معرفی 15 ابزار هوش مصنوعی برای طراحی لباس
در سالهای اخیر هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار در تمام زمینه های تکنولوژی جای خود را باز کرده است. در صنعت مد نیز طراحی، تولید، بازاریابی و فروش با بهکارگیری هوش مصنوعی پیشرفت های زیادی داشته و سبب شده تا مشتریان، طراحان و فروشندگان از آن استقبال کنند. این ابزارها در وقت و هزینه ها صرفه جویی کرده و دست طراحان را برای تجسم ایده های خود با مدل های واقعی باز می گذارند. مشتریان نیز با مقایسه تعداد زیادی از تصاویر که به سلیقه و ویژگی های ظاهری آن ها نزدیک است، بهترین گزینه را برای خود انتخاب می کنند. طراحان قادرند با دادن اطلاعات و داده های اولیه به ابزارها مانند سایز، ویژگی های فردی، سبک، رنگ پوست و استایل، الگوهای شخصی سازی شده ای برای مشتریان خود ایجاد کنند. در این مقاله چند ابزار هوش مصنوعی را که در زمینه طراحی لباس مورد استقبال کاربران قرار گرفته، بررسی می کنیم. پ
هوش مصنوعی چست؟
هوش مصنوعی (Artificial intelligence) تکنولوژی است که توانایی تقلید از تصمیم گیری های انسان و حل مسئله را دارد. در واقع می توان گفت هوش مصنوعی مانند انسان فکر کرده؛ ولی منطقی عمل می کند. هوش مصنوعی به گونه ای طراحی شده تا بتوانند مانند ذهن انسان عمل کرده و کارهایی مانند یادگیری و حل مسئله را انجام دهد.
کاربردهای هوش مصنوعی در طراحی لباس چیست؟
هوش مصنوعی در صنعت مد و طراحی لباس بسیار کاربرد داشته و برای برندها از طراحی تا بازاریابی را پوشش می دهد. طراحان لباس با بهکارگیری هوش مصنوعی سرعت خود را افزایش داده و هزینه کمتری را برای این کار پرداخت می کنند. از کاربردهای مهم هوش مصنوعی در طراحی لباس عبارتند از:
هوش مصنوعی برای طراحی الگو
برای تولید لباس، ایجاد الگو تکنیکی ماهرانه بوده و نیاز به توانایی فنی بالایی دارد. طراحی الگو با بهکارگیری هوش مصنوعی سبب نوآوری و ابتکار در تولید لباس شده و علاوه بر بالارفتن سرعت و دقت، هزینه های نیروی انسانی را نیز می کاهد.
طراحی لباس به کمک هوش مصنوعی
در طراحی لباس با کمک هوش مصنوعی می توان یک سری پارامترها مانند سایز، نوع بدن، نوع پارچه و… را به ابزار داد و طرح های مختلفی را بر اساس داده های ورودی دریافت کرد.
انتخاب نوع پارچه
هوش مصنوعی این قابلیت را داشته که با توجه به نیاز مشتریان و داده های ورودی به ابزارها، مناسب ترین پارچه را برای طرح مورد نظر به شما پیشنهاد دهد.
کاهش هزینه های تولید
استفاده از هوش مصنوعی علاوه بر افزایش سرعت و بالابردن دقت، هزینه های نیروی انسانی را کاهش داده و در نتیجه لباس تولید شده با قیمت های کمتری عرضه می شود.
افزایش کیفیت پوشاک تولیدی
هوش مصنوعی قابلیت مقایسه طرح پیشنهادی شما با هزاران طرح موجود را داشته و با استفاده از آن می توان کیفیت محصول تولید شده را ارتقا داد و همچنین طرح ها قابل ویرایش هستند.
مطالب مرتبط:
“شغل طراحی لباس ؛ کسب و کاری جذاب و درآمدزا”
“آموزشگاه طراحی لباس ، معرفی بهترین آموزشگاه های طراحی مد و لباس در ایران”
“طراحی لباس چیست؟ | آموزش طراحی لباس به همراه تصاویر + فیلم رایگان!”
