28 سپتامبر 2021

بلاگ

چندین نکته برای فروشگاه لباس که باعث فروش بیشتر شما میشود!
بازاریابی و فروش, راهنمای کسب و کار

چندین نکته برای فروشگاه لباس که باعث فروش بیشتر شما میشود! 

شاید در زمان های قدیم، به دلیل نبودن رقبای بسیار زیاد، جزییات یک مغازه یا فروشگاه پوشاک ،تاثیر زیادی روی فروش نداشت‌ . ولی امروزه به دلیل افزایش رقبا و فعالیت های مشابه در میادین فروش پوشاک  و حاکم شدن شرایط رقابتی بسیار حساس،یک فروشگاه لباس باید به مواردی که بازدهی فروشگاه را بالا میبرد توجه داشته باشد و حتی نکات جزئی را نیز از قلم نیندازد.

در این مطلب ، چند نکته برای فروشگاه لباس که می تواند روی این بازدهی تاثیر گذار باشد را از زبان فروشندگان با تجربه بیان نموده ایم.

 

 

چند نکته برای داشتن فروشگاه لباسی بهتر

 چینش فروشگاه لباس را جدی بگیرید!

یکی از اساسی ترین عوامل فروش، چینش یک فروشگاه است . استفاده از اصول روانشناختی در چینش ، استفاده اصولی و هارمونیک از رنگ ها ، تناسب رنگ های فروشگاه با نوع لباس ،دید و اشراف کامل مشتری بر لباس ها ، سادگی و جذابیت ویترین فروشگاه از مواردی است که یک فروشگاه را برجسته می کند.

چینش هایی که دست مشتری را در بررسی و مشاهده لباس باز بگذارد و قرار دادن لباس های پر فروش و پر مخاطب در ویترین  نیز از جمله مواردی است که بر فروش و رونق فروشگاه یا مغازه پوشاک تاثیر گذار است و نورپردازی مناسب و استفاده از رنگ های شفاف در دکور و ویترین اهمیت بالایی دارد. قرار دادن اتکت ها یا برچسب هایی که نشان گر قیمت لباس می باشند روی دید و انتخاب مشتری فروشگاه تاثیر دارد و قرار دادن اطلاعات کوتاه و مختصری از نوع و جزییات لباس بر روی این اتکت ها بسیار مفید می باشد.

 

چینش هایی که دست مشتری را در بررسی و مشاهده لباس باز بگذارد و قرار دادن لباس های پر فروش و پر مخاطب در ویترین  نیز از جمله مواردی است که بر فروش و رونق فروشگاه یا مغازه پوشاک تاثیر گذار است.

 

تقسیم بندی و اختصاص هر ناحیه از فروشگاه لباس به یک نوع از لباس و استفاده از چینش های رگالی و سبدی در فروشگاه لباس ، روی دید مشتری و جذابیت فروشگاه موثر است.

خدمات تولید پوشاک روچی

برای مثال، معمولا باید به شکل زیر عمل کنید :

الف) چینشی که در اطراف و نواحی مختلف ،با رگال مزین شده باشد. این چینش ، به مشتری حق انتخاب بیشتری می دهد  و دست مشتری برای بررسی لباس ها بازتر است  به همین علت ،باعث رضایت بیشتر مشتری میگردد .این چینش ، یکی از برترین چیدمانیست که تاکنون فروشندگان از آن نتیجه ی خوبی گرفته اند .

ب) قفسه بندی معمولا برای شلوار، کفش ، روسری و پوشاکی که نمی توان آنها را روی رگال چید استفاده می شود .  اگر این چیدمان را می پسندید باید به چند نکته توجه داشته باشید. دید لباس ها و نورپردازی قفسه ها اهمیت بسیاری در این چینش دارد . اگر قفسه دارای دسترسی نیستند ، بهتر است  نمونه هایی  ،  را جلوی دید قرار گیرد .

 

 

تناسب نوع پوشاک و محل فروشگاه بسیار مهم است!

داشتن تناسب میان نوع لباس مورد ارائه و محله ای که فروشگاه در آنجا دایر است اهمیت بالایی در موفقیت فروشگاه خواهد داشت . مثلا تناسب در نوع قیمتی لباس با قدرت خرید منطقه یا نوع استفاده پوشاک مورد ارائه با فرهنگ بومی محله از این موارد است . توجه به سن و جنسیت نیز بی تاثیر نیست.

