فوت و فن فروشندگی لباس + راز موفقیت در فروش پوشاک
فروشندگی لباس یکی از سختترین کسبوکارهاست و معضلات یک فروشگاه لباس کمی پیچیدهتر از فروشگاههای دیگر است. تغییر فصل، تغییر مد، ناقصی سایز و رنگبندی، تفاوت سلیقهها و عواملی از این دست بر پیچیدگی این شغل اضافه میکند. اولین تاثیر رکود روی این فعالیت خود را نشان میدهد؛ ولی به هر حال راهی است که یک فروشنده انتخاب کرده و برای موفقیت، باید در این راه استوار بماند. مانند زمانی که قصد راهاندازی تولیدی لباس دارید و برای اینکه بدانید چگونه تولیدی لباس بزنیم تحقیق میکنید؛ بنابراین باید در مورد راه های افزایش فروش پوشاک هم اطلاعات بیشتری کسب کنید.
در اینجا نکات فروش پوشاک که از فروشندگان موفق دریافتیم را برای فروشندگان لباس بیان میکنیم. اینها برخی از مواردی است که به یک فروشنده در بهبود فعالیت و موفقیت در این مسیر کمک خواهد کرد. همچنین چند نکته برای فروشگاه لباس که میتواند روی این بازدهی تاثیر گذار باشد را از زبان فروشندگان با تجربه بیان کردهایم.

فوت و فن فروشندگی لباس
برای فروشندگی لباس چه باید کرد؟ اگر به این حوزه شغلی علاقه دارید و اطلاعات زیادی راجع به آن ندارید پس بهتر است که در ادامه به نکاتی که در مورد راز موفقیت در فروش پوشاک ارائه دادهایم، دقت کنید.
1. شناخت محصولات فروشگاه
اگر از لباسی که میفروشید اطلاعات و دانش کمی دارید، توصیه میکنم کمی تغییر روش دهید و به فنون فروشندگی لباس دقت کنید. دانستن اطلاعات پایه مانند سایز، جنس و مدل برای یک فروشنده کافی نیست و باید کمی وارد جزئیات شوید و در مورد حوزه فروشتان تحقیقات بیشتری انجام دهید. این اطلاعات و دانش در مرور زمان هم به فروش و هم به پیشرفت شما کمک میکند.
شاید در نگاه اول دانستن خواص الیاف تشکیل دهنده و یا نحوه تولید یک پوشاک امری بیهوده باشد؛ ولی طبق تجربه برای افرادی که از فروشندگی توانستهاند کسب و کار حرفهای راهاندازی کنند، این یک امر ضروری بوده و هر چه دانش شما فراتر میرود، راههای بیشتری به روی شما گشوده میشود.
2. تامین محصولات متفاوت
بسیاری از فروشندگان لباس، محصولات خود را از بنکداریها و عمده فروشان تامین میکنند. اگر نمیدانید بنکداری چیست در مورد آن جستجو کنید. این کار مسلماً درست بوده و هیچ اشکالی در آن نیست؛ ولی میتوان تغییری در این کار ایجاد کرد و راههای دیگر را نیز آزمایش کرد. یکی از این راهها ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان لباس است.
عمده فروشان طبق سلیقه خود کالاهای تولید کنندگان را انتخاب کرده و با احتساب سود به فروش آن میپردازند. با کمی حوصله میتوان تولید کنندگان را یافت و به طور مستقیم پوشاک فروشگاه را تامین کرد. این کار شاید کمی سختی داشته باشد؛ ولی مزایای خوبی هم دارد. در این کار دست شما در انتخاب محصول بازتر میشود و قیمتها کمتر دستخوش تغییر میگردند.

3. سود کم، فروش بیشتر
این یکی از مهمترین نکات از سری نکات مهم فروش پوشاک است. این سخن سود کمتر، فروش بیشتر را زیاد شنیدهاید؛ ولی آیا روی آن تامل کافی داشتهاید؟ خیلی از فروشندگان سود ۱۵۰ درصد را سود کم میدانند و هزینهها را بهانه میکنند و سخنشان این است که کمتر از این سود برایمان به صرفه نیست. البته در بعضی مواقع حق دارند چون تامین اجاره بها و هزینههای جانبی امری مشکل است.
اما تا جایی که به چشم دیدهام اکثر این فروشگاهها به جایی نرسیده و یا با شکست مواجه شدند یا اینکه پیشرفتی در کارشان حاصل نشده است. اما یک سود مناسب چگونه است؟ با مخارج چه باید کرد؟ زمانی به پاسخ این سوالات خواهید رسید که این راه را مورد آزمایش قرار دهید. کمی زمان میبرد؛ ولی نتیجه آن حتمی خواهد بود.