“طراحی لباس اسپرت ؛ نکاتی که باید بدانید!”
بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی لباس کداماند؟
هوش مصنوعی در صنعت مد همانند بسیاری از صنعت ها وارد شده و میان طراحان لباس محبوبیت زیادی پیدا کرده است. ابزارهای متنوعی برای این کار معرفی شده اند که در این مقاله به معرفی تعدادی از بهترین و معروفترین آن ها می پردازیم.
1. ابزار CALA
یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی که مورد استقبال طراحان لباس قرار گرفته CALA است. در این ابزار 25 گزینه برای انتخاب استایل پایه مانند بلوز، شلوار و … وجود دارد که طراح با انتخاب یکی از آن ها با نوشتن دو دستور، در استایل پایه تغییرات مورد نظر را ایجاد می کند. با یک دستور محصول را بر طبق صفات و جنس پارچه طراحی و با دستوری دیگر جزئیاتی مانند نوع یقه یا زیپ را اعمال می کند. CALA ابزاری را با استفاده از قابلیت های پلتفرم DALL-E ایجاد کرده که مدل های متعددی را می توان با هوش مصنوعی ایجاد کرد و طرح های نهایی را به مدل های 3بعدی تبدیل کرد. بکارگیری این ابزار برای طراحی رایگان بوده ولی برای استفاده از تمامی امکانات آن به صورت نامحدود پرداخت 100 دلار به طور ماهیانه الزامی است.
2. ابزار Designovel
ابزار محبوب Designovel که انتخاب اول بسیاری از طراحان در میان پلتفرم های هوش مصنوعی است، در کمترین زمان طرح های مورد نیاز طراحان را ایجاد می کند. الگوریتم های پیشرفته این ابزار به طراح کمک کرده تا طرح های خود را طبق نیاز و سلیقه مشتریان ایجاد کند. این ابزار طرح ها و الگوهای پیش فرض داشته و همچنین برای انتخاب بهترین نوع پارچه نیز به شما پیشنهاداتی ارائه می دهد. طراحان با ابزار Designovel می توانند با توجه به جنس پارچه، رنگ و سایز طرح های سفارشی ایجاد کرده و فرایند طراحی را ساده کنند. قسمت دیگری که در این ابزار وجود دارد، قابلیت آپلود تصاویر و طرح ها است که طراحان می توانند طرح های سفارشی طبق سلیقه خودشان داشته باشند.
3. ابزار Stylumia
با کمک این ابزار می توان ترندهای جدید را شناسایی و آینده مد را حدس زد. این محصول به طراحان کمک کرده تا محصولات پرفروش را بشناسد و تقاضای بازار را پیش بینی کند. طراحان با استفاده از این ابزار به راحتی و با اطمینان خاطر بیشتری طرح های خود را به بازار عرضه می کنند. این ابزار قابلیت آن را دارد که برای طرح ایجاد شده محدوده قیمت نیز تعیین کند.
4. ابزار Zmo.AI
این ابزار سرعت و کیفیت بالایی را برای طراحان در ایجاد طرح ها و تصاویر ایجاد کرده است. بدون هوش مصنوعی ایجاد عکس ها برای تبلیغات، مقاله ها و مجلات بسیار وقت گیر است؛ این ابزار کار طراحان و برندها را آسان کرده و با هوش مصنوعی در مدت زمان کوتاهی با کیفیت ترین عکس ها را ارائه می کند. از دیگر ویژگی های آن نشان دادن هزاران لباس مد روز دنیا در چند دقیقه است که Zmo.AL Models نام داشته و دست طراح و مشتری را برای انتخاب طرح های جدید باز می گذارد. طرح های ایجاد شده توسط این ابزار، به راحتی و با چند کلیک توسط هوش مصنوعی پیشرفته آن قابل ویرایش کردن است.
