30 جولای 2021
راهنمای کسب و کار

راهنمای جامع انتخاب شعار برند پوشاک + [آشنایی با شعار برندهای معروف] 

در حال حاضر تمامی کسب و کارها و برندهای تجاری به دنبال مطرح کردن خود به مخاطبان هستند. استفاده از تبلیغات یکی از روش‌هایی است که نام شما در ذهن مخاطب باقی بماند. اما علاوه بر آن باید از روش‌های سریع‌تر و آسان‌تر و در عین حال هوشمندانه‌تر نیز استفاده شود. برای مثال، شعار برند پوشاک شما، یکی از اصلی ترین مواردی است که در تمام مراحل کار خود باید به آن اهمیت ویژه ای اختصاص دهید.

کاربرد شعارهای تجاری، راهکاری سریع، جذاب و ماندگار است که به خوبی در ذهن مخاطبان حک می‌شود و به آسانی از یاد نمی‌رود.

شعار تجاری یا  Slogan  که برای یک برند تجاری به کار می‌رود، یادآور عرصه فعالیت آن مارک است. می‌توان گفت این عبارت کوتاه معرف و شناسنامه یک کمپانی خواهد بود. علاوه بر آن با کمک این عبارت می‌توان نظرات و عقاید برند تجاری را متوجه شد.

این موضوع به خوبی اهمیت انتخاب یک شعار را برندهای تجاری مختلف و از جمله برندهای لباس را مشخص می‌کند. با توجه به اهمیت این موضوع، در این نوشتار از روچی قصد داریم جنبه‌های مختلف انتخاب شعار تجاری را بررسی کنیم. همچنین در ادامه چند نمونه شعار برند پوشاک معروف در جهان را معرفی می‌کنیم.

 

روش انتخاب شعار برند پوشاک

راهنمایی انتخاب شعار پوشاک

برای یافتن یک شعار تجاری باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. شعاری که انتخاب می‌کنید، واکنش‌هایی در مشتریان قبلی و مشتریان بالقوه آینده ایجاد می‌کند؛ به همین دلیل نباید از کنار این موضوع ساده و بی اعتنا بگذرید.

خدمات تولید پوشاک روچی

قبل از انتخاب شعار باید به این موضوع توجه کنید که چه چیزی می‌توان مخاطبان شما را مجذوب خود کند. مسلما این امر در سودآوری شما در آینده تاثیر گذار است. همچنین فراموش نکنید که شعار برند پوشاک و یا هر کسب و کار دیگری به عنوان یک سمبل و نماد برای آن کمپانی به شمار می‌رود و در نظر مشتریان و مخاطبان دارای بیان ارزشی است. به همین دلیل انتخاب هوشمندانه این است که شعار تجاری طوری باشد که در ذهن مشتریان ماندگار بماند و بتواند با مخاطبان و طرفداران برند شما ارتباط برقرار کند.

از سوی دیگر شعار تبلیغاتی باید در کنار ساختار ساده و قابل فهم، بازگو کننده ادعای برند تجاری باشد. به همین دلیل بهترین حالت این است که شعار تبلیغاتی برند تجاری آمیزه‌ای از معرفی محصول، معرفی مزایای آن و متناسب با نام برند باشد.

 

شعار برند پوشاک خود را ثبت کنید

برای حضور مداوم و قدرتمند در میان رقبا باید روش‌های مختلف تبلیغی را در کنار بالا بردن کیفیت محصولات به کار برد. یکی از این روش‌ها ثبت شعار برند تجاری است. با این کار مشتریان و مخاطبان را از مزایا و ویژگی‌های خاص محصولات و خدمات خود آگاه می‌کنید و همین مسئله روی برندینگ کسب و کار شما نیز تاثیر مثبت دارد.

شعار تجاری نوعی شفاف سازی درباره محصولات و خدمات کسب و کار است و سبب می‌شود که نسبت به رقبا متمایز شوید. ثبت شعار برند پوشاک و سایر برندها در ابتدا هزینه‌ای روی دست شما می‌گذارد؛ اما تا مدت زمان طولانی موجب رونق گرفتن کسب و کار و تجارت شما می‌شود.

