28 جولای 2021
راهنمای کسب و کار

راهنمای کامل بازاریابی لباس و چگونگی انجام آن ( فردی ) 

بازاریابی لباس یکی از فعالیت های گسترده و پر سود به شمار می آید که با کمترین هزینه می توان این کار را  به صورت حرفه ای پیش گرفت. بسیاری از کسانی که در این راه قدم نهاده اند ، معمولا پیشرفت های خوبی داشته و فعالیت خود را گسترش و حتی کار خود را به صورت بنک داری لباس ادامه داده اند.

حال اگر بخواهیم این فعالیت را اصولی تر پیش بگیریم چگونه وارد عمل شویم؟ در اینجا مراحل و نکات لازم برای حرفه ای کار کردن در این زمینه را شرح خواهیم داد.

 

** این مقاله برای بازاریابی لباس به صورت انفرادی تدوین گشته و بازاریابی یا مارکتینک برند در مطالب بعدی مورد بحث قرار خواهد گرفت. **

 

اولین نکته ی مهم در این کار ، ترسیم هدف و انتخاب یک مسیر است . آیا در نهایت به میخواهیم به کدام نقطه برسیم؟ اگر بخواهیم بازاریابی لباس را برای فردی که میخواهد این فعالیت را پیش بگیرد تعریف کنیم ، بهترین جمله اینست:

 

بازاریابی مد و لباس ، پلی برای رسیدن به یک فعالیت حرفه ای در این زمینه می باشد.

در زیر یکی از روش هایی که برای افراد زیادی کارساز بوده بیان می کنیم و گفته هایشان را برایتان بازگو خواهیم کرد:

خدمات تولید پوشاک روچی

 

اولین قدم در بازاریابی لباس (موارد لازم)

اگر می خواهید تازه این فعالیت را شروع کنید پس به خدمات تولید محتوا نیاز دارید که کار شما را حرفه ای تر کند و در ادامه به شما کمک کنید . این موارد هزینه ی چندانی ندارد ولی بازتاب خوبی را به همراه خواهد داشت:

  • کازت ویزیت: اولین چیزی که باید داشته باشید یک کارت ویزیت با تولید محتوای متنی و اطلاعات تماس می باشد .
  • تراکت : برخی اوقات یک تراکت یا اعلامیه زیبا ، بهتر از یک کارت ویزیت عمل می کند
  • یک پوشه یا تبلت : اگر می خواهید حرفه ای تر عمل کنید ، یک تبلت مخصوص کار به شما کمک خواهد کرد(جایگزین خوبی برای کاتالوگ)
  • یک نقشه : در ابتدای مسیر ، یک نقشه تهیه کنید تا بتوانید مکان های مورد نظر را علامت گذاری کنید.
  • یک کیف راحت: مسلما داشتن یک کیف راحت در حمل لوازم واجب کمک می کند و کمتر به شما فشار می آورد.

 

انتخاب و تایین مکان ها، شروع بازاریابی لباس

روی نقشه مکان های مناسب برای بازاربابی را مشخص کنید . برای این کار می توانید از افراد با تجربه کمک بگیرید با شخصا روی این مکان ها تحقیق نمایید مکان های هدف شما بهتراست طوری انتخاب شود که می توان در آنجا مخاطبان بیشتری یافت کرد .

Location-Based-Marketing-for-Small-Business

 

انتخاب یک تامین کننده مناسب

برای اینکه در این راه موفق شوید مهم ترین عامل ، انتخاب یک تامین کننده یا تولید کننده ی مناسب است. سعی کنید در انتخاب های خود عجله نکنید و بهترین ها را از هر لحاظ انتخاب کنید. مسلما در اول کار جلب اعتماد کاری بسیار دشوار است ، ولی راه های زیادی برای کسب اعتبار تولیدی ها وجود دارد.

 

import-clothing-textiles

 

یک کاتالوگ بسازید

سعی کنید با خلاقیتی ویژه ، کاتالوگی مناسب برای کالاهای هدف درست کنید و با سلیقه ای ویژه مرتب سازی کنید . می توانید از تبلت به عنوان یک کاتالوگ استفاده کنید . توجه داشته باشید که باید نمونه ای از کالا را همراه خود نگاه دارید ، ولی می توانید تنوع مدل را در کاتالوگ جای دهید. تصاویر کاتالوگ باید واضح و پویا باشد.