 

 

رفتار با مشتری حرف اول را میزند!

چرا مشتریان شما از خرید خود پشیمان میشوند؟
۱ % می میرند .
۳ % نقل مکان می کنند .
۵ % به توصیه دوستان و وابستگان توجه می کنند .
۹ % به گزینه دیگری که فکر می کنند ارزشمند تر است توجه دارند .
۱۴ % از کالاها و خدمات شما ناراضی هستند .
۶۸ % خرید خود را به علت بی تفاوتی ها متوقف می کنند .

تصمیم بگیرید برای مشتریان خود متفاوت تر باشید .سعی کنید بهترین نوع برخورد با مشتری را داشته باشید تا مشتری های ثابت شما بیشتر شوند. صداقت با مشتری ، یکی از بهترین ترفندها برای جذب مشتری ثابت است. از چاپلوسی زیاد بپرهیزید که باعث بی اعتمادی مشتری می گردد‌. اگر امکانش را دارید با گرفتن شماره تلفن آنها ، تولدشان را با سیستم های ارسال اس ام اس ، تبریک بگویید تا شما را از یاد نبرند.

 

تصمیم بگیرید برای مشتریان خود متفاوت تر باشید .سعی کنید بهترین نوع برخورد با مشتری را داشته باشید تا مشتری های ثابت شما بیشتر شوند.

 

 

محصولات را درست دسته بندی کنید!

دسته بندی لباس های فروشگاه و قرار دادن هرکدام در دسته بندی مشابه ، به مشتری کمک می کند تا دید و اشراف بهتری بر آنها داشته باشد . سردرگمی مخاطبان و مشتریان در انتخاب لباس مورد نظر ، مسلما می تواند اثر منفی و زیان آوری داشته باشد . پس محصولات مشابه را در گروه مرتبط قرار دهید تا دسترسی آسان تری داشته باشند.

 

نکته برای فروشگاه لباس

حس بویایی و شنوایی را تحریک کنید!

نکته برای فروشگاه لباسمی توان با استفاده از خوشبو کننده های مناسب فروشگاه و یک موزیک آرام بخش ( با صدای بسیار پایین ) ، حس بویایی و شنوایی مشتریان و بازدیدکنندگان را تحریک کرد . این روش اگر به درستی اجرا گردد ، حس مناسبی را در مشتری ایجاد خواهد کرد که هم در فروش تاثیرگذار خواهد بود و هم ذهنیت خوبی را برای مشتری ایجاد می کند .

 

 

حراجی های مناسب برگزار کنید!

واژه ی حراجی روی ذهن مشتری ، تاثیر بسیاری دارد. در زمان هایی که فروشتان کم می شود، کالاهای خود را حراج کنید تا با فروش بیشتر ، همان سود نصیبتان گردد با تفاوت اینکه مشتری ثابت پیدا می کنید و خواب سرمایه ، به کم ترین حد خود خواهد رسید .

حراجی آخر فصل باعث میگردد تا اجناس فصل ، روی دستتان نماند. پس همیشه آن را در برنامه هایتان قرار دهید تا مجبور نشوید برای فروش کالاهایتان تا سال دیگر منتظر بمانید.

سعی کنید حراجی واقعی داشته باشید. اگر حراجی شما غیر واقعی باشد و قیمت هایتان مانند زمانی باشد که در روز های معمولی می فروخته اید ،مطمئن باشید که مشتری های شما متوجه خواهند شد و دیگر به شما اطمینان نخواهند کرد.

 

حراجی آخر فصل باعث میگردد تا اجناس فصل ، روی دستتان نماند.

 

فراهم نمودن امکاناتی که در زمان خرید لباس ، به آسانی روند خرید و پرداخت کمک می کند و ایجاد موارد مفید بعد از خرید که باعث ایجاد وفاداری و اطمینان مشتری میگردد از موارد حائز اهمیت و ترفند های مشتری مداریست. به عنوان مثال می توان از گارانتی لباس ، کارت تخفیف ، تبریک اس ام اسی ، اشانتون و هدیه ، قرعه کشی ماهانه و مواردی از این دست برای ایجاد یک فروشگاه لباس مشتری محور استفاده نمود.

