تا 40 درصد تخفیف خرید پارچه تا آخر اسفند
روچی
مجله مد و فشن
تولیدی پوشاک (روچی اسمارت)
در روچی بفروش!
فروش ویژه
طراحی اختصاصی الگوی خیاطی

دسته‌بندی کالاها

پارچه‌ها
منسوجات خانگی
الگوی خیاطی و ملزومات دوخت
پوشاک
زیبایی و سلامت

پارچه کرپ

 

پارچه کرپ، از جمله پارچه های پر استفاده و پرکاربرد در میان خانم هاست. به دلیل تنوعی که در بافت و رنگ این پارچه وجود دارد لباس های مختلفی از جنس پارچه ی کرپ تولید می شوند کرپ به دلیل تنوعی که در بافت و تار و پود دارد دارای انواع و اقسام مختلفی است که به دلیل بافت متفاوت خود الگویی موجدار و سه بعدی در سطح پارچه ایجاد میکند. به همین دلیل تمامی لباسها و منسوجات تهیه شده با پارچه کرپ ظرافتی خاص و جذاب دارد و این موضوع موجب میشود که این پارچه گزینه مناسبی برای دوخت انواع لباسهای مجلسی، انواع مانتو کت و دامن انواع شلوار های راسته یا دمپا انواع شومیز لباس های اسپرت کوتاه و یا بلند و ...  باشد.

 

کاربرد پارچه کرپ

کرپ به گروهی از پارچهها اطلاق میشود که از ابریشم، ریون، استات، پنبه، پشم، الیاف مصنوعی و یا مخلوطی از الیاف با خصوصیات چون جزیی و یا دانه دانه شدن در سطح پارچه تولید شده باشند. پارچه کرپ پارچهای نرم و کمی براق است. افت خوبی دارد و کاملا بر روی اندام مینشیند. به همین دلیل از پارچه کرپ برای دوخت مانتو و لباسهای مجلسی در طرحها و رنگهای متنوع استفاده میشود. در هنگام خرید پارچه کرپ باید به ویژگی هایی همچون: ضخامت مناسب و سبک، کش آمدن پارچه ی کرپ و بافت سوزنی شکل آن توجه کنید. در این دسته بندی می توانید انواع پارچه های کرپ را در در رنگ ها و کیفیت های مناسب مشاهده و خرید نمایید.

از پارچه کرپ میتوانید برای دوخت لباس شب، مانتوهای سبک و مجلسی، ژاکت و ... استفاده کنید. پارچه کرپ بهخوبی روی بدن مینشیند و استایلی جذاب از شما به نمایش میگذارد. با استفاده از پارچه کرپ در طرحها و رنگهای متنوع انواع مانتو، دامن، شومیز و شلوار بدوزید و در مجالس بدرخشید.

 

 

انواع پارچه کرپ کدامند؟

کرپ باربی

این نوع پارچه بیشتر محصول تولیدی کشور اندونزی است و از کیفیت فوق العادهای برخوردار است و به هیچ وجه دچار افتادگی و بور شدن نمیشود و دارای ایستایی مناسبی است. از این پارچه اغلب در دوخت مانتو و شلوار استفاده میکنند.

 

کرپ مازراتی

پارچه کرپ مازراتی؛ یکی از پر مصرف ترین نوع پارچه های کرپ می باشد که به سبب بافت و استحکام خوبی که دارد برای مصارف گوناگونی استفاده می  شود. در تولید پارچه کرپ مازراتی از نخ های تابدار استفاده می شود.  کرپ مازراتی جزء پارچه های ضخیم در میان دیگر انواع کرپ ها محسوب می شود، در نتیجه از آن بیشتر در فصول خنک و سرد سال مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه کرپ مازراتی در رنگ های و طراح های گوناکونی در فروشگاه روچی موجود است.

 

کرپ اسکاچی

از جمله ویژگی های پارچه اسکاچی می توان به داشتن خاصیت کشسان بودن آن اشاره کرد که باعث می شود که هنگام استفاده از لباس هایی که از پارچه ی کرپ اسکاچی دوخته شده اند فرد احساس راحتی کند. همچنین این پارچه ریزش زیبا و حالت ایستایی خوبی دارد و با توجه به ضخامت کافی که برای پوشش دارد در هنگام استفاده از این نوع پارچه برای لباس های مختلف نیازی به آستر نخواهد بود. با توجه به ویژگی هایی که در مورد این نوع کرپ بیان کردیم می توان این پارچه را برای استفاده در دوخت مانتو و سارافون مناسب دانست. با استفاده از آن دیگر به آستر نیازی نخواهید داشت؛ چرا که این پارچه از ضخامت کافی برای پوشش لازم برخوردار است.