4. تامین پوشاک با کیفیت
تقریباً همگی با این جمله معروف آشنا هستیم که جنس خوب روی زمین نمیماند. به جرات میتوان گفت که از جملههای ناب در این کار است. این مثلی است که از قدیم تا به امروز کاربرد داشته و اگر کسی به آن جامه عمل بپوشاند خواهید دید که در رکود بازار نیز میتواند کاسبی مناسبی داشته باشد.
کیفیت ضامنی برای یک فروشگاه و یک راه تبلیغ برای آن است. درست است که رقابت امری مهم برای یک فروشگاه بوده؛ ولی کیفیت از اهمیت بیشتری برخوردار است. مرغوبیت یک لباس باعث میشود که نام فروشگاه بر سر زبانها بیفتد و موقعیت مناسبی را برای فروشنده ایجاد کند.
5. احساس راحتی مشتری در فروشگاه
برخی از فروشندگان خیال میکنند که با دوره کردن مشتری فروش خود را بالا میبرند. البته شاید برخی از مشتریها را که خجالتی هستند راضی به خرید کنند؛ ولی دیگر خبری از مشتری ثابت نیست و اکثر مشتریها قبل از بازدید از تمامی کالاها پا به فرار میگذارند. بسیاری از خانم در خرید پوشاک زنانه دوست دارند آزادانه فکر کنند و جنس مدنظر خود را انتخاب کنند. البته اشتباه نکنید، راهنمایی و ایجاد حس خوب با کلمات مناسب خیلی با این بحث فرق دارد.

6. توجه به چینش و ظاهر فروشگاه
سعی کنید در چینش فروشگاهتان دقت کافی داشته باشید و از افراد با تجربه مشورت بگیرید. چینش یک فروشگاه از اولویتهایی است که تاثیر زیادی روی فروش میگذارد. استفاده از متدهای روانشناسی کمک شایانی به این کار خواهد کرد.
7. درک مشتری
اگر میخواهید فروشنده کاملی باشید کافی است خود را جای مشتری فرض کنید. زمانی که وارد یک فروشگاه میشوید چه مواردی نظر شما را جلب میکند؟ دوست دارید فروشنده چطور با شما رفتار کند؟ چه نوع چینشی به شما در انتخابتان کمک میکند؟ البته پاسخ این سوالات در مردان و زنان همیشه مشترک نیست و توصیه میشود از جنس مخالفتان هم این سوالات را بپرسید.
8. ایجاد خلاقیت در فروش
شما نیز اگر به فروشگاهی مراجعه کرده و ابتکار جالبی در فروشگاه مشاهده کنید، شک نکنید نام فروشگاه در ذهن شما هک خواهد شد و در خرید بعدی اولین جایی که به ذهنتان برای خرید خطور کند، همان فروشگاه خواهد بود. پس با خلاقیت موضوعی مهم است و فقط کافی است با خود خلوت کرده و از هوش سرشار خود ایدههای جدید را استخراج کنید.

چند نکته برای داشتن فروشگاه لباسی بهتر
شاید در زمانهای قدیم، به دلیل نبودن رقبای بسیار زیاد، جزئیات یک مغازه یا فروشگاه پوشاک تاثیر زیادی روی فروش نداشت؛ ولی امروزه به دلیل افزایش رقبا و فعالیتهای مشابه در میادین فروش پوشاک و حاکم شدن شرایط رقابتی بسیار حساس، یک فروشگاه لباس باید به مواردی که بازدهی فروشگاه را بالا میبرد توجه داشته باشد و حتی نکات جزئی را نیز از قلم نیندازید.
چینش صحیح فروشگاه لباس
یکی از اساسیترین عوامل فروش، چینش یک فروشگاه است. استفاده از اصول روانشناختی در چینش، استفاده اصولی و هارمونیک از رنگها، تناسب رنگهای فروشگاه با نوع لباس، دید و اشراف کامل مشتری بر لباسها، سادگی و جذابیت ویترین فروشگاه از مواردی است که در راه اندازی بوتیک مهم است.
چینشهایی که دست مشتری را در بررسی و مشاهده لباس باز بگذارد و قرار دادن لباسهای پرفروش و پرمخاطب در ویترین نیز از جمله مواردی است که بر فروش و رونق فروشگاه یا مغازه پوشاک تاثیر گذار است و نورپردازی مناسب و استفاده از رنگهای شفاف در دکور و ویترین اهمیت بالایی دارد. قرار دادن اتیکتها یا برچسبهایی که نشان گر قیمت لباس است روی دید و انتخاب مشتری فروشگاه تاثیر دارد و قرار دادن اطلاعات کوتاه و مختصری از نوع و جزئیات لباس بر روی این اتکتها بسیار مفید است.
