انواع روش های فروش پوشاک + بررسی مزایا و معایب هر کدام از روشها
بازارها و روش های فروش پوشاک
صنعت پوشاک دارای گستره و شاخه های فراوانی می باشد پس مسلما روش های فراوانی هم برای فروش دارد . ما پس از بررسی و پژوهش بازار لباس ، روی موضوعاتی به جمع بندی رسیدیم و در این مطلب به برخی از روش های فروش پوشاک و لباس اشاره کرده و مورد بررسی قرار میدهیم و سعی کرده ایم موارد مشروحه ، طیف زیادی را در بر گیرد که هم به کار تولید کنندگان بیاید و هم فروشندگان.
تغییرات امروزی روش های فروش پوشاک
در دهه های پیش اکثر فروش پوشاک از طریق فروشگاه های خیابانی یا حجره های بازار صورت می گرفت و یک مشتری می دانست برای تهیه لباس های مورد نیاز باید به از این طریق اقدام نماید . ولی با گسترش روز افزون حجم بازار ، روش های فروش و رقابت نیز افزایش پیدا کرد . امروزه این تغییرات به حدی می باشد که یک فروشگاه شهری مانند سابق مشتری گذری نداشته و عرصه برای دیدگاه های سنتی تنگ شده و تنها راهی که می تواند به دوام کمک کند کنار گذاشتن این دیدگاه ها و همراهی با پیشرفت ها وتغییرات است.
نوآوری و فن آوری دو اصل در روش های فروش پوشاک
چه تولید کننده لباس باشید چه فروشنده آن ، توجه به دو اصل نوآوری و فن آوری ضروری ترین اصل همراهی بازار لباس است . امروزه شاهدیم که فروش در فضای مجازی روز به روز بیشتر گشته و غیر از فروشگاه های شهری ، فروشگاه هایی با اشکال متفاوت همانند مزون و نمایشگاه شکل گرفته . اما هر یک از این عرصه های فروش دارای قوائد خاص خود می باشد و پیشرفت در آن مستلزم همگام شدن با تکنولوژی و به کار گیری ایده های نوین است.
روش های فروش پوشاک و فروشگاه های شهری
این فروشگاه ها ، با اسامی مختلفی همچون بوتیک ، فروشگاه زنجیره ای ، مغازه ، حجره و … در سطح شهر شکا گرفته اند . مزیت این روش فروش لباس ، مشتری های گذری می باشد و که می توان با نوآوری های بصری ، مشتری های فراوانی را جذب نمود . اما خب به همان نسبت دارای دردسر های متعددیست. هزینه های جاری و دسترسی مشتری دو مورد از این مشکلات است که اگر فروشگاه ،هوشیاری لازم را نداشته باشد ، ممکن صدمات زیادی را متحمل گردد . از مواردی در این نوع از فروش باید به آن توجه داشت می توان به مشتری های محلی ، پارکینگ ، هزینه های خدماتی ، اجاره ، دید مغازه ، ویترین و … اشاره کرد . در خصوص این مورد مطالب زیادی را ارائه داده ایم:
نمایشگاه و مزون و روش های فروش پوشاک
یکی از خصوصیات مشترکی که اکثر نمایشگاه ها و مزون ها دارند ، مقطعی یا دوره ای بودن برپایی آن می باشد. اما تفاوت فراوانی در نحوه ی عملکرد دارند . مزون ها وابسته به تبلیغات و گردآوری مشتری ثابت است ولی نمایشگاه مخاطبان گذری می باشد . هزینه ی برپایی این دو مورد از روش های فروش پوشاک به نسبت پایین تر از فروشگاه های شهری می باشد. مشکلات فراوانی نیز متوجه این روش ها مخصوصا مزون ها بوده . در این روشهای فروش پوشاک، نوع لباس های مورد ارائه در فروش از اهمیت بالایی برخوردار است .
نکته فروش در مزون ها : هیچ جوازی مبنی بر فعالیت مزون در واحد های مسکونی وجود ندارد. پس بهتر است این فروش در واحد های تجاری – اداری صورت گیرد
مطالب مرتبط :
روش های فروش پوشاک و استفاده از فضای مجازی
اگر به آمار های استفاده ی مخاطبان از فضای مجازی در ایران نگاهی داشته باشید ، از اهمیت فوق العاده ی آن آگاه خواهید شد . از موارد آن نیز می توان به فروشگاه های اینترنتی، شبکه های اجتماعی و نرم افزار های ارتباطی اشاره داشت . این فعالیت می تواند مکمل با روش های فروش پوشاک دیگر بوده یا حتی به صورت تخصصی و فروش اصلی روی آن حساب کرد . بیایید کمی مزیت آن را مورد ارزیابی قرار دهیم :
هزینه پایین راه اندازی : این روش می تواند با هزینه بسیار کمتری نسبت به دیگر روشها فروش پوشاک راه اندازی شود
گستردگی مخاطب بدون وابستگی به جغرافیا: دیگر وابسته به مکان نبوده و محدودیتی در تعداد جذب مخاطب ندارد
بدون محدودیت زمانی : مشتری این فعالیت با محدودیت زمانی مواجه نبوده و در هر ایام و ساعتی قابل می توان پوشاک را فروخت.
از دیگر ویژگی ها می توان به ماندگاری تبلیغات و جذب آسان مشتری اشاره نمود ولی این عرصه ی فروش با وجود این مزایا دارای قوائد و نکات مهمی ای باشد که آنها را در اینجا مورد بررسی قرار می دهیم:
جمع بندی :
در این مطلب سعی کردیم شما را با انواع روش های فروش پوشاک آشنا کنیم، روشهایی که استفاده مناسب از هر کدام از آنها میتواند به شدت در رشد و پیشرفت سریع کسب و کار شما کمک کننده باشند.
در صورتی که سوال و یا نظری در این مورد دارید، حتما از بخش کامنت ها با ما در ارتباط باشید.
دیدگاهتان را بنویسید