معرفی کامل مجله ووگ؛ بهترین مجله مد و فشن!
اگر جزء افرادی هستید که به مد و فشن علاقه دارید، حتما میدانید که امروزه مجلات و رسانههای زیادی وجود دارند که در زمینه مد و فشن فعالیت میکنند و شما میتوانید با مطالعه این مجلات، از مزایای زیادی بهرهمند شوید. به عنوان مثال شما میتوانید با داشتن اطلاعات زیاد، استایلهای خوبی در تمامی فصول برای خود ایجاد کنید یا کسبوکارِ فروش لباس خود را بهبود ببخشید.
یکی از مجلات معروف در زمینه مد و فشن، ووگ نام دارد که اطلاعات زیادی را در زمینه مد و فشن شامل میشود. در این مقاله از روچی مارت قصد داریم تا به بررسی و معرفی مجله مد و فشن ووگ و تاریخچه آن بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.
معرفی مجله ووگ
حتی اگر در زمینه مد و فشن فعالیت نکرده باشید و مطالب زیادی در این حوزه مطالعه نکرده باشید، حتما نام مجله Vogue به گوش شما خورده است. به طور کلی، ووگ یک مجله آمریکایی مد و فشن است که امروزه جامعه مخاطبان زیادی را به خود اختصاص داده است.
لازم به ذکر است که در ابتدا این مجله تنها در آمریکا و به صورت هفتگی منتشر میشد؛ اما با گذشت زمان این مجله پای خود را به کشورهای دیگر نیز باز کرد و امروزه مشاهده میشود که مجله ووگ در سراسر جهان طرفدار و خواننده دارد. جالب است بدانید که در حال حاضر، بسیاری از سلبریتیها و بازیگران مشهور دنیا آرزو دارند که عکس آنها روی جلد این مجله چاپ شود.
این موضوع به این معنا است که مجله ووگ توانسته تا در طول زمان از یک مجله مد و فشن معمولی به یک مجله مد و فشن معمولی به یک مجله مد و فشن موفق تبدیل شود و افراد زیادی را به خود جلب کند.
حال شاید برای شما سوال ایجاد شود که چطور یک مجله معمولی که به صورت هفتگی منتشر میشود توانسته است تا طرفداران زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کند؟ در ادامه با بررسی تاریخچه مجله ووگ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را دریافت کنید.
مطلب تکمیل کننده:
“مجلات مد و فشن جهان و ایران را بشناسید!”
تاریخچه مجله ووگ
با بررسی تاریخچه مجله ووگ (Vogue)، میتوانیم به دلایل موفقیت آن پی ببریم. مجله ووگ در سال 1892 توسط اشخاصی به نام آرتور بالدوین تورنور (Arthur Baldwin Turnure) که یک تاجر آمریکایی است، به همراه هری مکویکر (Harry McVicar) راهاندازی شد.
لازم به ذکر است که این مجله برای اولین بار در شهر نیویورک منتشر شد و از همان ابتدا بنا بود که درباره جنبه تشریفاتی و لاکچری زندگی انسانها صحبت کند. به همین دلیل، از ابتدا مخاطبان هدف این مجله، افرادی با طبقه اجتماعی بالا و اشرافزادگان در نیویورک بورند.
تورنور که بنیانگذار اصلی مجله ووگ بود قصد داشت تا زنان ثروتمند و مردان تاجر و به طور کلی کسانی که میخواستند به این موارد تبدیل و گرایش پیدا کنند را به مجله ووگ جذب کند و شاید با این کار قصد داشت تا درآمد زیادی از این مجله کسب کرده یا مخاطبان با کیفیتی داشته باشد. همچنین مجله ووگ با این کار مشخص کرد که در کدام سمت قرار دارد و نشان داد که علاوه بر نماد مد و فشن زنان، نماد زیبایی و شیک بودنِ نیویورک نیز هست و شاید همین ویژگی بود که این مجله را از سایر رقبا متمایز کرد.
همچنین جالب است بدانید که این مجله از همان ابتدا تنها مطالب مربوط به مد و فشن را پوشش نمیداد و درباره مسائلی مانند سبک زندگی، مکانهای تفریحی و نوع پوشیدن لباس نیز صحبت میکرده. جالب توجه است که مجله ووگ در ابتدای کار درباره لباسهای ورزشی و مد و فشن مربوط به آقایان صحبت میکرده و بیشتر مخاطبان آن را مردان تشکیل میدادند؛ اما امروزه این مجله بیشتر درباره زنان و مد و فشن مربوط به آنها صحبت میکند.
در سال 1909 بود که ترونور مجله ووگ را به شخصی به نام کندی نست فروخت و که یک ناشر بود. لازم به ذکر است که کندی نست نقش بزرگی در پیشرفت مجله ووگ داشت و تا 4 سال پس از اینکه این مجله را بخرد (1905)، مجله ووگ یک مجله کاملا معمولی بود؛ اما پس از آن، پیشرفت مجله ووگ در حال رخ دادن بود و این مجله به تدریج به غیر از آمریکا، پای خود را به کشورهای دیگر باز کرد و بینالمللی شد.
میتوان گفت اولین کشور به غیر از آمریکا که مجله ووگ توانست به آن راه پیدا کند، بریتانیا بود. جالب است بدانید که این مجله در بریتانیا، با وجود اینکه تنها نسخه آمریکایی آن منتشر میشود، دارای طرفداران زیادی بود و سرانجام در سال 1916، اولین نسخه بریتانیایی از این مجله در بریتانیا منتشر شد.
سپس مجله ووگ در ایتالیا و اسپانیا هم جایگاه خود را پیدا کرد و توانست تا لقب بهترین مجله مد و فشن را در این کشورها کسب کند. سرانجام نسخه فرانسوی مجله ووگ در سال 1920 به فرانسه نیز راه پیدا کرد و مردم فرانسه استقبال زیادی از این مجله کردند.