 

catalog-printing

نقد کار کنید

مهم نیست که چه مقدار مشتری با این کار حذف می شوند. سعی کنید به صورت امانی یا نسیه کار نکنید مخصوصا در ابتدای مسیر . اگر پای دردودل بازاریاب های این کار بنشینید ، متوجه خواهید شد که این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد.

 

Cash

نا امید نشوید

این کار مستلزم یک اراده و عزم قوی می باشد. ممکن است با صرف روزها یا هفته ها ، فقط چند مشتری خوب پیدا کنید. ولی به مرور زمان بر تعداد آنها افزوده خواهد شد. پس اگر تعداد مشتری هایی که یافتید بسیار اندک است ، دلسرد نشوید و روی کار خود ثابت قدم بمانید.

Blog-image

 

حساب داری و حسابرسی

برای خود یک سیستم حسابداری درست نمایید. حساب و کتاب دقیق در ادامه راهتان اهمیتی ویژه دارد.

 

Accounting.
Accounting.

بپرهیزید!

از موارد زیادی در این راه باید پرهیز کنید . مثلا از مشتری های بدنام ، قبول چک مدت و … . برای این موضوع حتما با یک بازاریاب دیگر مشورت کنید .

۱۴۶۸۱۸۲۹۸_۱eb10f4ef8_o

 

در آخر :

این کار دارای موانع و سختی های بسیاری می باشد و خطرات زیادی هم دارد که باید با ترسیم نقشه راهتان ، این موانع را پیش بینی کرده و آنها را برطرف کنید. ولی در صورتی که بتوانید اصولی قدم بردارید ، پیشرفت های چشمگیری خواهید کرد. کار خود را گسترش دهید و خود را هدف های دیگری را هم در ذهن خود پرورش دهید. توجه داشته باشید که این کار پلی به سوی هدف های بعدی شماست.

 

از دوستانی که در  زمینه بازاریابی پوشاک تجربه دارند استدعا میکنیم تا نقطه نظرات و تجربیات خود را در کامنت ها و بخش نظرات منعکس نمایند.

 

پست های مشابه

20 Comments

  1. لباس هایی که از مد نمی افتند (جهت تولید و فروش ) - گروه روچی

    […] به جز بحث مد روز ، سلیقه نیز در روند تولید و فروش لباس دارای اهمیت ویژه ای می باشد. ممکن است یک لباس از مد […]

  2. چند کسب و کار کم سرمایه و کم هزینه ( ایده ) - گروه روچی

    […] بازاریابی در امر پوشاک یک کسب و کاری است که می تواند با کمترین هزینه آن را راه اندازی نمود . همانطور که در مطالب قبلی به آن اشاره نمودیم بازاریابی می تواند پلی مناسب برای راه اندازی کسب و کار های گسترده تر باشد. بازار یابی به غیر از مسئله درآمد ، مزیت های دیگری همچون گسترش ارتباطات و کسب تجربه و تخصص دارد که در گسترش فعالیت بسیار تاثیر گذار است. […]

  3. pegah

    توضیح درباره اطالاعات زمان بازاریابی برای پوشاک

  4. Asef

    سلام. مقاله شما رو خوندم لطفا در مورد پیدا کردن تامین کننده ی لباس بیشتر توضیح بدین. من الان قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی رو دارم و در همه ی حوزه های مربوطه از راه اندازی سایت و فروشگاه گرفته تا بازاریابی و سئو هم میشه گفت مهارت دارم اما نمی دونم از کجا اجناس با کیفیت و با قیمت مناسب رو پیدا کنم. تشکر

    1. تیم روچی

      سلام. در حال حاضر بانک اطلاعاتی کامل در این زمینه وجود نداره اما یه سری عمده فروشی هایی در این زمینه هستن که میتونید با سرچ در فضاهای مجازی پیداشون کنید.