 

کرپ کنزو

پارچه کرپ کنزو نوعی پارچه کرپ سبک با بافت بسیار نرم و ایستایی خوبی می باشد. این نوع پارچه چروک پذیری و آبرفت ندارد و گزینه بسیار خوبی برای دوخت لباس های زنانه می باشد.

 

کرپ حریر

یکی از پر فروش ترین پارچه های بازار پارچه کرپ حریر می باشد . پارچه کرپ حریر جزوی از انواع پارچه های کرپ می باشد که از کرپ مازراتی یا باربی نازک تر است . این پارچه ها در عین لطافت ، سبک بوده و برای دوخت انواع شومیز ، بلیز، مانتو و .... بسیار مناسب است . در بازار اکثرا پارچه های کرپ حریر چینی و کره ای موجود است که بهترین نوع آن برای کشور کره می باشد.

 

کرپ پوپلین

پارچهای با بافت ریپس تاری و تارهای ظریف و پودهای ضخیم که ابتدا از ابریشم تهیه میشده است اما امروزه از پشم و پنبه و الیاف مصنوعی تهیه میشود.

 

کرپ سیلک

این نوع پارچه مناسب مانتو، کت، دامن، شومیز، سارافون و خرج کار میباشد و دارای خاصیت ضد چروک و ثابت ماندن رنگ است.

 

کرپ گاباردین

این پارچه بیشتر به رنگ مشکی در بازار وجود دارد و دارای بافت درشت و نوعی حالت برجسته است و با توجه به ضخامتی که دارد مناسب دوخت انواع کت مجلسی میباشد. ایراد بزرگ این پارچه، قیمت بالا و نخ کش شدن سریع آن است.

 

کرپ فلورانس

کرپ فلورانس از جمله پارچه هایی است که در بافت آن از پلی استر استفاده شده و همین باعث ایجاد خاصیت ضد چروک بودن در این نوع پارچه می شود. از جمله دیگر ویژگی های این پارچه می توان به داشتن جنسی نرم و دراپه های زیبا اشاره کرد. همچنین الیاف تشکیل دهنده ی این نوع پارچه در جهت تار، پود و یا در جهت هر دو به دور خود پیچیده شده اند و دارای بافت محکمی است. از جمله موارد استفاده ی کرپ فلورانس می توان به استفاده از آن برای دوخت پیراهن، کت و دامن و حتی مانتو اشاره کرد.

 

کرپ اندونزی

پارچه ویولت اندونزی؛ از جمله پارچههای پر کاربرد در صنعت مد و لباس می باشد. این نوع پارچه نازک نبوده و جزو پارچههای نسبتا ضخیم و با دوام میباشد که میتوان برای دوختهای مختلفی همچون مانتو، پیراهن غیر مجلسی و خانگی و… استفاده نمود.

 

ویژگی‌های پارچه کرپ خوب

به یاد داشته باشید، اینکه یک پارچه کرپ را خوب بدانیم، مرهون داشتن ویژگی‌هایی است که در امر خرید و فروش و تشخیص بهترین جنس پارچه کرپ لازم است تا بدان توجه شود، که برخی از این ویژگی‌های عبارتند از:

  • کش آمدن پارچه کرپ
  • بافت سوزنی شکل پارچه کرپ
  • ضخامت مناسب
  • سبکی پارچه
  • رنگ بندی محدود پارچه
  • مقاومت در برابر چروک شدن
  • شستشوی راحت

 

خرید اینترنتی پارچه کرپ از فروشگاه روچی

در فروشگاه اینترنتی روچی به عنوان یکی از بزرگترین مراکز فروش پارچه در کشور، میتوانید به انواع پارچه کرپ؛ از جمله پارچه کرپ مازاتی، پارچه کرپ باربی، کرپ اسکاچی، کرپ حریر با گرماژ بالا، کرپ امیلیا، کرپ ژورژت، کرپ پلیسه، کرپ دوشین، کرپ سیلیک، کرپ ساتن، کرپ پوپلین، کرپ موهر، کرپ ژرسه، ، شرمن، شیفون، کنتون و پارچه ی کرپ با چاپ برجسته و... در طرحها و رنگهای متنوع دسترسی داشته باشید تا برای خرید متری پارچه و خرید عمده با قیمت مناسب، تمام نیازهای خود برای داشتن بهترین پارچه را برطرف کنید.

 

برای خرید عمده پارچه کرپ به روچی مارت مراجعه کنید.