همانطور که در بخشهای قبلی نیز اشاره شد، مجله ووگ به صورت هفتگی منتشر میشد؛ اما از سال 1973 این مجله به ماهنامه تغییر شکل پیدا کرد و به صورت ماهانه منتشر میشد.
تاثیرات و سبک مجله ووگ
همانطور که گفته شد، مجله ووگ تنها درباره مد و فشن صحبت نمیکند و امروزه میتوانیم موضوعات مختلفی را مشاهده کنیم که در این مجله وجود دارند. همچنین لازم به ذکر است که مجله ووگ با این کار توانسته است تا تاثیرات زیادی در حوزههای مختلفی مانند موسیقی بگذارد؛ زیرا این مجله هماکنون 11 میلیون خواننده آمریکایی و 12.5 میلیون خواننده در سراسر جهان دارد. در این بخش به برخی از اصلیترین تاثیرات مجله ووگ در حوزههای مختلف و سبکهای اصلی این مجله اشاره خواهیم کرد.
تاثیر مجله ووگ در موسیقی
اگر یک نسخه از مجله ووگ را خوانده باشید، مشاهده میکنید که بخشی از این مجله به موسیقی و رویدادهای مربوط به آن میپردازد. لازم به ذکر است که این مجله در هر نسخه از خود، از آخرین اخبار موسیقی نیز رونمایی میکند. به همین دلیل، میتون گفت که این مجله تاثیر شگرفی در محبوبیت بسیاری از خوانندگان یا موسیقینها دارد.
مجله ووگ بیشتر اخبار موسیقی برخی از خوانندگان محبوب مانند امینم، تیلور سوییفت، تام پتی و جیزی را ارائه میدهد. همچنین توجه داشته باشید که این مجله تاثیر مهمی را در محبوبیت خوانندهای به نام سوزی آنالوگ که هماکنون یک موسیقیدان آمریکایی است، در سال 2017 گذاشت.
تاثیر مجله ووگ در اجتماعی
جالب است بدانید که مجله ووگ هر سال به مناسبت افتتاحیه نمایشگاه مد موزه متروپولیتن میزبان مت گالا است و میتوانیم تاثیر اجتماعی مجله ووگ با توجه به این موضوع را مشاهده کنیم؛ زیرا این رویداد یکی از پرطرفدارترین رویدادهای مد و فشن در عصر امروز محسوب میشود و توانسته تا تاثیر زیادی را در مقبولیت مد و فشن بگذارد.
لازم به ذکر است که ووگ از سال 1971 این رویداد را با تم مد و فشن برگزار میکرد و امروزه بسیاری از سیاستمداران، طراحان مد، سلبریتیها و افراد مشهور از این رویداد استقبال میکنند.
تاثیر مجله ووگ در فناوری
شاید برایتان جالب باشد که بدانید مجله ووگ در زمینه فناوری هم فعالیت داشته است. در سپتامبر سال 2003 مجله ووگ همکاری خود در جهت معرفی عینک گوگل شروع کرد. در این همکاری مجله ووگ در 12 صفحه این عینک را معرفی کرد.
همچنین در مجله سپتامبر 2015، مجله ووگ فناوریهای آمازون فشن، اپل موزیک و اپل واچ را در صفحات خود معرفی کرد.
تاثیر اقتصادی مجله ووگ
شاید شما از یک مجله مربوط به مد و فشن انتظار تاثیرات اقتصادی را نداشته باشید؛ اما جالب است بدانید که مجله ووگ تاثیر اقتصادی خود را نیز به جا گذاشته است. این داستان به سال 2009 و دورانِ پس از فاجعه مالی 2008 باز میگردد.
در سال 2009 شخصی به نام آنا وینتور با هدف احیای اقتصاد طرح «شب مد» را راهاندازی کرد. در این طرح، تلاش میشد تا مشتریان به سمت فروشگاههای خردهفروشی جذب شوند و درآمد حاصل از آن به خیریهها واگذار شود.
در ابتدا این رویداد در 27 شهر در آمریکا برگزار شد و در سال 2011 بود که فروشگاههای اینترنتی هم به این رویداد پیوستند. لازم به ذکر است که در سال 2013 وقفه کوچکی در اجرای این رویداد ایجاد شد؛ اما امروزه برگزاری این رویداد همچنان ادامهدار است و در 19 مکان از دنیا برگزار میشود.
تاثیرات سیاسی ووگ
مجله ووگ در حوزه سیاست و مسائل اجتماعی نیز وارد شده است. این مجله در سال 2006 چندین مقاله درباره زنان مسلمان و مشهور و دیدگاه آنها درباره مد و فشن منتشر کرد و به موضوع تاثیرات فرهنگ و محیط بر روی مسئله مد زنان پرداخت و توجه بسیاری از افراد فعال در این حوزه را برانگیخت.
همچنین ووگ از یک طرح به نام «زیبایی بدون مرز» نیز حمایت کرد و تامین مالی آن را به مبلغ 25 هزار دلار پذیرفت. با کمک این طرح، یک کالج در زمینه آموزش مهارت آرایش زنانه در افغانستان راهاندازی شد.
سخن آخر
در این مقاله از مجله روچی، با معرفی مجله مد و فشن ووگ همراه شما بودیم و شما را با تاریخچه این مجله آشنا کردیم. توجه داشته باشید که هماکنون مجله ووگ به یکی از موفقترین مجلات مد و فشن در جهان تبدیل شده است و شما میتوانید مطالب آن را به صورت اینترنتی با مراجعه به آدرس https://www.vogue.com/ مطالعه کنید.
دیدگاهتان را بنویسید