تقسیم بندی و اختصاص هر ناحیه از فروشگاه لباس به یک نوع از لباس و استفاده از چینشهای رگالی و سبدی در فروشگاه لباس، روی دید مشتری و جذابیت فروشگاه موثر خواهد بود.
تناسب نوع پوشاک و محل فروشگاه
داشتن تناسب میان نوع لباس مورد ارائه و محلهای که فروشگاه در آنجا دایر است اهمیت بالایی در موفقیت فروشگاه خواهد داشت. مثلاً تناسب در نوع قیمت لباس با قدرت خرید منطقه یا نوع استفاده پوشاک مورد ارائه با فرهنگ بومی محله از این موارد است. توجه به سن و جنسیت نیز بی تاثیر نخواهد بود.
رفتار صحیح با مشتری
از دیگر فنون فروشندگی لباس این است که تصمیم بگیرید برای مشتریان خود متفاوتتر باشید. سعی کنید بهترین نوع برخورد با مشتری را داشته باشید تا مشتریهای ثابت شما بیشتر شوند. صداقت با مشتری، یکی از بهترین ترفندها برای جذب مشتری ثابت است. از چاپلوسی زیاد بپرهیزید که باعث بی اعتمادی مشتری میگردد اگر امکانش را دارید با گرفتن شماره تلفن آنها، تولدشان را با سیستمهای ارسال پیام کوتاه، تبریک بگویید تا شما را از یاد نبرند.
دستهبندی صحیح محصولات
دستهبندی لباسهای فروشگاه و قرار دادن هر کدام در دستهبندی مشابه، به مشتری کمک میکند تا دید و اشراف بهتری بر آنها داشته باشد. سردرگمی مخاطبان و مشتریان در انتخاب لباس موردنظر، مسلماً اثر منفی و زیان آوری داشته دارد. پس محصولات مشابه را در گروه مرتبط قرار دهید تا دسترسی آسانتری داشته باشند.

تحریک حس بویایی و شنوایی مشتری
میتوان با استفاده از خوشبو کنندههای مناسب فروشگاه و یک موزیک آرام بخش (با صدای بسیار پایین)، حس بویایی و شنوایی مشتریان و بازدیدکنندگان را تحریک کرد. این روش اگر به درستی اجرا گردد، حس مناسبی را در مشتری ایجاد خواهد کرد که هم در فروش تاثیرگذار خواهد بود و هم ذهنیت خوبی را برای مشتری ایجاد میکند.
برگزاری حراجیهای مناسب
واژه حراجی روی ذهن مشتری تاثیر بسیاری دارد. در زمانهایی که فروشتان کم میشود، کالاهای خود را حراج کنید تا با فروش بیشتر، همان سود نصیبتان گردد با تفاوت اینکه مشتری ثابت پیدا میکنید و خواب سرمایه به کمترین حد خود خواهد رسید. حراجی آخر فصل باعث میگردد تا اجناس فصل، روی دستتان نماند. پس همیشه آن را در برنامههایتان قرار دهید تا مجبور نشوید برای فروش کالاهایتان تا سال دیگر منتظر بمانید.
سعی کنید حراجی واقعی داشته باشید. اگر حراجی شما غیر واقعی باشد و قیمتهایتان مانند زمانی باشد که در روزهای معمولی میفروختهاید، مطمئن باشید که مشتریهای شما متوجه خواهند شد و دیگر به شما اطمینان نخواهند کرد.
فراهم کردن امکاناتی که در زمان خرید لباس به آسانی روند خرید و پرداخت کمک میکند و ایجاد موارد مفید بعد از خرید که باعث ایجاد وفاداری و اطمینان مشتری میگردد از موارد حائز اهمیت و ترفندهای مشتری مداری است. به عنوان مثال میتوان از گارانتی لباس، کارت تخفیف، تبریک پیام کوتاهی، اشانتیون و هدیه، قرعه کشی ماهانه و مواردی از این دست برای ایجاد یک فروشگاه لباس مشتری محور استفاده کرد.
تغییر دورهای ویترین
دیدن ویترینهای تکراری، برای مشتریان گذری خسته کننده خواهد بود که موجب کاهش جذابیت فروشگاه شماست. با تغییر دورهای و قرار دادن محصولات و پوشاک جدید در ویترین، مشتریان محلی بیشتری را جذب خواهید کرد. با این تغییرات میتوان کالاهای پر مخاطب را تشخیص داد و به یک آمار نسبی نیز دست یافت.