5. ابزار Lalaland
با این ابزار طراحان می توانند مدل های واقعی را در کمتر از 5 دقیقه شبیه سازی کنند. شکل بدن، مدل مو، سایز و … را می توان انتخاب و به صورت دیجیتال مدل های واقعی ایجاد کرد. ساخت مدل با این ابزار رایگان بوده ولی برای استفاده نامحدود و ایجاد مدل های بیشتر باید ماهیانه 480 یورو پرداخت کنید.
6. ابزار Dupe Killer
این ابزار که توسط شرکت Deloitte ارائه شد، طرح هایی را که از طرح اصلی کپی می شوند، شناسایی می کند. Dupe Killer با اسکن کردن میلیون ها عکس، شباهت های آن را پیدا کرده و عکس تکراری را شناسایی می کند. با این ابزار هیچ تولیدکننده و طراحی نمی تواند طرح های کپی خود را به جای اصل عرضه کند. Dupe Killer داده های خود را از شبکه های اجتماعی و سایت هایی مانند اینستاگرام، آمازون و eBay به دست می آورد.
7. ابزار Vue.AI
این ابزار دارای این قابلیت بوده که با به کارگیری هوش مصنوعی و الگوریتم های پیشرفته، داده های بصری مشتریان را دریافت و طرح های شخصی سازی شده ارائه دهد. این قابلیت به ارائه بهترین محصول به مشتری کمک کرده و محصولات جذاب تری به آن ها پیشنهاد می کند. با این ابزار تصاویر با سرعت و کیفیت بالایی ویرایش می شوند.
8. ابزار Heuritech
با این ابزار که در سال 2013 ارائه شد، طراحان و برندها تصاویری که در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، تحلیل کرده و ترندها و محصولات پرفروش را از مشتریان دریافت می کنند. این اطلاعات مفید که عموماً در رسانه های اجتماعی از افراد مشهور و تاثیرگذار استخراج می شود، راهکارهای خوبی را برای فروش عرضه می کنند. این ابزار روزانه 3 میلیون تصویر را بررسی کرده و نیازهای مشتریان را تجزیه و تحلیل می کند. افرادی که به دنبال راه اندازی تجارتی در صنعت مد هستند، می توانند برای بخش های طراحی تا بازاریابی از این ابزار کمک بگیرند.
9. ابزار Booth.AI
طراحان لباس با این ابزار که در سال 2022 ارائه شد، به راحتی طراح های خود را به نمایش گذاشته و قادر به تولید عکس های باکیفیت از محصولات هستند. برندسازی و راه اندازی یک فروشگاه آنلاین با این ابزار آسان تر شده و قابلیت سفارشی سازی برای مشتریان را نیز دارد. این ابزار رایگان بوده ولی برای استفاده از تمامی امکانات آن می توانید با پرداخت 199 دلار در ماه از آن در کسب و کارتان بهره ببرید.
10. ابزار Resleeve
اگر می خواهید به صورت رایگان و با هوش مصنوعی لباس طراحی کنید، Resleeve این کار را برای شما انجام خواهد داد. این ابزار قابلیت آن را دارد که کاربر محصولات را بارگزاری کرده و از میان طرح هایی که ایجاد شده یکی را انتخاب کند. این طرح ها با دستورات ساده متنی به راحتی قابل ویرایش بوده و می توانید آن ها را به مدل تبدیل کنید. برای ایجاد طرح های نامحدود می توانید در ماه 19 دلار پرداخت و یا به صورت رایگان از آن استفاده کنید.
11. ابزار Neural Love
با این ابزار که از الگوریتم های یادگیری ماشین برای تولید طرح ها و تصاویر طبق نیازهای شما استفاده می کند، تصاویری با کیفیت بالا ایجاد کنید. کار با این ابزار برای افرادی که دانش کامپیوتری ندارند، بسیار آسان بوده و نیاز به نصب ندارد. طراحان با این ابزار می توانند تصاویر جالبی را برای برند لباس خود ایجاد کرده و در میان رقبا پیروز شوند. ابزار Neural Love با رمزگذاری بر روی فایل های شما، از آن حفاظت کرده و خیالتان را از بابت حفظ حریم خصوصی راحت می کند.
