25 سپتامبر 2021

بلاگ

افزایش درآمد از پوشاک + چگونه کسب و کار پوشاک خود را متحول کنیم؟
راهنمای کسب و کار

افزایش درآمد از پوشاک + چگونه کسب و کار پوشاک خود را متحول کنیم؟ 

خیلی از تولید کنندگان مد ، این سوالات در ذهنشان ایجاد می گردد:

چگونه سفارش تولیدی لباس خود را بالا ببریم؟

چگونه مشتریان تولیدی لباس خود را بیشتر کنیم؟

معمولا تولید کنندگان نوپا ، از نداشتن سفارش و رکود بازار می نالند. شاید این درگیری برای تولیدی های پر تجربه هم ایجاد شود. نداشتن سفارش کافی و رکود بازار چندین علت دارد.

یک تولیدی لباس یا برند ، به غیر از بعد راه اندازی آن ، دارای مسائل پیچیده تری از جمله رونق و بازار و افزایش درآمد از پوشاک  می شود که بسیاری از اصول راه اندازی این نوع فعالیت ها بر پایه ی بازار ها و اهداف مالی تعریف می شوند.

در اینجا به 17 نکته مهم و حیاتی از نکات حائز اهمیت برای رونق فعالیت مد و مسائل مالی مرتبط با پوشاک اشاره خواهیم کرد که توجه به آنها در فعالیت های تولید و فروش پوشاک خالی از لطف نبوده و ممکن است تاثیرات زیادی را بر این نوع فعالیت ها داشته باشد.

 

 

مشخص کردن اهداف و رونق فعالیت مد

تعریف بازار هدف لباس یا خدمات و معین نمودن نوع مخاطب ، پیش شرط مهمی برای ادامه ی فعالیت است . توصیه می شود این اهداف روی یک ورق یادداشت شود تا تصویر واضح تری به خود بگیرد . این امر در انتخاب نوع تبلیغات و نحوه ی ادامه و پیشبرد اهمیت زیادی دارد.

خدمات تولید پوشاک روچی

به عنوان مثال یک تولیدی لباس بچگانه ، باید معین کند که بازار هدفش فروشندگان هستند یا سفارش دهندگان یا اینکه به صورت مستقیم با مصرف کننده در تعامل است و گروه سنی ، جنسیت ، مکان های مناسب و دیگر جزییات را همراه با این موارد در برگه ای یادداشت کرده تا بتواند برنامه ی دقیق تر و جامع تری را تدوین نماید.

 

پلن مناسب فعالت صنعت مد و لباس

 

ایجاد جذابیت برای کسب درآمد بیشتر از پوشاک اجباری است!

دادن یک ویژگی جذاب به فعالیت ، باعث ایجاد ترغیب در مخاطبین و مشتری ها می شود . قرار نیست این ویژگی هزینه گزافی را بر فعالیت تحمیل نماید. می توان با تغییر جزئی در نوع تولید یا ارائه جذابیت خاصی را به فعالیت اضافه نمود . مثلا تولید ست های فامیلی ، بسته بندی های جالب یا ارائه خدمات جالب همراه با عرضه لباس. این ویژگی در عین حال سادگی باید دارای وضوح باشد و بدون توضیح دادن ، مشتری متوجه آن شود .

 

جذابیت در تولید و فروش لباس

 

 

پیش نیاز های موفقیت و رونق فعالیت مد و لباس

تولید ، فروش  و یک برند لباس برای رونق فعالیت احتیاج به موارد پایه ای دارد که شاید در نگاه اول ، اهمیت آن واضح نباشد ولی طی مرور زمان اهمیت  این پیش نیاز ها پر رنگ تر می شود.