 

 

هرازگاهی ویترین را تغییر دهید!

دیدن ویترین های تکراری ، برای مشتریان گذری خسته کننده خواهد بود که موجب کاهش جذابیت فروشگاه شماست  . با تغییر دوره ای و قرار دادن محصولات و پوشاک جدید در ویترین ، مشتریان محلی بیشتری را جذب خواهید کرد .با این تغییرات می توان کالاهای پر مخاطب را  تشخیص داد و به یک آمار نسبی نیز دست یافت.

 

به ویترین به شدت اهمیت دهید!

مشتری برای ورود به یک فروشگاه ، اول به ویترین نگاه می اندازد. پس هر چقدر برای ویترین هزینه کردید ، هدر نمی رود. سعی کنید از بهترین ویترین زن ها یا دکوراتور ها استفاده کنید و از مانکن های جذاب و به روز استفاده کنید. بهترین کالاهایتان را در ویترین قرار دهید. به نور پردازی ویترین دقت کنید تا چشم مشتری را خسته نکند. ویترین شلوغ ، جذابیت را تا حد چشمگیری پایین می آورد‌ . رنگهای اصلی را در آن به نمایش بگذارید تا تمامی سلیقه ها را به خود جذب کند. حتما به تناسب ویترین با نوع کار خود نیز توجه داشته باشید .

 

مشتری برای ورود به یک فروشگاه ، اول به ویترین نگاه می اندازد. پس هر چقدر برای ویترین هزینه کردید ، هدر نمی رود.

 

 

 قیمت و هویت لباس ها را مخفی نکنید!چند نکته برای فروشگاه لباس

شاید از نظر بعضی ها نمایش قیمت ، کاری بی کلاس به نظر بیاید . ولی حقیقت این است که مشتری های زیادی را مجذوب می کند. گاهی به دلیل زیبایی و لوکس بودن ویترین ، مشتری ها فکر می کنند حتما این فروشگاه ، گالاهای گرانی را عرضه می کند.

سعی کنید روی مارک تمامی کالاها، برچسب قیمت بچسبانید و شناسنامه ای برای هر لباس ایجاد کنید.  این کار باعث میگردد که مشتری تکلیفش را بداند و از شما و فروشندگان ، زمان کمتری را بگیرد و مدام مجبور به پاسخ در مورد قیمت و نوع محصولات نباشید.

با نمایش هر چند کوچک قیمت بر شیشه ی فروشگاه یا داخل ویترین، مشتری های بیشتری را جذب کنید.

 

 

سعی کنید روی مارک تمامی کالاها، برچسب قیمت بچسبانید و شناسنامه ای برای هر لباس ایجاد کنید.

 

 

مطالب مشابه :

 

 

 

چقدر تبلیغات را جدی میگیرید؟

مسلما جمعیت زیادی از مشتریان یک فروشگاه را، ساکنین محلی تشکیل میدهند. با یک تبلیغات ساده می توانید به تعداد این مشتری ها ، بیافزایید. برای تبلیغات محلی لازم به هزینه ی هنگفت نیست. با پخش تراکت هم این امر، امکان پذیر می باشد .

برای یک فروشگاه لباس ، روش های مفید ، خاص و کاربردی در امر تبلیغات وجود دارد که می توان با مانور روی آنها ، موفقیت و رونق بیشتری به فروشگاه و فروش آن داد ازجمله تبلیغات خاصی که برای فروشگاه مد و لباس مفید است می توان به این موارد اشاره نمود:

 

  • پک و بسته بندی: درج تبلیغات روی کیسه و پاکت هایی که در پایان خرید لباس را در آن قرار می دهند.
  • بیلبورد : استفاده از شعار و طرح های جذاب در بیلبورد با محتوای جالب
  • افتتاحیه جالب : ایجاد یک  جذابیت در هنگام افتتاح لباس که در ذهن بماند
  • تراکت : پخش تراکت هایی جذاب با عناوین خیره کننده به صورت محلی
  • اینترنت: تبلیغات مفید اینترنتی  و ایجاد یک وبگاه (در روچی مورد بحث قرار گرفته )
  • تیکت های پشت شیشه : چسباندان برگه های زیبا  با محتوای رویداد ها و ویژگی ها ی فروشگاه به شیشه

 

 

با حرکت ، جلب توجه کنید!