12. ابزار MyFashion.AI
این ابزار که مبتنی بر هوش مصنوعی بوده، قابلیت آپلود عکس و انتخاب نوع لباس، رنگ و جنس موردنظر را به طراحان داده و برای آن ها ایده های نامحدودی تولید می کند. همچنین به طراحان کمک کرده تا ایده های جدیدی ارائه دهند و ترکیب لباس های جدید نیز با Myfashion.AI قابل دسترسی است. طراحی با این ابزار رایگان بوده ولی برای دسترسی نامحدود با پرداخت مبلغی به صورت ماهانه می توانید از تمامی امکانات آن استفاده کنید.
13. ابزار Bodify
بسیاری از افراد در هنگام خرید آنلاین با مشکل روبرو هستند؛ این ابزار با جمع آوری اطلاعات کاربر مانند سایز، رنگ مورد علاقه و … با الگوریتم های یادگیری ماشین داده ها را تجزیه و تحلیل کرده و پیشنهاداتی ارائه می دهد. این ابزار اطلاعات خود را از برندهای مختلف جمع آوری کرده و برای طراحان لباس نیز قابل استفاده است.
14. ابزار Lykdat
ابزار Lykdat برای کمک به مشتریان و خرده فروشان طراحی شده که همانند ابزار Bodify برای خرید آنلاین مشتریان پیشنهاداتی ارائه می دهد. در این ابزار مشتریان بر اساس تصاویر آپلود شده مورد نظرشان، پیشنهاداتی می گیرند که حاصل تجزیه و تحلیل این پلتفرم با استفاده از الگوریتم های پیشرفته، هوش مصنوعی و شناخت ویژگی هایی مانند الگو، سبک و رنگ است. خرده فروشان و طراحان با استفاده از این ابزار نیاز مشتریان را شناسایی و به فروش بیشتر محصولات خود کمک می کنند.
15. ابزار Styleriser
این ابزار جذاب با تجزیه و تحلیل فرم صورت، رنگ پوست و حالت اندام افراد، مناسب ترین پیشنهادها را برای آن ها ارائه می دهد. الگوریتم یادگیری ماشین به کمک این ابزار آمده و طرح هایی طبق سلیقه و ظاهر افراد ایجاد می کند. این قابلیت امروزه مورد توجه بسیاری از مشتریان و طراحان لباس قرار گرفته و خرده فروشان نیز با استفاده از این تکنولوژی درآمد خود را افزایش می دهند. هوش مصنوعی به کار رفته در این ابزار، زمان جستجو برای پیدا کردن محصول مورد نظر را کاهش داده و به داشتن تجربه خرید اینترنتی خوب کمک می کند.
مطلب تکمیل کننده:
مهاجرت با رشته طراحی لباس امکان پذیر است؟
نتیجه گیری
صنعت مد روز به روز دستخوش تحولات بزرگی شده که ابزارهای هوش مصنوعی یکی از تغییرات مثبت در این زمینه هستند. این ابزارها از طراحی لباس تا بازاریابی را پوشش داده و کار را برای مشتریان، طراحان و برندهای مد آسان کرده اند. ابزارهای هوش مصنوعی یک مزیت رقابتی برای کسب و کارها ایجاد کرده و برندها را وادار می سازند تا تصمیمات تجاری آگاهانه تر و هوشمندانه تری بگیرند. تا به امروز ابزارهای بسیار زیادی در این زمینه عرضه شده اند که ما در این مقاله به معرفی محبوب ترین و شناخته شده ترین آن ها پرداخته ایم و در آینده ممکن است ابزارهایی با امکانات پیشرفته تر و بدون خطا ارائه شوند. در حال حاضر ابزارهایCala و Designovel از بهترین و پرکاربردترین ابزارهای معرفی شده در زمینه طراحی لباس با هوش مصنوعی هستند.
منابع
apademy.com
behrouzseir.com
sarenmode.com
دیدگاهتان را بنویسید