اما شاید برای شما هم سوال باشد که چرا انتخاب شعار برند تجاری مهم است؟ مهم‌ترین موضوع این است که این شعار در ذهن مخاطب ثبت می‌شود و به راحتی از بین نمی‌رود. به همین دلیل شرکت‌های بزرگ تجاری در جهان به خوبی از این موقعیت استفاده می‌کنند و عبارتی انتخاب می‌کنند که خیلی سریع و در ثانیه‌های ابتدایی برای مخاطبان قابل تشخیص باشد.

 

مهم‌ترین موضوع این است که این شعار در ذهن مخاطب ثبت می‌شود و به راحتی از بین نمی‌رود.

 

البته ذکر این نکته مهم است که شعار برند پوشاک و سایر کسب و کارها نباید به تنهایی روی معرفی محصولات تمرکز کند؛ بلکه باید مزایای محصولات و خدمات نیز بیان شود تا ابهامی برای مشتریان باقی نماند.

 

نکات مهم در انتخاب شعار برند پوشاک

انتخاب شعار تبلیغاتی برای پوشاک

  • شعار تبلیغاتی باید به خوبی با نوع فعالیت برند کاری ارتباط داشته باشد.
  • بهترین شعار، ساده‌ترین شعار است!
    البته سادگی باید با هوشمندی آمیخته شده باشد. گاهی اوقات یک عبارت شش تا هفت کلمه‌ای می‌تواند مفهوم را برساند. اما گاهی اوقات، انتخاب هوشمندانه، عبارتی دو یا سه کلمه‌ای است که برای مخاطبان بسیار جذاب و ماندگار خواهد بود. از سوی دیگر بهتر است این شعار آن‌قدر ساده باشد که به سرعت در ذهن مخاطبان حک و تثبیت شود.
  • شعار برند پوشاک و یا سایر برندهای تجاری باید با نوع فعالیت، حوزه کاری و مخاطبان هدف هماهنگی و همخوانی داشته باشد. به طور مثال نمی‌توانید برای فروش خدمات و محصولات به افراد مسن از شعارهای جوان پسند و پر شور و حال استفاده کنید.
  • اگر محصول و خدمات تولیدی شما دارای ویژگی و مزایای برجسته‌ای نسبت به سایر رقبا است، این موضوع را در عبارت تبلیغاتی بگنجانید. این کار موفقیت شما در میان رقبا را به میزان زیادی افزایش می‌دهد.
  • اعتبار شعار تبلیغاتی بسیار مهم است. اگر شعاری عالی و ممتاز انتخاب کنید، اما این شعار اعتبار نداشته باشد، نمی‌توانید به موفقیت خود در آینده خوش‌بین باشید. به عبارت دیگر باید مشتریان و مخاطبان شما هم باور داشته باشند که این شعار متناسب نوع فعالیت و هدف کاری شما است. به طور مثال اگر شرکتی دارید که در آن ساعت‌های مچی ارزان قیمت تولید می‌کنید، نمی‌توانید از شعار تبلیغاتی” بهترین ساعت‌های روی زمین” استفاده کنید!
  • صداقت مهم‌ترین فاکتور است که در تمامی جنبه‌های مختلف زندگی می‌تواند به ما کمک کند. این موضوع درباره انتخاب شعار برند تبلیغاتی نیز اهمیت دارد. بهتر است در بیان شعار اغراق نکنید. زیرا با این کار به جی جذب مخاطبان و مشتریان جدید، مشتریان قدیمی خود را هم از دست می‌دهید.
  • شعار برند تجاری باید خلاقانه و الهام بخش و تحریک آمیز باشد. شعاری انتخاب کنید که خریداران را به شمت برند شما بکشاند و از این خرید احساس خوشایندی داشته باشند. به طور مثال آدیداس از شعار تبلیغاتی “هیچ جایگزینی وجود ندارد” استفاده می‌کند. این عبارت 4 کلمه‌ای آن‌قدر جذاب و تحریک آمیز است که مخاطبان را به راحتی به سمت برند آدیداس می‌کشاند.
  • شعاری انتخاب کنید که افتخار آمیز باشد، اما مراقب باشید که این عبارت به دور از هرگونه فخرفروشی و یا بیان نصیحت و موعظه باشد. فراموش نکنید که مخاظبان برای شنیدن موعظه و یا فخر فروشی به سراغ شما نمی‌آیند. به همین دلیل شعار باید حس خوب دوستانه و نزدیک در مخاطب ایجاد کند. همچنین حامل احساس خوشایندی در او باشد.
  • به یاد داشته باشید که شعار شما هویت شما در ذهن مشتریان کنونی و آینده شما خواهد بود. بنابراین با در نظر گرفتن این روند، شعار تبلیغاتی مناسب را انتخاب کنید. علاوه بر آن نباید انتظار داشته باشید که بلافاصله و در مدت زمان کوتاهی عبارت تبلیغاتی شما مشهور شود و برای همه شناخته شده باشد. مسلما این روند تا حدودی طولانی خواهد بود و به سایر موارد مانند کیفیت محصولات و خدمات تولید شما و نحوه ارتباط با مخاطبان بستگی دارد. بنابراین صبور باشید.