اهمیت دادن به ویترین
مشتری برای ورود به یک فروشگاه اول به ویترین نگاه میاندازد. پس هر چقدر برای ویترین هزینه کردید هدر نمیرود. سعی کنید از بهترین ویترین زنها یا دکوراتورها و از مانکنهای جذاب و به روز استفاده کنید. بهترین کالاهایتان را در ویترین قرار دهید و به نورپردازی ویترین دقت کنید تا چشم مشتری را خسته نکند. ویترین شلوغ، جذابیت را تا حد چشمگیری پایین میآورد رنگهای اصلی را در آن به نمایش بگذارید تا تمامی سلیقهها را به خود جذب کند. مخصوصا آقایان در خرید پوشاک مردانه جستجوی زیادی نکرده و با توجه به ویترین انتخاب خود را انجام خواهند داد.
نمایش قیمت و هویت لباسها
شاید از نظر بعضیها نمایش قیمت کاری بی کلاس به نظر بیاید؛ ولی حقیقت این است که مشتریهای زیادی را مجذوب میکند. گاهی به دلیل زیبایی و لوکس بودن ویترین، مشتریها فکر میکنند حتماً این فروشگاه، کالاهای گرانی را عرضه میکند. سعی کنید روی مارک تمامی کالاها، برچسب قیمت بچسبانید و شناسنامهای برای هر لباس ایجاد کنید. این کار باعث میگردد که مشتری تکلیفش را بداند و از شما و فروشندگان، زمان کمتری را بگیرد و مدام مجبور به پاسخ در مورد قیمت و نوع محصولات نباشید.
اهمیت به تبلیغات
مسلماً جمعیت زیادی از مشتریان یک فروشگاه را، ساکنین محلی تشکیل میدهند. با یک تبلیغات ساده تعداد مشتریان شما افزایش پیدا میکند. برای بازاریابی پوشاک و تبلیغات محلی لازم به هزینه هنگفت نیست و با پخش اعلامیه هم این امر، امکانپذیر است.
برای یک فروشگاه لباس روشهای مفید، خاص و کاربردی در امر تبلیغات وجود دارد که میتوان با مانور روی آنها موفقیت و رونق بیشتری به فروشگاه و فروش آن داد. از جمله تبلیغات خاصی که برای فروشگاه مد و لباس مفید است میتوان به این موارد اشاره کرد:
- پک و بسته بندی: درج تبلیغات روی کیسه و پاکتهایی که در پایان خرید لباس را در آن قرار میدهند.
- بیلبورد: استفاده از شعار و طرحهای جذاب در بیلبورد با محتوای جالب.
- افتتاحیه جالب: ایجاد یک جذابیت در هنگام افتتاح لباس که در ذهن بماند.
- تراکت: پخش تراکت هایی جذاب با عناوین خیره کننده به صورت محلی.
- اینترنت: تبلیغات مفید اینترنتی و ایجاد یک وبگاه.
- تیکتهای پشت شیشه: چسباندن برگههای زیبا با محتوای رویدادها و ویژگیهای فروشگاه به شیشه.

شناخت راه های افزایش فروش پوشاک
در این مطلب سعی کردیم شما را با انواع روشها و راهکارهای راز موفقیت در فروش پوشاک آشنا کنیم، مواردی که رعایت آنها در موفقیت و یا عدم موفقیت کسب و کار پوشاک شما به شدت تاثیر گذار است. موارد و نکاتی که در مورد فنون فروشندگی لباس گفته شد مواردی اندک از نکات بیشمار فروش پوشاک (فروشندگان لباس) است و عمل به آنها موجب میشود در این راه پیشرفت کنید. ممکن است بسیاری از این نکات را عملی کرده باشید؛ ولی نتیجه مطلوب را نگرفته باشید. توصیه میکنیم روی خواسته خود پافشاری کنید که کار نشد ندارد.
سوالات متداول
برای فروشندگی لباس چه باید کرد؟
باید از راه های افزایش فروش پوشاک و نیاز مشتریان و مهارت در فروشندگی و بازاریابی پوشاک اطلاع پیدا کنید.
مهمترین موضوع در فروشندگی لباس چیست؟
ارتباط با مشتری و تامین رضایت آنها از مهمترین موضوع در فروشندگی است.
چگونه مشتری به خرید دوباره ترغیب گردد؟
ارائه خدمات عالی و تامین رضایت مشتریان به همراه ارائه تخفیفات و حراجیهای دورهای مشتری را ترغیب به مراجعه مجدد به فروشگاه خواهد کرد.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
59 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
با سلام و دورد فراوان
مطالب خیلی عالی و تاثیر گذار بود
سپاس از شما
کلانتر هستم فروشنده لباس مردانه از اردبیل
با سلام و تشکر از همراهی شما
عالی بود
ممنون از نظر شما
سلام و احترام
مطالب شما عالی و مفید و کاربردی هستند. لطفا مطالب بیشتری در این زمینه منتشر کنید
با تشکر
متشکریم از نظر مثبت شما . حتما مطالب بیشتری در زمینه فروش لباس قرار خواهیم داد.