استفاده از اجزای متحرک برای لباس ها ، نظر بازدید کننده را به خود جلب می کند ، هر چند که نباید در این مورد زیاده روی کرد . برای این کار می توان از رگال های چرخشی بهره گرفت.

 

 

جمع بندی:

در این مطلب سعی کردیم شما را با انواع روش ها و راهکارهای موفقیت فروشگاه لباس آشنا کنیم، مواردی که رعایت آنها در موفقیت و یا عدم موفقیت کسب و کار پوشاک شما به شدت تاثیر گذار است.

اگر شما هم راهکارهایی برای بهبود و پیشرفت کسب و کارها و فروشگاه های پوشاک میشناسید، حتما آنها را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

پست های مشابه

25 Comments

  1. maryam25

    سلام؛
    بسیار عالی بود. یک سایت بسیار حرفه ای و آموزنده است. ممنون از مطالب مفید و مرتبط با هم

    1. حامد محمدیان مهر

      نظر لطف شماست. سپاس فراوان

  2. مالکی

    با سپاس فراوان .خیلی وقت بود دنبال چنین برنامه ای بودم

    1. حامد محمدیان مهر

      سلام امیدوارم براتون مفید باشه

  3. Bahram

    درمورد انبار لباس سکم همفکری و مشاوره لازم دارم
    این شمارمه کسی تونست کمک کنه بهم پیغام بده۰۹۳۶۴۷۴۲۳۵۸

  4. masoud

    سلام من تصمیم دارم فروشگاه پوشاک باز کنم مطالبتون مفید بود امیدوارم کمک منه

  5. masoud

    سلام من تصمیم دارم فروشگاه پوشاک باز کنم مطالبتون مفید بود امیدوارم کمک کنه

    1. روچی

      سلام . با تشکر از همراهیتون ، به امید موفقیت روز افزون

  6. حجت

    بسیار خوب بود منم دوهفته دیگر کار لباس فروشیم را اغاز خواهم کرد یک مقداری استرس دارم

    1. روچی

      سلام. اگر به نکات ذکر شده توجه داشته باشید ، احتمال موفقیت شما بالا خواهد رفت

  7. علی

    سلام بنده مغازه شلوار دارم الان قفسه هست میخوام رگالی کارکنم ولی شلوارا سایز داره چه نوع رگالی استفاده کنم

    1. تیم روچی

      سلام. متاسفانه ما در این زمینه نتونستیم پاسخی برای سوالتون پیدا کنیم.از دوستان دیگری که در این زمینه فعالیت دارند تقاضا می کنیم به سوالتون پاسخ بدهند.

  8. محسن

    سلام
    یه فروشگاه پوشاک بچه گانه میخام راه اندازی کنم
    مغازه حدود ۱۲ متر هست
    یه لیست اولیه برا خرید میخام چه نوع لباسهایی و از هر کدوم چقدر
    اگه کسی بتونه کمک کنه ممنون میشم

    1. تیم روچی

      سلام. ما به طور عمومی بهتون راهنمایی می کنیم. امیدواریم دوستانی که در این زمینه تجربه دارند به شما کمک کنند. برای لباس کودک دو دسته کاری تعریف میشه، یکی دسته لباس نوزاد و یکی دسته لباس کودک. اگر در زمینه نوزاد می خواهید کار کنید بهتره در کنار لباس های نوزاد بقیه ملزومات مثل لوازم سیسمونی رو داشته باشید. اما اگر در زمینه کودک کار می کنید نیازمند تهیه لباس در سایزهای مختلف از ۲ تا ۱۰ سال هستید. معمولا به طور عمده خرید می کنید و جنس های مختلف به صورت جور برای شما ارسال میشه و سایزبندی ها مشخصه. بهتره که در ابتدای کار حداقل تعداد رو سفارش دهید تا سلیقه مشتریان براتون مشخص بشه و بعدا مقدارتون رو زیاد کنید.