 

شعار باید حس خوب دوستانه و نزدیک در مخاطب ایجاد کند.

 

 

ویژگی‌های یک شعار تبلیغاتی خوب‌

  • دارای جملاتی ساده، کوتاه، صریح، بدیع و مناسب باشد.
  • مزیت اصلی محصول یا خدمات را برای جامعه بیان کند
  • تمایز دادن نسبت به سایر رقبا
  • افتخار‌آمیز باشد، اما بدون موعظه و فضل فروشی.
  • تعقل بر‌انگیز باشد. که تا حدودی مخاطب را درگیر پیام برند کند.
  • شخصیتی در خور و متناسب با محصول یا خدمت داشته باشد.
  • حامل احساس خوشایندی از برند یا محصول باشد.
  • ضمن محترم شمردن مخاطب، احساس خوب بودن را در وی تقویت کند.
  • برانگیزانندۀ احساس تمایل یا نیاز در مصرف‌کننده باشد.
  • آنقدر بدیع و ساده باشد، تا به طور ناخودآگاه در ذهن مخاطب حک شود.

 

 

در ادامه چند نمونه شعار برند پوشاک معروف در جهان را بیان می‌کنیم:

 

شعار برندهای معروف پوشاک

1 – Levi Strauss & Co (A style for every story)

برند لویس با شعار تبلیغاتی “سبکی برای هر داستان”، بزرگترین تولید کننده شلوار در جهان است و به طور ویژه در تولید شلوار جین آبی رنگ فعالیت می‌کند. البته این شرکت در تولید پوشاک دیگری مانند کلاه، پیراهن، دامن، کمربند و مدل‌های دیگر شلوار فعال است.

شروع کار برند لویس نیز جالب است. در سال 1850 اشتراوس خوراکی‌های خشکبار را برای استخراج کنندگان طلا در سانفرانسیسکو تهیه می‌کرد. او متوجه شد که این افراد به شلوارهای بادوامی برای کار در معدن نیاز دارند. به همین دلیل چند خیاط را استخدام کرد تا شلوارهای محکمی با جنس چادر بدوزند. با گذر زمان این لویس رشد چشمگیری پیدا کرد و در حال حاضر در 50 کشور جهان فعالیت می‌کند و محصولاتش در تمامی جهان محبوب و شناخته شده است.

 

2 – Clarks (Be your own label)

شعار برند کلارکس

برند کلارکس برای انتخاب شعار برند پوشاک خود از عبارت ” برچسب خودتان باشید.” استفاده می‌کند. این شرکت در سال 1825 توسط دو برادر در انگلستان تاسیس شد. هنگام شروع فعالیت، این شرکت دمپایی‌هایی با استفاده از موکت تولید می‌کرد.

اما بعد از گذر زمان این شرکت توانست محصولات جدیدی طراحی کند و با استفاده از تکنولوژی روز محصولات بهتری ارائه دهد. در حال حاضر نیز کلارکس در تولید کفش در جهان پیشرو است و به عنوان برندی معروف و ممتاز شناخته می‌شود.

