30 جولای 2021
راهنمای کسب و کار

بسته بندی لباس را جدی بگیرید! + 0 تا 100 بسته بندی لباس 

در حال حاضر بسته بندی لباس به یکی از اصول بسیار مهم در بازاریابی مناسب آن تبدیل شده است. علاوه بر آن افراد تمایل زیادی به خریدهای اینترنتی و آنلاین پیدا کردند و سعی می‌کنند بیشتر لوازم مورد نیاز خود و از جمله انواع لباس را از فروشگاه‌های مجازی خرید کنند. با این کار نیازی به صرف کردن وقت در فروشگاه‌های سطح شهر ندارند و به راحتی محصول مورد نظر خود را درب منزل تحویل می‌گیرند.

اما نکته بسیار مهمی که در بسته بندی لباس برای کسب و کارهای آنلاین و حتی حضوری وجود دارد، توجه به نوع بسته بندی است. شاید در گذشته کیفیت محصول، تنها مسئله مورد نظر خریداران بود. اما در حال حاضر کیفیت معنای گسترده‌تری پیدا کرده است. یکی از این مفاهیم نیز، توجه به نوع بسته بندی و بالا بودن کیفیت آن است.

نکته جالب‌تر اینکه اگر برای لباس مورد نظر، یک بسته بندی منحصر به فرد، خاص و امن در نظر بگیرید، می‌توانید به موفقیت خود در میان رقبا اطمینان داشته باشید. علاوه بر آن این کار راهی برای فروش بیشتر محصولات، رضایت مشتریان و روشی آسان برای تبلیغ محصول شما است. با توجه به اهمیت مبحث بسته بندی لباس، در این نوشتار اصول مهم در بسته بندی انواع لباس‌ها در فروش آنلاین و حضوری را بررسی می‌کنیم.

آمارهایی از اهمیت بسته بندی لباس

شاید تصور کنید که تنها فاکتور مهم برای جذب مشتریان به سمت برند شما، بالا بردن کیفیت خود محصول است؛ اما اشتباه می‌کنید. در حال حاضر بسته بندی مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. آماری توسط موسسه ورونیکا صورت گرفته و اهمیت این مسئله به خوبی نشان می‌دهد. در این آمار آمده است که:

  • 52 درصد از خریداران محصولات به سمت محصولی با بسته بندی با کیفیت بهتر و متمایز تمایل دارند.
  • 90 درصد از خریداران بعد از خرید محصول به صورت حضوری و آنلاین نیز به یک بسته بندی و کیف برای حمل مناسب آن دارند.
  • 74 درصد از خریداران محصولات مختلف در گروه سنی 18 تا 25 سال قرار دارند و علاقه دارند که در شبکه‌های اجتماعی عکس‌هایی از خرید خود به نمایش بگذارند.

 

 

در بسته بندی لباس، خلاقیت را چاشنی کار خود کنید

بسته بندی خلاقانه پوشاک

شاید بتوان گفت اولین و مهم‌ترین اصل برای بهبود در بسته بندی پوشاک، خلاقیت و ارائه یک بسته بندی متفاوت و جذاب است. امروزه سلیقه افراد تفاوت‌های زیادی با گذشته پیدا کرده است و همه چیز به راحتی آن‌ها را راضی نمی‌کند. اما در عین حال با انجام برخی تغییرات ساده به راحتی و سرعت می‌توان افراد را جذب برند تولیدی خود کرد.

خدمات تولید پوشاک روچی

فراموش نکنید که اولین تصویری که مشتریان هنگام خرید، از محصولات شما می‌بینند، بسته بندی آن است. همچنین دلیلی وجود ندارد که ایده‌های خلاقانه بسته بندی، هزینه زیادی روی دست شما بگذارد. گاهی اوقات با برخی تغییرات کوچک و کاربردی، جذابیت زیادی در محصول ایجاد می‌شود و مشتریان شما تبدیل به تبلیغ کنندگان برند شما می‌شوند.

