بازاریابی و فروش, برندسازی

برند و تولید مد (برندسازی ۳)

برند و تولید مد (برندسازی ۳)
امتیاز خود را ثبت کنید

قدم سوم : ثبت برند مناسب

یکی از مهم ترین گامها، ثبت برند و لوگوی اختصاصی مناسب، برای تأثیر گذاری هر چه بیشتر روی مشتری است. از دلایل الزامی بودن ثبت برند ، پس انداز هزینه هایی است که صرف تبلیغات می گردد. برای مثال شما فروشگاه را با اسمی افتتاح کردید، پس از مدتی که تبلیغات گسترده ای با این اسم انجام داده اید متوجه می شوید که این اسم در جای دیگری ثبت گردیده و دیگر نمی توانید از این نام استفاده نمایید. این بدین معناست که هر ریسیدید پنبه شده است. پس بهتر است تبلیغات خود را روی اسمی که به نام خودتان ثبت گشته منعطف گردانید.

خصوصیات برند

برندی که برای فعالیت خود انتخاب می نمایید ، باید با آن تناسب زیادی داشته باشد.  قرار است برند در ذهن مشتریان شما جای باز کند، پس بهتر است تلفظ برندی که انتخاب می کند ، زیاد سخت نباشد.  برند باید حس خوبی را به مشتری های شما القا کند و با فعالیت شما ارتباط داشته باشد.

ارم فعالیت یا کالا

همراه با برندی که انتخاب می کنید ، لوگوی کار شما هم در ذهن مشتریان باقی خواهد ماند.  پس، از اهمیت زیادی برخوردار است

قدم چهارم : مدیریت فعالیت

در این قدم ، از مدیریت صحیح فعالیتتان در زمینه های مد و فشن خواهیم گفت . این مدیریت را بر طبق فعالیت در حوضه ی مد و پوشاک تغییر داده ایم ولی می توانید آن را برای فعالیت های مشابه به کار برید .

باید بدانید که حساسترین قسمت این فعالیت اقتصادی ،مدیریت و اجرای آن است.  در این قدم سعی داریم تا شما را با یکی از طرح های اقتصادی پر طرفدار آشنا سازیم.

شاید تا کنون واژه ی posdcorb را شنیده باشید.  در این پروژه ، ما این تکنیک مدیریت را بر طبق اصول مد و فشن تغییر داده ایم تا بتوانیم پروژه را به نحو احسنت اجرایی نماییم.

 

توضیحی اندک من باب posdcorb

 

این واژه ،یک کلمه معنی دار نیست.  از کنار هم قرار دادن اول کلماتی مهم در مدیریت است که توسط لوتر گیولیک مطرح گردید.

حال ما میخواهیم این سیستم را با اصول مد ترکیب کرده و یک سیستم مدیریت فعالیت مد از آن استخراج نماییم.

POSDCORB

۱٫ واژه planing:  برنامه ریزی صحیح در عرصه مد و پوشاک ، در حقیقت مهم ترین بخش این تراژدی می باشد.  برنامه ریزی اقتصادی متشکل از پیش بینی عملیات اساسی و مشخص کردن راه های اجرایی است.

شما باید مهم ترین عملیاتی که در پروژه شما را برای رسیدن به هدفتان کمک می کند ، پیش بینی کنید و بر طبق این عملیات ها ، برنامه های اجراییتان را طرح ریزی کنید.

به عنوان مثال ، هدف شما ساخت یک برند معروف لباس است.  مهمترین اهدافی که شما را به هدفتان میرساند از این قرار است:  راه اندازی فروشگاه پایه، تامین کالاهای خاص برای این فروشگاه، تبلیغات روی برند مناسب، اعمال حسابداری ، گستردگی تبلیغات ، گسترش فروشگاه و تبدیل آن به فروشگاه زنجیره ای و… ..

حال که عملیات های اساسی را پیش بینی کردید ، نوبت به تعیین راه اجرایی آنها می رسد.   مثلا برای راه اندازی فروشگاه، همانطور که در قدم اول گفته شد ، باید مکانی مناسب برای فروشگاه انتخاب نموده و… ..

واژه ی organizing

سازماندهی در واقع بیان گر سازو کار های هماهنگی است.  در این عرصه ، ما به مفهوم هایی که در کار های مدیریتی از آن استفاده میکنند ، کاری نداریم و بیشتر از معنی عام آن استفاده می کنیم.  سازماندهی با پس از تعیین راه ، انجام می پذیرد.  بدین معنا که مسیر های طرح ریزی شده ، نیاز به سازماندهی دارند.  هر مسیر در چه زمان انجام می گردد و چه وظایفی را همراه دارد.  این به عهده ی شماست که چگونه راه ها و عملیات خود را سازماندهی کنید.