 

3 – co.uk (Clothes that mean business)

شعار برند پوشاک الکساندارا عبارت ” لباسی که بیزینس معنا می‌کند.” را برای خود انتخاب کرد. الکساندارا با تولید انواع لباس کار ادعا می‌کند که محصولاتش به طور کامل از نیروی کار در کارخانه و کارگاه‌ها محافظت می‌کند.

این شرکت در سال 1850 توسط الفرد آیزاک دیویس فعالیت خود را آغاز کرد و در حوزه فروش پارچه کار می‌کرد. با شروع جنگ جهانی اول، الکساندارا لباس‌های زنانی که در کارخانه، زمینه‌ای کشاورزی و به عنوان پرستار در بیمارستان فعالیت می‌کردند، تولید کرد. با گسترش نقش زنان در صنعت، تقاضا برای لباس فرم افزایش یافت. در حال حاضر نیز این شرکت در تولید انواع لباس فرم و کار مردان و زنان فعالیت می‌کند.

 

احتمالا به این مقالات هم علاقه مند باشید:

 

 4 – Grotto S .p .A . – Gas (Fashion is nothing without people.)

گاس نام تجاری شرکتی است که در حوزه تولید شلوار و لباس‌های جین فعالیت می‌کند. این شرکت برای شعار برند پوشاک خود عبارت ” فشن بودن مردم هیچ چیز نیست” را انتخاب کرد. در حال حاضر نیز این برند تجاری به عنوان یک برند معروف در صنعت پوشاک اروپا شناخته می‌شود.

 

 5 – Adidas ( Impossible is nothing )

شعار برندهای معروف پوشاک

آدیداس در یک شهر کوک در المان فعالیت خود را آغاز کرد. این برند تجاری برای انتخاب شعار تبلیغاتی خود عبارت ” هیچ چیز غیر ممکن نیست” را انتخاب کرد. تولید کفش‌های گل میخ دار برای فوتبالیست‌ها، مهم‌ترین فعالیت این شرکت تولیدی است. البته در کنار آن در تولید انواع کفش‌های ورزشی فعالیت می‌کند و در جهان بسیار معروف  و شناخته شده است.

 

 6 – Adidas – Reebok (I am what I am.)

 

ریبوک مارکی الهام گرفته از آمریکا است و در زمینه تناسب اندام فعالیت می‌کند. این برند ادعا می‌کند که ماموریت آن‌ها این است که بهترین مارک تناسب اندام در جهان باشند. ریبوک معتقد است که از طریق ورزش می‌توان قدرت پیدا کرد و زندگی را تغییر داد.

این برند بزرگ و معروف جهانی برای نشان دادن حوزه فعالیت کاری خود و جذب مخاطبان از شعار تبلیغاتی ” منم همینم که هستم!” استفاده می‌کند.

 

 7 – Falke (Soul texture.)

در سال 1895 فردی به نام فالکه به عنوان یک بافنده فصلی فعالیت می‌کرد. فرزند ارشد او نیز سازنده چتر بود . مسئولیت کارخانه بافندگی او را بر عهده گرفت. فالکه بعد از مدتی با رشد و توسعه فعالیت خود در حوزه بافندگی، یک کارخانه ریسندگی پشم خریداری کرد و در کنار آن با خرید دستگاه‌های جوراب بافی، شروع به بافت انواع جوراب کرد. در حال حاضر نیز در حوزه تولید انواع لباس ورزشی، انواع جوراب‌های ورزشی و غیر ورزشی فعالیت می‌کند. این شرکت برای شعار برند پوشاک خود عبارت ” بافت روح” را انتخاب کرده است. انتخابی هوشمندانه، دقیق، کوتاه و کاملا ساده و روان که حوزه فعالیت این شرکت را نشان می‌دهد.

 

 8 – Diesel (Be stupid.)

اهمیت انتخاب شعار در کسب و کار

شرکت تولید و فروش لباس دیزیل در ایتالیا واقع شده است و در حوزه فروش انواع لباس جین، کفش، لباس کودکان و سایر پوشاک فعالیت می‌کند.