از سوی دیگر به یاد داشته باشید که خلاقیت تمام شدنی نیست. شما همیشه می‌توانید طیف گسترده‌ای از طرح‌ها و رنگ‌ها را ترکیب کنید و یک بسته بندی جدید و خلاقانه ایجاد کنید. علاوه بر آن هر روز در حال تغییر باشید. مشتریان شما هر روز به دنبال تنوع جدیدی هستند؛ بنابراین شما هم هر روز یک بسته بندی خلاقانه و جذاب برای آن‌ها ایجاد کنید تا مشتری مداوم شما باقی بمانند.

 

مراقب سلامت محصول خود باشید!

تفاوتی نمی‌کند که شما فروشنده لباس چه گروه سنی و چه اشخاصی هستید؟ اما بسیار مهم است که بسته بندی پوشاک با بالاترین کیفیت ممکن باشد و بتواند از محصول به خوبی محافظت کند. البته این مسئله در فروش آنلاین اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و سالم رساندن محصول به دست مشتری فاکتور مهمی است.

بسته بندی مناسب لباس باید بتواند آن را در مقابل آلودگی‌ها، صدمات ناشی از حمل و نقل و همچنین انبار کردن در پست محافظت کند. در عین حال خلاقیتی که در بسته بندی محصول به خرج دادید، در مسیر رسیدن به دست مشتری از بین نرود.

محصولتان را متمایز کنید!

دسته بندی های جذاب پوشاک

شما در حال رقابت با سایر فروشندگان در حوزه کاری خود هستید. با بسته بندی مناسب پوشاک می‌توانید محصولتان را نسبت به نمونه‌های مشابه متمایز کنید؛ به طوری که مشتریان به خوبی آن را از برندهای دیگر فروش پوشاک تشخیص دهند.

در عین حال فراموش نکنید که بسته بندی پوشاک به شکل درست و اصولی، راهی برای برقراری ارتباط مداوم مشتریان با برند کاری شما است. از سوی دیگر هدف نهایی شما از این کار بالا بردن سوددهی و کیفیت محصول، افزایش ارزش افزوده، افزایش رضایت مشتریان، باقی نگه داشتن مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید است. بنابراین بسته بندی لباس را جدی بگیرید!

 

 

توجه به گروه‌های سنی و جنسیت مخاطبان

ابتدا برای خودتان تعریف کنید که نوع پوشاکی و مختص کدام گروه سنی را به فروش می‌رسانید. مسلما در هر کدام از آن‌ها باید اصول متفاوتی را در بسته بندی لباس رعایت کنید. به طور مثال اگر فروشنده لباس کودکان هستید، رنگ بسته اهمیت زیادی دارد. دختر بچه‌ها علاقه زیادی به رنگ‌های شاد و روشن دارند و به سمت لباس‌هایی با این نوع بسته بندی جذب می‌شوند.

 

 

اهمیت روانشناسی رنگ‌ها در بسته بندی پوشاک

تمامی صنایع، کسب و کارها و مشاغل باید به تناسب روحیات مخاطبان خود، رنگ‌هایی استفاده کنند که موجب جذب مخاطب و ایجاد آرامش و نشاط در او باشد. رنگ‌ها تاثیرات مختلفی  روی افراد می‌گذارند. به همین دلیل اینکه شما پوشاک چه گروه سنی را می‌فروشید، در انتخاب رنگ مناسب بسته بندی آن اهمیت دارد. رنگ‌ها عاملی انگیزشی هستند که مخاطب را به سمت محصولی خاص جذب کنند و یا اینکه از آن متنفر سازند.

به طور مثال فروشندگان پوشاک مردانه برای فروش آنلاین و یا حضوری بهتر است از بسته‌هایی با رنگ‌های تیره و خاص استفاده کنند. رنگ‌های رزشکی، بنفش، آبی تیره و در برخی بسته‌ها، رنگ مشکی گزینه‌های مناسبی هستند. خانم‌های جوان و دختران نوجوان علاقه زیادی به رنگ‌های روشن با فرم‌های نرم و سیال دارند. این رنگ‌ها حسی از ظرافت با خانم‌ها القا می‌کند.

 

ساده و جذاب بمانید!