  5. امیر مصطفی

    از آقای حامد محمدیان مهر گرامی بابت مطالب خوب سایت روچی سپاسگزارم 🙂

    1. حامد محمدیان مهر

      خوشحالم که براتون مفید بوده.

  6. نریمان

    من تازه یک هفتس که اینکارو شروع کردم و الان دقطقا اول راهم،تو سخت ترین قسمتش و هنوز هیچ مشتری ای ندارم.
    مقاله هاتون برام جالب بود،انگیزه داد
    یه سوال،نظرتون در مورد اینکه تامین کننده مناسب رو از طریق بنکداری ها پیدا کنم چیه؟

    1. حامد محمدیان مهر

      مطمئنا فکر خوبیه اگر بنکدار این اطلاعات رو در اختیارتون بذاره .

  7. فلاحی

    سلام من ۵۰ تیکه لباس بچگانه دارم که دارم همه رو یکجا به قیمت خرید بخاطر تغییر شغل میفروشم. بازاریاب‌های فعال در حوزه‌ی پوشاک بچگانه هم میتونن از قیمتی که توو کانال درج شده از هر کالا ۱۰ هزار تومن پورسانت همکاری دریافت کنن و به قیمت لباس هم هر قدر که مایل هستن اضافه کنن.
    اگر تمایل به همکاری دارید با این شماره تماس بگیرید:
    ۰۹۳۹۴۹۱۳۰۰۷

  8. نریمان

    من تقریبا دو ماهه که بازاریابی پوشاکو شروع کردم و با اینکه هنوز به درآمد دلخواهم نرسیدم ولی خییییلی از این کار و در کل از کار بازاریابی خوشم اومده و در کل عالی…
    بازاریابی بهترین شغل دنیاس و روی زندگی شخصی ادم هم تاثیرای خیلی خوبی میزاره

  9. نظرزاده

    سلام من تولیدی پوشاک دارم با بیش از بیست سال سابقه در شیراز.آماده همکاری با عزیزان هستم و محصولم رو به سراسر ایران ارسال میکنم.
    پیج اینستا تولیدیمون tolidi_shekofeh هست برای اینکه با پیج دیگه اشتباه نشه عکس پروفایل یه دایره سبز هست که وسطش بیضی قرمز نوشته تولیدی شکوفه

    1. فروش روچی

      سلام روز بخیر چشم پیگیری میکنیم اگه لازم شد حتما با شما تماس میگیریم.

  10. مهدی نقی پور

    سلام
    من تولید کننده لباس کار هستم
    خوشحال میشم بتونم با بازاریاب های لباس کار و روپوش کار همکاری کنم.
    ارسال به سراسر کشور
    قیمت مناسب و کیفیت عالی
    تولیدی نقی پور(اصفهان_نجف آباد)

    1. تیم روچی

      سلام دوست عزیز. لطفا با شماره 02143000044 تماس حاصل فرمایید تا همکار ما آقای جبارزاده در بخش تولید روچی در این زمینه شما را راهنمایی کنند.

  11. علیرضا وکیلی

    سلام من تولیدی شلواراسلش و تترون دارم حاضرم در زمینه تامین جنس همکاری کنم در ضمن اگه کسی مایل باشه میتونه سرمایه گذاری درقالب مضاربه انجام بدیم.سایت زیبا پوش دارم ولی کسی رو ندارم که بهش رسیدگی واین فروشگاه اینترنتی مدیریت کنه اگه کسی میتونه من جنس مورد نیاز فروشگاه تامین میکنم وبه عنوان همکار قرارداد میبندیم.اگه سوالی بود درخدمتم.باتشکر 09151207238

  12. ندا اسیری

    با سلام، سال نو مبارک.
    من مزون لباس و تولیدی پوشاک دارم با سابقه کار دوخت و تولید لباس در سمنان. آماده همکاری با عزیزان هستم و محصولم رو به سراسر ایران ارسال میکنم.
    پیج اینستامون remine_design و شامل نمونه کارمون هست.
    ندا اسیری 09196709923

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن فیلد های دارای * الزامیست *