این شرکت به خاطر تبلیغات سورئال و خاص خود معروف شده است. بنیان‌گذار دیزل، رنزو روسو نام دارد و از پانزده سالگی شروع به دوخت انواع شلوار جین کرد. او با استفاده از چرخ خیاطی مادرش شلوار جین تولید می‌کرد و به دوستانش میفروخت.

با گذشت مدت زمانی طولانی، دیزل تبدیل به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پوشاک در جهان شد و در حال حاضر در تمام جهان شناخته شده است. این شرکت برای شعار بند پوشاک خود عبارات مختلفی را استفاده می‌کند. از جمله این موارد عبارت ” احمق نباش! است. دیزل معتقد است که اگر کارهای احمقانه انجام ندهید، در حقیقت هیچ کاری انجام ندادید!

 

دیزل معتقد است که اگر کارهای احمقانه انجام ندهید، در حقیقت هیچ کاری انجام ندادید!

 

در ادامه، 65 شعار برندهای معروف در زمینه مد و لباس را با هم بررسی میکنیم…

۶۵ شعار تبلیغاتی برندهای معروف در زمینه مد و لباس

A diamond is forever.
A style for every story.
Alexandra. Clothes that mean business.
All girls are gorgeous in Jantzen.
Be stupid.
Be your own label.
Clarks. Shoes designed for living.
Clarks. Shoes to live in.
Designed for fit. Loved for style.
Designed to work as hard as you.
Diesel. For successful living.
Ecco. Shoes for life.
Every kiss begins with Kay.
Ex Officio. Clothes for a big planet.
Ex Officio. Expect more from your clothes.
Falke. For tomorrow’s people.
Falke. Soul texture.
Fashion is nothing without people.
Feelmax. Love your feet.
For all the places you’ll go.
For the art of giving.
Form follows you.
Fox River. Clever engineering you can feel.
Gas, it’s true.
Gas. keep it simple.
Global warming ready.
GoldToe. Enlighten your feet.
H2O Velocity. Fit to win.
Helping Australia get back on its feet.
HIS Denim. Made for pleasure.
I am what I am.
Impossible is nothing.
Innovation at work.
Isn’t it time you got an Oscar?
It’s hard to be nice if you don’t feel comfortable.
Jantzen. Keep our beaches beautiful.
Jantzen. The national swimming suit.
Just do it.
KingGee. Workwear you can trust.
Levis. Original jeans. Original people.
Lifts and separates.
Liz. As delicate as a caress.
Mudd. Better when it’s on you.
Mustang Jeans never die. They just fade away.
Our models can beat up their models.
Our name is Mudd.
Paula Lishman. Timeless, elegant, sustainable.
Playtex. Real solutions for today’s women.
Quality never goes out of style.
Shoes designed to move you.
Smart clothing. Everyday living.
Speedo. Born in the water.
Speedo. Make waves.
The crown jewelers for 150 years.
The expression of pearls.
The fabric of our lives.
The luxury of dirt.
The most innovative company in the outdoors.
The one and only Wonderbra.
The ultimate clothing to see the world in.
They fall up not down.
True style never dies.
Where art and science collide.
Who’s that behind those foster grants?
Your not-so-secret weapon

 

 

جمع بندی :

در این نوشتار از روچی، اهمیت انتخاب شعار تبلیغاتی برای کسب و کارهای مختلف و از جمله تولیدکنندگان و فعالان در حوزه پوشاک و پارچه را بررسی کردیم. موضوع مهم در انتخاب شعار برند پوشاک و سایر برندهای تجاری رعایت خلاقیت، صداقت، سادگی، روانی، جذابیت، هوشمندی و ایجاد حسی دوستانه و خوشایند است.

با رعایت این نکات ساده می‌توان به خوبی برند تجاری را در ذهن مخاطبان ثبت کرد و موفقیت اقتصادی خود را در آینده تضمین نمود.

به نظر شما کدام شعار برند پوشاک از همه بهتر است؟ شما کدام نوع از شعارها رو میپسندید؟ با ما در بخش کامنت ها نظرتون رو به اشتراک بگذارید.

 

منابع:

نویسنده : مرضیه سلگی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن فیلد های دارای * الزامیست *