در بسته بندی پوشاک به دنبال طرح‌ها، رنگ‌ها و شکل‌های عجیب و غریب نباشید. گاهی اوقات سادگی مهم‌ترین خلاقیت است. تنها فاکتور مهم ایجاد طرحی جذاب همراه با رنگ‌های مناسب گروه سنی مشتریان شما است. رعایت همین فاکتور به ظاهر ساده تاثیر زیادی در رضایت مخاطبان شما دارد.

 

 

قطعا شما هم به این مطالب علاقه مندید!

 

 

برند خودتان را معرفی کنید

همراه با رعایت سایر نکات در بسته بندی پوشاک، در نهایت باید برند خودتان را به بهترین شکل معرفی کنید. سعی کنید رنگ و طراحی لوگو به شکلی جذاب و با قلمی مناسب روی بسته چاپ شود. با این کار برند شما بیشتر در ذهن مشتریان باقی خواهد ماند و در خرید بعدی به سراغ شما خواهند آمد.

مواردی که بیان شد، نکات کلی و البته اصولی در بسته بندی لباس محسوب می‌شوند. در ادامه برخی از نکات مهم در بسته بندی لباس‌های متفاوت را بیان می‌کنیم:

  • اگر فروشنده لباس عروس هستید، به بسته بندی‌های ساده و سفید اکتفا نکنید. این لباس مهم‌ترین لباس برای یک خانم جوان محسوب می‌شود؛ بنابراین روی مراقبت از آن و بسته بندی مناسب لباس تمرکز کنید. می‌توانید یک بسته مقوایی باکیفیت با رنگ‌های طلایی به کار ببرید. رنگ طلایی حسی از لوکس و خاص بودن در افراد ایجاد می‌کند.
  • آقایان بیش از هر چیز به دنبال بسته بندی با کیفیت هستند که از پوشاک خریداری شده محافظت کند. به همین دلیل نیازی به خلاقیت‌های عجیب و غریب ندارید. تنها مسئله مهم رعایت کیفیت بسته و استفاده از رنگ‌های سنگین و در عین حال شیک است.

بسته بندی لباس آقایون

  • تی‌شرت‌های مردانه و زنانه بافتی نرم و لطیف دارند. به همین دلیل باید بسته بندی متفاوتی برای آن‌ها ایجاد کنید. می‌توانید از قوطی‌های مقوایی کمک بگیرید. با این کار علاوه بر ایجاد طرحی جدید و خلاقانه، به خوبی از لباس محافظت می‌شود.

بسته بندی تیشرت

البته در انتخاب رنگ روی قوطی دقت کنید. خانم‌ها علاقه زیادی به رنگ‌های شاد دارند. اما برای بسته بندی تی‌شرت آقایان، معرفی لوگو  و برند کاری، کافی است. علاوه بر آن طرح روی لباس می‌تواند راهکاری برای پیدا کردن طرح و شکل بسته بندی پوشاک باشد. به بسته ‌بندی زیر توجه کنید:

بسته بندی جذاب تیشرت

  • اگر فروشنده سیسمونی و پوشاک نوزادان هستید، حتما با لطافت برخورد کنید! خریداران محصولات شما مادران و مادربزرگ‌ها هستند و دوست دارند بهترین را برای فرزند و نوه‌های خود تهیه کنند. بسته بندی محکم با رنگ‌های شاد و در عین حال لطیف، روش درستی برای معرفی شما و جلب رضایت مشتریان است.

 

کلام پایانی

در این نوشتار نکات مهم و اصولی برای بسته بندی لباس و پوشاک مختلف بیان شد. مهم‌ترین موضوع در ارائه بسته بندی مناسب، بالا بردن کیفیت محصول، افزایش ارزش افزوده، جذب مخاطبان و باقی نگه داشتن آن‌ها به عنوان مشتریان دائمی است. شما چقدر به بسته بندی لباس اهمیت می‌دهید؟ در بخش کامنت ها ، نظراتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

 

منابع :

نویسنده : مرضیه سلگی

پست های مشابه

1 Comment

  1. رونق فعالیت مد و پوشاک - گروه روچی

    […] را به فعالیت اضافه نمود . مثلا تولید ست های فامیلی ، بسته بندی های جالب یا ارائه خدمات جالب همراه با عرضه لباس. این ویژگی در عین […]

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن فیلد های دارای * الزامیست *