کاتالوگ پوشاک و اهمیت آن در موفقیت و فروش بیشتر تولیدیهای پوشاک
تمامی فروشندگان لباس و یا سایر محصولات و خدمات، به دنبال این هستند که بالاترین فروش را نسبت به رقبا نصیب خود کنند. همچنین باقی ماندن در ذهن مشتریان و تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل، از جمله اهدافی است که تمامی فروشندگان محصولات مختلف مانند پوشاک به دنبال آن هستند.
اگر شما هم جزء آن دسته از فروشندگان لباس هستید که قصد دارید میزان فروش محصولات خود را بیش از پیش افزایش دهید و بهعنوان برندی خوشنام و جذاب در ذهن مخاطبان خود باقی بمانید و یا در حال حاضر از فروش کم محصولات خود ناراضی هستید، در این مطلب از روچی همراه ما بمانید. ما در اینجا میخواهیم اهمیت استفاده از کاتالوگ پوشاک، بهعنوان یکی از راههای موثر در بالا بردن میزان فروش و نکات مهم آن را با هم بررسی کنیم.
همه چیز در مورد کاتالوگ پوشاک
اهمیت کاتالوگ و ژورنال لباس
چگونه کاتالوگ پوشاک می تواند به فروش یک تولیدی کمک کند ؟ شاید بهتر است کمی از روش های سنتی فاصله بگیریم و روش های نوین را نیز تجربه کنیم . شاید از نگاه برخی بررسی این مسئله کار بیهوده ای باشد ولی تجربیات کسانی که برای پوشاک تولید شده ی خود کاتالوگ یا کالا نما تهیه کرده اند ، کاملا متفاوت با این نگاه است.
کاتالوگ پوشاک و قدرت بازاریابی
در حال حاضر کاتالوگ لباس و ا انواع خدمات و محصولات مختلف، بیشتر از وبسایتها و یا تبلیغات تلویزیونی روی تصمیم خریدار تاثیر میگذارد. به عبارت بهتر میتوان گفت که تمام آنچه شما میخواهید با تبلیغ زبانی به خریدار انتقال دهید، تصاویر در سکوت و جذابیت بسیار بیشتر به خریداران انتقال میدهند. همچنین تاثیر بسیار بیشتری دارند و وقت شما برای انتقال این اطلاعات گرفته نمیشود.
حقیقت این است که تمام ما انسانها از طریق داستانها درگیر یک جریان میشویم. کاتالوگها نیز بسیار راحت میتوانند ما را درگیر خود کنند و برای ما الهامبخش باشند. شما تصور کنید که یک خانم و یا آقا به دنبال یک لباس مناسب برای میهمانی هفته آینده باشد؛ در این شرایط دیدن تصاویر کاتالوگ بهراحتی او را جذب میکند و میتواند انتخاب گزینه مناسب را برای او راحتتر کند.
کاتالوگها نیز بسیار راحت میتوانند ما را درگیر خود کنند و برای ما الهامبخش باشند.
مطالعات نشان میدهند که وقتی از کاتالوگ پوشاک و یا سایر محصولات برای نشان دادن محصولات خود استفاده میکنید، بیننده با این تصاویر ارتباط احساسی برقرار میکند و خود را جای فردی میبیند که در حال استفاده از آن لباس و یا کالای خاص است. این موضوع میتواند انگیزه او را برای خرید تا چندین برابر افزایش دهد.
همچنین مردم از خواندن کاتالوگها لذت میبرند و زمانی را صرف دیدن آن میکنند. درعینحال مردم علاقه دارند که این کاتالوگها را برای مدت زمان طولانی نزد خود نگه دارند و هر از چند گاهی به آن نگاهی بیاندازند.
هزینه کاتالوگ به چه صورتی است؟
اما خب با هزینه ها و دردسر های کاتالوگ چه کنیم . از آنجایی ممکن است مدل ها دارای تغییرات باشد و مدل های لباس کم و زیاد شود ، سفارش کاتالوگ به چاپخانه ها و هزینه های عکاسی مسلما مشکل ساز خواهد شد ، اینجاست که می توان از تکنولوژی بهره برد …
کاتالوگ دیجیتالی پوشاک، جذاب و اقتصادی
شاید شما هم به این موضوع فکر میکنید که تهیه کاتالوگ در طرحها و رنگهای مختلف میتواند هزینههای زیادی روی دست شما گذارد و از نظر اقتصادی چندان مقرونبهصرفه نیست. خوشبختانه رشد فناوری دیجیتالی نیز این مشکل را بهخوبی حل میکند. دلیل وجود ندارد که بخواهید کاتالوگها را بهصورت کاغذی تهیه کنید و در اختیار مشتریان قرار دهید.