نکات مهم در افزایش درآمد از پوشاک

چند نکته و روش جذاب برای افزایش فروش درآمد تولیدی پوشاک

1 – به بسته بندی محصولات اهمیت دهید

یک توصیه برای تولیدی پوشاک که روی فروش محصولات تولیدی پوشاک و کفش تاثیر بسیاری خواهد داشت ، استفاده از بسته بندی های زیبا  و مناسب می باشد . بسته بندی یک لباس اولین نمایی است که نظر خریدار و سفارش دهنده را به خود جلب می کند . تاثیر این موضوع در فرآیند تولید و فروش بسیار واضح و ملموس بوده و با بکار گیری کمی خلاقیت ، می توان این تاثیر را دو چندان نمود.

چنانچه یک محصول با کیفیت دارید، یک بسته بندی با رعایت اصول برندینک و بازاریابی می تواند تاثیر بسیار بالایی در موفقیت شما داشته باشد.

مطلب جامع ما در مورد ” بسته بندی لباس و پوشاک ” را حتما مطالعه کنید.

“چرا اکثر تولید کنندگان پوشاک برای تمامی قسمت های تولید هزینه می کنند اما برای مهمترین قسمت یعنی بسته بندی کالای خود اهمیت زیادی قائل نمی شوند و یا از مشاوران حرفه ای این امر استفاده نمی کنند و بیشتر نظر خود را به عنوان نتیجه نهایی در نظر می گیرند؟و فرصت حضوری پررنگ در بازار و فروش بیشتر را این چنین ساده از دست می دهند.”

 

clothing-production-rochi (4)

 

 

2 – برای محصولاتتان ، عرضه مستقیم داشته باشید

فروش مستقیم لباس یا همان از تولید به مصرف ، مزایایی دارد که نمی توان به سادگی از آن گذر کرد . کمک به نقدینگی ، مقابله با رکود ، شناخت بیشتر روی بازار و کمک به توسعه ی برند از جمله مزیت هایی است که می توان برای فروش مستقیم به شمار آورد و فروش مستقیم می تواند به صورت فروشگاه جزئی و عمده باشد . حتی می توان برای فروش پوشاک به صورت مستقیم ، از فضای مجازی مانند فروشگاه اینترنتی یا شبکه های اجتماعی استفاده کرد تا بار مالی کمتری برای تولید کننده به همراه داشته باشد.

توصیه برای تولیدی پوشاک فروش مستقیم

3 – عمده فروشان بیشتری را بشناسید

یکی از فعالیت هایی که به تولید کنندگان لباس برای فروش محصولاتشان کمک می کند ، عمده فروشی و بنک داری است . بنک داری ها به دلیل تخصص و داشتن مشتری های بخصوص ، توانایی بیشتری در زمینه فروش ، نسبت به تولیدکنندگان دارند . با شناخت عمده فروشان و بکنداران بیشتر ، شانس فروش پوشاک یک تولیدی نیز افزایش می یابد . البته انتخاب بکنداری مناسب و مطمئن ، پیش شرط مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

نکات برای تولیدی لباس

4 – کمی بازار گردی کنید

بررسی و تحلیل در زمینه ی  قیمت ها، سلایق جمعی ، فروش ها ، قدرت خرید و مواردی از این قبیل روی دیدگاه تولید کننده و تشخیص بهترین مسیر ها برای تولید لباس بسیار موثر می باشد . برای جمع آوری اینگونه اطلاعات ، کافیست در اوقات مناسب  و به عنوان مشتری ، سری به بازار های عمومی  پر رفت و آمد بزنید و این نوع بازار ها را تحلیل نمایید .

 

5 – لطفا انتقاد بشنوید!

افرادی که از بیرون گود نظاره گر فعالیت تولید شما هستند ممکن است نکات و نقاط ضعفی را بیابند که شما بر آن واقف نیستید . یک توصیه برای تولیدی پوشاک اینست که از مشتریان ، همکاران و زیردستان خود بخواهید تا شما را به چالش بکشند و از روند تولید لباس شما انتفاد کنند که البته احتیاج به روحیه ی انتقاد پذیری بالایی دارد .  بگذارید با خیال راحت انتقاد کنند و ایرادی از انتقادشان نگیرید. سپس این انتقاد ها را کنار هم قرار داده و نقد های مهم یا مشترک را مورد بررسی قرار دهید تا متوجه عیوب کسب و کارتان شوید. شک نکنید که برای ادامه و موفقیت به کارتان خواهد آمد.