به نظر شما لباس بچگانه مارک دار اروپایی اما فقط تک سایز مشتری داره ؟
سلام. سایز بندی در فروش پوشاک تاثیر بسیار زیادی داره . مشتری داره ولی نه به اندازه سایز بندی
با سلام مرسی. پخش عمده پوشاک بچه گانه حاجی زاده بندر گناوه. ۰۹۱۷۶۲۹۵۴۶۶
بسیار عالی.با سپاس فراوان
بازرگانی ترک جامه بانه
کانال تلگرام turkjameh@
خواهش می کنم. ممنون از نظرات امید بخشتون
ممنون از سایت خوب تون عالی بود
سلام. از اینکه مطالب سایت روچی مورد توجه شما قرار گرفته بسیار خرسندیم و همچنین خوشحال میشویم نظرات و پیشنهادات خودتان را از طریق پشتیبانی تلگرامی روچی (@rochisupport) با ما در میان بگذارید.
تقریبا ۴۰ تومن پول دارم ولی نمیدونم چیکار کنم ، نمیدونم از کجا شروع کنم ای خداااااااا یکی راهشو بلده پولشو نداره ما پولشو داریم راهشو بلد نیستیم
سلام. برای شروع کسب و کار جدید علاوه بر سرمایه مالی لازم است در زمینه موردنظر تخصص داشته باشید. در چه زمینه ای تمایل به سرمایه گذاری و شروع کار دارید.
سلام من ۲۵ سالمه الان ۵ سال سابقه دارم در زمینه خیاطی مانتو الان میخوام یه تولیدی کوچیک لباس بچه بزنم تقریبا سرمایه ام ۲۰ میلیون هست و میخوام درست و حسابی کار کنم به نظرتون از همین ابتدای کار برم دنبال برندسازی یا یکم توی لباس بچه وارد بشم بعدش برند خودم رو بسازم و کارهای مرغوب بزنم احتمال اینو میدم که سری های اول خیلی خوب از آب در نیان نظر شما چیه؟
سلام. اولین لازمه برای ایجاد برند تولید اصولی و همیشگی کالای باکیفیت می باشد. برای لباس بچه نیز نیازمند تخصص در الگوکشی و دوخت هستید. البته تکمیل و بسته بندی زیبا نیز در فروش آسانتر به شما کمک میکند. توصیه ما اینست که ابتدا تخصص در زمینه تولید را کامل کنید سپس وارد بازار تولید لباس بچه شوید. ساختن لوگو و نام و برند کار دشواری نیست اما نگهداری نام و برند کاری دشوار و تخصصی است.
سلام! سپاس از مطالب خوبتون همچنین از وقتی که برای پشتیبانی سایت و کانال ها می زارین.
جسارتا برا تولید روبالشی چه پارچه ای می تونه بهترین انتخاب باشه؟ منظورم جنس پارچه اس. تشکر!
سلام. ممنونم از قدردانی و همراهی شما با روچی.
سلام بعداز چند سال فروشندگی پوشاک الان که وضع بازار خراب شده یک فروشگاه پوشاک بغل دستم باز شده که با جنس زیاد و چون جوان است با مدلهای جوان پسند تقریبا بازار من را مختل کرده راه حل چیست؟ اینطور ادامه بده من باید جمع کنم. راه حل نشانم بدید .پوشاک مردانه دارم
سلام دوست عزیزم. در این مواقع بهترین راه مشاوره با جوانان و درک سلایق آنهاست . اگر تا به امروز مسیری رو طی کردید که میبینید امروز جواب نمیده ، خلاقیت راه حل موثری برای این مشکل است . سعی کنید کمی ریسک پذیرتر باشید و از جوانان اطراف خود در انتخاب محصولات کمک بگیرید و برای تامین محصولات فروشگاهتون تامین کنندگان بهتری پیدا کنید. در ضمن از شبکه های اجتماعی نیز برای افزایش مشتریانتون استفاده کنید .
سلام یه سوال داشتم کت مخمل برای چه فصلی هست و آیا میشه اونو در خیابان پوشید؟
سلام. بستگی به سلیقه و فرهنگ شما دارد.
