینه در تبلیغات نترسید: از هزینه برای تبلیغات نترسید. این تبلیغات برای شما سرمایه می شوند. یک سرمایه گذاری بسیار پرسود!

۵.قبل از تبلیغ: این موضوع را در نظر داشته باشید که قبل از شروع تبلیغات باید پایه های مجموعه شما محکم باشد. درست است تبلیغات گسترده یک نوع سرمایه گذاریست ولی اگر پایه های محکمی نداشته باشید و تبلیغات گسترده را شروع نمایید ، مانند هدر رفتن سود حاصل از سرمایه گذاریست!

 

حامد محمدیان مهر

درباره حامد محمدیان مهر

سال های زیادی در زمینه های اقتصادی صنعت نساجی و پوشاک از جمله بازرگانی مواد اولیه (نخ) ، تولید پارچه ، تولید و فروش عمده ی پوشاک مردانه و بازاریابی در این صنعت فعالیت داشته ام و همیشه سعی در آموختن و پند گرفتن از کهنه کاران و بزرگان این صنعت داشته ام . همچنین دیگر تخصص اصلی من در زمینه ی اینترنت و طراحی است و سال های زیادی را صرف فعالیت ، آنالیز و کار آموزی در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی نموده ام و مدتی بالغ بر 2 سال است که روی برندسازی اینترنتی مشغول تحقیق و تفحس می باشم . هم اکنون مدتی است که با اندوخته های این 8 سال در زمینه ی بازار ،برندسازی و اینترنت ، فعالیت خود را در زمینه ی خدمات نوین در جهت رونق کسب و کار ها آغاز نموده ام و با اهداف و آرمان های تعریف شده ای ، سعی در ارائه ی خدمات مفید و پیوند کسب و کارها با روش های نوین دارم. آرزوی قلبیم همیشه رونق فعالیت های مد و لباس در ایران بود . دو تخصص خود در زمینه های پوشاک و وب را با هم در آمیختم تا در این راه قدمی نهاده باشم.

چرا روچی؟

از طریق روچی می توانید پارچه و ملزومات را به صورت مستقیم از کارخانه تهیه کنید.
می توانید برای الگو سازی از برترین طراحان و متخصصان بهره مند شوید و به صورت رایگان از متخصصان مشاوره بگیرید.
*هر آنچه برای تولید پوشاک نیاز دارید در اختیار شما خواهد بود.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.