 

 

6 – کاتالوگ را فراموش نکنید!

داشتن کاتالوگ روی درک مشتری ها و مخاطبین فعالیت به صورت مستقیم تاثیر گذار است . یک کاتالوگ از نمونه لباس ها یا خدمات هم معرفی نامه ی کاملتری می باشد و هم از صرف انرژی زیاد برای توضیح دادن جلوگیری می کند . البته در صورتی که به صورت اصولی تهیه شود .

 

7 – نرم افزار حسابداری داشته باشید!

حسابداری در تمامی کسب و کار ها اهمیت دارد که فعالیت های پوشاک از آن مستثنا نیست. بسیاری از فعالیت های همکاران ما و حتی خبرگان این کار به دلیل نبود یک حسابداری خوب ، با شکست مواجه شدند . داشتن یک نرم افزار حسابداری مناسب ، راه حل مناسبی برای دوری از اینگونه خطرات است.

 

8 – تبلیغات شما را نجات میدهد!

روش های مختلف در افزایش درآمد از پوشاک

پخش تراکت محلی

در محله هایی که می دانید مخاطبانتان در آنجا زیاد هستند ، شروع به پخش تراکت کنید. سعی کنید پخش کننده تراکت را توجیه کنید تا تراکت ها را هدفمند پخش کند.

 

آگهی روزنامه

آگهی نیازمندی های روزنامه ها ، مکان مناسبی برای تبلیغات تولیدی لباس شماست. سعی کنید با کلمات مناسب ، درج آگهی کنید.

 

تبلیغات اینترنتی

این روز ها ، پیج های متعدد شبکه های اجتماعی ، وبسایت های پرطرفدار، سایت های آگهی رایگان و مواردی از این قبیل، راه مناسبی برای تبلیغات تولیدی لباس شما هستند. چون اینترنت، کاربران زیادی را در خود جای داده می توانید از این فرصت برای تبلیغات کم هزینه تر استفاده نمایید. چه بهتر که یک وبسایت ساده هم برای کار خود دست و پا کنید. برپایی وبسایت کار فوق العاده آسان و کم خرجی است.

 

 

9 – شاید در محل و مکان مناسبی نیستید!

یکی از مهم ترین ارکان برای پیشرفت تولیدی لباس، که در مقاله های پیشین مفصلا در مورد آن بحث کردیم، مکان مناسب برای برپایی تولیدی لباس می باشد. حتی اگر در جایی مستقر هستید که آنجا زیاد مناسب نیست ، سعی کنید در اولین موقعیت مکان خود را تغییر دهید. یکی از خصوصیات مکان کارگاه ، که به ازدیاد مشتری هایتان کمک می کند، قرار داشتن کارگاه در نزدیکی هم صنفیان خود می باشد. همانطور که در مقاله های پیشین روچی شرح دادیم، مشتری ها معمولا ترجیح می دهند تا برای استفاده از این نوع خدمات ، به محله ی صنفی فعالیت رجوع کند.  پس در نزدیکی رقبای خود ، بیشتر پیشرفت خواهید کرد.

 

 

مطالب مشابهی که نباید از دست بدید!

 

 

 

10 – بزرگ فکر کنید …

تولیدی لباس شما هر چقدر گسترده تر باشد ، مخاطبین بیشتری هم خواهد داشت. البته باید به این نکته توجه کرد که گسترش فعالیت با  مشکلات بیشتری همراه است.