امروزه همه افراد در شبکههای اجتماعی مختلف فعال هستند؛ آدرس ایمیل دارند و دوست دارند در توییتر فعال باشند. به همین دلیل این شبکهها بستری مناسب برای ارائه اطلاعات موردنظر شما است. شما میتوانید بهخوبی از این بستر برای نشان دادن محصولات مختلف خود مانند پوشاک استفاده کنید و نیازی به صرف هزینه برای خرید کاغذ کاتالوگ فیزیکی ندارید.
مردم دوست دارند روی کاناپه دراز بکشند و لباس مورد علاقه خود را در طرحها و رنگهای مختلف ببینند و گزینه بهتر را انتخاب کنند. موضوع این است که این روزها حوصله چندانی برای گشتوگذار در فروشگاههای مختلف شهر و ترافیک وجود ندارد. بنابراین شما هم از این نقطهضعف مخاطبان بهعنوان نقطه قوتی برای خود استفاده کنید و فروش محصولات خود را تا چندین برابر افزایش دهید.
شما هم میتوانید برای مشتریان خود، کاتالوگ لباس را به آدرس ایمیل بفرستید و یا اینکه در اینستاگرام با داشتن یک صفحه تمامی طرحهای جدید لباس را به نمایش بگذارید. با این کار در کنار صرف هزینههای محدود، فروش محصولات خود را تا چندین برابر افزایش میدهید.
نکات جالب و حائز اهمیت در کاتالوگ پوشاک
دیدن برای مردم مهم است!
جالب است بدانید که 20 درصد از مشتریان، بعد از دیدن و دریافت کاتالوگ پوشاک، سفارشات خود را ثبت میکنید و هزینه بیشتری برای خرید لباس انجام میدهند.
ارتباط نزدیکتر با کاتالوگ ها
کاتالوگها روی تصمیمات خریدار تاثیر میگذارند و مردم با کاتالوگها در سطح عمیقتری ارتباط برقرار میکنید. این ارتباط عاطفی میتواند فراتر از دیدن یک تصویر ساده از طرحی لباس باشد. کاتالوگها با تصاویر و داستانهایی که در دل خود دارند، افراد را وارد سفر ماجراجویانه میکنید و علاقه دارند که خود را در آن لباس و آن شرایط تصور کنند.
کاتالوگ نیاز ایجاد میکند …
جالب است بدانید که تبلیغات از طریق کاتالوگ پوشاک میتواند احساس نیازی فوری را در مشتری برانگیزد و منجر به خرید لباس شود.
سکوی پرتاب را آماده کنید!
کاتالوگ پوشاک، سکوی پرتابی در بازاریابی و فروش محسوب میشود. این ابزار بهظاهر ساده و درعینحال جذاب، مشتریان را به خرید تشویق میکند. همچنین تحقیقات نشان میدهد که این کاتالوگها زمانی میتوانند بیشترین موفقیت را برای شما به ارمغان بیاورند که خریدار را به سمت خرید از وبسایت فروشگاهی ترغیب کند.
با کاتالوگ، شخصیت برند خود را تثبیت کنید!
با استفاده از کاتالوگ میتوانید هویت و شخصیت برند کاری خود را با استفاده از لحن، تصاویر و موقعیتهای مختلف به نمایش بگذارید.
مطالب مشابه:
- ویژگی مشترک تمام تولیدی های موفق پوشاک
- چگونه درآمد خود را از تولیدی و فروشگاه های پوشاک افزایش دهیم؟
- چندین نکته مهم که باعث افزایش فروش فروشگاه لباس شما میشود!
سیگنال بفرستید!
با ارائه کاتالوگ پوشاک بهصورت ماهانه به مشتریان خود میتوانید ارتباطی طولانی مدت با آنها برقرار کنید و تمایل خریداران را برای خرید دوباره از محصولات خود افزایش دهید. دریافت کاتالوگ بهصورت ماهانه و فصلی، به خریداران این سیگنال را میفرستد که با یک انجمن تجاری قوی و برندی معتبر در ارتباط هستند و میزان اطمینان آنها به برند شما افزایش پیدا میکند.
فاصله ها را با کاتالوگ لباس کم کنید!
کاتالوگ لباس، فاصله میان دنیای فیزیکی و دیجیتالی را برطرف میکند و با گسترش فناوری دیجیتالی، برتری پیکسل بر کاغذ فراهم میشود.
