برندسازی

بررسی عملکرد برند پوشاک زاگروتی

بررسی عملکرد برند پوشاک زاگروتی
امتیاز خود را ثبت کنید

یکی از برنامه های ویژه ی روچی در جنبش حمایت از برند لباس ایرانی،تحلیل برندهای پوشاک و نساجی می باشد که این مطلب را به یک برند کت و شلوار آقایان اختصاص داده ایم .

برای تولید کت و شلوار ، آیتم ها و پیچیدگیهای فراوانی وجود دارد  . در حال حاضر تعداد کارخانجات تولید کت و شلوار تمام صنعتی انگشت شمار می باشند و معمولا افرادی که به صورت صنعتی  در این حوضه وارد می شوند ، مثال غول مراحل پایانی بازی های رایانه ایست . این مطلب مربوط به حرکت خاموش ولی پر سرعت یک برند ایرانی پوشاک و کت و شلوار آقایان است که شاید راهبرد و اهدافش در تولید صنعتی کت و شلوار ، برای شما نیز جالب باشد . به جرأت خواهم گفت که این برند یعنی زاگروتی ، با این سرعت رشد به زودی جزو ۱۰ برند اول ایران خواهد شد . این مطلب شامل تحقیقات و آنالیزهایی می باشد که امید واریم برای عزیزان مفید واقع گردد.

کت و شلوار زاگروتی ، شروعی بی همتا

  • سال ۸۷ یعنی ۷ – ۸ سال پیش زمزمه ی  تاسیس یک کارخانه صنعتی پوشاک و کت و شلوار با تجهیزاتی مدرن شنیده شد .
  • کارخانه ای به وسعت یک هکتار و با زیر بنای ۵۰۰۰ هزار متر در شهرک صنعتی .
  • ورود و راه اندازی خط تولید کامل پوشاک (تکنولوژی روز) از کشور ایتالیا با رسالت تولید پوشاک مردانه
  • نکته قابل توجه : قرار داد با دو طراح ایتالیایی به نام و خبره با دستمزد روزانه ی بسیار بالا ،
  • آموزش طراحان توسط تیم طراح ایتالیایی
  • شروع کار با ۲۰۰ کارگر ،۱۰ مدیر

 

این ها همگی از موارد راه اندازی کارخانه (persian kariz) بود که با برند زاگروتی (zagrutti) فعالیت خود را آغاز کرد که با سرمایه گذاری بسیار عظیمی صورت پذیرفت اما این تمام داستان زاگروتی نیست .

پرشین کاریز کاراصلی خود را  خود را باتاخیر ۲ ساله آغاز نمود و  که برای بسیاری سوال پیش آمد که با وجود این قدرت و تکنولوژی چرا تاخیر؟دلیل این تاخیر پس از ورود قدرتمندانه و با محصولاتی بی عیب و نقص کاملا مشخص  شد و تدبر حاج تهرانی به اثبات رسانید . هم اکنون برند زاگروتی دارای ۱۰ نمایندگی در داخل می باشد و در این مدت کوتاه توانست اولین شعبه ی خود را در عراق بپا سازد و این ابتدای ماجراست.

دلایلی تمایز زاگروتی :

  • زاگروتی با صرف هزینه و زمان فراوانانی توانست توان طراحان خود را بر طبق آخرین متد ها ،و زیر نظر بهترین طراحان ایتالیا بروز سازد .
  • طبق کارشناسی های روچی نسبت به محصولات زاگروتی و مقایسه با دیگر برندهایی همچون هاکوپیان ،گراد و… از قیمت به مرات مناسب تری برخوردار است
  • انعطاف بالا زاگروتی و سرعت عمل بالا در تامین شعبات
  • حامی گر ستاره هاو جریانات محبوب بدور از تنش های سیاسی
  • شبکه ی توضیع قدرتمند و سیستم مشتری مداری خوب
  •  فرهنگ سازی نوین و با تکنیک های

افتتاحیه برج میلاد و تکریم ستارگان ، یکی از قذم های موثر زاگروتی به شمار می آید .