فعالیت در بیرون از مرز های کشور ، باعث می گردد که هم از رکود در امان بمانید و هم کمکی به اقتصاد ایران کرده اید. این امر خارج از تصور نیست. بسیاری از رقبایتان ، این راه را پیش گرفته اند، پس شما هم می توانید . در حال حاضر کشور های همسایه مانند عراق و افغانستان ، بهترین کیس برای  فعالیت شما خواهند بود. سعی کنید با ارائه ی کالاهای ارزان و با کیفیت در این کشور ها، جای پای خود را محکم کنید .

 

 

11 – حلقه ارتباطات خود را گسترده تر کنید

بر روی یک برگه ، حلقه های ارتباطی را برای فعالیت مد و لباس خود معین نمایید . حلقه هایی همچون همکاران ، تامین کنندگان ، مشتری ها و پیمان کاران را به صورت بزرگ و با فاصله ثبت کرده و دور آن افراد مرتبط فعلی را یادداشت کنید و جایی برای یادداشت ارتباطات جدید خالی بگذارید. میزان اهمیت ، اعتبار ، نزدیکی و شاخص های مهم دیگر را با قرار دادن علامت هایی در کنار این افراد یا گروه ها معین کنید . بسیاری با این امر  ، دلیل نبود رونق و کیفیت در فعالیت هایشان را متوجه می شوند . حالا در ادامه باید این حلقه ها بزرگ تر شده و کیفیت شاخص ها بیشتر گردند.

 

موفقیت و رونق فعالیت مد و لباس

حال که حلقه های ارتباطی مشخص شدند ، به نسبت هر کدام راه هایی برای گسترده کردن حلقه ی ارتباط برگزینید. به عنوان مثال برای حلقه ی سفارش دهندگان یا مشتریان از بازار یابی های مربوط استفاده کنید و برای همکاران و تامین کنندگان با پر س و جو بر حلقه هایشان بیافزایید. این گسترش می تواند سرنوشت فعالیت مد و لباس  را تغییر دهد. در برگه یا فایلی جداگانه مشخصات کامل هر فرد بعلاوه ی ویژگی های بارز آن را یادداشت نمایید.

 

حلقه ارتباطی فعالیت های مد و لباس

 

12 – خودتان را معرفی کنید

به غیر از گسترش حلقه های ارتباطی خود ، باید نام خود را در اولویت بندی های دیگران جهت فعالیت های مد و پوشاک مطرح سازید. فقط شناخت شما از آنها کافی نبوده و باید آن ها نیز باید شما را با ویژگی های بارزی در خاطر بسپارند. پس سعی کنید در محصولات یا خدمات پوشاک ، یا در شخصیت کاری خود یک ویژگی بارز را بگنجانید و با روش هایی همچون تبلیغات ، خود را به دیگر فعالان و مشتری ها بشناسانید. روش های زیادی برای این امر وجود دارد که می توان به نمایشگاه ها ، تبلیغات ، میتینگ های تخصصی  ، بازاریابی و غیره اشاره نمود.

اگر انتظار دارید مشترها بدون حرکتی از شما ، پشت در تولیدیتان صف بکشند ، انتظار بیهوده ای است. شما باید به دنبال مشتری های جدید باشید تا آنها را به مشتری های ثابت خود تبدیل کنید . طرق زیادی برای این کار وجود دارد. مثلا سری به مرکز فعالیت بزنید. با پخش های متعدد ، آشنا شوید. پخش ها می توانند بهترین کیس ها برای شما باشند. با همکاران خود آشنا شوید و بر تعداد آنها بیافزایید. این کار باعث می شود نام شما بر سر زبان ها بیافتد.

 

13 – مشاوره و به کار گیری تخصص

روش های مختلف در افزایش درآمد از پوشاک

دانش یک متخصص در امر بازاریابی و برندینگ  با گذراندن دوره های کارآمد دانشگاهی ، به مراتب بسیار بیشتر از یک فرد عادی حتی پر تجربه می باشد. اینگونه افراد با صرف زمان زیاد ، اصول و روش های رونق فعالیت ها را تعلیم دیده اند و استفاده از تخصص این افراد در یک برند مد و لباس ،فروشگاه و تولیدی پوشاک و خدمات مرتبط با مد می تواند یک دگرگونی مثبت و فوق العاده ای را برای فعالیت به ارمغان بیاورد.

هزینه کردن در این مورد مسلما بیهوده نبوده و بازدهی فوق باورنکردنی خواهد داشت . پس پیشنهاد می کنیم که به این مورد توجه  ویژه ای گردد.

ما در این مقاله، به بررسی و معرفی نکات مختلف جهت افزایش درآمد از پوشاک پرداختیم، حتما شما هم نظرات و پیشنهادات خودتون رو در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

14 –  دستمزد و اجرت

اولین قدم در این راه، بازبینی قیمت هایی است که روی دستمزد و اجرت نهاده می شود. این مرحله ، راهی برای غلبه بر رکود بازار است. معمولا افراد باهوش،وقتی می خواهند از رکودی گذر کنند، قیمت ها را شکسته و با سود پایین تری مشغول به کار می گردند. اما این همه ی ماجرا نیست و تازه اول آن است.

 

15 –  مشتری مداری به طریق جدید را یاد بگیرید!

با مشتری های قبلی  به نحو دیگری رفتار کنید. البته تغییر رفتارتان نباید طوری باشد که مشتری متوجه موضوع گردد و بخواهد از آب گل آلود ماهی بگیرد. اما در کل وقتی با مشتری های قدیمتان خوش رفتار باشید و پوئن های بیشتری را تقدیمشان کنید ، مسلما تبدیل به یک کیس تبلیغاتی خواهند شد. باید با رفتار و گفتارتان به آنها بفهمانید که خوشحال می شوید اگر مشتری جدیدی را به شما معرفی کنند.  حال برای رازی نگاه داشتن مشتری می توانید به آن تخفیف دهید یا در زمان ملاقات ، به بهترین نحو از آنها پذیرایی نمایید و…

 

16 – استخدام بازاریاب

خیلی از بازاریابان حاضرند در ازای حقوق ثابت و پورسانت مناسب ، برای شما بازاریابی نمایند. ولی به دلیل تخصصی بودن این حرفه ، درصد بازدهی بازاریابی خیلی پایین می آید. بازار یاب زمانی به کار شما می آید که جنسی آماده دارید و می خواهید برای فروش آنها ، مشتری مناسبی پیدا کنید.

 

17 – کیفیت همیشه مهم است!

تا حد ممکن کیفیت کاری خود را بالا ببرید. سعی کنید از متد های روز استفاده نمایید تا از بقیه عقب نمانید. از خرج کار و لوازم با کیفیت و مناسب استفاده نمایید. خود کیفیت یک تبلیغات فوق العاده برای شما خواهد بود. با بالا بردن کیفیت خدمات و کالاهایتان ، نام خود را سر زبان ها می اندازید. این امر باعث می گردد تا مشتری های بیشتری پیدا کنید.

 

استفاده شده از :

پست های مشابه

4 Comments

  1. میترا

    بسیار عالی و کارامد،سپاسگزارم

  2. نیما

    با سلام …
    بسیار عالی و مفید ….
    آیا در زمینه ویزیتوری پوشاک ، مجموعه و شرکت هایی انحصارا فعالیت دارند ؟ در این خصوص راهنمایی بفرمایید .
    با سپاس از مطلب مفیدتون

    1. حامد محمدیان مهر

      مجموعه یا شرکت رو دقیق مطلع نیستم ولی خب بنک داری ها معمولا بازاریاب دارند و اشخاصی هم هستند که به صورت انفرادی بازاریابی انجام میدن

  3. neda

    با سلام
    سایت http://www.iranraiment.com انحصارا در زمینه تبلیغات و بازاریابی پوشاک فعالیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن فیلد های دارای * الزامیست *

جشنواره تابستانه روچی تا آخر این هفته تمدید شد!مشاهده محصولات
+ +