واژه staffing

کارگزینی یکی از وظایف مهم مدیران است.  این شامل استخدام ، کارآموزی و شرح وظایف برای زیر مجموعه خود می باشد.  در عرصه مد ، انتخاب یک فروشنده زبده یا یک حسابدار پر تجربه ، از اهمیت بالایی بر خور دار است.  اگر این مرحله به خوبی انجام نگردد ، شاهد افول چشمگیر مجموعه ی خود خواهید بود.

واژه ی  directing

اگر تا اینجای داستان را خوب پیش رفتید حال نوبت به فرماندهی سیستم میرسد . فرماندهی یعنی اخذ تصمیم های صحیح و صدور دستور به زیر مجموعه ها به منظور هدایت مجموعه می باشد. معمولا یک مدیر موفق ، تصمیمات خاص و کلی را می گیرید و تصمیم های تخصصی و جزئی را به زیر مجموعه های متخصص واگذار می کند. به عنوان مثال  در امر حسابداری ، شما یک هدف و تصمیم را برای حسابدار مشخص می کنید و جزییات را به خود حسابدار واگذار می نمایید.  از فوائد این امر می توان به تخصصی تر شدن امور و ساماندهی زمان اشاره کرد.

واژه coordinating

هماهنگی ، یعنی تطبیق وظایف مشاغل مختلف مجموعه شما برای اجرایی شدن مطلوب اهداف . این مرحله را با یک مثال برایتان بازگو می کنم.  میان حسابداری ، فروشندگان و انبار داری یک فروشگاه ، نیاز به هماهنگی کاملا حساب شده دارد.  مثلا چگونگی خروج از انبار و ثبت ورودی و خروجی در حسابداری و… .

واژه ی reporting

یکی از ضروریات مدیریت ، آگاهی کامل مدیر از تمامی اجزاییات است.  یک مدیر موفق ، معمولا از تمامی فعالت های مجموعه اطلاع کامل دارد .مثلا در یک جلسه ای که میان زیر مجموعه ها و مدیر بر گذاز میگردد، زیر مجموعه ها اطلاعاتی کامل از فعالیت های خود به مدیر ارائه میدهند و مدیر هم زیر مجموعه ها را از عمل کرد شرکت، مشکلات ، دستورات و…. مطلع می سازد.

واژه ی budgeting

بودجه بندی یا به اصطلاح دخل و خرج.  یکی از وظایف مهم مدیر ، طرح ریزی مالی مجموعه، بر طبق تکنیک های خاص است.  در قدم های بعدی مقالاتی من باب حسابداری و تکنیک های مدیریت دخل و خرج برایتان بازگو خواهیم کرد.  حال این به شما و نحوه ی به کار کیری تکنیک ها برای بهبود دخل و خرج بستگی دارد.

 

حامد محمدیان مهر

About حامد محمدیان مهر

سال های زیادی در زمینه های اقتصادی صنعت نساجی و پوشاک از جمله بازرگانی مواد اولیه (نخ) ، تولید پارچه ، تولید و فروش عمده ی پوشاک مردانه و بازاریابی در این صنعت فعالیت داشته ام و همیشه سعی در آموختن و پند گرفتن از کهنه کاران و بزرگان این صنعت داشته ام .

همچنین دیگر تخصص اصلی من در زمینه ی اینترنت و طراحی است و سال های زیادی را صرف فعالیت ، آنالیز و کار آموزی در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی نموده ام و مدتی بالغ بر 2 سال است که روی برندسازی اینترنتی مشغول تحقیق و تفحس می باشم .

هم اکنون مدتی است که با اندوخته های این 8 سال در زمینه ی بازار ،برندسازی و اینترنت ، فعالیت خود را در زمینه ی خدمات نوین در جهت رونق کسب و کار ها آغاز نموده ام و با اهداف و آرمان های تعریف شده ای ، سعی در ارائه ی خدمات مفید و پیوند کسب و کارها با روش های نوین دارم.
آرزوی قلبیم همیشه رونق فعالیت های مد و لباس در ایران بود . دو تخصص خود در زمینه های پوشاک و وب را با هم در آمیختم تا در این راه قدمی نهاده باشم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *