۱۰ خصوصیت برتر طراحان مشهور جهان!
لباس نقش مهمی در زندگی افراد ایفا می کند به این دلیل که لباس نشان دهنده ی شخصیت افراد و طرز فکر آن هاست. به همین دلیل همه ی ما بخشی از زندگی خود را به انتخاب و خرید لباس مناسب اختصاص می دهیم، زیرا ما از طریق لباس های خود می توانیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم. به دلیل اهمیت بالای لباس سالیان طولانی است که افرادی در این زمینه به ما کمک می کنند، این افراد که دانش و مهارت مورد نیاز برای این کار را دارند طراحان مشهور لباس نامیده می شوند. طراحان لباس افرادی هستند که علایق و سلایق اینده ی مردم را پیش بینی می کنند. به زمینه ها، رنگ ها و اشکال دید مناسبی دارند و در نهایت این که این افراد از خلاقیت بسیار خوبی برخوردارند.
اما برخی از این افراد خصوصیاتی دارند که موجب شده است در سطح جهان به شهرت برسند، این خصوصیات همان چیزی است که آن ها را نسبت به دیگران متمایز می کند و آن ها را به سایر طراحان برتری می دهند. در ادامه می خواهیم شما را با ۱۰ خصوصیت برتر طراحان مشهور آشنا کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.
خصوصیات جذاب طراحان جهان
داشتن دانش کافی در مورد جریان مد
مد، همان طور که از اسم آن مشخص است یعنی لباس یا طرحی یا شیی که میان مردم باب شود و مردم به استفاده از آن رغبت نشان دهند اما با توجه به این که سلیقه ی مردم در اثر گذشت زمان تغییر می کند مد نیز مطابق با سلیقه ی مردم تغییر می کند. داشتن دانش کافی در مورد جریان مد و روند تغییر آن یکی از خصوصیاتی است که طراحان مشهور دارند.
داشتن دانش کافی در مورد جریان مد به این معناست که طراحان لباس باید بتوانند آینده ی سلایق و علایق مردم را پیش بینی کنند و طرح هایی که برای لباس ها طراحی می کنند مطابق با این سلایق و علایق باشد.
توانای تجسم کافی
تجسم یا تصور یکی دیگر از خصوصیاتی است که طراحان مشهور دارای آن هستند. طراحان مشهور نیازی ندارند تا یک طرح را روی کاغذ پیاده کنند تا بتوانند آن را به خوبی متصور شوند، بلکه این افراد طرح را در ذهن خود تصور می کنند و قبل از این که ایده ی خود را روی کاغذ به تصویر بکشند می توانند محصول نهایی را قبل از تولید تصور کنند.
این افراد پس از این که طرح خود به خوبی در ذهن مجسم کردند در نهایت برای این که طرح خود را به دیگران نشان دهند آن را روی کاغذ به تصویر می کشند.
داشتن حس رقابت
یکی دیگر از خصوصیاتی که طراحان مشهور دارای آن هستند داشتن حس رقابت است. حس رقابت به این معناست که تلاش کنند همواره بهتر از دیگران عمل کنند و طرح های بهتری ارائه دهند. حس رقابت باعث پیشرفت افراد می شود و به همین دلیل طراحان مشهور لباس با داشتن حس رقابت توانسته اند به ارائه ی کارهای بهتر و بیشتر تشویق شوند.
به عبارت دیگر می توان گفت که حس رقابت محرک و تشویق کننده ی افراد در مسیر طراحی لباس است.
داشتن فکر اقتصادی
هزینه ها همیشه نقش بسیار مهمی در تولید لباس ایفا می کنند به این دلیل که بسیاری از افراد نمی توانند هزینه های بالایی برای لباس پرداخت کنند و اگر لباسی با استقبال عموم مردم مواجه نشوند، خیلی زود کمپانی های بزرگ تولید لباس با شکست اقتصادی مواجه می شوند. به همین دلیل یکی از خصوصیاتی که طراحان لباس دارای هستند و افرادی که می خواهند وارد حرفه طراحی لباس شوند باید به آن توجه داشته باشند داشتن فکر اقتصادی است.
داشتن فکر اقتصادی به این معناست که طراحان لباس با هزینه ها آشنا باشند، بتوانند هزینه ی مواد اولیه و تولید را تخمین بزنند و همچنین از بودجه ای که در اختیارشان قرار داده می شود به بهترین شکل استفاده کنند. در نهایت این که این افراد باید با بازاریابی آشنا باشند و بدانند که چگونه می توانند طرح ها و لباس هایی که تولید می کنند را به فروش برسانند.
داشتن خلاقیت
خلاقیت به معنای تحولات جهشی و دامنه دار در فکر و اندیشه ی انسان است. به عبارت دیگر خلاقیت یعنی افراد بتوانند توانایی های ذهن خود را به کار گیرند تا به یک راه حل، مفهوم نو و یا به یک فکر جدید برسند. در واقع خلاقیت است که باعث می شود استعدادهای افراد ظهور کنند.
افراد مشهوری که در زمینه ی طراحی لباس فعالیت می کنند از خلاقیت بسیار بالایی برخوردارند. خلاقیت که یکی از عناصر اصلی برای رسیدن به ایده و طرح های جدید است توانسته بسیاری از افراد را در زمینه ی طراحی لباس به شهرت برساند.
پس اگر می خواهید در زمینه ی طراحی لباس بیش از پیش به موفقیت برسید باید باید به طور مداوم ایده های جدید و خلاقانه ای ارائه دهید.
داشتن ارتباطات خوب
در نگاه اول ممکن است تصور کنید که منظور از داشتن ارتباطات خوب، داشتن قدرت روابط عمومی بالا و قوی است، هر چند که این مسئله در هر کاری از جمله طراحی لباس بسیار اثرگذار است اما منظور ما از داشتن ارتباطات خوب روابط عمومی بالا نیست.
منظور از داشتن ارتباطان خوب این است که طراح لباس بتواند با افرادی که در زمینه ی تولید لباس فعالیت می کنند ارتباط برقرار کند تا بتواند هر چه بهتر و بیشتر پیشرفت کند. اما شاید برخی تصور کنند که شغل های زیادی در زمینه ی تولید لباس وجود ندارد، اما بر خلاف تصور این گونه افراد، شغل های زیادی در زمینه ی تولید لباس وجود دارند، شغل هایی همچون الگو سازی لباس، دوخت و تولید لباس، طراح پارچه، تصویر ساز لباس، بازاریاب، فروشنده، رسانه و تبلیغاتی که در این زمینه ی تولید لباس فعالیت می کنند همه و همه از جمله شغل هایی هستند که در زمینه ی تولید بلس فعالیت می کنند و طراحان لباس می توانند با برقراری ارتباط موثر با چنین افرادی خیلی زود به موفقیت برسند.
مهارت های طراحی قوی
یکی دیگر از خصوصیاتی که لازم طراحان لباس داشته باشند و می توان گفت از جمله خصوصیات بارز طراحان مشهوری است که در زمینه ی طراحی لباس فعالیت می کنند، داشتن مهارت طراحی قوی است.
همان طور که می دانید اگر طرح لباسی دارای استانداردهای لازم باشد و از نگاه بیننده جذاب باشد خیلی زود مورد استقبال افراد قرار می گیرد و همه این ها زمانی محقق می شود که طرح لباس به خوبی رسم شده باشد، اما اگر طراح لباس نتوانسته باشد طرح مورد نظر خود را به خوبی روی کاغذ پیاده کند حتی اگر طرح خوبی هم باشد با موفقیت رو به رو نخواهد شد. پس یک طراح خوب باید بتواند طرح مورد نظر خود را به خوبی روی کاغذ پیاده کند تا در نهایت بتواند فعالیت تولید را آغاز کند.
شناخت مواد اولیه
برای تولید هر کالای جدیدی به مواد اولیه ای نیاز است، مواد اولیه ای که برای تولید کالاهای مختلف وجود دارد انواع مختلفی دارند. برای مثال برای این که بخواهید لباس بدوزید می توانید از پارچه های متفاوتی استفاده کنید، اما برای این که لباسی که تولید می کنید منحصربفرد باشد و مورد استقبال قرار گیرد باید از مواد اولیه ی خوبی در تولید آن استفاده شود. به عنوان نمونه، پارچه ای که برای دوخت لباس استفاده می کنید باید رنگ مناسبی داشته باشد و از جنس خوبی برخوردار باشد.
