چند راز موفقیت در پوشاک که معمولا به آنها توجهی نمیشود!
در این مطلب به چند راز موفقیت در پوشاک که دیده نمی شوند ولی تاثیر زیادی دارند می پردازیم.
راز موفقیت در صنعت مد و پوشاک چیست؟
صنعت مد ، لباس و پوشاک دارای ابعاد گسترده ای می باشد و فعالین مد و پوشاک در ایران معمولا در سه دسته بندی تولید مد و لباس ، توزیع یا فروش و خدمات فعالیت دارند . از این فعالیت ها می توان به ریسندگی ، بافندگی ، دوزندگی و تولید خدماتی ، بنکداری ، بوتیک ، مزون ، فروشگاه لباس ، طراحی مد ، مدلینگ ، تبلیغات مد و موارد بسیار دیگر اشاره نمود.
فعالیت های مرتبط با صنعت مد و پوشاک دارای اصول کلی و راه کار هایی در جهت راه اندازی و بهبود می باشد که به نسبت نوع فعالیت متغیر است . ولی برخی جزییات کوچکی در این صنعت وجود دارد که در عین تاثیرات زیاد بر فعالیت نادیده گرفته می شوند و اگر به صورت صحیح و اصولی اجرا شوند ، شاید کارایی بیشتری نسبت به راه کارهای کلی داشته باشند.
در این مطلب به چند راز موفقیت در پوشاک که می تواند در سیر تولید ، فروش و خدمات مد و پوشاک مؤثر واقع گردد اشاره می کنیم.
چند راز موفقیت در پوشاک
برند و اصول اولیه
برند در صنعت لباس و پوشاک ، یکی از نازک کاری های آن به شمار می رود که در اکثر مواقع ، نادیده گرفته می شود . در اینجا منظور از برند ، ثبت قانونی برند ، لوگو و آرم ، رنگ و طرح اختصاصی و توجه به اصول اولیه یک برند می باشد . توجه به این جزییات پایه می تواند راه چاره و پیشرفت را برای یک کسب و کار مد و لباس به ارمغان بیاورد.
خصوصیات برجسته و برندینگ
یک برند مد و پوشاک برای پیشرفت باید به دنبال تمایز در خود بگردد یا خصوصیات انحصاری را به برند خود اضافه کند و به نام و نشان خود مفهوم ببخشد .در حوضه های مارکتینگ و برند سازی ، متخصصین مجرب زیادی جهت ارائه ی مشاوره و مقالات فراوانی وجود دارند. با استفاده از تخصص این افراد یا مطالعه مقالات مرتبط در فضای اینترنت، می توان فعالیت در این صنعت را دگرگون ساخت و جلوه ای تازه به آن داد . نتیجه این کار روی رونق و گسترش فعالیت تاثیرات فوق العاده ای خواهد داشت.
راز موفقیت در پوشاک با اینترنت
نادیده گرفتن اینترنت و شبکه ها اینترنتی یعنی از دست دادن یک پتانسیل کارآمد و به صرفه . اینترنت برای یک کسب و کار ، موقعیت های فراوانی را در جهت رونق و درآمد فراهم می کند .
فضایی که که هم می تواند محل عرضه کالا و خدمات صنعت پوشاک به صورت مستقیم باشد و هم ابعاد تبلیغاتی آن گسترده تر و به صرفه تر از سایر روش های تبلیغاتی است . شبکه های اجتماعی ، وبسایت رسمی یا شرکتی ، فروشگاه آنلاین و تبلیغات هدفمند از موارد رایجی است که اینترنت را برای صنعت مد و لباس کار آمد می کند که در قسمت کسب و کار آنلاین روچی میتوانید با این فضا بیشتر آشنا شوید.
این چند مطلب مشابه رو از دست ندید!
مشتری مداری و صنعت پوشاک
صنعت پوشاک در هر رشته و شاخه ، دارای مخاطبین و مشتریان زیادی می باشد ولی به همان نسبت نیز دارای رقیبان بسیاریست. یکی از عوامل مهم پیشرفت در این صنعت ، رویکرد مشتری محور است . مشتری مداری در تولید و فروش مد و لباس ، از اهمیت بیشتری برخوردار است و راه و روش های بسیاری نیز دارد. نحوه برخورد با مخاطب ، ارائه خدمات متنوع به مشتری ، سیستم های crm یا مدیریت مشتری و فراهم نمودن امکاناتی در جهت ترغیب آنها ، می تواند ، اثرات مثبت بسیاری را برای فروشندگان و تولید گنندگان پوشاک به همراه داشته باشد.
تمرکز فعالیت
محدود کردن کمیت هدف ها و عملکرد تخصصی و تمرکز بر یک شاخه در مد ولباس ، می تواند کیفیت فعالیت را بالا برده و رونق فراوانی را به کسب و کار های مد ولباس از جمله تولید و فروش پوشاک بدهد . داشتن تارگت یا اهداف زیاد در این رشته ، به غیر از دردسر های فراوانش ، راندمان کاری فعالیت ها را نیز کاهش می دهد. مثلا تمرکز روی کالاهای ورزشی و صرف نظر از اقسام دیگر ، باعث پیشرفت برند های زیادی شده است.
اما این موضوع با گسترش فعالیت تداخلی ندارد . حتی در زمانی که پیشرفت یک برند در یک شاخه ، به حد نصاب رسید ، انتخاب تارگت یا هدفی دیگر می تواند از لحاظ اقتصادی مفید باشد . ولی این در حالی می باشد که یک مجموعه مد و لباس به غیر از پیشرفت کافی در تارگت اولیه ، گنجایش کافی برای پذیرش فعالیت دیگر را نیز داشته باشد.
پیشنهاد ویژه ما به شما! : خرید لوازم مورد نیاز خرازی با کیفیت از روچی!
تکنولوژی های نوین در تولید پوشاک
استفاده از جدیدترین متد ها و دانش روز ، یکی از موارد حائز اهمیت در تولیدات لباس می باشد که متاسفانه در میان برند ها و تولید کنندگان لباس ایرانی ، هنوز به طور رضایت بخش به این مسئله پرداخته نمی شود. به عنوان مثال الیاف سی آیلند که ویژگی های منحصر بفردی همچون لطافت ، ضد باکتری و نفوذپذیری را به پارچه می دهد. یا به صورت عمومی تر ، استفاده از پنبه های کامپکت در جهت بهبود خواص پارچه های پنبه ای و هزاران مثال دیگر که متاسفانه هنوز در صنعت پوشاک ما ، دارای اهمیت کمیست.
برای به کار گیری تکنولوژی ، راه کار های زیادی وجود دارد . مطالعه مقالات مرتبط، همکاری با مراکز علمی و به کار گیری متخصصین از جمله راه کار هایست که این امر را ممکن می سازد.
در این مطلب به بررسی برخی از رازهای موفقیت در تولید پوشاک پرداختیم، حتما در بخش کامنتها، نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
سلام
ممکنه لطفا در مورد الیاف سی ایلند توضیح بفرمایید.ممنونم