  9. زهرا

    بسیار عالی از مطالبتون واقعا لذت بردم .و بسیار به کارم اومد

  10. محمدعلی

    سلام در مورد حراج اجناس بیشتر توضیح بدید ممنونم . مشکل من اینجاست که مشتری دوماه پیش مانتو خریده مثلا صد تومن الان حراج خورده شده هفتاد مثلا مشتری میاد ناراحت میشه اینو میشه چه پاسخی داد؟؟

    1. تیم روچی

      سلام. در همه ی جای دنیا همیشه لباس ها در اول و آخر فصل قیمت های یکسانی ندارند. مثلا وقتی که شما لباس زمستانی خریداری می کنید اگر در ابتدای فصل سرد برای خرید لباس زمستانی اقدام کنید با مدل های جدید برای شروع فصل مواجه می شوید اما وقتی که آخر فصل زمستان برای خرید لباس زمستانی اقدام می کنید با حراجی های آخر فصل مواجه می شوید و این به دلیل تمایل فروشنده برای اشغال نکردن فضای انبار تا سال بعد است و به عبارتی فروشنده هزینه ی اشغال انبار از مبلغ کالای حراج خود کم می کند و کالای خود را دوباره با کاهش درصدی تبدیل به پول نقد می کند.

  11. محمدعلی

    در مورد تخفیف دادن یا همان چونه زدن هم راهنمایی کنید ممنون میشم.

    1. تیم روچی

      سلام. تخفیف دادن به سیاست شما برای جذب مشتری مربوط می شود. اگر همیشه با قیمت حداقلی و بدون تخفیف بفروشید به منصف بودن و قیمت اقتصادی داشتن معروف می شود و چونه زدن و تخفیف دادن معنی ندارد. اما اگر مشتریانتون به چونه زدن عادت بدهید همواره باهاشون کش و مکش خواهید داشت. البته به دلیل اینکه ما در فرهنگمون چونه زدن رایج هست می تونید مبلغ کوچکی رو به عنوان تخفیف قرار بدهید تا مشتری هم از نظر روانی احساس شادی کند.

  12. رضا موسوی نژاد

    سلام ازشما ممنونم بنده میخام برای جوانان ونوجوانان شهرستان کوچک لباسهای مد وبه روز را ارائه بدم اگر ممکنه برای یک فروشگاه ۱۵متری یک طرح جذاب و کم هزینه معرفی فرمایید

  13. علیرضا

    سلام وقت بخیر من میخوام فروشگاه پوشاک سایز بزرگ راه اندازی کنم مساحت فروشگاه حدود ۳۵ متر است لطفا بگید از کجا لباس تهیه کنم و دکور اسیون چجوری بزنم …ممنونم

    1. تیم روچی

      سلام. وقت شما هم بخیر. ما یه گروه مشاوره کسب و کارهای پوشاک و نساجی داریم که افرادی که سال ها در صنعت نساجی و پوشاک فعالیت دارند در این گروه هستند میتونید در این گروه عضو بشید دوستان ما در این گروه حتما شما رو راهنمایی خواهند کرد.
      لینک گروه گروه تخصصی کسب و کارهای پوشاک و نساجی: https://t.me/joinchat/BR6fckf–oQcYacKAK7KpA

  14. روام

    سلام روچی عزیز وممنون از نظرات خوبتون
    در به جای پایین شهر فروشگاه پوشاک زدم که قبلا دوسه تا ابر فروشگاه یا غول فروشگاه هستن ومثل مکنده های قوی مشتری رو میمکن
    وفرصتی برا ما مینی فروشگاها نمیذارن
    اصلا فروش ندارم چکهای پاس نشده دارم بهم بگید چکار کنم
    حراج هم زدم اصلا اثر نداشت
    جنسام نسبتا خوبن قیمتهام هم پایین اما حتی یه قلم در روز نمیفروشم☹?

    1. تیم روچی

      سلام. وقتتون بخیر. ما یه گروه مشاوره کسب و کارهای پوشاک و نساجی داریم که افرادی که سال ها در صنعت نساجی و پوشاک فعالیت دارند در این گروه هستند میتونید در این گروه عضو بشید دوستان ما در این گروه حتما شما رو راهنمایی خواهند کرد.
      لینک گروه گروه تخصصی کسب و کارهای پوشاک و نساجی: https://t.me/joinchat/BR6fckf–oQcYacKAK7KpA

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن فیلد های دارای * الزامیست *

جشنواره تابستانه روچی تا آخر این هفته تمدید شد!مشاهده محصولات
+ +