البته استفاده از کاتالوگ دیجیتالی به این معنا نیست که زمان استفاده از کاتالوگ فیزیکی به اتمام رسیده است. هنوز هم کاتالوگهای تصویری فیزیکی قدرت شگفتانگیز خود را حفظ کردند. این ابزار جذاب احساسات و ارتباطات قوی و مثبت را برمیانگیزند. همه ما از احساس کاغذ در نوک انگشتان خود به همراه دیدن تصاویر جذاب و رنگارنگ لذت میبریم.
به همین دلیل استفاده از کاتالوگ کاغذی چندین حس مختلف را در وجود ما فعال میکند. بنابراین این تجربیات فیزیکی کمک میکنید که خاطرات و احساسات جدیدی در فرد ایجاد شود و درنتیجه میتواند روی فروش بیشتر و جذب مشتری تاثیر مثبت بگذارد.
کاتالوگهای دیجیتال در همه جا قابل دسترسی هستند و زحمت جستجو برای مدلهای لباس را کاهش میدهند. به عبارتی در زمان جستجو در وبسایتها نیز صرفهجویی میکنید و زحمت کمتری برای مشتری به دنبال دارند.
احتمال خرید را بیشتر کنید!
کاتالوگ لباس در کنار دادهها و تجربیات شخصی مشتری، میتواند به شخصیسازی تصاویر کمک کند. بنابراین احتمال خرید طرح و لباسی که در کاتالوگ دیده میشود، بسیار بیشتر از حالتهای دیگر است.
با کاتالوگ پوشاک، راحتی را به مخاطبین خود هدیه دهید!
زمانی که کاتالوگ لباس را بهصورت آنلاین در اختیار مشتریان خود قرار میدهید، راحتی و آرامش در جستجو نیز به آنها هدیه کردید. بنابراین افراد میتوانند در کنار خوردن یک فنجان چای، با سرعت و سهولت، تصاویر و داستانهای روی کاتالوگ را دنبال کنند و بهترین گزینه برای خود را کشف و انتخاب کنند.
کاتالوگ دیجیتالی به شدت تاثیر گذار است!
زمانی که از فناوری دیجیتال برای ارسال کاتالوگها در ایمیل استفاده میکنید، بهطور دقیق به خواسته و اعتبار مشتری اهمیت دادید. فراموش نکنید که همه ما انسانها دوست داریم بهصورت شخصی و منحصربهفرد مورد توجه قرار بگیریم.
بنابراین کاتالوگ دیجیتالی که برای مشتریان در ایمیل شخصی آنها ارسال میشود، به نوعی اهمیت دادن به آنها است. این موضوع نیز میتواند تاثیری شگفتانگیز در میزان فروش محصولات شما داشته باشد. بنابراین این نوع کاتالوگ را دستکم نگیرید.
کاتالوگهای لباس زنانه معروف جهان
در حال حاضر برندهای مختلف برای بالا بردن میزان فروش محصولات خود از کاتالوگهای دیجیتالی استفاده میکنید. البته بهطور همزمان در استفاده از کاتالوگ کاغذی و فیزیکی نیز تلاش میکنید. در این میان چند کاتالوگ پوشاک زنانه معروف در جهان وجود دارد که به مشتریان خود خدمات میرسانند و البته بیش از خدمات ارائه شده، سود و فروش نصیب صاحبان برندهای معروف میکنید. این کاتالوگها شامل:
- Crew ، Chico’s ، Coldwater Creek ، J. Jill ، Garnet Hill ، L.L. Bean و Lands ‘End هستند.
[smartslider3 slider=”9″]دوست دارید تولیدی پوشاک خودتان را داشته باشید؟ راه سختی نیست، تیم روچی در کنار شماست!
کلام پایانی
همانطور که ملاحظه میکنید، دنیای امروز با رقابتی هوشمندانه و دیجیتال حرکت میکند. کسانی در این میدان موفقتر عمل میکنید که در کنار خلاقیت و هوشمندی به سلاح بازاریابی دقیق و اصولی مجهز باشند. یکی از راههای موثر، سریع و اصولی برای بازاریابی درست کالاها و خدمات تولیدی، استفاده از کاتالوگ است.
این موضع درباره فروش لباسهای مختلف بسیار موثر است و نمیتوان آن را نادیده گرفت. بنابراین به شما توصیه میکنیم که حتما این روش را در اولویت بازاریابی محصولات خود قرار دهید تا سود و فروش بیشتری برای خود رقم بزنید.
به نظر شما چه روشهای دیگری میتوانند در بازاریابی، موثر و کمهزینه باشند؟
منابع:
نویسنده : مرضیه سلگی
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
ممنون از مطالب مفیدتان (کاتبی)
با تشکر از همراهی شما