با سلام
من برنامه دارم وارد شغل مانتو و شلوار فروشی بشم.به نظرتون برای یه مغازه ۲۰ متری چقدر سرمایه لازم دارم؟ازکجا میتونم خرید با کیفیت و عمده به قیمت مناسب داشته باشم؟
سلام. بستگی به محلی که فروشگاهتون رو افتتاح می کنید دارد. قیمت لباس هایی که میخواین به صورت عمده خریداری کنید متفاوته. اما برای مثلا ۲۰ تا رگال حول و حوش ۱۰ میلیون حداقل لازم دارید. اگر نیاز به لینک کانال های عمده فروشی دارید به گروه تلگرامی کسب و کارهای پوشاک روچی سری بزنید.
https://t.me/joinchat/AcsvbUf–oRkoU8p7RvbTA
سلام وقتتون بخیر، من فروشندگی لباس در فضای مجازی و تازه شروع کردم به منظورتون چیکار کنم که ممبرهای کانال بمونن و خرید کنن از کانال؟
سلام دوست عزیز
محتوای کانالتون باید جذاب و به دردبخور باشه. عکسهاتون باید حقیقی و جالب باشن و مخاطب بتونه به راحتی انتخاب کنه. ضمنا از مشتری های قبلی تون نظرسنجی کنید و در کانالتون قرار بدید. هر بار هم که برای مشتری ها ارسال کالا دارید ازشون بخواید که تطابق کالا با عکس رو تایید کنند. باید به مخاطبتون اطمینان بدید که حتما در برابر پولی که می پردازند کالای مناسب رو در بهترین زمان و شرایط دریافت میکنن.
سلام خسته نباشید ممنون از سایتتون و راهنماییایی ک میکنید.
ب نظرتون اگر بخوام از چین پوشاک بیارم سودهخوبی داره ؟ پوشاک تک و خاص و این کار با ۳۰.۴۰ سریامه امکان پذیره ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید؟
اگر بخوام فروش انلاین داشته باشم چطور؟
سلام دوست عزیز. ما در مورد واردات پوشاک تجربه ای نداریم. شاید دوستان دیگه تجربه داشته باشن و بتونن کمکتون کنن. اما اگه خواستید پوشاک ایرانی رو به صورت آنلاین به فروش برسونید میتونید از گروه تلگرامی مشاوره کسب و کارهای روچی (https://t.me/joinchat/AcsvbUf–oRkoU8p7RvbTA) هم مشورت بگیرید.
سلام وخداقوت.خیلی خیلی سپاسگزارم بابت مطالب مفیدی که گذاشتید خدا خیرتون بده .
من میخوام یه کسب و کار آپوشاک نلاین ازطریق اینستاو تلگرام راه بیاندازم و اصلا ازکارپوشاک سردرنمیارم و فقط خیلی علاقه شدید به پوشاک مردانه دارم و فقط سلیغه ی خوبی به گفته اطرافیانم در همین زمینه پوشاک دارم.
مبخواستم اگه میشه منو راهنمایی کنید و بگید چجوری شروع کنم و اصلا کسی خرید میکنه.
چند ماهی هست که خودم دارم تحقیق میکنم و عمده فروشا رو پیدا کردم و با زدن کانال و جذب فالور هم آشنام و میتونم سریع جذب کانال کنم .فقط میخوام بدونم کسایی که این کسب و کارو راه انداختن آیا کسی میخره ازشون و به چه صورته .
خیلی ممنونم بابت سایت بسیار عالی و پراز محتوا ومفیدتون.بهترینهارو براتون آرزومندم درپناه حق شاد و سربلند و پیروز و سلامت باشید.
سلام. ممنون از همراهی و قدردانی شما.
فروش در فضای آنلاین کار جذابی هست ولی کار آسونی نیست. معمولا زمان زیادی ازتون میگیره و باید منابع خرید کالای به قیمت و معتبری داشته باشید. اگر می تونید کالا تون رو ارزان و سریع بخرید و از کیفیتش مطمئن باشید می توانید با استفاده از روش ها ی بازاریابی دیجیتال یه جامعه مشتریان برای خودتون بوجود بیارید و براساس آن یه منبع درآمدی برای خودتون فراهم کنید.
سلام خسته نباشید
میخواستم ازتون راهنمایی کنید
بنده میخوام مغازه باز کنم در ابعاد ۴در۶ متر باید باشد نظر بنده به بوتیک مردانه هست
مکان مغازم تو محله هست کنار خیابون اصلی و تاکسی خور و تا شهر ۵ دقیقه فاصله داره (در محله ما طایفه زیاد هست و روستاهای زیادی هم هست و رفت وآمد میکنند )
سلام. آرزوی موفقیت براتون داریم. اولین نیاز به تحقیق بازار دارید تا بفهمید جامعه مشتریانتان چه سن و سال و چه سلیقه ای و چه توان مالی دارند. براساس جواب این تحقیق به دنبال تامین کالا از عمده فروش هایی که تخصصشون این هست باشید. چیدن ویترین مغازه و نحوه ی ارتباط با مشتری و جور بودن جنس هاتون رمز حفظ مشتری ها خواهد بود.
با سلام و تشکر فراوان از سایت پرمحتواتون
بنده بوتیک مردانه دارم میخواستم دکور مغازرو عوض کنم خواستم بدونم چوری و به چه سبکی باشه مشتری بیشتری جذب مغازه میشه
آیا نور بیشتر یا کمتر تاثیر دارد یا نه
اگه لطف کنین در خصوص دکوراسیون مغازه بیشتر توضیح بدید ممنونتون میشم
سلام. در آینده سعی می کنیم مطلبی در این زمینه در سایت قرار دهیم.
سلام، مرسی از مطالب خوبتون
من همسرم مغازه پوشاک بانوان باز کرد و اللن من به عنوان فروشنده اونجام. اما حس میکنم اصلا فروشنده خوبی نیستم البته هنوز یک هفته نشده که باز کردیم. گاهی فروش دارم اما وقتی همکارمو کنارم میبینم که خیلی قوی و با اطمینان صحبت میکنه بیشتر روحیمو از دست میدم. من اخلاقم طوریه که تا از چیزی مطمعن نباشم نمیتونم قاطع نظر بدم و این متاسفانه جزو خصوصیاتمه. حتی گاهی تلاش هم میکنم میبینم مشتری رعبتی به خرید نداره و اصطلاحا اومده دور بزنه و ببینه.. نمیدونم شاید تو ذهنش بره و بعدا بیاد اما من بدجوری روحیمو باختم
سلام دوست عزیز. توصیه می کنیم در اینترنت دنبال مطالبی در زمینه فروش مستقیم بگردین و ساز و کار فروش مستقیم رو یاد بگیرین و بدونید که هیچ وقت با یه هفته کارکردن نباید خودتون رو قضاوت کنید و اعتماد به نفستون رو از دست بدین. سعی کنید تجربه کاری تون رو بالا ببرید و با علاقه به کارتون ادمه بدین مطمئن باشید که موفق می شوید.
دوست عزیز تولیدی با ۱ یا ۲ جین مدل براش نمیصرفه تولید کنه چجوری میگی مستقیم از کارگاه تولیدی جنس بگیرن
سلام. این روزها به دلیل نقدی شدن بازار تولید های هم ترجیح میدهند محصول خودشون را به صورت نقد با تیراژ کمتر به فروش برسونند.
درود بر شما
و سپاس از مطالب اموزنده تون.
یه مغازه صد و چل متری مرتب دارم
و حدود صد و بیست تومن میخوام سرمایه گذاری کنم برای پوشاک زنونه ، به اسم ارزانسرا
چند ماه اول رو قصد دارم روی تبلیغات و قیمت ارزون کار کنم تا مشتری ثابت پیدا کنم ، بعد کم کم درصد سود رو تغییر بدم.
دوتا مشکل عمده من اینه که
اولا ، مسیر مغازه ، حاشیه شهره و همسایه هام صنف صافکار نقاش مکانیک هستن و جا پارک در روز تقریبا پیدا نمیشه ، مگر شبها.
ثانیا ، تو صنف پوشاک نبودم تا حالا و اشنایی و تجربه در مورد دکوراسیون و نحوه خرید طبق سلیقه مشتری ندارم ،
سوالم اینه که ارزان فروشی میتونه بر بدی مسیرم غلبه کنه یا خانوما دوس دارن مثل بازار تعداد مغازه ها زیاد باشه تا جنسی رو پسند کنن؟
ممنون میشم اگر کسی باتجربه راهنمایی کنه.
درود.
برای داشتن حساب دفتری ، از مشتری شناسنامه یا کارت ملی میشه بابت ضمانت گرفت؟ یا گزینه دیگری سراغ دارید؟
حساب دفتری ها چیکار میکنن که سرمایه شون از دست نره؟
ممنون میشم از راهنمایی
سلام .من میخوام یه فروشگاه کفش آنلاین راه اندازی کنم .نمیدونم باید چطوری خودمو بکشم بالا
سلام. واقعا مطالب سایت تون عالین. یه سوال داشتم میخواستم بدونم این تولیدی های مانتو یا لباس مجلسی که میشه باهاشون قرار داد بست که جنس بیاریم ازشون بعدش هر چی تک سایز شد یا فرخته نشد رو بهشون مرجوع کنیم رو چه جوری میتونم پیدا کنم؟
سلام میخواستم مغازه لباس فروشی (زنونه) راه بندازم میشه لطفا راهنماییم کنید چقدر سرمایه میخواد؟چجوریه سودش؟ممنون
باسلام
من ۲۰سالمه تازه میخوام وارد کار شم مغازه هم لباس بچه گانه هست یه راهنمایی کلی راجع به لباس بچه گانه کنید
خیلی ممنون
سلام ، در مقالات بعدی حتما اشاره خواهیم کرد.
سلام لباس زنانه خریدم برای فروش گذاشتم ودرامدخوب است من داخل منزل لباس زنانه میفروشم ومشتری دارم برای لباس چه کارکنم دارامدم افراش پیداکند
سلام میخواستم بدونم که دگوراسیون راتغیربدم وفروشگاه اینترنتی درست کنم درامدم افزایش پیداکنم
تس شرت عمده شلوار کتان شلوار لی ادرس ج
عمده تیشرت شلئار لی شلوار کتان
سلام .ممنونم بابت سایت خوب واطلاعاتی که در اختیارمون میذارین.
من میخوام فروش آنلاین پوشاک بچه گانه بزنم خواستم بدونم خوب هست یا نه و اینکه لباس نوزادی فقط باشه در فروش آنلاین آیا فروش خوبی خواهم داشت یا اینکه سایز بندی بزرگتز هم برای بچه های بزرگتر هم در کارم داشته باشم؟
و اینکه میشه تولیدی مناسب لباس بچگانه که با کیفیت هست در بازار تهران معرفی کنید
سلام و خداقوت به عوامل روچی که این بستر رو مهیا کردند برای راهنمایی و هدایت افراد برای موفقیت های هرچه بیشتر…..من نزدیک به ۷سال سابقه کار در زمینه پوشاک بعنوان مدیر شعبه یکی از برندهای بزرگ ایرانی بودم…خداروشکر با تکیه به تجارب این چند در حد خودم با اصول کاری آشناییت دارم ولی مشکلی که از شما تقاضا دارم منو راهنمایی کنید نوعی مشکل استراتژیک زمانی هست….من میخام انشالله بصورت مستقل فروشگاه لباس را اندازی کنم…مشکل من اینه که من اگر اینکارو در اردیبهشت یا خرداد انجام میدادم با خرید اجناس تابستونه حداقل ۴ الی۵ ماه جای مانور برای فروش لباسام داشتم ولی شرایط به نحوی پیش رفت که احتمالن من در اواسط مرداد ماه میتونم شروع بکار کنم و الان موندم که چقدر باید جنس بیارم و جای مانور من برای فروش لباس تابستانه زیر دوماه شده.اگر کم بیارم مغازه پر نمیشه و انگیزه خرید مشتری بالا نمیره اگر زیاد بیارم در این مدت محدود فروششون با این شرایط اقتصادی سخت میشه از طرفی که محرم و صفر هم نزدیک میشه و نقدینگی من برگشت پذیر نخاهد بود که باعث میشه من نتونم اجناس پاییز و زمستان و بخوبی تهیه کنم و از طرفی خواب اجناس تابستونه و نقد نشدنش معضل جدی میشه…راه دیگه ای که میمونه من این چند ماه رو هم بیکار بشینم و از اول مهر شروع بکار کنم که خود این موضوع هم باعث میشه که من بازار خوب تابستون رو از دست بدم و همچنین صاحب مغازه که مغازشو بخاطر من ۲ماه خالی نگه نمیداره…واقعا سردرگم شدم و این نقطه ضعفم هم بخاطر اینه که شاید تمام اصول فروشگاهی رو تا حدی تویه اون برند یاد گرفتم ولی جون جنس منو اونا تولید و نیفرشتادن به انتخاب خودشون و کار من فقط چیدمان و فروشش بود بشدت تویه این مورد نیاز به مشاوره پیدا کردم و از طرفی سرمایه پشتیبان ندارم که برای اجناس تابستونم بتونم تا اسفند صبر کنم خیلی ممنون میشم که منو راهنمایی کنید شاید حرفایه شما سرنخی باشه برای آغاز راه…سپاس گذارم
با سلام من قصد افتتاح یک فروشگاه لباس زنانه را دارم و هیچ تجربه اى در این زمینه ندارم حداقل مساحت مغازه و حداقل سرمایه براى اجناس باید چقدر باشه
سلام. روزتون بخیر. ما یه گروه مشاوره کسب و کارهای پوشاک و نساجی داریم که افرادی که سال ها در صنعت نساجی و پوشاک فعالیت دارند در این گروه هستند میتونید در این گروه عضو بشید دوستان ما در این گروه حتما شما رو راهنمایی خواهند کرد.
لینک گروه گروه تخصصی کسب و کارهای پوشاک و نساجی: https://t.me/joinchat/BR6fckf–oQcYacKAK7KpA
سلام
ببخشید من خواستم در گروه تلگرام شما جوین بشم ولی نشد امکانشهست لینک را یبار دیگه بفرستید
سلام. https://t.me/Pooshaakbusiness
سلام خدمت دوستان عزیز
خوشحال میشم از سایت مزون من هم دیدن بفرمائید . ویژه بانوان عزیز
اجناس وارداتی با معتبرترین کیفیت همواره تخفیف
سلام و عرض ادب خدمت وبسایت روچی ممنون از مطالب مفید شما