پس اگر فردی می خواهد در زمینه ی طراحی لباس به موفقیت برسد یکی از خصوصیاتی که باید در این زمینه داشته باشد این است که از مواد اولیه ی تولید لباس شناخت خوبی داشته باشد تا طرحی که در نهایت ارائه می دهد خروجی خوبی داشته باشد.
داشتن مهارت کار تیمی
طراحان لباس به دو صورت تیمی و انفرادی فعالیت می کنند. اما طراحان مشهور و برتر جهان به صورت گروهی و یا تیمی فعالیت می کنند. نکته ی دیگری که در این مورد باید به آن اشاره کنیم این است که کار تیمی از این جهت حائز اهمیت است که فرایند تولید لباس کارهای زیادی از جمله تولید الگو، دوخت و تولید لباس را شامل می شود و برای این که طراح لباس بتواند عملکرد بهتری داشته باشد بهتر است تنها روی کار خود متمرکز شود.
پس می توان گفت یکی دیگر از خصوصیاتی که طراحان مشهور دارای آن هستند این است که می توانند درون یک گروه فعالیت کنند و یا به عبارتی توانایی کار تیمی دارند.
داشتن مهارت خیاطی
آخرین مهارتی که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، داشتن مهارت خیاطی است. داشتن مهارت خیاطی برای یک طراح لباس می تواند بسیار کمک کننده باشد زیرا طراح بهتر از هر کسی می داند که طرحی که طراحی کرده است چگونه باید پیاده سازی شود و اگر طراح لباس با مهارت خیاطی آشنا باشد و بداند که از چه موادی برای تولید لباس باید استفاده کند می تواند طرح مورد نظر خود را دقیقا مطابق طرحی که طراحی نموده پیاده سازی کند.
طراحان مشهور لباس
حال که با خصوصیات برتر طراحان لباس آشنا شوید آشنایی با این افراد مشهوری که در این حرفه فعالیت می کنند خالی از لطف نیست.
کوکو شانل
کوکو شنل یکی از طراحان مد پیشتاز فرانسوی که به افسانه ی مد مشهور است. شانل اندیشه ها و تصورات خاص خود را داشت. در واقع تصورات او این بود که زنان مدرن آینده باید چگونه لباس بپوشند، نگاه کنند و عمل کنند. وی از مدل های لباس مردانه الهام می گرفت و طرح هایش در عین سادگی از جمله طرح های لوکس و گران قیمت بودند.
جان گالیانو
یکی از دیگر از طراحان مشهور لباس که قصد معرفی او را داریم جان چارلز گالیانو است، وی طراح ارشد شرکت فرانسوی ژیوانشی بود و در سال ۱۹۶۰ متولد شد. این طراح مد بریتانیایی که قهرمان مد بریتانیاست توانسته با خیاطی های خود در دهه ی ۵۰ جایزه ی سال طراحی را از آن خود کند.
استلا مک کارتنی
در مورد استلا مک کارتنی می توان گفت که او یکی از بهترین طراحان شناخته شده در جهان است. این بانوی پرکار و با سلیقه ی دنیای طراحی لباس تا کنون طرح های خاص و زیبایی ارائه داده است و طرح هایی که برای کمپانی هایی همچون ادیداس طراحی می کند با سایر محصولات آدیداس متفاوت است و طرح های بسیار خاص، شیک و با برش های جذاب هستند.
در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که حرفه ی طراحی لباس در کنار جذابیتی که دارد مانند هر حرفه ی دیگری سختی های خاص خود را دارد و اگر فردی به این حرفه علاقه نداشته باشد نمی تواند سختی هایی که در مسیر این حرفه با آن مواجه می شود را تحمل کند، پس اگر با این حرفه آشنایی کاملی ندارید و تنها به خاطر جذابیتی که دارد جذب این حرفه شده اید توصیه می کنیم قبل از هر چیز به این حرفه آشنا شوید و سپس تصمیم بگیرید به سراغ این حرفه بروید یا خیر.
دیدگاهتان را بنویسید