یکی دیگر از همین اقدامات تامین کت و شلوار های گروه های اعزامی و ورزشی

 

زاگروتی حامی همایش های خاص

انتخاب هوشمندانه زاگروتی در حوضه ی حامی گری نیز قابل ستایش است . برخی از برندها صرفا به دلیل اینکه حامی گری یکی از ابزار های برندسازیست ، بدون اینکه استراتژی حساب شده دست به حامی گری می زنند . حامی گری مسلما هزینه کمی ندارد و انتخاب حساب شده ی رویداد ها اصل مهمی بشمار می آید .

زاگروتی و همایش

و اما نقاط ضعف

مواردی که ذکر خواهد شد فقط تحلیل بوده و

از مرتضی تهرانی کیان بدانید

مرتضی تهرانی کیان

مرتضی تهرانی کیان

حاج مرتضی تهرانی کیان در عنفوان جوانی ، فعالیت خود را با شاگردی در زمینه ی پارچه ی فاستونی آغاز نمود ، و توانست در ۱۸ سالگی اولین حجره ی خود را خریداری کرده و بنکداری را آغاز نماید ،  چندی بعد با نبوغ خود توانست با دخالت در روند تولیدات پارچه ، سطح کیفیت آنها را به سطح جهانی رسانده و صادرات خود را به شوروی و کشورهای همسایه آغاز نماید و در بازار فاستونی زبانزد همگان شد .وی در ۵۱ سالگی(۱۳۸۷) پروژه ی پرشین کاریز را آغاز کرد و موفق شد پس ازچندی  پیشرفته ترین ماشین آلات را با سرمایه عظیمی از کشور ایتالایا خریداری و یکی از قدرت های تولید کت شلوار در ایران گردد.

حامد محمدیان مهر

About حامد محمدیان مهر

سال های زیادی در زمینه های اقتصادی صنعت نساجی و پوشاک از جمله بازرگانی مواد اولیه (نخ) ، تولید پارچه ، تولید و فروش عمده ی پوشاک مردانه و بازاریابی در این صنعت فعالیت داشته ام و همیشه سعی در آموختن و پند گرفتن از کهنه کاران و بزرگان این صنعت داشته ام .

همچنین دیگر تخصص اصلی من در زمینه ی اینترنت و طراحی است و سال های زیادی را صرف فعالیت ، آنالیز و کار آموزی در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی نموده ام و مدتی بالغ بر 2 سال است که روی برندسازی اینترنتی مشغول تحقیق و تفحس می باشم .

هم اکنون مدتی است که با اندوخته های این 8 سال در زمینه ی بازار ،برندسازی و اینترنت ، فعالیت خود را در زمینه ی خدمات نوین در جهت رونق کسب و کار ها آغاز نموده ام و با اهداف و آرمان های تعریف شده ای ، سعی در ارائه ی خدمات مفید و پیوند کسب و کارها با روش های نوین دارم.
آرزوی قلبیم همیشه رونق فعالیت های مد و لباس در ایران بود . دو تخصص خود در زمینه های پوشاک و وب را با هم در آمیختم تا در این راه قدمی نهاده باشم.

4 دیدگاه در مورد “بررسی عملکرد برند پوشاک زاگروتی

  1. عاطفه گفت:

    باعث افتخار هستن ایشون،کار بزرگی انجام دادن،براشون آرزوی موفقیت های بیشتر و بیشتر دارم

      1. محمد اعتصامی گفت:

        سلام جناب محمدیان.عالی بود فقط نکات منفیه این برندو ننوشتید لطفا برند های دیگر کت و شلوار و پوشاک مردانه را نیز نقد کنید.با تشکر

        1. روچی روچی گفت:

          سلام. ممنون از توجه و همراهی شما. قصد داریم در آینده به این دست از مطالب بپردازیم. در صورتیکه شما نیز تمایل دارید در زمینه ی نقد برندهای پوشاک مردانه با ما همکاری کنید، خوشحال می شویم یادداشت های شما را از طریق پشتیبانی تلگرامی روچی (@rochisupport) و ایمیل روچی ( info@rochi.ir ) دریافت کنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *